Μια βροχή έφερε σε αδιέξοδο και απελπισία εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που προσπαθούν να φτάσουν στις δουλειές τους.

Ακόμη μια μέρα που δεν «κινείται τίποτα» στο Λεκανοπέδιο της Αττικής. Η βροχή που οδήγησε ακόμη περισσότερους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν το ΙΧ τους έχει δημιουργήσει το αδιαχώρητο. Πρωί πρωί στην Αττική Οδό τα VMS προειδοποιούν τους οδηγούς για καθυστερήσεις άνω των 30 λεπτών για να φτάσουν στην Κηφισίας από τον Περιφερειακό του Υμηττού.

1

Μια διαδρομή 5 λεπτών υπό φυσιολογικές συνθήκες. Η ουρά ξεκινά από το ύψος της Αγίας Παρασκευής. Αντίστοιχα για τα αυτοκίνητα που έρχονται από τα Σπάτα η ουρά εκκινεί από την έξοδο της Περιφερειακής του Υμηττού. Αν ο Δάντης είχε υπόψη του την Αττική όταν περιέγραφε την Κόλαση δε θα έκανε λόγο για εννιά κύκλους αλλά για πολύ περισσότερους: Κατεχάκη, Κηφισίας, Κηφισός όλα στο κόκκινο!

 

Βρίσκομαι ακινητοποιημένος επί της Αττικής Οδού και παρατηρώ τα αυτοκίνητα γύρω μου. Στο ραδιόφωνο ο Αντώνης τραγουδά: «…και σταμάτησε ο χρόνος ξαφνικά…». Γύρω μου βλέπω Toyota Starlet, Hyundai Accent, Lancia Delta, Nissan Sunny, Fiat Punto και Peugeot 106.

Οι δρόμοι στο Λεκανοπέδιο έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν 1 εκ. οχήματα και κυκλοφορούν 3 εκ. οχήματα. Γιατί συμβαίνει αυτό; Μα γιατί δεν εφαρμόζεται ο νόμος! Η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο στην Ε.Ε. (Μ.Ο 18 έτη) και βαδίζει ολοταχώς προς το ορόσημο της Κούβας του Φιντέλ γιατί τα παλιά αυτοκίνητα παραμένουν στην κυκλοφορία ως «λύση» καθώς δεν πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, δεν συντηρούνται, δεν ασφαλίζονται. Αν υποχρεωθούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας, να ασφαλιστούν και να περνάνε (πραγματικά) ΚΤΕΟ θα καταστεί οικονομικά ασύμφορη η χρήση των και άμεσα θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία. Τότε ως δια μαγείας θα έχει αμβλυνθεί το κυκλοφοριακό! Εκτιμώ ότι η αυστηρή εφαρμογή του νόμου θα οδηγήσει σε απόσυρση γιατί δε θα συμφέρει η χρήση των, 2 εκ. οχήματα σε όλη τη χώρα από αυτά τα μισά στο Λεκανοπέδιο.

 

Ακίνητα τα αυτοκίνητα στο ρεύμα προς Κηφισίας, από το ύψος της εισόδου στην Περιφερειακή του Υμηττού.

Ακούω φωνές για τις υποδομές και τους νέους δρόμους και με πιάνουν νευρικά γέλια: «Όσους δρόμους και να φτιάξεις τα αυτοκίνητα θα τους γεμίσουν». Θυμάμαι στην παρουσίαση της Αττικής Οδού είχα ρωτήσει: «Αν μποτιλιάρει και εκεί;». «Τελειώσαμε» ήταν η απάντηση που πήρα πριν 20 χρόνια. Εκτός από την εφαρμογή του νόμου ώστε να καταστεί ασύμφορη οικονομικά η χρήση του 30% των οχημάτων, κομβικής σημασίας είναι η ενίσχυση των ΜΜΜ. Εδώ γίνονται σημαντικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση από την Κυβέρνηση με την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και την επέκταση του Μετρό. Δεν αρκεί όμως. Επιβάλλεται η προτεραιοποίηση της μικροκινητικότητας έναντι των ΙΧ αυτοκινήτων, η επιβολή αντικινήτρων για χρήση των ΙΧ στο κέντρο της πόλης (αυστηρή αστυνόμευση του παρκαρίσματος, τέλος Δακτυλίου, ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων) και η επιβολή του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας των 30km/h όπως προβλέπει ο νέος ΚΟΚ ώστε να καταστεί αρμονική η συνύπαρξη με πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικά σκούτερ.

 

Η κίνηση στις 10:00 το πρωί σήμερα στο Λεκανοπέδιο: No go!

Διαβάστε επίσης:

Βάλτε κράνος!

ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις επιχειρήσεων για το 100% επιδοτούμενο πρόγραμμα για ανέργους και άστεγους

Κεραμέως: Ποιοι θα αποτελούν τα μέλη των Επιτροπών καθορισμού του κατώτατου μισθού 2025