Μια 34χρονη βρέθηκε να οδηγεί μεθυσμένη σε έλεγχο στο κέντρο της Αθήνας. 

Της βεβαιώθηκε παράβαση (235 ευρώ), διοικητικό πρόστιμο (20 μέρες αφαίρεση διπλώματος) και όπως είναι αυτονόητο δεν της επιτράπηκε να συνεχίσει, οδηγώντας.

1

Η εφαρμοστική ΚΥΑ βάσει της οποίας εφαρμόζεται ο ΚΟΚ προβλέπει τη δυνατότητα να καλέσει κάποιον οικείο της για να οδηγήσει το όχημά της. Όπερ και εγένετο. Η ίδια γυναίκα μετά από μικρό χρονικό διάστημα (σ.σ: πήγαν σπίτι του, αυτός μετά από λίγο έπεσε για ύπνο, αυτή πήρε τα κλειδιά και έφυγε) πιάστηκε εκ νέου σε έλεγχο, στην Αττική Οδό, στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Φύσηξε, ελπίζοντας να γλυτώσει, αλλά φευ, καθώς η επίδραση του αλκοόλ στον ανθρώπινο οργανισμό είναι δυναμική και διαρκεί πάνω από ένα 24ωρο. Βρέθηκε ξανά εκτός ορίων, αρνήθηκε να δώσει τα χαρτιά της, γκάζωσε και έφυγε, αναγκάζοντας τους αστυνομικούς να την καταδιώξουν για 11km επί της Αττικής Οδού, ωσότου την ακινητοποίησαν. Προφανώς θα μπορούσε να προκληθεί σοβαρό ατύχημα – δυστύχημα.

Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν (είδαν την πρώτη κλήση, τυχαία) ότι ήταν η δεύτερη φορά μέσα σε λίγη ώρα, που βρίσκονταν υπό την επήρεια αλκοόλ, η γυναίκα αυτή.

Συνελήφθη και σήμερα θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα για τα περαιτέρω.

Κατηγορείται για επικίνδυνη οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, χωρίς δίπλωμα, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, επικίνδυνους ελιγμούς και αντίσταση κατά της αρχής. Ο νομοθέτης έχει κάνει μια κατηγοριοποίηση όσον αφορά στα όρια αλκοόλ που ανιχνεύονται. Κοντά στα όρια έχει μόνο χρηματικό πρόστιμο, παραπάνω έχει και αφαίρεση διπλώματος, πολύ παραπάνω προβλέπεται και αυτόφωρο. Επιλέγω συνειδητά αντί να παραθέσω με σαφήνεια τα όρια, να γράψω το εξής: Αν κάνουμε ένα πείραμα, συλλέγοντας μετρήσεις μετά από κατανάλωση συγκεκριμένης ποσότητας αλκοόλ σας διαβεβαιώ, μέσα σε λίγη ώρα μεταβαίνεις, από το λίγο, στο πολύ και στο μη παρέκει καθώς η επίδραση στον οργανισμό είναι δυναμική και εκθετική.

Πρέπει η επιλογή του νομοθέτη να είναι η μηδενική ανοχή στο αλκοόλ.

Αρκετές χώρες το εφάρμοσαν (Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία) με θεαματικά αποτελέσματα. Χρήζει όμως άμεσης αλλαγής και η δυνατότητα που δίνει η εφαρμοστική ΚΥΑ στον μεθυσμένο οδηγό να δώσει σε άλλον το όχημα του. Προφανώς το δυστύχημα στην Κρήτη δε μας έκανε σοφότερους. Κατανοώ πως ο νομοθέτης προσπάθησε να καλύψει ακόμη και όσους βρίσκονται π.χ. στην επαρχία, σε μέρος που δεν είναι εύκολο να βρεις λύση για να μετακινηθείς. Αλλά εν τέλει αυτό λειτουργεί ως Δούρειος Ίππος. Καθώς όσοι εξαρχής οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, το κάνουν γιατί πιστεύουν ότι είναι ικανοί και δεν κινδυνεύουν. Δεν φοβούνται μην πάθουν κάτι κακό, γιατί πιστεύουν ότι μπορούν να οδηγήσουν. Ότι γνωρίζουν καλύτερα τα όρια του εαυτού τους, πέρα από γιατρούς και νομοθέτες, παρότι ποτέ δεν τα έχουν καταμετρήσει. Εννοείται πως αν το κάνουν, θα τρομάξουν!  Επιπλέον ο συνοδηγός του πιωμένου δεν αξιολογεί σωστά τον κίνδυνο, αλλιώς δεν θα είχε επιβιβαστεί στο όχημα, οπότε είναι ακατάλληλος να αναλάβει την ευθύνη μετακίνησης, εκ των υστέρων. Αν αξιολογούσε σωστά την κατάσταση θα το είχε κάνει εξαρχής, δεν θα περίμενε την Τροχαία να το επιβάλει. Τέλος το οικείο πρόσωπο που καλείται να προσέλθει, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση της μεθυσμένης γυναίκας, δεν μπορεί να επιβάλλει το σωστό. Ο μεθυσμένος και χωρίς συναίσθηση οδηγός, θα βρει τρόπο να κάνει αυτό που θέλει. Οπότε; Μηδενική ανοχή στο αλκοόλ, ταλαιπωρία, κατάσχεση οχήματος ή και αυτόφωρο για όλους όσοι συλλαμβάνονται να οδηγούν υπό την επίρροια του.

 

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε τo Hyundai i10

Ταλαιπωρία και κλιμάκωση ποινών: Να τι πρέπει να γίνει με το κράνος!

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα εμπορίας γυναικών: Πώς δρούσε – Ο ρόλος του λογιστή και το φυλακισμένο αρχηγικό μέλος (βίντεο και φωτογραφίες)