ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόστιμα και «λουκέτα» σε επιχειρήσεις που ξεχνούν να δηλώσουν τις αποδείξεις που κόβουν, επιβάλει από σήμερα η εφορία.
Η ΑΑΔΕ έχει μετατρέψει σε «κρυφούς ράμπο» της εφορίας τους ίδιους τους πολίτες, τους οποίους έχει ρίξει στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Με τη νέα εφαρμογή «Appodixi», την οποία έχουν «κατεβάσει» περισσότεροι από 50.000 πολίτες, έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν αν η απόδειξη που παίρνουν στα χέρια τους μετά από μια συναλλαγή με μια επιχείρηση, είναι νόμιμη ή «μαϊμού».
Τα στοιχείων που θα «τσεκάρει» η εφορία
Από σήμερα η εφορία θα επιβάλει βαριά πρόστιμα στις επιχειρήσεις που έχουν εντοπιστεί να μην διαβιβάζουν τα στοιχεία των αποδείξεων.
Πληροφορίες αναφέρουν πως οι περισσότερες καταγγελίες στην ΑΑΔΕ από πολίτες που έκαναν χρήση της εφαρμογής «Appodixi», αφορούν περιπτώσεις επιχειρήσεων που δεν έχουν μεταβιβάσει στη φορολογική αρχή τα στοιχεία της αποδείξεων που έχουν εκδοθεί από την ταμειακή μηχανή.
Έτσι, η εφορία θα έχει ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα τα εξής στοιχεία: το όνομα της επιχείρησης, τον ΑΦΜ της, τον κωδικό της ταμειακή μηχανής, την ώρα που «κόπηκε» η απόδειξη, έως και το ποσό που πληρώθηκε. Αντίστοιχα, στα πρατήρια καυσίμων, θα εμφανίζεται το ποσό που πλήρωσε ο καταναλωτής, τα στοιχεία της επιχείρησης, αλλά και τα λίτρα του καυσίμου που έβαλε στο ντεπόζιτο του οχήματός του.
Τα πρόστιμα και τα λουκέτα της εφορίας
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αποστείλουν στην ΑΑΔΕ έως χθες, τα στοιχεία μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος E-SEND.
Όσοι δεν έχουν συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες, βρίσκονται αντιμέτωποι με αυτοτελή χρηματικά πρόστιμα τα οποία κυμαίνονται από 250, 500 ή και 1.000 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο των «βιβλίων» και την υπαγωγή σε ΦΠΑ.
Στην περίπτωση που πραγματοποιηθεί επιτόπιος έλεγχος και διαπιστωθεί η μη έκδοση ή μη διαβίβαση των στοιχείων μπαίνει λουκέτο από 48 ώρες έως και 10 ημέρες στην επαγγελματική εγκατάσταση ή την επιχείρηση.
Το προειδοποιητικό e-mail της ΑΑΔΕ
Πριν από λίγες ημέρες η ΑΑΔΕ είχε αποστείλει ένα ενημερωτικό e-mail σε χιλιάδες επιχειρήσεις και επιτηδευματίες που είχαν προχωρήσει σε διαβίβαση των στοιχείων από τις λιανικές αποδείξεις διαβιβάζουν στο ηλεκτρονικό σύστημα E-send.
Συγκεκριμένα, το e-mail της ΑΑΔΕ έγραφε:
«Αγαπητή Κυρία, Αγαπητέ Κύριε,
Από έλεγχο των υπηρεσιών μας διαπιστώθηκε ότι τα δεδομένα στοιχείων λιανικής πώλησης που εκδίδονται μέσω του Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ) σας, δεν διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ.
Σας ενημερώνουμε, ότι από την 31η.10.2022 κι εφεξής, η μη διαβίβαση στην ΑΑΔΕ των δεδομένων στοιχείων λιανικής πώλησης που εκδίδονται μέσω ΦΗΜ επισύρει τις κυρώσεις οι οποίες περιλαμβάνουν χρηματικά πρόστιμα και αναστολή λειτουργίας από 48 ώρες έως 10 ημέρες.
Ενόψει των ανωτέρω, σας καλούμε να προβείτε άμεσα στην εκπλήρωση της παραπάνω υποχρέωσης.
Εάν έχετε ήδη εκπληρώσει τη σχετική υποχρέωσή σας, παρακαλούμε μη λάβετε υπόψη το παρόν μήνυμα.
Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο και τη συνεργασία σας».
Πώς γίνεται η καταγγελία της «μαϊμού» απόδειξης
Εφόσον ο χρήστης επιλέξει να αναφέρει την απόδειξη, καλείται να κάνει τα εξής:
- Να τραβήξει φωτογραφία της απόδειξης.
- Να εισαγάγει τον λόγο αναφοράς, υπό μορφή πεδίου Λίστας Επιλογών (με δυνατότητα επιλογής μιας τιμής).
- Να προσθέσει όποιες παρατηρήσεις θέλει.
- Να επιλέξει αν θα πραγματοποιήσει ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία.
Η αναφορά ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα αξιοποίησης καταγγελιών της ΑΑΔΕ και με βάση αυτήν δρομολογείται ο σχετικός έλεγχος.
Το καλοκαίρι του 2023 η διασύνδεση ταμειακών και POS με την εφορία
Σε «γεφύρι της Άρτας» εξελίσσεται η διασύνδεση των ταμειακών και των POS με την εφορία, καθώς παρατηρούνται συνεχώς καθυστερήσεις στη (δαιδαλώδη) διαδικασία, που αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο «όπλο» κατά της φοροδιαφυγής.
Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, η υποχρεωτική διασύνδεση των μηχανισμών έκδοσης αποδείξεων δεν θα γίνει στο τέλος του 2022, αλλά σταδιακά εντός του 2023.
Συγκεκριμένα, το αναθεωρημένο σχέδιο προβλέπει ότι μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα εκδοθεί νέα απόφαση της ΑΑΔΕ για την αλλαγή των προδιαγραφών λειτουργίας των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών Φ.Η.Μ. (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.). Με αυτόν τρόπο δεν θα μπορεί να γίνει καμιά παρέμβαση για την παραποίηση των δεδομένων στις αποδείξεις που εκδίδονται ακόμα και από ταμειακές «κλειστού τύπου».
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που διαθέτουν ταμειακές μηχανές και POS θα μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για να λάβουν τα vouchers προκειμένου να αναβαθμίσουν τις ταμειακές μηχανές τους, ώστε να διασυνδέονται με τα POS.
Από την 1η Απριλίου 2023 έως την 31η Μαΐου θα πραγματοποιηθεί η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS από όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα έχουν λάβει τα vouchers.
Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα οι ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων που θα έχουν λάβει την επιδότηση για την αναβάθμισή τους, θα πρέπει να λειτουργούν διασυνδεδεμένες με τα POS από την 1η Ιουνίου του 2023.
Διαβάστε επίσης
Νέες εφαρμογές για συμβολαιογράφους, φυσικά και νομικά πρόσωπα στο myPROPERTY
Υπ. Εργασίας: Παρατείνεται έως τις 11 Νοεμβρίου η προθεσμία για την υποβολή του εντύπου Ε4
ΥπΑΑΤ: Υπογράφηκε η συμφωνία για το Ταμείο Μικροπιστώσεων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρώπη-Φυσικό αέριο: Αύξηση τιμών με το ρολόι να χτυπάει για τη λήξη της συμφωνίας Ουκρανίας – Ρωσίας
- Μπέρμποκ προς Τουρκία: Μην επιδιώξετε πόλεμο με τους Κούρδους στη Συρία
- ΟΛΠ Α.Ε.: Δύο νέες βραβεύσεις για την Εταιρεία True Leader και ESG Leading Company της χρονιάς
- Stoiximan και Stoiximan GBL δίπλα στα παιδιά του Ιδρύματος Γεωργίου και Αικατερίνης Χατζηκώνστα