ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η φετινή διοργάνωση θα διαρκέσει μια εβδομάδα, μέχρι τις 11 Μαρτίου και αναμένεται, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου, να διευρύνει τις δράσεις της πέρα από τις προσφορές που διατίθενται συνήθως. Η φετινή διοργάνωση επιδιώκει, επιπροσθέτως, να επικοινωνήσει αμεσότερα και αποτελεσματικότερα στον τελικό καταναλωτή τις αγοραστικές δυνατότητες που θα έχει στο πλαίσιο της εβδομάδας αυτής.
Πιο συγκεκριμένα, οι φετινές προσφορές της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου θα περιλαμβάνουν:
- Αποκλειστικές προσφορές των ηλεκτρονικών καταστημάτων
- Εκπαιδεύσεις σχετικά με τους τομείς:
i) Ασφάλεια συναλλαγών και Online πληρωμές
ii) Προσωπικά δεδομένα και GDPR
iii) Δικαιώματα καταναλωτή - Ενημέρωση σχετικά με τα προνόμια του Σήματος Αξιοπιστίας του GR.EC.A (Trustmark)
Η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2013 από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και έκτοτε τελεί υπό την αιγίδα της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Σημειώνεται ότι οι προσφορές που ανακοινώνουν τα καταστήματα βρίσκονται συγκεντρωμένες σε ειδική ιστοσελίδα που έχει δημιουργήσει για τον λόγο αυτό ο GR.EC.A., και είναι η ecommerce-week-2019.greekecommerce.gr.
Ήδη από την πρώτη μέρα δράσης, η φετινή διοργάνωση έχει σημειώσει ρεκόρ συμμετοχών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, που λαμβάνουν μέρος. Όπως εκτιμάται, μάλιστα, περισσότερα από 300 ελληνικά eShops πρόκειται να συμμετέχουν συνολικά, με ελκυστικές προσφορές για τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές.
Σημειώνεται, επιπλέον, ότι στην εβδομάδα θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά και οι τράπεζες, που θα παρέχουν επιπλέον εκπτώσεις μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης.
Αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της δράσης, η τελευταία μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ μαρτυρά ότι φέτος αναμένεται περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες να αγοράσουν online προϊόντα/υπηρεσίες, ενώ η συνολική αξία των αγορών τους εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 5 δις ευρώ.
Οι κορυφαίες κατηγορίες online αγορών, με βάση αν πραγματοποίησαν μια τουλάχιστον αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 είναι:
- Διαμονή σε καταλύματα (με το 50% των απαντήσεων)
- Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%)
- Έτοιμο φαγητό (43%)
- Ένδυση/υπόδηση (42%)
- Εξοπλισμός Η/Υ (41%)
- Ηλεκτρονικές συσκευές (40%)
- Εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%),
- Βιβλία (37%),
- Οικιακά είδη (36%),
- Είδη φαρμακείου (30%),
- Προσωπική φροντίδα (30%)
- Ασφάλειες (26%)
Η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν «παραγγελία έτοιμου φαγητού», που έφθασε τα 500 εκατ. ευρώ σε αξία online αγορών. Αυτό οφείλεται στη σοβαρή, πλέον, συνήθεια για online παραγγελία έτοιμου φαγητού (το 50% των online αγοραστών παραγγέλνουν φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκονται στην δουλειά), στις νέες διατροφικές συνήθειες των millennials, στις σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υπηρεσίες, που έκαναν οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου «food-to-go», αλλά και στα αποτελεσματικά κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης από μικρότερες εταιρείες.
Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από 7.000 ελληνικές εταιρείες θα λειτουργούν πλέον οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρείες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό. Η περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 85% των online αγοραστών κάνει πλέον πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.
Περισσότερες από 5.000 ελληνικές επιχειρήσεις, άλλωστε, κάνουν πλέον τις προμήθειες/αγορές τους ηλεκτρονικά, ενώ τουλάχιστον 25.000 ελληνικές επιχειρήσεις ήδη διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατομμύρια Β-Β τιμολόγια ηλεκτρονικά, κυρίως μέσω service providers, που προσφέρουν τις σχετικές υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης των σημαντικών αυτών παραστατικών μεταξύ εμπορικών εταίρων. Μάλιστα 1.000 εξ αυτών των εταιρειών, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, παίζουν ένα ρόλο «κόμβου», εμπλέκοντας προμηθευτές και πελάτες τους στα αρχικά στάδια του οργανωμένου Β-Β ηλεκτρονικού επιχειρείν. Με βάση την απόφαση της ΑΑΔΕ, η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι υποχρεωτική από 1-1-2020 για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ξεκινά στις 18 Μαρτίου ο νέος κύκλος του e-Commerce Project Manager για το ηλεκτρονικό εμπόριο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τζίρος 5 δισ. για το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2019-Οι κορυφαίες online αγορές
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η Walmart πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία στο ηλεκτρονικό εμπόριο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν