array(0) {
}
        
    
Menu
-0.26%
Τζίρος: 448.88 εκατ.

Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι

Comments

Η Ελλάδα έχει πολλές εταιρείες στρατηγικού χαρακτήρα. Μια από αυτές είναι η Aegean airlines.

Πρόκειται για μια εταιρεία με καθαρό ισολογισμό και με κέρδη. Σήμερα απασχολεί 2.900 εργαζομένους.  Η εταιρεία έως τώρα τα έκανε όλα σωστά.

Αναπτύχθηκε με ιδία κεφάλαια και κατάφερε να γίνει υπολογίσιμη δύναμη στην Ευρώπη. Όμως ο κορονοιος έφερε γιγαντιαίες ανατροπές.

Σήμερα, τα ίδια κεφάλαια της Aegean ΑΡΑΙΓ -0,25% 12,07  ανέρχονται σε 328 εκατ. ευρώ, η ζημιά φέτος θα είναι 106 εκατ. ευρώ, η ζημιά από το hedging θα φθάσει τα περίπου 84 εκατ. ευρώ.  Άρα τα ίδια κεφάλαια θα υποχωρήσουν στα 138 εκατ. ευρώ. Επίσης έχει στο ταμείο της μετρητά περίπου 500 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα οι 4 συστημικές τράπεζες έχουν ανοίξει γραμμές χρηματοδότησης περίπου 100-120 εκατ. ευρώ.

Για να καταλάβετε τι θα φέρει το 2020 στις αεροπορικές αρκεί να επισημανθεί, ότι η Airfrance KLM προβλέπει ότι στο τέλος του 2020 θα έχει αρνητικά ιδία κεφάλαια 170 εκατ. ευρώ, μετά από ζημιές 2,427 δισ. ευρώ. Θηριώδη νούμερα.

Η γαλλική κυβέρνηση θα στηρίξει την Air France – KLM με ένα πακέτο βοήθειας ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, ωστόσο δεν εξετάζει την πιθανότητα κρατικοποίησής της.

Την ίδια ώρα, και η ολλανδική κυβέρνηση σχεδιάζει να στηρίξει την KLM, τη θυγατρική του ομίλου Air France-KLM, με ποσό που θα φτάνει τα 2-4 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να ξεπεράσει την κρίση στην οποία περιήλθε λόγω της πανδημίας , ανακοίνωσε προ ημερών ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας Βόπκε Χούκστρα.

Επιπρόσθετα το  γερμανικό εβδομαδιαίο περιοδικό Der Spiegel και το Bloomberg ανέφεραν  ότι η Lufthansa διαπραγματεύεται διάσωση ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ (10,8 δισεκατομμύρια δολάρια) με τη Γερμανία, η οποία θα δώσει στην κυβέρνηση το 25,1% της εταιρείας και μια θέση στο εποπτικό της συμβούλιο.

Οι κρίσιμες 72 ώρες

Κρίσιμη ημέρα είναι η προσεχή Δευτέρα. Η αγορά περιμένει να μάθει από τον επιχειρηματία Ευτύχη Βασιλάκη σε 72 ώρες , τι θα γίνει, κυρίως πως θα γίνει, η στήριξη της aegean airlines .  Το αφεντικό της Aegean θα μιλήσει στους θεσμικούς επενδυτές.  

Άπαντες καταλαβαίνουν ότι η Δευτέρα είναι ημέρα κομβικής σημασίας για τις αγορές με δεδομένο ότι πολλές άλλες χώρες ήδη έχουν ανακοινώσει προγράμματα στήριξης για τις αεροπορικές τους εταιρίες. Οι καθυστερήσεις στην λήψη των αποφάσεων δεν ευνοούν κανέναν. Ούτε το ελληνικό δημόσιο ούτε την ίδια την εταιρεία.

Όπως τα έχουν υπολογίσει οι αναλυτές η Aegean χρειάζεται ένα ποσό της τάξης των 380 έως 400 εκατ. ευρώ.

Το ποσό αυτό μπορεί να προκύψει με κρατική ενίσχυση είτε μέσω Cocos (όπως έγινε προ ετών με τις τράπεζες Πειραιώς και Εθνική) είτε κεφαλαίων που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα από τον ESM με την νέα πιστωτική γραμμή.

Το συνολικό ποσό που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα θα φτάσει στα 3,7 δισ. ευρώ αν και η κυβέρνηση έχει πει ότι δεν πρόκειται προς το παρον να κάνει χρήση του κεφαλαίου αυτού.

Το ερώτημα είναι τι μείγμα θα ακολουθήσει η Ελλάδα.

Οι επιλογές είναι ξεκάθαρα δυο:

-Είτε παίρνουμε ένα μέρος των δάνειων του ESM με επιτόκιο 0,48% και δανείζει στην συνέχεια με ένα επιτόκιο (ας υποθέσουμε) 4 έως 5%

-είτε  δανείζεται από τις αγορές με 2,5% -3% και δανείζει με 5%.

Όπως λένε οι αναλυτές η περίπτωση του ESM φαντάζει περισσότερο ευνοϊκή.  Σε κάθε περίπτωση τα κεφάλαια που θα δοθούν, θα έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία.

Για παράδειγμα η κυβέρνηση μπορεί ένα μέρος των κερδών που θα έχει το ελληνικό δημόσιο να τα επιστρέψει στην συνέχεια ως κοινωνικό μέρισμα.

Για να καταλάβετε τι κέρδος μπορεί να έχει το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να υπολογίζετε ότι σε κάθε 100 εκατομμύρια ευρώ δάνειο με επιτόκιο 5%, ο τόκος είναι περίπου 5 εκατ. για κάθε χρόνο.

Εαν η κρατική ενίσχυση διαρκέσει για 5 χρόνια τότε για κάθε  100 εκατ. το όφελος του κρατικού προυπολογισμού θα είναι περίπου 25 εκατ. ευρώ.

Επί της ουσίας ευνοούνται όλοι. Aegean, Ελληνικό κράτος, Έλληνας φορολογούμενος.

Υπό αυτές τις δραματικές συνθήκες , εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι το σχόλιο του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Παππά, προ ημερών, είναι μάλλον ατυχές και πιστοποιεί ότι ο τέως υπουργός μάλλον λίγη σχέση έχει με την οικονομία.

«Για τους πολλούς έχει καπιταλισμό. Για την Aegean και τη Fraport σοσιαλισμό», έγραψε ο κ. Παππάς.

Για μια τόσο σοβαρή υπόθεση για μια εταιρεία που απασχολεί τουλάχιστον 3.000 εργαζόμενους το να γράφει 2 γραμμές στα κοινωνικά δίκτυα και να θεωρεί ότι τέλειωσε με αυτό το θέμα τότε δείχνει πόσο πρόχειρα αντιμετωπίζει την κρίση και τις επιπτώσεις της το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ.

ΥΓ: Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το μοντέλο της ενίσχυσης – δανείου πρέπει να “δένει” αρμονικά με το ομόλογο των 200 εκατ. ευρώ που εξέδωσε πέρυσι η εταιρεία…

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
AEGEAN: Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες το 3ημερο της 28ης Οκτωβρίου
Aegean: Στα 268,8 εκατ. ο κύκλος εργασιών το α΄ τρίμηνο του 2024

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike
Thanos Hotels & Resorts: O μεγαλύτερος κυπριακός όμιλος αναζητά το πρώτο του ξενοδοχείο στην Αθήνα
Να περιμένω κι άλλο για να αγοράσω Metlen; 
Όταν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κυνηγά τους επαίτες
H Intrakat στον FTSE 25, τι λέει ο Φέσσας για τον Τσαμάζ, το κάρφωμα της Βρεττού, τα λεωφορεία του Σταϊκούρα, η αποτυχία για το μετρό, τι συμβαίνει με τον Χρυσικό, και το κάλεσμα του Μπαϊρακτάρη
Ποια οδικά έργα τελειώνουν και ποια αρχίζουν το 2025
Αναστάσιος Αλβανίας – Ευχές Χριστουγέννων: Η κορυφαία αυτή δεσποτική εορτή φωτίζει την καρδιά με γαλήνη