Βυτιοφόρο που μετέφερε 7.2tn υγροποιημένου φυσικού αερίου (θερμογόνο δύναμη 112mwh ή 100kg TNT) πήρε φωτιά στην καμπίνα του οδηγού και ακινητοποιήθηκε λίγα μέτρα πριν από πρώτο τούνελ στην Κακιά Σκάλα στο ρεύμα προς Κόρινθο. Μην έχετε αμφιβολία ότι αν γινόταν έκρηξη μέσα στη σήραγγα θα την γκρέμιζε. Ακόμη και εκεί που βρίσκονταν, μια έκρηξη θα είχε ως αποτέλεσμα οι σήραγγες να επιταχύνουν το ωστικό κύμα με δραματικές συνέπειες.
Η μεταφορά Liquid Natural Gas στη χώρα μας είναι νέα διαδικασία, γίνεται εδώ και μερικούς μήνες. Αντίστοιχα καινούργια είναι και τα πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η διαδικασία αφορά στη μεταφορά του προϊόντος σε τελικούς καταναλωτές που δεν έχουν πρόσβαση στο κεντρικό δίκτυο.
Είχαμε λοιπόν μια ακραία κατάσταση. Από την εικόνα του βυτιοφόρου αφότου έσβησε η φωτιά είναι σαφές ότι υπήρξε άμεση, έγκαιρη παρέμβαση της Πυροσβεστικής. Το ρεπορτάζ μου λέει ότι η φωτιά έσβησε πριν περάσουν 12 λεπτά.
Εδώ αξίζει να αποσαφηνιστούν μερικές λεπτομέρειες:
Η Ολυμπία Οδός έδωσε άμεσα την πληροφορία μέσω του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας, στο κλιμάκιο της Πυροσβεστικής, στη Νέα Πέραμο το οποίο ενήργησε ταχύτατα και αποτελεσματικά. Θέλω να εξάρω το θάρρος και την αυταπάρνηση των πυροσβεστών που πλησίασαν και έσβησαν τη φωτιά και να τους ευχαριστήσω εκ μέρους όλων όσοι αντιλαμβάνονται το ρίσκο που πήραν. Η ανάσχεση της κυκλοφορίας γίνεται από την Τροχαία. Το ξεκαθαρίζω αυτό γιατί ακούστηκαν – από εμπαθείς, αναρμόδιους – διάφορα θεάρεστα.
Η Τροχαία έχει την ευθύνη της κυκλοφορίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κλήθηκε να εφαρμόσει όσα όριζαν τα πρωτόκολλα της Πυροσβεστικής που έλεγαν για απομάκρυνση σε ακτίνα 3000 μέτρων. Οπότε υποχρεωτικά κόπηκε τόσο η κυκλοφορία και της Παλιάς Εθνικής Οδού και του Προαστιακού.
Εδώ πρέπει να τονιστεί πως οι έξοδοι από τον αυτοκινητόδρομο ήταν ανοιχτοί όποιος ήθελε να κάνει αναστροφή τις χρησιμοποιούσε. Χιλιάδες οδηγοί βρέθηκαν ακινητοποιημένοι για πολλές ώρες εκτεθειμένοι στον ήλιο, καθώς ήταν μέρα επιστροφής από διακοπές. Λυπάμαι γι’ αυτό, συμπάσχω αντιλαμβάνομαι. Πιθανόν να χρειάζονταν καλύτερη ενημέρωση και μέριμνα σ’ αυτό τον τομέα. Πρωτεύον όμως ήταν, η ασφάλεια όλων.
Από τη στιγμή που έσβησε άμεσα η φωτιά το πρωτόκολλο της Πυροσβεστικής ορίζει απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου πριν την απομάκρυνση του βυτιοφόρου από το σημείο. Γι’ αυτό πήγε στο σημείο – πέρασε δύσκολα από τη ΛΕΑ – άλλο βυτιοφόρο από Κόρινθο, αλλά δεν κατέστη δυνατή η αποστράγγιση από το ένα βυτιοφόρο στο άλλο καθώς είχαν παραμορφωθεί από τη φωτιά οι βάνες αποστράγγισης. Εν τέλει το LNG αφέθηκε να διαφύγει στο περιβάλλον, σταδιακά, συνοδευόμενο από τόνους νερού.
Όταν άδειασε το βυτίο, έβαλαν δυο νέα ελαστικά και απομακρύνθηκε με τη βοήθεια γερανού. Μετά από 10 περίπου ώρες άνοιξε ο δρόμος για τα δυο ρεύματα. Πέρασα από το επίμαχο σημείο λίγο πριν τις 23:00 χτες βράδυ, ήταν σαφές ότι η φωτιά είχε μικρή ένταση και διάρκεια δεν είχε κάψει το δρόμο, ακόμη και η διαγράμμιση ελάχιστα είχε παραμορφωθεί. Στην Ελευσίνα και στην Κόρινθο δεν εισπράττονταν διόδια.
Προφανώς οι αρμόδιοι σήμερα κιόλας στην απενημέρωση θα δουν τα σημεία που επιδέχονται βελτίωσης κυρίως στη διαχείριση του κόσμου που ταλαιπωρήθηκε από την ανάσχεση κυκλοφορίας. Φρονώ πως η άμεση ενημέρωση και μέριμνα για όσους έχριζαν βοήθειας όπως και η ταχύτερη απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου επιδέχονται βελτιώσεων. Όμως στη μεγάλη εικόνα ένα ακραίο περιστατικό που θα μπορούσε να έχει τρομακτικές συνέπειες αντιμετωπίστηκε, άμεσα, αποτελεσματικά και χωρίς απώλειες.
Διαβάστε επίσης
Σε δίκη για πλημμέλημα ο οδηγός του βυτιοφόρου που πήρε φωτιά στην εθνική οδό (upd)
ΣΥΡΙΖΑ: «Ταλαιπωρία για χιλιάδες ταξιδιώτες – Για άλλη μια φορά ανίκανο το δήθεν επιτελικό κράτος»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές