ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και Δημήτρης Μπιάγκης, Βουλευτής Κέρκυρας και Υπεύθυνος Τομέα Τουρισμού, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προς τους υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σχετικά με την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Οι δύο βουλευτές τονίζουν στην επιστολή τους ότι στον χώρο της Ναυτιλίας συντελούνται τεράστιες ανακατατάξεις και επισημαίνουν:
«Οι απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, της τεχνητής νοημοσύνης, του αυτόνομου πλοίου και του λιμανιού που λειτουργεί με Ρομπότ, επιβάλλει άλλης μορφής εκπαίδευσης των εργαζομένων στον τομέα, ώστε να υπάρχει όφελος των επενδυτών, της οικονομίας, του περιβάλλοντος, αλλά, πρωτίστως, των ίδιων των εργαζομένων στον τομέα.
Το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού δεν συμβαδίζει με τις προκλήσεις της εποχής.
Η διασπορά των σχολών τους σε πολλά σημεία της επικράτειας, το υποαμειβόμενο προσωπικό (για το οποίο κρίνεται αναγκαία και η ακαδημαϊκή αναβάθμισή του), και η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή, αποτελούν τα κυριότερα προβλήματα.
Στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, που η πρακτική άσκηση διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο, η επιλογή της ίδιας Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής με Πανεπιστημιακές σχολές με άλλες απαιτήσεις στο γνωστικό πεδίο, περιορίζει δραματικά τον αριθμό των εισακτέων σε έναν κλάδο με επαγγελματικές προοπτικές, ειδικά σε μία περίοδο που υπάρχει τεράστια έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού λόγω του Πολέμου στην Ουκρανία».
Στη συνέχεια ερωτώνται οι δύο υπουργοί:
– Ποιες πρωτοβουλίες θα εκδηλωθούν τα επόμενα χρόνια για την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης;
– Υπάρχει σχεδιασμός για τη δημιουργία μιας Ειδικής Πανεπιστημιακής Σχολής, αξιοποιώντας και τη βοήθεια των θεσμικών φορέων της Εμπορικής Ναυτιλίας;
– Εξετάζεται από τα συναρμόδια υπουργεία το θέμα της ανωτατοποίησης της Ναυτικής Εκπαίδευσης, με ακαδημαϊκά κριτήρια και της ανάληψης της εποπτείας από το Υπουργείο Παιδείας, όπως γίνεται με τα Μεταπτυχιακά, διαφόρων σχολών του Υπουργείου Αμύνης κλπ., σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα;
– Θα υπάρξει προσαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ενδεικτικά ο συντελεστής βαρύτητας θα μπορούσε να είναι 0,7 αντί 0,8), ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, με παράλληλη διασφάλιση κάποιου επιπέδου επάρκειας των εισακτέων;
– Ποια μέτρα θα ληφθούν, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και οι αμοιβές του διδακτικού προσωπικού καθώς και η ακαδημαϊκή αναβάθμισή του;
Διαβάστε επίσης:
Αναφορά Βρούτση (ΝΔ) στη Βουλή για ανεπαρκή σύνδεση της Κύθνου με τον Πειραιά