Η αύξηση του ΑΕΠ των τελευταίων χρόνων δεν συνεπάγεται απαραίτητα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας ούτε διασφαλίζει αυτομάτως την επιβίωση των επιχειρήσεων. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής Οικονομίας, όπως ο μεγάλος αριθμός πολύ μικρών επιχειρήσεων, αναδεικνύουν την ανάγκη για τη διαμόρφωση μιας εθνικής πολιτικής δράσης. Αυτή η πολιτική πρέπει να αντιμετωπίζει τις μικρές επιχειρήσεις όχι ως ένα πρόβλημα προς εξάλειψη, μέσω αυστηρής νομιμότητας, αλλά ως μια ευκαιρία για την ανάδειξη μιας νέας γενιάς εθνικών επιχειρηματικών πρωταθλητών.
Οι ξένες επενδύσεις είναι φυσικά επιθυμητές και καλοδεχούμενες, καθώς συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Παρ’ όλα αυτά, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας μας, που απασχολούν σημαντικό αριθμό εργαζομένων, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας. Στην πλειονότητά τους, αυτές οι επιχειρήσεις είναι οικογενειακές και βαθιά συνδεδεμένες με τις τοπικές κοινότητες, γεγονός που τις καθιστά κρίσιμες για την κοινωνική συνοχή.
Σε αυτές τις επιχειρήσεις πρέπει να αναζητήσουμε τους μελλοντικούς εθνικούς επιχειρηματικούς πρωταθλητές. Με την κατάλληλη στήριξη, μπορούν να αναγνωρίσουν τις δυνατότητές τους και να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στην ελληνική κοινωνία, συμβάλλοντας ενεργά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.
Για να γίνει αυτό, απαιτούνται νέες πολιτικές και θεσμοί που θα ενθαρρύνουν την καινοτομία και την εξωστρέφεια. Ένα νέο όραμα δημιουργίας είναι απαραίτητο, το οποίο θα εμπνεύσει τόσο τους νέους όσο και τους παλαιότερους επιχειρηματίες. Η ελληνική κοινωνία συνολικά πρέπει να αγκαλιάσει αυτή τη στρατηγική, προκειμένου να επιτευχθεί η αναγέννηση της επιχειρηματικότητας με όρους βιωσιμότητας, ανταγωνιστικότητας και αλληλεγγύης.
Η επίτευξη αυτών των στόχων προϋποθέτει τη συντονισμένη δράση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, και σε αυτή την κατεύθυνση τα Επιμελητήρια έχουν να διαδραματίσουν έναν κρίσιμο και αναντικατάστατο ρόλο.
Ως θεσμοί που βρίσκονται σε άμεση επαφή με τις επιχειρήσεις, τα Επιμελητήρια μπορούν να λειτουργήσουν ως γέφυρα μεταξύ των επιχειρήσεων και της πολιτείας, προτείνοντας ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις και πολιτικές που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς. Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν υποστήριξη στους επιχειρηματίες μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, υπηρεσίες καθοδήγησης, καθώς και την προώθηση συνεργειών και δικτύωσης. Με τις δράσεις τους μπορούν να ενισχύσουν την καινοτομία, την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου και βιώσιμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Ο Απόστολος Βλάχος είναι Οικονομολόγος, Επιχειρηματίας, Υποψήφιος στο Εμπορικό Τμήμα στις εκλογές του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με το ΑΛΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ του Γιάννη Μπρατάκου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Allou! Fun Park: Η απάντηση για το σφράγισμα της επιχείρησης με απόφαση του δήμου Νίκαιας – Ρέντη
- Γάζα: «Πιο κοντά από ποτέ» μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός, σύμφωνα με τη Χαμάς
- Μία κατακόκκινη νύχτα έζησε ο Πειραιάς! Όλη η πόλη μια γιορτή!
- Τράπεζες: Ο «χορός» των αυξήσεων στις τιμές στόχους τους συνεχίζεται