Τροπολογία πού ρυθμίζει θέματα στέγασης υπηρεσιών της γ.γ. Έρευνας και Καινοτομίας, διευρύνει τις αρμοδιότητες της διεύθυνσης Διαχείρισης Δεδομένων, Στατιστικής Επεξεργασίας και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς, διευκολύνει τον μετασχηματισμό εταιριών με αρνητικά ίδια κεφάλαια και προβλέπει τη διαδικασία υποβολής προς έγκριση του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων των Τομεακών και Περιφερειακών Αναπτυξιακών Προγραμμάτων του Ε.Π.Α. 2020-2025, κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για το υπαίθριο εμπόριο. Το νομοσχέδιο εισάγεται προς συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021.

Με την τροπολογία (1113/89) προβλέπονται τα ακόλουθα:

1. Ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με την αποκλειστική χρήση, διαχείριση και εκμετάλλευση τού κτιρίου «ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΙΠΠΑΣΙΑΣ», με τον περιβάλλοντα χώρο αυτού, του Ολυμπιακού συγκροτήματος «Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή», η οποία έχει ανατεθεί στη γενική γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη στέγαση των υπηρεσιών της.

2. Διευρύνονται οι αρμοδιότητες του τμήματος Διαχείρισης Πληροφοριών και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δεδομένων, Στατιστικής Επεξεργασίας και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της ΔΙ.ΜΕ.Α. με την άσκηση εφεξής του ελέγχου των διαδικτυακών ιστότοπων και των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ως προς την πληρότητα των υποχρεωτικά παρεχόμενων γενικών πληροφοριών τού άρθρου 4 τού π.δ. 131/2003.

Όπως μάλιστα αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της διάταξης αυτής, τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν παρέχουν στοιχεία εντοπισμού τους. Κρίνεται απαραίτητο, τόσο για την προστασία των καταναλωτών, όσο και για τον εντοπισμό τους, να αναγράφονται στοιχεία όπως ο αριθμός Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) ή ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.). Στην ίδια έκθεση σημειώνεται ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ηλεκτρονικών καταστημάτων που εμπορεύονται παράνομα, παραποιημένα προϊόντα, στις ιστοσελίδες τους, παραθέτει ως μοναδικό στοιχείο εντοπισμού έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου, μη καταχωρημένο σε τηλεφωνικούς καταλόγους. Ως εκ τούτου, ο εντοπισμός των καταστημάτων αυτών, προκειμένου να ελεγχθούν από την αρμόδια υπηρεσία της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), καθίσταται πολύ δύσκολος, έως και ανέφικτος.

3. Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις σχετικά με το επιτρεπτό του μετασχηματισμού εταιρειών με αρνητική καθαρή θέση (αρνητικά ίδια κεφάλαια), υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Όπως αναφέρεται στη σχετική αιτιολογική έκθεση, διευκολύνεται η εξυγίανση εταιρειών μέσω της συγχώνευσης ή διάσπασης επιχειρήσεων με απορρόφηση, και δημιουργούνται επιπλέον κίνητρα για τη συμμετοχή επενδυτών στη διαδικασία εταιρικών μετασχηματισμών, ακόμα και σε περιπτώσεις εταιρειών που έχουν αρνητικά ίδια κεφάλαια. Παράλληλα, εξασφαλίζεται η αποκατάσταση της καθαρής θέσης της απορροφώσας εταιρείας.

4. Τροποποιείται η διαδικασία υποβολής προς έγκριση Τομεακών και Περιφερειακών Αναπτυξιακών Προγραμμάτων τού Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης και προστίθεται η προϋπόθεση της υποβολής προς έγκριση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεών προς το αρμόδιο υπουργείο, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με το εφαρμοζόμενο θεσμικό πλαίσιο η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεών ορισμένων σχεδίων και προγραμμάτων.