ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η νέα εποχή ισχυρής και βιώσιμης ανάπτυξης, σηματοδοτείται από τη στροφή προς ένα οικονομικό μοντέλο περισσότερο εξωστρεφές, ανταγωνιστικό και πράσινο, με ένα κράτος πιο αποτελεσματικό, με λιγότερη γραφειοκρατία, ψηφιακά αναβαθμισμένο, με δραστικά μειωμένη παραοικονομία, με φορολογικό σύστημα φιλικό προς τις νεοφυείς επιχειρήσεις αλλά και ένα ανθεκτικότερο κοινωνικό δίκτυο προστασίας» σημειώνει ο κ. Τσακίρης.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης «η Ελλάδα, έχοντας διαθέσιμα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το νέο ΕΣΠΑ 2021- 2027 ύψους 26,3 δισ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε πρώτο από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και είναι έτοιμη για τη μετάβασή της στη νέα εποχή, μια εποχή που συνδυάζει την οικονομική αποτελεσματικότητα με την κοινωνική συνοχή και δικαιοσύνη».
Όπως επισημαίνει ο κ. Τσακίρης, «εξελίσσεται αυτές τις ημέρες, η συζήτηση για τον νέο εφαρμοστικό νόμο του ΕΣΠΑ η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί με τη ψήφισή του την Πέμπτη 16 Μαρτίου.
Το εν λόγω σχέδιο νομού αποτελεί επί της ουσίας τον εφαρμοστικό νόμο του νέου ΕΣΠΑ όπου μεταξύ άλλων, εισάγει ρυθμίσεις για την απλούστευση, επιτάχυνση και ορθή εκτέλεση των διαδικασιών διαχείρισης, παρακολούθησης και ελέγχου των συγχρηματοδοτούμενων δράσεων».
«Η απλοποίηση των διαδικασιών, αποτελούσε βασική μας επιδίωξη και με το νέο νόμο θέτουμε τα θεμέλια για την υλοποίηση της» τονίζει ο υφυπουργός Ανάπτυξης και καταλήγει:
«Μέσω του νέου εφαρμοστικού νόμου προωθούμε νέες απλουστεύσεις όπου και αν υπάρχουν οι δυνατότητες. Επί της ουσίας οι λειτουργικές διαφοροποιήσεις που εισάγουμε μέσω του νέου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ) στο νέο σχέδιο νόμου, σηματοδοτούν τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027».
Τι προβλέπεται στο σχέδιο νόμου
Το σχέδιο νόμου ρυθμίζει τα θέματα που αφορούν στη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων για τη συγκεκριμένη προγραμματική περίοδο, σύμφωνα με το ενωσιακό κανονιστικό πλαίσιο.
Συγκεκριμένα, μέσω του σχεδίου νόμου επιχειρείται:
– η αντιμετώπιση επιμέρους δυσλειτουργιών που εντοπίστηκαν κατά τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους,
– η αποτελεσματική διάχυση των κοινοτικών πόρων,
– η ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων στην έγκαιρη ωρίμανση των έργων και τη μείωση της γραφειοκρατίας,
– η εφαρμογή μιας συνεκτικής πολιτικής υποστήριξης ειδικών ομάδων δικαιούχων, δήμων ή μεγάλων δικαιούχων, σε συγκεκριμένους τομείς υλοποίησης δράσεων.
Οι καινοτομίες του σχεδίου νόμου
Στο σχέδιο νόμου εισάγονται μία σειρά από καινοτομίες όπως:
- Η θέσπιση Συμβούλιου Παρακολούθησης και Συντονισμού ΕΣΠA. Αποστολή του είναι ο συντονισμός των Ταμείων και των συνεργειών και της συμπληρωματικότητάς τους. Το Συμβούλιο αποτελείται από τους προέδρους των επιτροπών παρακολούθησης των Προγραμμάτων, Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς αρμόδιων Υπουργείων, εκπροσώπους της Εθνικής Αρχής Συντονισμού, της Λογιστικής Αρχής, των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων, της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ, της ΜΟΔ Α.Ε., και αντιπροσωπευτικών μη κυβερνητικών οργανώσεων.
- Δέσμευση ποσού από το πρόγραμμα της «Τεχνικής Βοήθειας και Υποστήριξης Δικαιούχων» για τη χρηματοδότηση δράσεων υποστήριξης (capacity building) με στόχο την ενδυνάμωση των «αδύναμων» δικαιούχων.
- Παράλληλα εισάγονται πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες. Διαλειτουργικά πληροφοριακά συστήματα που λειτουργούν στο περιβάλλον του ΕΣΠΑ. Όπως: Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα «ΟΠΣ», Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσίων Επενδύσεων «ΟΠΣ-ΠΔΕ» ή «e-pde», Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων «ΟΠΣΚΕ», Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας «ΠΣΣΚΕΗΣ».
- Όσον αφορά δε στις πληρωμές στους Δικαιούχους, δεν υπόκεινται σε αφαίρεση, ή παρακράτηση λόγω οφειλών προς το Δημόσιο και προς ασφαλιστικούς οργανισμούς ή κατάσχεση στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων και καταβάλλονται με προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Για πράξεις έως 10 χιλ. ευρώ, οι πληρωμές στους δικαιούχους καταβάλλονται χωρίς προσκόμιση των παραπάνω αποδεικτικών.
- Νέα κανονιστική απαίτηση. Η Διαχειριστική Αρχή θα πρέπει κατά την επιλογή πράξεων να επαληθεύει ότι ο δικαιούχος διαθέτει τους απαραίτητους χρηματοδοτικούς πόρους και μηχανισμούς για να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης για πράξεις που περιλαμβάνουν επενδύσεις σε υποδομές ή παραγωγικές επενδύσεις, ώστε να διασφαλίσει την οικονομική τους βιωσιμότητα.
Διαβάστε επίσης:
Βουλή: Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στην αρμόδια επιτροπή το νομοσχέδιο για τον ΕΦΚΑ
Τσακίρης στο mononews: Αφουγκραζόμαστε τις επιχειρήσεις – Τι αλλάζει με τις πληρωμές ΕΣΠΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!