ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο υπουργός ανέφερε πως θέλει να σταθεί και ο ίδιος ξεκάθαρος απέναντι σε όλους, κυρίως τους πολίτες της Κρήτης τονίζοντας ότι η κυβέρνηση επιθυμεί το μεγαλύτερο αυτό έργο της Κρήτης να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί μέσα σε πνεύμα και κλίμα καλής συνεργασίας, συνεννόησης, λογικής, με σωστό προγραμματισμό και οργάνωση.
Ο κ. Σπίρτζης είπε πως η κυβέρνηση και το υπουργείο προχωρούν με τον σχεδιασμό που υπάρχει και κάλεσε περιφέρεια και δήμους μέχρι την 1η Αυγούστου 2018 που θα βρεθεί εκ νέου στην Κρήτη, να τον ενημερώσουν αν διαφωνούν με αυτό το μοντέλο.
“Αν διαφωνούν εμείς θα ακυρώσουμε τους διαγωνισμούς του ΒΟΑΚ αλλά εσείς θα πάρετε θέση. Δηλαδή οι γκρίζες ζώνες, και το πλατσούρισμα αριστερά δεξιά έχει τελειώσει. Εμάς ο δικός μας σχεδιασμός για να γίνει αυτοκινητόδρομος στην Κρήτη είναι αυτός που έχουμε αναπτύξει και ξέρετε, οπότε μέχρι 1η Αυγούστου που θα περάσουμε στη 2η Φάση του διαγωνισμού, θα πρέπει να λάβετε θέση για το εάν είναι σωστός ο σχεδιασμός που έχουμε κάνει ή όχι. Και αν η πλειοψηφία από την Κρήτη πει όχι, εμείς θα ακυρώσουμε τους διαγωνισμούς και αυτοί που λένε ότι δεν είναι σωστός σχεδιασμός, θα τους δώσουμε τα χρήματα να ολοκληρώσουν τον ΒΟΑΚ με τα χαρακτηριστικά όμως αυτοκινητόδρομου. Εμείς γνωρίζουμε πως αν πάμε σε άλλη λογική τότε δεν μιλάμε για ΒΟΑΚ, δεν μιλάμε για αυτοκινητόδρομο αλλά μιλάμε για κατσικόδρομο και καρόδρομο. Εμάς η γνώμη μας και η πολιτική μας τοποθέτηση είναι διαφορετική από την άποψη για καρόδρομους οπότε να μας συγχωρέσουν αλλά δεν θα τους ακούσουμε”, ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.
Η πολιτική ζωή του τόπου δεν μπορεί να συνεχίσει είτε σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης είτε σε επίπεδο κυβέρνησης να συνεχίσει να ασκείται με φήμες ή με παραπληροφόρηση, είπε απευθυνόμενους στους δημάρχους ο κ. Σπίρτζης. “Για πολλές δεκαετίες είχαμε μία λογική αποσπασματικής αντιμετώπισης του οδικού δικτύου της Κρήτης. Σήμερα, οι πόροι που υπάρχουν είναι πολύ συγκεκριμένοι, έχουμε πολύ συγκεκριμένες μετρήσεις και πολύ συγκεκριμένες επιλογές, οι μελέτες και η ωριμότητα των έργων είναι επίσης πολύ συγκεκριμένες. Εμείς δεν μπορούμε να ακούμε το θράσος της κριτικής από όσους για δεκαετίες δεν έκαναν τίποτα, και να αμφισβητούν με πολύ ελαφριά την καρδία, αυτό που υλοποιείται σήμερα για το νησί. Ο υπουργός ανέφερε πως αντιλαμβάνεται τις όποιες ενστάσεις που μπορεί να υπάρχουν ξεχωριστά σε κάθε δήμο, αλλά δεν είναι εφικτό με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν και των κανόνων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το έργο να γίνει με βάση τις ενστάσεις. Οι κανόνες είναι συγκεκριμένοι και ορίζουν ότι για να υπάρχει ένα οδικό δίκτυο ένας αυτοκινητόδρομος με τα χαρακτηριστικά δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση και μία διαχωριστική λωρίδα στη μέση, θέλει συγκεκριμένους φόρτους κυκλοφορίας. Υπάρχουν περιοχές που με τα στοιχεία που έχει το υπουργείο και τις μετρήσεις οι φόρτοι αυτοί δεν υπάρχουν. Μάγοι δεν είμαστε. Αυτοκινητόδρομο από το Καστέλλι μέχρι τη Σητεία θέλουμε. Δε θέλουμε όμως το μοντέλο των έργων όπως γινόταν παλιά, δηλαδή αποσπασματικά ή το να περνάνε τρεις τέσσερις δεκαετίες για να γίνει ένα έργο ή να κάνουμε έργα όπως μία γέφυρα που γίνεται η μισή και που έχει και στατικά προβλήματα. Αυτό το μοντέλο εμείς δεν το θέλουμε”.
Όλα τα στοιχεία των μελετών υπάρχουν και είναι στη διάθεση του προέδρου δήμων Κρήτης αλλά και του περιφερειάρχη διότι δεν μπορούν να βγουν στη δημοσιότητα για να μην ακυρωθούν οι διαγωνισμοί και υπάρξουν νομικά κολλήματα, είπε ο υπουργός επισημαίνοντας ότι αυτό το γνωρίζει η αντιπολίτευση για την οποία ανέφερε ότι ακολουθεί την πολιτική να μη γίνει τίποτα στο νησί όπως γινόταν εδώ και πολλά χρόνια. Σχετικά με τον σχεδιασμό του υπουργείο για τον ΒΟΑΚ μέχρι τέλος του χρόνου -σύμφωνα με τον υπουργό- θα δημοπρατηθεί η στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ που θα περιλαμβάνει την ωρίμανση από το Καστέλι Χανίων μέχρι τα Χανιά, από τον ‘Αγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, ενώ πρέπει να γίνει και μία συζήτηση στο νησί από όλους για το εάν πρέπει να γίνουν περισσότεροι κάθετοι προς τον ΒΟΑΚ οδικοί άξονες ή ένα ευρύτερο ειδικό δίκτυο του Νότιου Οδικού ‘Αξονα. Επανέλαβε επίσης ότι το μεγαλύτερο μέρος του ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Χερσόνησο θα γίνει με παραχώρηση, από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη Λασιθίου θα γίνει με ΣΔΙΤ, και από Νεάπολη μέχρι ‘Αγιο Νικόλαο το οποίο θα δημοπρατηθεί μέσα στο έτος και θα είναι το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ που θα ξεκινήσει με την υλοποίηση του να γίνεται ως δημόσιο έργο.
Στην ενημέρωση των δημάρχων και της Περιφέρειας τέθηκαν και τα ζητήματα για τα υδραυλικά έργα και τα δίκτυα για Οροπέδιο, Πλατύ, τα οποία θα είναι συν χρηματοδοτούμενα ενώ για τα χρονοδιαγράμματα θα υπάρξει ενημέρωση όλων. Επίσης σύμφωνα με τον υπουργό θα πρέπει να γίνει μία ευρεία συζήτηση για τα υδατοδρόμια που πρέπει να γίνουν στη Κρήτη για τα οποία το σχέδιο νόμου αυτή την εβδομάδα θα βρίσκεται στη Βουλή. “Πρόκειται για μία δράση που θα βοηθήσει τον τουρισμό, τις μετακινήσεις, αλλά και κοινωνικά. Οπότε πρέπει να ξεκινήσει η συζήτηση στην τοπική αυτοδιοίκηση για να δούμε που θα γίνουν και για ποιους λόγους θα επιλεχθούν τα σημεία. Με τα υδατοδρόμια θα σπάσει και ο αποκλεισμός κάποιων περιοχών που είναι δυσπρόσιτες”.
Ο υπουργός καθώς και οι γενικοί διευθυντές του υπουργείου, αρμόδιοι των Υδραυλικών έργων και των συγκοινωνιακών έργων, άκουσαν τους δημάρχους σχετικά με τους προβληματισμούς που έχουν και αφορούν τόσο για τον ΒΟΑΚ όσο και για τις μελέτες των δήμων, τους διαγωνισμούς, τις αναθέσεις καθώς και άλλα θέματα υπηρεσιακά και γραφειοκρατικά που όπως οι περισσότεροι επεσήμαναν πρέπει να λυθούν ώστε η αυτοδιοίκηση να μπορεί να τροχοδρομεί και να επιλύει γρηγορότερα ζητήματα που την αφορούν.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε νέα επικίνδυνη φάση εισέρχεται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας
- State Department: Υποκριτική η στάση της Ρωσίας – Ανεύθυνη η ρητορική της
- Ντόναλντ Τραμπ: Προς αναβολή η καταδίκη του για την υπόθεση της Στόρμι Ντάνιελς
- Νετανιάχου: 5 εκατ. δολάρια σε όποιον από τη Λωρίδα της Γάζας παραδώσει όμηρο στο Ισραήλ