Περιεχόμενα
Οι δυσκολίες της Ιντραλότ: Πυκνώνουν τα σύννεφα πάνω από την Intralot. Χθες ήταν ισως μια από τις χειρότερες ημέρες του αφεντικού της εταιρείας Αντώνη Κεραστάρη, καθώς έγινε γνωστό πως εξαιτίας της χαμηλότερης αποτίμησης με την οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο η ιταλική Gamenet, η εισηγμένη δεν πώλησε το 20% που κατείχε, όπως είχε πολλές φορές προαναγγείλει στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης του δανεισμού.
Επιμένoυν με τους Τούρκους στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ παρά τις ατυχίες
Είναι σίγουρο πως κατά τη σημερινή επίσκεψη του Τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα θα συζητηθούν και οι μπίζνες ισχυρών τουρκικών ομίλων (Dogus, Koch, κλπ) στην Ελλάδα.
Ο όμιλος Koch, μετά την απόκτηση της Avis στην Ελλάδα και την παλαιότερη συνεργασία με την Folli Follie στη μαρίνα Μυτιλήνης ετοιμάζει και ένα ακόμα χτύπημα, σε συνεργασία με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, για τη διεκδίκηση της μαρίνας Αλίμου.
Οι προσφορές για τη μαρίνα Αλίμου, τη μεγαλύτερη της Βαλκανικής με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού και δυνατότητα κατασκευής πεντάστερου ξενοδοχείου, θα κατατεθούν σε περίπου έναν μήνα, στις 16 Ιανουαρίου.
Στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχουν μια… έφεση στη συνεργασία με τουρκικούς ομίλους παρά τις κατά καιρούς ατυχίες.
Ελάχιστοι θυμούνται το περίφημο έργο Blue City στο Ομάν, την πρώτη φάση του οποίου (ύψους δύο δισ. δολαρίων) είχε αναλάβει η ΕΛΛΑΚΤΩΡ με την τουρκική ΕΝΚΑ στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Το έργο έμεινε στα μπετά, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ αποχώρησε με ζημιές.
Αλλά και στο Κατάρ, ο κατασκευαστικός όμιλος έχει αναλάβει τη «Χρυσή Γραμμή» του μετρό της Ντόχα σε κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν η Larsen and Toubro από την Ινδία, αλλά και οι τουρκικές Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi και Sezai Turkes Feyzi Akkaya Marine Construction (STFA).
Πόσους σηκώνει η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών;
Επειδή γίνεται πολύς θόρυβος και ακούγονται διάφορα σενάρια για την πιθανή είσοδο «τέταρτου παίκτη», πιθανώς fund, στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών κάποιοι προσγείωσαν τον ταπεινό σχολιογράφο σας στην πραγματικότητα. Όπως λένε, «με μόνο μία εταιρεία τηλεπικοινωνιών που βγάζει κέρδη, μια δεύτερη που είναι ελαφρώς κερδοφόρα και δύο – τρεις άλλες οι οποίες «καίνε» από 20 έως 100 εκατ. ευρώ το χρόνο, πιστεύεις πως υπάρχει χώρος για τέταρτο παίκτη; Ποιος θα μπει σε μια τόσο στριμωγμένη αγορά, όταν μάλιστα απαιτούνται επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων για να φτάσεις τον ανταγωνισμό;» Δεν θέλουμε να στενοχωρήσουμε όσους ελπίζουν στις εκπλήξεις αλλά σε μια αγορά που περισσεύουν οι ζημιές δύσκολα βρίσκονται αφελείς.
Οπότε ας ελπίσουμε πως κάποιος από τους υφιστάμενους ομίλους θα βάλει το χέρι στην τσέπη για Forthnet και Cyta Hellas που πωλούνται. Μακάρι, βέβαια, να υπάρχουν funds (γράψαμε για την Apollo, γράφτηκε για την Pillarstone) που πιστεύουν στα θαύματα και αποφασίσουν να επενδύσουν στη χώρα και στις δύο εταιρείες.
Οι νέες μπίζνες του Δημήτρη Κοπελούζου
Με ανοικτό το στόμα είχαν μείνει όσοι παρακολουθούσαν τη συνέντευξη τύπου της κοινοπραξίας Fraport–Κοπελούζου μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Μόλις είχαν ακούσει αυτά που είπε ο Δημήτρης Κοπελούζος για τη δεκαετή προετοιμασία του σχήματος ώστε να πάρουν τα αεροδρόμια.
«Από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας πήγαινε σε υπουργεία και άλλους φορείς για να προχωρήσουμε τη σύμβαση παραχώρησης» είχε πει ο επιχειρηματίας.
Τώρα φαίνεται πως ο Δημ. Κοπελούζος ετοιμάζονταν από καιρό και για κάτι άλλο: Την απόκτηση μονάδων της ΔΕΗ! Γι’ αυτό και έχει βρει τους κατάλληλους συμμάχους, την κινεζική Shenhua η οποία εμφανίζεται εξαιρετικά ζεστή.
Για χρόνια προετοιμάζεται ο ίδιος επιχειρηματίας και για κάτι άλλο: Για την απόκτηση της ΔΑΑ, της εταιρείας που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ήδη η οικογένεια Κοπελούζου κατέχει το 5% και θα είναι σίγουρα υποψήφια για το 30% που πωλεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Αποκορύφωμα των προσπαθειών του Δημήτρη Κοπελούζου θα είναι, βέβαια, ο πλωτός τερματικός σταθμός LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου) στην Αλεξανδρούπολη. Εκεί, έπειτα από δεκαετίες στενής συνεργασίας με τους Ρώσους, κάνει το μεγάλο άλμα προς την Ουάσινγκτον!