Ο επιβάτης ακολούθησε τις οδηγίες και πήγε να κάνει το τεστ που μάλλον θα του επέτρεπε να ταξιδέψει, έστω με την επόμενη πτήση.
Για την Aegean, η προστασία των επιβατών της είναι προτεραιότητα και τηρεί κατά γράμμα τα νέα μέτρα για τις μετακινήσεις που ισχύουν από τις 5 Ιουλίου. Ισχύει όμως το ίδιο και για τις ακτοπλοϊκές;
Λίγες ημέρες μετά, επιβάτης των Μινωικών Γραμμών, χωρίς πιστοποιητικό εμβολιασμού, αλλά ούτε και rapid test, δεν αντιμετώπισε πρόβλημα στη μετακίνησή του, προς το Ηράκλειο της Κρήτης. Ο υπεύθυνος της ακτοπλοϊκής, με τη μάσκα κάτω από το σαγόνι, ζήτησε μόνο από τον επιβάτη να απαντήσει αν έχει εμβολιαστεί και συμπλήρωσε σε ένα χαρτί / φόρμα ότι έχει κάνει το εμβόλιο.
Η παραπάνω στάση και η χαλαρότητα ανατρέπει πλήρως τη λογική των μέτρων της 5ης Ιουλίου, καθώς η προσωπική δήλωση του επιβάτη δεν αποδεικνύει ότι πράγματι είναι εμβολιασμένος. Και, σε μια ιδιαίτερα επικίνδυνη εποχή για τους μη εμβολιασμένους, δημιουργεί κίνδυνο όχι μόνο για το σύνολο των επιβατών αλλά και για την εξάπλωση της πανδημίας.
Μάλιστα σε μια εποχή που η τεχνολογία επιτρέπει, μέσω της νέας πλατφόρμας που παρουσιάστηκε χθες την επαλήθευση των ευρωπαϊκών πιστοποιητικών «Covid Free GR», δημιουργείται το ερώτημα γιατί να μην εφαρμόζεται και για τις μετακινήσεις με πλοία και αεροπλάνα, ώστε να μη δίνεται η δυνατότητα σε κανέναν να παρακάμπτει το μέτρο που έχει σκοπό τον περιορισμό της εξάπλωσης.
Η νέα εφαρμογή που παρουσίασε χθες ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης είναι διαθέσιμη από χθες, Τρίτη 13 Ιουλίου, για κινητά τηλέφωνα και tablet με λογισμικό iOS ή Android και διατίθεται δωρεάν μέσω του επίσημου λογαριασμού της Ελληνικής Δημοκρατίας στο App Store και στο Google Play.
Το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας
Να τονίσουμε εδώ ότι το να επιβληθεί η χρήση της πλατφόρμας στις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μετακινήσεις δεν θίγει το δικαίωμα στην ελευθερία κυκλοφορίας, καθώς προβλέπεται η δυνατότητα test στους μη εμβολιασμένους.
Και να τονίσουμε ότι δεν πρέπει να λειτουργεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού ως μέσο διακρίσεων, αλλά ως αποδεικτικό που εξασφαλίζει τη δημόσια υγεία. Το ίδιο ακριβώς εξασφαλίζει και το αρνητικό τεστ για τους μη εμβολιασμένους, που εφόσον το έχουν έχουν ακριβώς το ίδιο δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας. Απλά χρειάζεται να γίνεται με υπευθυνότητα η εξακρίβωση, ότι ο κάθε επιβάτης κατέχει ένα από τα δύο αποδεικτικά, και αυτό μπορεί να συμβεί με τη νέα πλαρφόρμα.
Και να θυμίσουμε ότι ο Κανονισμός 953/2021 της 14ης Ιουνίου, του Συμβουλίου της Ευρώπης, προβλέπει ότι ο εμβολιασμός για τον Covid-19 δεν είναι υποχρεωτικός, ότι απαγορεύονται οι διακρίσεις άμεσες ή έμμεσες κατά των μη εμβολιασμένων. 3) Η κατοχή πιστοποιητικού εμβολιασμού δεν αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος ελεύθερης κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον Κανονισμό, είναι αναγκαίο να αποτρέπονται οι διακρίσεις, άμεσες ή έμμεσες, σε βάρος των προσώπων που δεν έχουν εμβολιαστεί, για παράδειγμα για ιατρικούς λόγους, επειδή δεν ανήκουν στην ομάδα-στόχο για την οποία χορηγείται ή επιτρέπεται επί του παρόντος το εμβόλιο κατά της COVID-19, όπως τα παιδιά, ή επειδή δεν είχαν ακόμη τη δυνατότητα να εμβολιαστούν ή επέλεξαν να μην το πράξουν. Κατά συνέπεια, η κατοχή πιστοποιητικού εμβολιασμού, ή η κατοχή πιστοποιητικού εμβολιασμού που αναφέρει εμβόλιο κατά της COVID-19, δεν θα πρέπει να αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος ελεύθερης κυκλοφορίας ή για τη χρήση διασυνοριακών υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, για παράδειγμα υπηρεσιών αεροπορικής ή σιδηροδρομικής μεταφοράς ή μεταφοράς με λεωφορείο ή πορθμείο ή με οποιοδήποτε άλλο μεταφορικό μέσο. Επιπλέον, ο παρών κανονισμός δεν μπορεί να ερμηνευθεί υπό την έννοια ότι θεσπίζει δικαίωμα ή υποχρέωση εμβολιασμού”.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Υπέγραψε διάταγμα για ευρύτερη χρήση των πυρηνικών όπλων από τη Ρωσία
- Χρηματιστήριο: Κοιτάζει τις 1.400 μονάδες – Σε Cener και τράπεζες τα βλέμματα
- Ριζικές αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες – Τι συμβαίνει με υπόγεια, παλαιότητες και συντελεστές οικοπέδων
- Διαζύγιο μετά από 40 χρόνια της Hapag-Lloyd με τον όμιλο του Γκριμάλντι