array(0) {
}
        
    
Menu
-0.79%
Τζίρος: 87.91 εκατ.

Μικροβιακή αντοχή – Καθ. Ν. Σύψας: Πολλοί θάνατοι στην Ελλάδα, το οικονομικό κόστος – Μη ασφαλής η χώρα

Comments

Το τελευταίο διάστημα τα βλέμματα στον κλάδο της ναυτιλίας είναι στραμμένα στα δεξαμενόπλοια.  Όμως, υπάρχει μία ακόμη κατηγορία πλοίων για την οποία υπάρχει αυξημένη ζήτηση και αυτό θα πρέπει να καταγραφεί.

Πρόκειται για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στα μεγάλα containerships (post panamax), παρατηρείται ότι στο προηγούμενο τρίμηνο, η ζήτηση αυξήθηκε σε ποσοστό 2,3% με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε ανάλογη αύξηση και οι τιμές των ναύλων. Ωστόσο, σε ετήσια βάση, η προσφορά στην κατηγορία αυτών των πλοίων έχει αυξηθεί κατά 4,9%, δηλαδή ποσοστό που ξεπερνά τον ρυθμό αύξησης της ζήτησης που ενισχύθηκε κατά 3,3% (ετησίως), αναφέρει η VesselsValue.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι ένας μεγάλος αριθμός μεγάλων containerships έχει αποσυρθεί από την αγορά προκειμένου να εξοπλιστεί με scrubbers, με αποτέλεσμα τα αδρανή πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα αριθμητικά από το Μάρτιο του 2017.

Η VesselsValue επισημαίνει ότι τα καλύτερα θεμελιώδη αναφορικά με τη ζήτηση και την προσφορά παρουσιάζονται στα post panamax και τα μεγαλύτερης χωρητικότητας containers.

Εξίσου θετικές είναι και οι εκτιμήσεις Ελλήνων εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Πρόσφατα ο Δρ. Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και CEO της Danaos Corporation, εκτίμησε ότι για το 2020, η αύξηση της ζήτησης του εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων θα ξεπεράσει την ανάπτυξη της προσφοράς για πρώτη φορά τα τελευταία 10 χρόνια.

Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι “το ΔΝΤ προβλέπει σήμερα αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 3,5% για το 2020 και αναμένουμε ότι ο πολλαπλασιαστής που αφορά την άνοδο του εμπορίου Containers θα υπερβεί ελαφρώς το 1%, άρα το εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί κατά 4% το 2020”. “Από την πλευρά της προσφοράς”, πρόσθεσε, “η άνοδος της μεταφορικής ικανότητας του στόλου δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 3% το 2020”.

Αρκετά δραστήριοι εμφανίζονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες και στις αγορές μεταχειρισμένων containerships από τις αρχές του έτους, έχοντας εξαγοράσει συνολικά 18 πλοία, αξίας 223 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VV. Μάλιστα κατέχουν την πρώτη θέση στις αγορές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, με τους Κινέζους να ακολουθούν με αγορές μεταχειρισμένων containers αξίας 109,3 εκατ. δολαρίων.

 

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Containerships: Κέρδη ίσα με το ΑΕΠ της Πορτογαλίας ετοιμάζονται να ανακοινώσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου
Cosco: Πτώση 9,5% στη διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά
Αναστάτωση στο Ρότερνταμ: Συσσώρευση χιλιάδων containers που συνδέονται με τη Ρωσία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μικροβιακή αντοχή – Καθ. Ν. Σύψας: Πολλοί θάνατοι στην Ελλάδα, το οικονομικό κόστος – Μη ασφαλής η χώρα
Τι μπορεί να φρενάρει τη λήξη των μέτρων για την ακρίβεια
Μαρκ Καλουστιάν στο mononews: Ο ΝΟΚ, η «αθηναϊκή Ριβιέρα» και τα σχέδια του λιβανέζου επενδυτή
ΟΤΕ: Τα 16 ευρώ και οι κρυφές σκέψεις των Γερμανών της Deutsche Telekom
Γιατί οι τράπεζες επενδύουν σε fintech και startups
To νέο στοίχημα του Κοκλώνη, η Dream Team της ΕΡΤ, τι κάνουν Κυριακού, Βαρδινογιάννης, Μαρινάκης, το… θαύμα του Παΐσιου και ο ασυγχώρητος Λιάγκας
Δημήτρης Φαφαλιός (Fafalios Shipping): Από τα πέντε πλοία του, τα τέσσερα είναι στην ελληνική σημαία και νηολογημένα στη Χίο
Ασπίδα της Ευρώπης έναντι της Κίνας και της Ρωσίας: Τι αλλάζει με το νέο νομικό πλαίσιο ελέγχου των ξένων επενδύσεων
Νίκος Παπαθανάσης: Διεθνής αναγνώριση της οικονομικής πολιτικής η αναβάθμιση από την S&P
Πιερρακάκης για αναβάθμιση από S&P: Η Ελλάδα επανακάμπτει δυναμικά στον χάρτη