Σούπερ μάρκετ στη Βρετανία (Πηγή: Hollie Adams/Bloomberg)
Αυξητικά κινήθηκε ο πληθωρισμός τροφίμων στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας τον Οκτώβριο, ενώ οι πωλήσεις των αλυσίδων ανήλθαν στο υψηλότερο επίπεδο του 2024, και ο τζίρος τους έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο μέσα στο έτος.
Ειδικότερα, οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 2,3% σε ετήσια βάση, από 2% τον Σεπτέμβριο.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές λιανικής Kantar, βρίσκονται ακόμη εντός τυπικών επιπέδων.
Υπενθυμίζεται ότι το ποσοστό ήταν κάτω από 3% κάθε μήνα από τις αρχές του καλοκαιριού.
Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές φαίνεται να ξεκίνησαν νωρίς τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους για το γιορτινό τραπέζι.
Τα Χριστούγεννα ήρθαν νωρίς, με το 14,4% των νοικοκυριών να αγοράζουν κιμά για πίτες τον Οκτώβριο, ενώ 648.000 αγοραστές έχουν ήδη αγοράσει χριστουγεννιάτικο γλυκό. Το Halloween αύξησε επίσης τις πωλήσεις.
“Οι δαπάνες για συμφωνίες αυξάνονται σταθερά τους τελευταίους 18 μήνες και πλέον αποτελούν το 28,6% του συνόλου των πωλήσεων. Οι προσφορές συμβάλλουν ιδιαίτερα στην αύξηση των πωλήσεων σε επώνυμα προϊόντα. Το χάσμα ανάπτυξης μεταξύ επώνυμων και ιδιοτικών ετικετών είναι το μεγαλύτερο από τον Φεβρουάριο του 2021, με 4,9% και 2,7% το καθένα”, δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος λιανικής και καταναλωτικής πληροφόρησης στην Kantar, Φρέιζερ ΜακΚέβιτ.
Οι πωλήσεις κατ’ οίκον στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και άλλα παντοπωλεία αυξήθηκαν κατά 2% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 3 Νοεμβρίου φτάνοντας τα 11,6 δισ. στερλίνες, καθιστώντας αυτόν τον μήνα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του έτους μέχρι στιγμής.
“Πολλοί από εμάς μπήκαμε στο Halloween πνεύμα τον περασμένο μήνα, καθώς 3,2 εκατομμύρια νοικοκυριά αγόρασαν τουλάχιστον μία κολοκύθα”, ανέφερε ο ΜακΚέβιτ.
Οι δαπάνες ζαχαροπλαστικής αυξήθηκαν επίσης στα 525 εκατομμύρια στερλίνες τον Οκτώβριο, καθώς οι πωλήσεις σοκολάτας και γλυκών αυξήθηκαν και οι δύο, κατά 13% και 7% αντίστοιχα.
Η Ocado βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα αύξησης του τζίρου, ενισχύοντας τις πωλήσεις της κατά 9,5% τις 12 εβδομάδες έως τις 3 Νοεμβρίου, ενώ τα δύο μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία (Tesco και Sainsbury’s), ξεπέρασαν επίσης την ευρύτερη αγορά.
Στον αντίποδα η Asda, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 5,5%, ενώ οι πωλήσεις του Co-op μειώθηκαν κατά 2,1%.
Διαβάστε:
ΗΠΑ: Σε υψηλό 12μήνου το δολάριο με ώθηση από την νίκη Τραμπ
Βρετανία: Αναμένουμε ότι ο Τραμπ θα παραμείνει δεσμευμένος στην Ουκρανία και το ΝΑΤΟ