array(0) {
}
        
    
Menu
0.03%
Τζίρος: 13.49 εκατ.

ΥΠΕΝ: Καμία νέα οικοδομική άδεια με κίνητρα του ΝΟΚ

Comments

Ξέρετε, σ’ αυτή τη χώρα που ζούμε όλοι, υπάρχουν οι μεταρρυθμίσεις που αλλάζουν τις ζωές μας. Υπάρχουν και οι μεταρρυθμίσεις εκείνες που σώζουν τις ζωές μας.

Στην πατρίδα μας, η οποία πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες συναγωνιζόταν σε υποδομές την… Ουγκάντα, υπάρχουν και ορισμένα έργα που έπρεπε να έχουν γίνει χρόνια πριν. Όχι μόνο για να μετακινούμαστε γρηγορότερα και να πηγαίνουμε στις ιδιαίτερες πατρίδες μας και στους τουριστικούς προορισμούς ταχύτερα.

1

Αλλά για να μπορούμε εμείς και οι οικογένειές μας να αισθανόμαστε ασφαλείς, σε σύγχρονους αυτοκινητόδρομους.

Ένα τέτοιο έργο, που έχει σχεδιαστεί εδώ και δεκαετίες αλλά η υλοποίησή του δεν έγινε ποτέ, είναι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.

Οποιος έχει ταξιδέψει στον υπάρχοντα δρόμο, αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν δύο Ελλάδες. Η μία που φτάνει μέχρι τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η άλλη, η Ψωροκώσταινα, που ξεκινά από την Πάτρα για να φτάσει στον Πύργο.

Και δεν είναι θέμα εικόνας, ίματζ μιας χώρας δυτικής και πολιτισμένης.

Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.

Προσέξτε: Στην οδό Πάτρα – Πύργος, και στους νομούς Αχαϊας και Ηλείας μετρήθηκαν την περίοδο 2016 – 2020 τουλάχιστον 61 νεκροί σε 51 θανατηφόρα τροχαία.

Σοβαρά τραυματίστηκαν 18 άνθρωποι ενώ υπάρχουν και πάνω από 170 ελαφρά τραυματίες.

Αυτή την περίοδο δηλαδή 61 οικογένειες θρήνησαν τους δικούς τους ανθρώπους ενώ κάποιες άλλες βασανίζονται με πολυτραυματίες, ανάπηρους κ.λπ.

Σύμφωνα με έκθεση της Eurostat, η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ με τους περισσότερους θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, σε τρεις κυρίως περιοχές.

Στην Πελοπόννησο με 109 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, το Νότιο Αιγαίο με 103 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού και τη Στερεά Ελλάδα με 89 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού.

Αν αυτά τα στοιχεία δεν μας κάνουν να ματώνουμε, να οργιζόμαστε, να απαιτούμε να γίνουν όλα τα μεγάλα έργα που εκκρεμούν στην πατρίδα μας, τότε δεν υπάρχει ελπίδα.

Προσέξτε κάτι άλλο πολύ σημαντικό. Στην «φονική» οδό Πάτρα – Πύργος, το 2023, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα, δεν καταγράφηκε κανένα θανατηφόρο τροχαίο.

Όχι γιατί φτιάχτηκε ο νέος δρόμος, αλλά γιατί το υπουργείο προχώρησε σε παρεμβάσεις ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Επιτέλους κάποιος κάθισε και σκέφτηκε τα βασικά. Τοποθέτησε κορύνες, έφτιαξε ορισμένα σημεία – καρμανιόλες, περιόρισε την ταχύτητα κυκλοφορίας.

Ούτε ένας νεκρός! Τι άλλο δηλαδή να πει κανείς;

Χθες μάθαμε ότι οι κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει να ολοκληρώσουν το σημαντικό αυτό έργο, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η Ακτωρ, η Αβαξ, έχουν προχωρήσει εντυπωσιακά τις εργασίες. Σύμφωνα με τον υπουργό, κ. Σταϊκούρα, η συνολική πρόοδος από τα εργοτάξια, έχει ξεπεράσει το 30%, όταν πριν από έξι μήνες ήταν μόλις στο 20%.

Η δέσμευση για ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου μέσα στο 2025 φαίνεται ότι θα υλοποιηθεί.

Επρεπε να περάσουν τόσα χρόνια παλινωδιών. Με ακυρώσεις διαγωνισμών, με σπασμένες εργολαβίες που δίνονταν σε ημετέρους, με τον αλήστου μνήμης Καλογρίτσα, με αδυναμία εργολάβων να εκπληρώσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, με ένα γραφειοκρατικό μπάχαλο που κόστιζε σε ανθρώπινες ζωές.

Επιτέλους, υπάρχει φως στο τούνελ. Υπάρχουν σοβαροί άνθρωποι στο υπουργείο Υποδομών και στις κατασκευαστικές εταιρείες, που ο λόγος τους είναι συμβόλαιο.

Κι αυτό είναι παρήγορο και για άλλα μεγάλα έργα που πρέπει να γίνουν. Ο σιδηρόδρομος, ο ΒΟΑΚ κ.λπ.

Η χώρα δείχνει να έχει πλέον ένα σχέδιο για να πάψει να είναι μπανανία. Εστω κι αργά μπορούμε να γίνουμε σύγχρονο κράτος.

Διαβάστε επίσης:

Σταϊκούρας από τα εργοτάξια αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος: Η συνολική πρόοδος έχει ξεπεράσει το 30%

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Πέντε υποψήφιοι για τις φοιτητικές εστίες στη Δυτική Μακεδονία – Ποιες είναι οι συμμετέχουσες εταιρείες
Αλέξανδρος Εξάρχου: Χρειάζονται διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και αλλαγή παραγωγικού μοντέλου – Τι είπε για Aktor και Attica Bank

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΥΠΕΝ: Καμία νέα οικοδομική άδεια με κίνητρα του ΝΟΚ
Pantelakis Securities για ΔΕΗ: Φθηνή αποτίμηση και πολύ υψηλές προοπτικές για τη μετοχή
Χρηματιστήριο: Με +2% η Εθνική
REDS: Προχωράει η επένδυση του Cambas Project – Άναψε η καμινάδα του παλιού Οινοποιείου στην Κάντζα
Το σχέδιο της Κομισιόν για τον ΦΠΑ – Flat tax ανά χώρα και μείωση συντελεστών
UniCredit: Αυξάνει σε 28% το ποσοστό της στην Commerzbank – Προχωρά το φιλόδοξο σχέδιο του Orcel
Βουλή: Κατατέθηκαν οι ρυθμίσεις για τις τράπεζες – Αναλυτικά οι τροπολογίες – Και παρατάσεις στον ΕΝΦΙΑ
Propeller Club: Τιμήθηκαν, Γιώργος Τσούνης και Μαρίνα Χατζημανώλη – Τα συγκινητικά λόγια του Κωστή Φραγκούλη
«Καλό ταξίδι Αητέ»: Το αντίο της Αγγελικής Νικολούλη στον Κώστα Χαρδαβέλλα
Το ντέρμπι ΑΕΚ-ΠΑΟΚ με τις καλύτερες αποδόσεις από το Πάμε Στοίχημα