Ακόμη τέσσερις άνθρωποι νεκροί και ένας σε κρίσιμη κατάσταση, ακόμη μια τραγωδία, χιλιάδες αυτόκλητοι γνώστες, αφορισμοί, λαϊκές δίκες, πομφόλυγες επικίνδυνες στροφές και άλλα θεάρεστα.
Πραγματικά μένω άναυδος κάθε φορά που ως λαός ανακαλύπτουμε ξανά τον τροχό: «Επικίνδυνη στροφή» λέει. Μα η στροφή δεν αλλάζει γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Είναι πάντοτε ίδια, σήμερα, χτες, αύριο διέρχονται από αυτή, χωρίς κανένα θέμα, χιλιάδες οχήματα. «Του έφυγε το τιμόνι» λέει.
Ακόμη και μετά το δυστύχημα το τιμόνι βρίσκεται στη θέση του. «Φονική νταλίκα» λέει. Μα το φορτηγό από μόνο του δεν θα κινηθεί ποτέ, πόσο μάλλον να σκοτώσει κιόλας. «Που είναι η τροχαία;» λέει. Δεν μπορούμε να έχουμε έναν τροχονόμο σε κάθε στροφή.
«Βάλτε κάμερες παντού» λέει. Οι κάμερες δε σταματάνε τα φορτηγά, μόνο γεμίζουν τα δημόσια ταμεία. «Ισόβια» λέει. Μα δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για τέτοιες ενέργειες, πλημμέλημα είναι. Ας μην κοροϊδευόμαστε, ούτε φυλακή δεν θα πάει ο οδηγός του φορτηγού.
Ο νόμος προβλέπει 5 χρόνια φυλάκιση για κάθε νεκρό, αλλά όχι πάνω από 10 συνολικά για πλημμέλημα με εκτιτέα τα πέντε με αναστολή. Μέρος της ποινής μπορεί να το εξαγοράσει «πλερώνω και σκοτώνω». Άντε να τον προφυλακίσουν μερικές βδομάδες για να ικανοποιήσουν το λαϊκό αίσθημα. Ρωτούν πολλοί τι φταίει, τι μπορεί να γίνει… πάντα οι λόγοι είναι οι ίδιοι:
- Ακατάλληλη ταχύτητα
- Απόσπαση προσοχής
- Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ/ουσιών
- Μη χρήση ζώνης/κράνους
- Κόπωση
Στη συγκεκριμένη περίπτωση αξίζει να προσθέσει κανείς την κακή κατάσταση των ελαστικών του φορτηγού, όπως φαίνεται ξεκάθαρα στις φωτογραφίες.
Θέλω επίσης να τονίσω πως η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα (το μισό της ταχύτητας, π.χ. αν κινούμαι με 80km/h, αφήνω απόσταση 40m) μας επιτρέπει να έχουμε περιθώρια ελιγμών και αποφυγής του έκτακτου.
Συλλυπητήρια στους οικείους των αδικοχαμένων.
Διαβάστε επίσης:
Δυστύχημα στον Πύργο: Έλιωσαν οι λαμαρίνες σκοτώνοντας τέσσερις επιβάτες
Σοκ στην Ξάνθη: Τέσσερις νεκροί και αρκετοί τραυματίες μετά από σύγκρουση ΙΧ με λεωφορείο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike