Eίδαμε σε εικόνα από κάμερα ασφαλείας να χάνουν τη ζωή τους δυο νέα παιδιά στην Πάτρα. Επέβαιναν σε μηχανή κινούμενα στην είσοδο της πόλης με κατεύθυνση από Κόρινθο προς Πάτρα, όταν οδηγός παραβίασε κόκκινο στρίβοντας αριστερά, μπήκε στην πορεία τους, συγκρούστηκαν και οι αναβάτες κατέληξαν επιτόπου. Προφανώς η ακατάλληλη ταχύτητα με την οποία κινούνταν η μηχανή και η έλλειψη κράνους συνιστούν τροχαίες παραβάσεις.
Η παραβίαση όμως του ερυθρού σηματοδότη (δεν υπάρχει παλλόμενο πορτοκαλί στο συγκεκριμένο φανάρι) συνιστά έγκλημα και χρήζει ανάλογης ποινής. Μέχρι την προηγούμενη βδομάδα η ενέργεια αυτή θεωρούνταν πλημμέλημα ο νομοθέτης στέκονταν στο συλλογισμό: «Κανείς δεν βγαίνει από το σπίτι για να σκοτώσει».
Σκεπτικό που για μια συγκεκριμένη κατηγορία καθ’ έξιν παραβατών, οι οποίοι παραβιάζουν το κόκκινο όποτε μπορούν δεν ισχύει. Ακριβώς όπως αν εν γνώσει μου αρχίζω να πυροβολώ από το μπαλκόνι μου αδιακρίτως πιθανόν να σκοτώσω κάποιον. Αυτό δεν μπορεί να είναι πλημμέλημα καθώς υπάρχει εγκληματική αδιαφορία για το υπέρτατο αγαθό την ανθρώπινη ζωή. Πλέον όμως σε περιπτώσεις όπως η προαναφερόμενη με κατά συρροή θανάτους ο δικαστής μπορεί να επιβάλλει ακόμη και ποινή ισόβιας κάθειρξης. Με την πρόσφατη τροποποίηση του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα, που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα προβλέπεται:
«1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή γ) οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα (60) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον τριάντα (30) χλμ. ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον σαράντα (40) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον είκοσι (20) χλμ. ανά ώρα, ή δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, ή ε) παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.»
Καθότι στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε θάνατο δυο ανθρώπων το δικαστήριο πλέον δύναται να επιβάλλει ποινή ισόβιας κάθειρξης. Όχι ότι αυτό θα φέρει πίσω τα δυο νεαρά παιδιά. Αλλά ευελπιστώ ότι μπορεί ν’ ανακόψει τη φόρα και τις πρακτικές των καθ’ έξιν παραβατών. Επιπλέον πιστεύω ότι ο νομοθέτης θα έπρεπε να εντάξει στην ίδια διάταξη και σε βαθμό κακουργήματος την παραβίαση “Stop” εφόσον αυτή επιφέρει θανάσιμο τραυματισμό. Ποτέ δεν είναι αργά…
Διαβάστε επίσης:
F1 Μπαχρέιν, δοκιμές εξέλιξης: Οι χρόνοι λένε την αλήθεια!
F1 2024: Η Ferrari ξεκίνησε δυνατά!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα