Από τη μια οι άσχετοι που ταλαιπωρούν εαυτόν και αλλήλους, από την άλλη οι χαιρέκακοι που δεν πήγαν Αράχωβα: «Είδες Σούλα στα ‘λεγα εγώ». Στη μέση όσοι ικανοί, εκπαιδευμένοι και με σωστό εξοπλισμό συμπαρασύρονται γιατί δε χωρά ο δρόμος στο Λιβάδι, όλα τα άγχη της πρωτεύουσας. Ουρά χιλιομέτρων χτες στο χιονοδρομικό του Παρνασσού. Έπεσε λίγο χιόνι και γλιστρούσαν τα αυτοκίνητα. Ακριβώς όπως στην Αττική οδό: Δεν μπορούσαν να βγουν από τις ανηφορικές εξόδους όσοι δεν είχαν κατάλληλα λάστιχα και δημιούργησαν το αδιαχώρητο. Ας δούμε όμως τα δεδομένα:

-Τα νορμάλ ελαστικά δεν αποδίδουν σε τέτοιες συνθήκες, κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου δεν φτάνουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Επιπλέον η χάραξή τους έχει γίνει με γνώμονα την πρόσφυση σε στεγνό οδόστρωμα και μειωμένες τριβές. Δεν προσφέρουν καμία πρόσφυση σε μεικτές συνθήκες με κρύο ή χιόνι. Είναι σα να κυκλοφορείς με μαγιό και παντόφλα παραλίας στο χιονοδρομικό.

1

-Η τετρακίνηση δεν ωφελεί σε τίποτα αν δεν υπάρχει πρόσφυση από τα κατάλληλα ελαστικά. Ειδικά στην κατηφόρα, και το δικίνητο και το τετρακίνητο γλιστρά το ίδιο. Ένα δικίνητο αυτοκίνητο με χειμερινά ελαστικά θα πάει πολύ πιο μακριά από ένα 4κινητο με νορμάλ ελαστικά. Τα χαμηλού προφίλ σπορ ελαστικά είναι επικίνδυνα σε τέτοιες συνθήκες.

 –Τα χειμερινά ελαστικά υπερθερμαίνονται πάνω από τους 7 βαθμούς Κελσίου. Άρα το να ξεκινήσεις από την Αθήνα με υψηλές θερμοκρασίες για ν’ ανέβεις στο βουνό με χειμερινά ελαστικά είναι επικίνδυνο γιατί δεν αποδίδουν σωστά στην εθνική οδό υπό υψηλές θερμοκρασίες. Επίσης λόγω αυξημένης τριβής αυξάνουν υπέρμετρα την κατανάλωση. Το επιπλέον σύστημα πρόσφυσης (χιονοκουβέρτες ή αλυσίδες) οφείλουμε να το εφαρμόσουμε όχι όταν γλιστρήσουμε αλλά όταν ξεκινάμε. Επίσης δεν μαθαίνουμε στην πράξη πως να το εφαρμόσουμε κλείνοντας την πρόσβαση σ’ όσους μπορούν να κινηθούν γιατί μερίμνησαν. Θυμίζω πως δια νόμου οι χρήστες είναι υποχρεωμένοι να φέρουν επιπλέον σύστημα πρόσφυσης στο αυτοκίνητό τους.

Μπαταρίες η-λιθίου!

Έμειναν λέει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από μπαταρία. Οποία έκπληξη, όπως οποιαδήποτε συσκευή άμα δεν τη φορτίσεις σβήνει. Διαβάζω διάφορα γραφικά που «εκθέτουν τους ειδικούς». Ας δούμε την πραγματικότητα:

-Οι χημικές αντιδράσεις της μπαταρίας ιόντων λιθίου επιβραδύνονται λόγω κρύου. Αλλά αυτό συμβαίνει από τους -5 βαθμούς Κελσίου και κάτω. Στο Λιβάδι οι θερμοκρασίες ήταν γύρω στους 0 βαθμούς Κελσίου. Όπως λειτουργούν τα κινητά έτσι λειτουργούν και τα αυτοκίνητα. Επιπλέον τα αυτοκίνητα έχουν και σύστημα διαχείρισης θερμοκρασίας της μπαταρίας που αμβλύνει το φαινόμενο. Κοντολογίς αν έχεις 30% φόρτιση μπορεί να πέσει στο 25%. Τώρα αν έχεις 5% είναι ούτως ή άλλως κρίσιμο και φταις εσύ γι’ αυτό όχι το κρύο!

-Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σβηστά στο μποτιλιάρισμα δεν καταναλώνουν ενέργεια και έχουν αντλία θερμότητας για τη θέρμανση που είναι εξαιρετικά αποδοτική. Κοντολογίς τα ηλεκτρικά έμειναν γιατί οι χρήστες τους δεν φρόντισαν να τα έχουν φορτισμένα.

-Διαβάζω ότι δεν έχει ταχυφορτιστές στην Αράχωβα. Σωστά. Το ξέρεις αυτό ανεβαίνοντας. Έχει στη Λιβαδειά. Σταματάς φορτίζεις και έχεις ενέργεια για να κυκλώσεις Παρνασσό και Γκιώνα τρεις φορές.

Εν κατακλείδι, χρήμα υπάρχει, δυνατότητα για εκδρομή έχουμε, χρόνο άπλετο έχουμε, ηλεκτρικά οχήματα έχουμε, 4χ4 έχουμε, μυαλό να ζητήσουμε από τον Αι Βασίλη να φέρει λίγο. Δε φταίει το κράτος που δεν έκανε παστό το δρόμο, ούτε η Tesla που μείνατε από μπαταρία. Η ασχετοσύνη σας φταίει…

Διαβάστε επίσης

Αράχωβα:  Ουρά αυτοκινήτων στον δρόμο προς Λιβάδι και χιονοδρομικό Παρνασσού – Ακινητοποιήθηκαν ηλεκτρικά IX λέει η ΕΛΑΣ

Κακοκαιρία Elena: Απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων σε Ξάνθη και Ροδόπη

Κακοκαιρία Elena: 40 κλήσεις στην Πυροσβεστική σε όλη την Αττική – Προβλήματα και στην Αθηνών-Κορίνθου