ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Λίγο αργότερα ο γενικός γραμματέας Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας, με δήλωσή του, επεσήμανε ότι θα πρέπει «το σύστημα να προσαρμοστεί στον πινακίδες όχι οι πινακίδες στο σύστημα».
Βασικό πρόβλημα στην αλλαγή των πινακίδων αποτελούσε το γεγονός ποιες πινακίδες θα χαρακτηρίζονταν προβληματικές – και ποιος θα το έκρινε – και το κυριότερο ποιος θα επωμιζόταν αυτό το κόστος. Σήμερα για να αλλάξει κάποιος πινακίδες στο αυτοκίνητό του χρειάζονται περί τα 60 ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών το νέο δορυφορικό σύστημα αναλογικών διοδίων αναμένεται να δημοπρατηθεί προς τα τέλη Φεβρουαρίου. Από την ανακοίνωση του υπουργείου προκύπτει πως με το νέο σύστημα, τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).
Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Συνεπώς για να λειτουργήσει το σύστημα, πρέπει σε όλα τα αυτοκίνητα να τοποθετηθούν νέες πινακίδες κυκλοφορίας, καθώς σήμερα χιλιάδες Ι.Χ. κυκλοφορούν με πινακίδες που δεν «διαβάζονται» ούτε από απόσταση 10 εκατοστών αφού έχουν σβηστεί τα χρώματα, ενώ ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση με τα δίκυκλα.
Μάλιστα, η διαδικασία αλλαγής πινακίδων πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από τα τέλη του έτους, οπότε και κατά την ηγεσία του υπουργείου θα λειτουργήσει το δορυφορικό σύστημα στην Εγνατία Οδό. Οι δύο διαγωνισμοί προκηρύχθηκαν προ ημερών από την Εγνατία Οδός ΑΕ.