Ένα νέο κεφάλαιο στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής άνοιξε χθες Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025, με την έναρξη ανέπαφων συναλλαγών σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ.
Η νέα υπηρεσία tap2ride, που από τον περασμένο Απρίλιο λειτουργούσε πιλοτικά στις λεωφορειακές γραμμές με κατεύθυνση το αεροδρόμιο, τώρα επεκτείνεται σε όλα τα μέσα και για την ακρίβεια σε περισσότερα από 6.000 σημεία.
Πλέον, το επιβατικό κοινό -με εξαίρεση τις ειδικές κατηγορίες μειωμένου κομίστρου- θα μπορεί να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και αντί για εισιτήριο σε φυσική μορφή ή προσωποποιημένη κάρτα, έχει τη δυνατότητα να πληρώνει τη διαδρομή ανέπαφα μέσω τραπεζικής κάρτας σε φυσική ή άυλη μορφή, περνώντας τη από τα ακυρωτικά μηχανήματα όπως θα περνούσε κάποιο εισιτήριο. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι η ίδια η τραπεζική κάρτα γίνεται το μοναδικό εισιτήριο του επιβάτη. Σε αυτό το σημείο βεβαίως, επισημάνθηκε ότι ο κάθε επιβάτης πρέπει να έχει τη δική του κάρτα για να κάνει χρήση της υπηρεσίας.
Η παρουσίαση της υπηρεσίας tap2ride πραγματοποιήθηκε χθες σε ειδική εκδήλωση στον σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, τον υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές Βασίλης Οικονόμου, τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Υπερταμείου Γρηγόρη Δημητριάδη, τον Διευθύνοντα Σύμβουλου του ΟΑΣΑ Γιώργο Σπηλιόπουλο, τον Πρόεδρο Δ.Σ. της HST Α.Ε, θυγατρικής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Αγραφιώτη και τη Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ κα Sevi Vassileva.
Επίσης, το παρών έδωσαν ο Πρέσβης της Δημοκρατίας της Κορέας, εκπρόσωποι από την LG CNS Κορέας, του τεχνολογικού παρόχου με τον οποίο συνεργάστηκε η HST Α.Ε. και εκπρόσωποι του τύπου.
Ο κ. Σταϊκούρας στην τοποθέτησή του εξέφρασε την ικανοποίησή του, καθ’ ότι η Αθήνα προστέθηκε ”στη λίστα των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές «έξυπνων» πόλεων”. Ακολούθως, ο υπουργός προχώρησε σε μία σειρά πλεονεκτημάτων που δίνει στους πολίτες η χρήση της εφαρμογής. «Στο τέλος της ημέρας ο επιβάτης θα χρεώνεται με ποσό που θα αντιστοιχεί στις διαδρομές που θα έχει κάνει, αλλά με την επιλογή του φθηνότερου οικονομικού πακέτου που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ. Τα άμεσα οφέλη για τον επιβάτη είναι πολλαπλά: δεν χρειάζεται να σταθεί στο μηχάνημα για να εκδώσει εισιτήριο, να αναζητήσει σημεία πώλησης εισιτηρίου, όταν θέλει να επιβιβαστεί στο λεωφορείο, να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός.
Προάγοντας την έξυπνη κινητικότητα
Όπως υπογράμμισε στη συνέχεια ο υπουργός, μέσα σε διάστημα 8 μηνών, η εν λόγω υπηρεσία χρησιμοποιήθηκε από 90.000 επιβάτες στα λεωφορεία Express, ενώ στη συνέχεια απαρίθμησε τα οφέλη της. «Η πληρωμή κομίστρου μέσω τραπεζικής κάρτας στις αστικές συγκοινωνίες είναι μια από τις δέκα προτεραιότητες που είχαμε θέσει στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης. Είναι μια σημαντική υπηρεσία, η οποία: εκσυγχρονίζει τις αστικές συγκοινωνίες, προάγει την έξυπνη κινητικότητα, διευκολύνει τους επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενθαρρύνει τη χρήση τους από τους πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας, περιορίζει το κόστος μετακινήσεων και συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων», είπε.
Ακολούθως, ο υπουργός μίλησε για τον στόχο της αναβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών. «Η νέα υπηρεσία αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδιασμού που εφαρμόζουμε, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών στις δημόσιες μεταφορές. Ταυτόχρονα αναβαθμίζονται τα μέσα και οι υποδομές τους: 278 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκτελούν, ήδη, δρομολόγια. Επιπλέον 127 νέα λεωφορεία βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ και προχωρούν οι διαδικασίες που απαιτούνται για τη δρομολόγησή τους. Στόχος είναι τα 950 νέα οχήματα έως το τέλος του φετινού καλοκαιριού. Στη Γραμμή 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) γίνεται ανάταξη 14 και αναβάθμιση 9 συρμών, κάποιοι εκ των οποίων δεν είναι σήμερα σε κυκλοφορία, ορισμένοι εκ των οποίων θα είναι έτοιμοι το 2025. Δρομολογούνται παρεμβάσεις για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας κατασκευάζεται. Οι μετροπόντικες θα έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους το 2026.
Συμπερασματικά, με τα νέα οχήματα, τους αναβαθμισμένους συρμούς και τις νέες υπηρεσίες βελτιώνουμε, μέρα με τη ημέρα, το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Περιορίζουμε το ενεργειακό αποτύπωμα των μέσων μεταφοράς. Εξασφαλίζουμε την προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με αναπηρία».
Αυτό που υπογράμμισε μεταξύ άλλων είναι ότι απαιτείται χρόνος για να επιτευχθεί η βιώσιμη αστική κινητικότητα. Μετά το πέρας της παρουσίασης, ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στους δημοσιογράφους εξέφρασε την επιθυμία του μέσα στην επόμενη τριετία να βρεθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση για την αγορά νέων συρμών.
Διαβάστε επίσης:
Νέος ΚΟΚ: Ζητήματα οδικής κουλτούρας και ασφάλειας στο νέο σχέδιο νόμου – Πώς αντιδρούν οι πολίτες
Πράσινα ταξί: Τα «αγκάθια» της δράσης και το «όχι» των οδηγών
Πράσινο Ταμείο: Έρχονται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τους Δήμους της Αττικής