Η κατάσταση στους δρόμους της πρωτεύουσας βαίνει επί το χείρον, καθώς οι υπάρχουσες υποδομές δεν επαρκούν για 3 εκατ. οχήματα.
Οι δρόμοι του Λεκανοπεδίου Αττικής έχουν σχεδιαστεί για 1 εκατομμύρια οχήματα και κυκλοφορούν καθημερινά σ’ αυτούς 3 εκατ. οχήματα με μέσο όρο ηλικίας τα 18 έτη.
Το 35% από αυτά είναι ηλικίας άνω των 25 ετών και η χρήση τους είναι οικονομικά ασύμφορη.
Ο λόγος που συνεχίζουν να κυκλοφορούν είναι γιατί οι ιδιοκτήτες τους παρανομούν, συντηρώντας τα πλημμελώς ή καθόλου, μη πληρώνοντας ασφάλεια και τέλη κυκλοφορίας.
Η κατανάλωση ενός τέτοιου οχήματος είναι διπλάσια από ενός νέου, πιθανόν δε, αν δεν έχει συντηρηθεί σωστά ο κινητήρας, να είναι 3πλάσια. Είναι ασύμφορο, επικίνδυνο και ρυπογόνο.
Εφαρμόστε τον νόμο, μέρος πρώτο:
- Τεχνική ενημερότητα (ΚΤΕΟ)
- Ασφαλιστική ενημερότητα (Ασφάλιση)
- Τέλη κυκλοφορίας
Μιλώντας με τον πρόεδρο των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάση Τσιάνο μας τόνισε:
«Ο τεχνικός έλεγχος πρέπει να γίνεται σε όλα τα αυτοκίνητα και να γίνεται σωστά.
Μετά από μια δεκαετία σε κρίση, οι υποδομές της χώρας – ειδικά η ασφαλτόστρωση είναι σε κακή κατάσταση σε πολλά σημεία, είναι καθοριστικό λοιπόν να έχουμε άρτιο τεχνικό έλεγχο σε φρένα, λάστιχα, αναρτήσεις, κινητήρες τόσο για την οδική ασφάλεια όσο και για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας.
Το καθημερινό φαινόμενο αυτοκινήτων που χαλάνε, καίγονται ή καταρρέουν στη μέση του δρόμου, επιβαρύνει περαιτέρω το ήδη μεγάλο πρόβλημα του Λεκανοπεδίου».
Πρέπει λοιπόν να υποχρεωθούν όλοι να περνούν τεχνικό έλεγχο και τα ΚΤΕΟ να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και όχι στραβά μάτια. Αν υποχρεωθούν όλοι να πληρώσουν επίσης τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα τότε θα καταστεί αδιέξοδη η χρήση του παλιού Ι.Χ.
Εφαρμόστε το νόμο, μέρος δεύτερο:
- Παράνομη στάθμευση
- Ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων
- Λεωφορειολωρίδες
- ΚΟΚ
- Δακτύλιος
Προφανώς αν δεν μπορεί κάποιος να παρκάρει πουθενά, παράνομα και νόμιμα έχει ένα σημαντικό κόστος, αυτό θα είναι ισχυρό αντικίνητρο για να μην πάρει το αυτοκίνητό του.
Είναι σημαντικό να τηρηθεί αυστηρά το ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων και να μην κάνει ο καθείς ότι τον εξυπηρετεί. Επίσης πρέπει να τελειώσει δια παντός το αστείο της κατάληψης λωρίδας κυκλοφορίας από επαγγελματικό όχημα που ξεφορτώνει.
Οι διατάξεις του ΚΟΚ προβλέπουν σημαντικά πρόστιμα για τους παραβάτες σε στάση, στάθμευση, ρύπους, ελλιπή συντήρηση και παραβατική οδήγηση, οδήγηση στη ΛΕΑ και άλλα, ναι αυτά συνήθως πάνε πακέτο.
Έχουμε γράψει πολλές φορές για τον Δακτύλιο. Πρέπει να επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε οχήματα που ρυπαίνουν ελάχιστα, όπως τα ηλεκτρικά. Δείτε για παράδειγμα τι κάνει το Λονδίνο. Μέχρι τότε όμως, πρέπει έστω να εφαρμοστεί ο νόμος, για τα μονά – ζυγά. Αυστηρά!
Όσοι υποχρεωθούν λόγω δυσπραγίας, να αποσύρουν το ΙΧ τους, θα συνεχίσουν να έχουν ανάγκες μετακίνησης. Οι οποίες δύναται να καλυφθούν με δυο τρόπους: ΜΜΜ και μικροκινητικότητα.
Γίνονται σημαντικά βήματα και στους δυο τομείς. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η επέκταση του Μετρό, η αυστηρή τήρηση των λεωφορειολωρίδων και τα συνεπή, πυκνά δρομολόγια αποτελούν κλειδί για την εξυπηρέτηση του κόσμου.
Το νομικό πλαίσιο για την μικροκινητικότητα είναι άρτιο, μένει η εφαρμογή του και το επόμενο βήμα: Να δοθεί προτεραιότητα στο πατίνι, το ποδήλατο και το σκούτερ έναντι του αυτοκινήτου.
Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω τις σημαντικές παράπλευρες ωφέλειες τόσο στην Οδική Ασφάλεια (τροχαία) όσο και στην Δημόσια Υγεία (ατμοσφαιρική ρύπανση) από την εφαρμογή του νόμου για τους τεχνικούς ελέγχους.
Η αυστηρή εφαρμογή θα έχει σύμφωνα με εμπεριστατωμένες εκτιμήσεις την απόσυρση από την κυκλοφορία 1 εκ. οχημάτων, πράγμα που θα δώσει μια πρόσκαιρη ανάσα στην πολύπαθη πρωτεύουσα.
Αν συνεχιστεί η μη εφαρμογή είναι εύκολο να μαντέψει κανείς τη συνέχεια: Σύντομα στις ώρες αιχμής δε θα μπορούμε ούτε να ξεπαρκάρουμε με ευκολία. Αν δεν το πιστεύετε, ρίξτε μια ματιά σε Κάιρο, Κωνσταντινούπολη τις δυο άλλες μεγαλουπόλεις της γειτονιάς μας.
Διαβάστε επίσης:
Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Νικητές οι Richard Jordan-Sam Collis!