Αυξημένη σε σχέση με πέρσι αλλά χαμηλότερη σε σχέση με το 2019 εκτιμάται η αγοραστική κίνηση τη φετινή Black Friday, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία. Μία εκπτωτική περίοδος που σε αρκετές περιπτώσεις «έτρεξε» όλη την προηγούμενη εβδομάδα και ουσιαστικά ολοκληρώνεται τη Δευτέρα με τη Cyber Monday,

«Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως ο τζίρος της φετινής εκπτωτικής περιόδου Black Friday – Cyber Monday θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ και τα 3 εκατ. αγοραστών, αφού η αύξηση της φετινής κίνησης δικαιολογείται απόλυτα από την λειτουργία του συνόλου της αγοράς και των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου.

Σαφώς, κερδισμένα θα είναι φέτος τα φυσικά εμπορικά καταστήματα, που μπόρεσαν να λειτουργήσουν σε μία ανοιχτή αγορά, ενώ τα e-shops θα διατηρήσουν την ανοδική δυναμική τους σε μια “Phygital” λειτουργία της αγοράς» σημειώνει ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης.

Υπενθυμίζεται πως o τζίρος, ολόκληρη την εβδομάδα της Black Friday το 2019, έφτασε τα 380 εκατ. ευρώ ενώ πέρσι κυμάνθηκε κοντά στα 280 εκατ. ευρώ με τις αγορές να γίνονται μόνο ηλεκτρονικά λόγω των περιοριστικών μέτρων που ίσχυαν.

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της φυσικής αγοραστικής κίνησης συγκέντρωσαν τα καταστήματα με επώνυμα προϊόντα, καθώς επίσης τα πολυκαταστήματα, τα mall και το εμπορικό κέντρο της Αθήνας σε σύγκριση με αυτά των περιφερειακών αγορών.

Ουρές στα καταστήματα λόγω των ελέγχων

Στη μάχη της Βlack Friday για ακόμη μία χρόνια μπήκαν μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις στο σύνολο σχεδόν της αγοράς, από καταστήματα λιανεμπορίου, σούπερ μάρκετ, μέχρι εταιρείες τηλεπικοινωνιών και αεροπορικές εταιρείες. Οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών οι οποίες παραδοσιακά ανήκουν στους μεγάλους κερδισμένους της Black Friday, είχαν ξεκινήσει τις προσφορές αρκετά νωρίτερα.

Οι κακές καιρικές της συνθήκες της Παρασκευής δεν διευκόλυναν την παρουσία των καταναλωτών στα καταστήματα την ημέρα κατά την οποία κορυφώνονται οι προσφορές της Black Friday , ωστόσο αρκετοί προτίμησαν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους το Σάββατο.

Ουρές πάντως σχηματίστηκαν έξω από πολυκαταστήματα εξαιτίας των ελέγχων τους οποίους είναι υποχρεωμένες να διενεργούν οι επιχειρήσεις κατά την είσοδο των καταναλωτών για πιστοποιητικά εμβολιασμού ή rapid test.

Xαμηλότερες σε σχέση με πέρσι οι πωλήσεις σε Οnline σούπερ μάρκετ και ηλεκτρονικά φαρμακεία

Τα πρώτα στοιχεία της Convert Group δείχνουν οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων και Οnline σούπερ μάρκετ κινήθηκαν ανοδικά συγκριτικά με τις προηγούμενες τρεις Παρασκευές Νοεμβρίου σημειώνοντας αύξηση 115% και 27% αντίστοιχα σε αξία.

Ωστόσο, o συνολικός online τζίρος της φετινής Black Friday στα δύο κανάλια δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον αντίστοιχο της περυσινής, όταν τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά και οι καταναλωτές είχαν στραφεί αποκλειστικά στις Οnline αγορές.

Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στα online φαρμακεία ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), οι κρέμες αντιγήρανσης (+164%), τα προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%) και τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%). Αντίστοιχα στα online σούπερ μάρκετ στις προτιμήσεις των καταναλωτών κυριάρχησαν τα αλκοολούχα ποτά και συγκριμένα τα  κόκκινα κρασιά (+116%), το ουίσκι (+115%), η βότκα (+99%),τα ροζέ κρασιά (+91%) και τα λευκά κρασιά (+82%).

Η μέση παραγγελία στο ePharmacy διαμορφώθηκε στα 44,80 ευρώ και  μέσο όρο 5,1 προϊόντα ενώ η μέση παραγγελία στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ ήταν αξίας 81,50 ευρώ και περιείχε 36,8 προϊόντα.

Διαβάστε επίσης

Στους ρυθμούς της Black Friday η αγορά – Στη μάχη και τα σούπερ μάρκετ