Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για να κλειδώσει το χαρτοφυλάκιο που θα πάρει η χώρας μας στο Κολέγιο των Επιτρόπων. Μπορεί οι επίσημες ανακοινώσεις να τοποθετούνται στα τέλη Αυγούστου αλλά η Αθήνα φαίνεται πως έχει οριστικοποιήσει το χαρτοφυλάκιο που θα έχει για την επόμενη πενταετία.

Έτσι μετά τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα που θα είναι ο νέος Επίτροπος όλα τα βλέμματα στέφονται στο χαρτοφυλάκιο.

Από την αρχή στόχος του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν η Αθήνα να πάρει ένα χαρτοφυλάκιο που θα σηματοδοτεί και τον αναβαθμισμένο ευρωπαϊκό ρόλο της χώρα μας όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή αλλά και στις Βρυξέλλες.

Άλλωστε ο πρωθυπουργός στις δηλώσεις του μετά την συνάντηση που είχε με τον Απόστολο Τζιτζικώστα όταν ανακοινώθηκε η υποψηφιότητα του για το Κολέγιο των Επιτρόπων ουσιαστικά περιέγραψε και τους στόχους της Αθήνας.

«Νομίζω στο τέλος του μήνα θα γνωρίζουμε και το χαρτοφυλάκιο το οποίο θα αναλάβει η πατρίδα μας. Να θυμίσω ότι είναι αποκλειστικό προνόμιο της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η κατανομή των χαρτοφυλακίων, αλλά πιστεύω ότι η Ελλάδα θα μπορέσει να διεκδικήσει ένα χαρτοφυλάκιο το οποίο θα αντανακλά και τη σημαντική πρόοδο που έχει πετύχει τα τελευταία χρόνια, αλλά και τον ιδιαίτερο, θα έλεγα, γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό ρόλο που η χώρα μας έχει στα ευρύτερα Βαλκάνια, στη νοτιοανατολική Ευρώπη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Μπορεί πράγματι η επιλογή του χαρτοφυλακίου να είναι προνόμιο της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν αλλά δεν πρέπει να περνάει απαρατήρητο πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης έπαιξε καθοριστικό ρόλο για να κλειδώσει η ίδια μια δεύτερη θητεία την Κομισιόν. Κάτι που σημαίνει πως η άποψη του πρωθυπουργού έχει ιδιαίτερη βαρύτητα στο power game που παίζεται με τα χαρτοφυλάκια.

1+1 χαρτοφυλάκιο

Το χαρτοφυλάκιο που διεκδικεί η χώρα μας, αν δεν έχει ήδη κλειδώσει, σύμφωνα με πληροφορίες  είναι αυτό των Μεταφορών με το mononews να έχει αποκαλύψει πρώτο εδώ και καιρό πως η Αθήνα κινείται στο παρασκήνιο για το συγκεκριμένο τομέα.

Το χαρτοφυλάκιο αυτό πέρα από τις υποδομές περιλαμβάνει και τον κρίσιμο τομέα της ναυτιλίας, κάτι που σημαίνει πως πρόκειται για ένα ενισχυμένο χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει ουσιαστικά δυο πεδία με ευρύτερες αρμοδιότητες ενώ διαχειρίζεται και μεγάλα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Πάντως κάποιοι υποστηρίζουν πως με την περιγραφή που έκανε ο πρωθυπουργός σε σχέση με το γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας μας στην ευρύτερη περιοχή θα μπορούσε να αναφέρεται στο χαρτοφυλάκιο της Διεύρυνσης. Το εν λόγω χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει την ενίσχυση των σχέσεων με τους γείτονες της ΕΕ, την παροχή αξιόπιστης προοπτικής ένταξης στην ΕΕ και τη στήριξη των μεταρρυθμίσεων στις εννέα υποψήφιες χώρες της ΕΕ αλλά κάτι δεν είναι στις προτεραιότητες της Αθήνας.

Μεταφορές

Έτσι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου το χαρτοφυλάκιο που έχει συμφωνηθεί με τις Βρυξέλλες  είναι αυτό των Μεταφορών και αυτό που μένει να αποφασιστεί είναι ο χρόνος των ανακοινώσεων.

Μάλιστα οι μυημένοι επισημαίνουν πως δεν πρέπει να περνάει απαρατήρητο πως η επικεφαλής των ευρωβουλευτών της ΝΔ Ελίζα Βόζεμπεργκ πρόσφατα εκλέχτηκε πρόεδρος στην Επιτροπή Μεταφορών, Ναυτιλίας και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σε κάθε περίπτωση το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών σηματοδοτεί την ευρωπαϊκή αναβάθμιση της χώρα μας. Η Αθήνα όχι μόνο θα έχει κομβικό ρόλο και στην ευρύτερη περιοχή όσον αφορά τις κρίσιμες υποδομές αλλά πρόκειται και για ένα οικονομικό χαρτοφυλάκιο αφού διαχειρίζεται ευρωπαικούς πόρους.

Διαβάστε επίσης

Τζιτζικώστας: Οι 3+1 μυστικές συναντήσεις που κλείδωσαν τη μετακίνησή του στο Κολλέγιο των Επιτρόπων

Τζιτζικώστας: Γιατί τον επέλεξε ο Μητσοτάκης, το χαρτοφυλάκιο και ποιος θα τον διαδεχθεί στην περιφέρεια

«Μπρα ντε φερ» Μητσοτάκη – Τζιτζικώστα για τη… Μαρία Μπούρα – Αποκλειστικό παρασκήνιο μιας υπόγειας ρήξης