
Η Στροφή προς την Τεχνητή Νοημοσύνη
Μιας και τελευταία έχουν αναζωπυρωθεί οι συζητήσεις για τον καθολικό μετασχηματισμό των οργανισμών στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης (εφεξής ΤΝ), θα ήθελα να μοιραστώ τη δική μου εμπειρία για το πως η Warply αποφάσισε να αλλάξει ριζικά κατεύθυνση και να υιοθετήσει οριζόντια agents και TN. Η απόφαση πάρθηκε το καλοκαίρι του 2024, το περιβάλλον της τεχνολογίας μεταβαλλόταν με ταχύτατους ρυθμούς, όμως το λανσάρισμα του Claude Sonnet από την Anthropic ήταν το πραγματικό έναυσμα, μιας ήταν το πρώτο μοντέλο LLM, το οποίο παρήγαγε πραγματικά ποιοτικό κώδικα. Ήμουν CEO μιας εταιρείας που, μέχρι τότε, ήταν καθαρά product και data oriented, και ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι αν δεν αγκαλιάζαμε την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ), το μέλλον θα μας άφηνε πίσω.
Οι Πρώτες Προκλήσεις και η Αντίσταση
Η απόφαση να μετατρέψουμε τη Warply από μια εταιρεία υπηρεσιών με ένα βασικό προϊόν σε ένα agency τεχνητής νοημοσύνης δεν ήταν εύκολη. Η πρώτη και μεγαλύτερη δυσκολία ήταν η αντίσταση στην αλλαγή, ειδικά από κάποιους από τους πλέον έμπειρους και καλά αμειβόμενους μηχανικούς μας. Πολλοί αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό τη μετάβαση από τον παραδοσιακό κώδικα σε αυτό που σήμερα αποκαλούμε vibe coding—τη δημιουργία κώδικα με την υποστήριξη ΤΝ μοντέλων.
Κατά τη διάρκεια της μετάβασης, η ένταση ήταν έκδηλη. Οι μηχανικοί που είχαν περάσει χρόνια αποκτώντας εξειδικευμένες δεξιότητες ένιωθαν ότι η εμπειρία τους μειωνόταν μπροστά στη δυναμική των νέων μοντέλων. Η μεγαλύτερη αντίσταση δεν ήταν τεχνική, αλλά ψυχολογική. Οι άνθρωποι φοβήθηκαν μήπως αντικατασταθούν ή μήπως η αξία των δεξιοτήτων τους χαθεί στον ωκεανό των νέων εργαλείων.
Τέλος όπως και κάθε δεξιότητα το vibe coding (και πρόσφατα το vibe marketing) έχει μια καμπύλη μάθησης που ενώ είναι απότομη. Κρύβει πολλές απογοητεύσεις μιας και τα LLM μοντέλα έχουν ψευδαισθήσεις (hallucinations), ενίοτε παρουσιάζονται ισχυρογνώμονα, και κάποιες φορές λαμβάνουν λάθος αποφάσεις, με αποτέλεσμα τη δυνητική καταστροφή υφιστάμενων λειτουργιών στο code base μας, αν δεν είναι κάποιος έμπειρος και ακριβής σε αυτό που τους ζητάει.
Η Λύση: Εξατομικευμένη Τεχνητή Νοημοσύνη
Αυτό που υπήρξε καταλύτης για να ξεπεράσουμε αυτές τις αντιδράσεις και αυτό που συστήνουμε πια και στους πελάτες μας που δημιουργούν εργοστάσια ΤΝ μέσα στους οργανισμούς τους, ήταν η πλήρης εξατομίκευση της ΤΝ. Ξεκινήσαμε να αναπτύσσουμε τοπικά μοντέλα και εξατομικευμένους ΤΝ agents για κάθε τμήμα, ακόμα και για κάθε συνεργάτη ξεχωριστά. Αυτή η προσέγγιση αποδείχθηκε το σημείο καμπής για εμάς. Οι μηχανικοί, βλέποντας ότι οι agents δεν αντικαθιστούσαν αλλά ενίσχυαν την εργασία τους, άρχισαν σταδιακά να υιοθετούν τη νέα πρακτική. Η ΤΝ έπαψε να είναι μια γενικευμένη, απειλητική έννοια και έγινε ένα προσωπικό εργαλείο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες του καθενός.
Επιπλέον αυτά τα τοπικά μοντέλα κάθε εβδομάδα μέσω μια διαδικασίας που ονομάζεται fine tuning όπου ουσιαστικά επανεκπαιδεύονται σε όλα τα προηγούμενα prompts και τις σωστές απαντήσεις που παρήγαγαν γίνονται πολύ πιο έξυπνα, και μέσω μια διαδικασίας που ονομάζεται distilation μειώνεται παράλληλα και το μέγεθός τους με συνέπεια να γίνονται πιο γρήγορα και πιο μικρά, τόσο που να μπορούν να τρέξουν τοπικά ακόμα και σε κινητά τηλέφωνα.
Επιτάχυνση της Μετάβασης και η ΤΝ στο Προϊόν
Με την πάροδο των μηνών, καθώς ανοικτά μοντέλα όπως το Gemma από τη Google, οι καινοτομίες του xAI του Elon Musk, το DeepSeek και η επανάσταση της Meta με το Llama διαδέχονταν το ένα το άλλο, η μετάβαση επιταχύνθηκε δραματικά. Η Warply δεν είναι πλέον απλώς μια εταιρεία που χρησιμοποιεί ΤΝ — έχει μετασχηματιστεί σε μια εταιρεία που σκέφτεται, αναπτύσσει και λειτουργεί γύρω από την ΤΝ.
Η πραγματική επανάσταση όμως ήρθε στο ίδιο το προϊόν της Warply. Με την ενσωμάτωση της ΤΝ σε όλα τα στάδια, η πλατφόρμα Warply Engage AI πλέον αναπτύσσει μόνο του προσωποποιημένες λειτουργίες για κάθε πελάτη ξεχωριστά. Ουσιαστικά, αυτοαναπτύσσεται και προσαρμόζεται αυτόνομα στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε πελάτη, εκτοξεύοντας την ικανοποίηση και την αφοσίωση των χρηστών.
Απολογισμός: Κόστος και Οφέλη
Κοιτώντας πίσω, αναγνωρίζω ότι η μετάβαση αυτή ήταν η καλύτερη στρατηγική απόφαση που πήραμε ποτέ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είχαμε και κόστος. Χάσαμε κάποιους εξαιρετικούς μηχανικούς που δεν ένιωσαν άνετα με τη νέα πραγματικότητα, ενώ περάσαμε αρκετές εβδομάδες με καθυστερήσεις και προβλήματα στην αρχή. Όμως, το αποτέλεσμα ήταν ξεκάθαρα θετικό. Η 10x αύξηση της αποδοτικότητας, η δημιουργικότητα χωρίς όρια και η καινοτομία που ήρθε από την ενσωμάτωση της ΤΝ ήταν τόσο μεγάλη, που κανείς πλέον δεν μπορούσε να αμφισβητήσει την επιλογή.
Η Αντίσταση στην Ευρύτερη Αγορά και το Μέλλον
Ωστόσο, καθώς κοιτάζω πέρα από την εταιρεία μας, βλέπω ότι σε πολλούς μεγάλους οργανισμούς παγκοσμίως, η αντίσταση στην υιοθέτηση της ΤΝ παραμένει ισχυρή. Πολλοί από τους συνεργάτες μας συνεχίζουν να λειτουργούν με παραδοσιακές πρακτικές, δείχνοντας επιφυλακτικότητα απέναντι στην πλήρη ενσωμάτωση μοντέλων και ΤΝ agents. Η αδράνεια αυτή οφείλεται κυρίως στην εταιρική κουλτούρα, τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και έναν βαθύτερο φόβο για την απώλεια ελέγχου.
Η εποχή της τεχνητής νοημοσύνης είναι εδώ, και το μόνο πραγματικό ρίσκο είναι να μείνεις πίσω.
Διαβάστε επίσης:
Το Μέλλον του Edge AI: Η Εποχή των Προσωπικών Βοηθών στις Συσκευές
Η AI και το Μέλλον της Ελληνικής Διακυβέρνησης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κορκίδης: Το Ε.Β.Ε.Π. στηρίζει τη δράση της Περιφέρειας Αττικής για την οικονομική στήριξη μικρών επιχειρήσεων
- Ebury: Σε αναμονή οι αγορές συναλλάγματος ενόψει της ανακοίνωσης για τους δασμούς στις 2 Απριλίου
- Alpha Bank: Τι περιλαμβάνει το deal για την εξαγορά της AXIA Ventures – Επιβεβαίωση mononews
- Fais Group: Πώς διαμορφώθηκαν τα ποσοστά των μεγαλομετόχων της εταιρείας
