Συνέντευξη τύπου για το νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, που παρουσιάστηκε νωρίτερα τη Δευτέρα στο υπουργικό συμβούλιο, έδωσε πριν από λίγη ώρα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρει διεξοδικά σε όλες τις παραμέτρους του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας τα 3 κεφάλαια του νομοσχεδίου:
1. Δικλείδες ασφαλείας και ψηφιακή εποπτεία
2. Εκπαίδευση και αξιολόγηση προσωπικού
3.Σύγχρονη εταιρική δομή για ΟΣΕ/ Ενίσχυση ΡΑΣ, ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

1

Ο κ. Κυρανάκης μεταξύ άλλων τόνισε ότι η σιδηροδρομική γραμμή δεν νοείται να μην είναι δημόσια, αναφερόμενος ότι ο μόνος μέτοχος της νέας εταιρείας θα είναι το δημόσιο και θα ακολουθηθεί το μοντέλο της ΔΕΗ μόνο στο πλαίσιο της στελέχωσης και των δαπανών.

Αναφορικά με την εκπαίδευση, ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε ότι έχει ήδη δεχθεί προτάσεις από γερμανικό φορέα και θα εξεταστούν και άλλα παραδείγματα από το γραφείο εξωτερικών.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης «Δίνουμε ορατότητα στην ασφάλεια ώστε να αποκαταστήσουμε το κενό εμπιστοσύνης»

Τι περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο 

Α. Νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου:
• Ίδρυση και λειτουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ, με δυνατότητα εποπτείας αμαξοστοιχιών, συλλογής δεδομένων κίνησης, παρακολούθησης αξιολογήσεων κινδύνου, προληπτικής ενημέρωσης και άμεσης παρέμβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης • Λειτουργία Ενιαίας Εφαρμογής railway.gov.gr με επιμέρους εφαρμογές:
– Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων
– Σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών
– Εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων

Β. Εκπαίδευση, Αξιολόγηση Προσωπικού Σιδηροδρόμου-Αυστηροποίηση Κυρώσεων
• Δοκιμασίες αξιολόγησης στελεχών κρίσιμων καθηκόντων πριν και μετά την πρόσληψη

• Συνεργασία με Ένοπλες Δυνάμεις στην αξιολόγηση καταλληλότητας προσωπικού ασφαλείας

• Προϊστάμενος Αμαξοστοιχίας
• Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου
• Κυρώσεις Παράβασης Γενικού Κανονισμού Κίνησης
• Πρόσβαση σε εγκαταστάσεις και υπηρεσίες κατάρτισης προσωπικού σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και διαχειριστή υποδομής
• Διεύρυνση Πιστοποίησης Υπεύθυνων για την συντήρηση Φορέων

Γ. Ταχεία στελέχωση ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ
• Επιτάχυνση προσλήψεων Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
• Επιτάχυνση προσλήψεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
• Ανεξαρτησία Διαχείρισης Πόρων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Δ. Σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ

Ενίσχυση αποτελεσματικότητας και επιτάχυνση διαδικασιών με έμφαση σε:
• Στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας
• Προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό
• Ταχύτερες προσλήψεις για κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας
• Ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον Σιδηρόδρομο

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα τη Δευτέρα υπογράφηκαν οι συμβάσεις για τα έργα αποκατάστασης στον σιδηρόδρομο στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.