ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των τιμών των σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκε στο 1,6% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 7 Ιουλίου σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, από 2,1% τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η ερευνητική εταιρεία Kantar σήμερα, Τρίτη.
Τα επίσημα στοιχεία θα ανακοινωθούν την Τετάρτη, με τους οικονομολόγους να αναμένουν ότι ο δείκτης τιμών καταναλωτή θα παραμείνει γύρω από τον στόχο του 2% της Τράπεζας της Αγγλίας, η οποία, την 1η Αυγούστου, θα ανακοινώσει την απόφασή της για το μέλλον των επιτοκίων για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας της Covid-19.
Σημειώνεται ότι οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους από τότε που ο πληθωρισμός στις τιμές των τροφίμων έφτασε στο 17% τον Μάρτιο του 2023, επιλέγοντας κυρίως προϊόντα σε προσφορά.
Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτό αλλάζει, καθώς οι καταναλωτές πραγματοποιούν 2% περισσότερες επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ από ό,τι πριν έναν χρόνο, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση του 2024.
Οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων αυξήθηκαν επίσης με ταχύτερο ρυθμό από τα ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Bloomberg, η Ocado Group ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο σούπερ μάρκετ για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σχεδόν 11% τις 12 εβδομάδες έως τις 7 Ιουλίου.
Η διαδικτυακή επιχείρηση έχει κερδίσει πελάτες, καθώς προσφέρει μειωμένες τιμές σε προϊόντα και ειδικές προσφορές.
Αυτή τη στιγμή κατέχει ένα μερίδιο αγοράς 1,8%.
Την ίδια στιγμή, η Tesco επέκτεινε σημαντικά το μερίδιο αγοράς της, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,6% τις 12 εβδομάδες έως τις 7 Ιουλίου, σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Η Tesco κατέχει πλέον το 27,7% της αγοράς, ενώ δεύτερη έρχεται η J Sainsbury με μερίδιο στο 15,3%.
Διαβάστε επίσης:
Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φτάσει το 2% ο πληθωρισμός για να μειώσουμε τα επιτόκια
ΕΚΤ: Η πολιτική αστάθεια επηρεάζει τα επιτόκια – Πότε προβλέπεται να μειωθούν ξανά
Κριστίν Λαγκάρντ (ΕΚΤ): Δεν χρειάζεται να έχουμε τον πληθωρισμό υπηρεσιών στο 2%
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα