ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Από το 1983 έως τις 7 Οκτωβρίου 2022 χρεώνονταν 0,8063 δολάρια ανά καθαρό τόνο για τα ξένα πλοία που περνούσαν από τα Στενά. Έπειτα από 39 χρόνια, στις 7 Οκτωβρίου 2022, με προεδρική απόφαση αυξήσαμε τα καθαρά τέλη στα 4,08 δολάρια», είπε, προσθέτοντας ότι από την 1η Ιουλίου το τιμολόγιο θα είναι 4,42 δολάρια ανά τόνο.
Αυτό σημαίνει ότι ένα πλοίο 10.000 τόνων θα πρέπει να πληρώσει 17.760 δολάρια ΗΠΑ από τον επόμενο μήνα, σε σύγκριση με τον παλαιό τιμικατάλογο με τον οποίο πλήρωνε 16.393 δολάρια.
Στόχος είναι η αύξηση της εισροής συναλλάγματος, όπως είπε ο Τούρκος υπουργός. Τα συναλλαγματικά αποθέματα της Τουρκίας βρέθηκαν στο ναδίρ μετά τις εκλογές της 28ης Μαΐου και συγκεκριμένα σε αρνητικά επίπεδα, καθώς η Κεντρική Τράπεζα, όπως και οι ελεγχόμενες από την κυβέρνηση κρατικές τράπεζες προώθησαν στην αγορά όλα τα συναλλαγματικά τους αποθέματα, προκειμένου να συγκρατήσουν υπερτιμημένη με τεχνητά μέσα την τουρκική λίρα για προφανείς προεκλογικούς λόγους.
Βάσει της Συνθήκης του Μοντρέ του 1936, η Τουρκία χρεώνει τέλη φάρων, διάσωσης και ιατρικής περίθαλψης.
Πηγή: ertnews.gr
Διαβάστε επίσης:
Οικονόμου για Ροδόπη: Εξαιτίας του ΣΥΡΙΖΑ διαφαίνεται κίνδυνος εργαλειοποίησης της μειονότητας
Τσίπρας για Ροδόπη: Μείζον ζήτημα εθνικό και θεσμικό – Απαράδεκτη η εργαλειοποίηση της ΕΥΠ
Εκλογές: Oνειρεύομαι την ελπίδα
──────────────────
Εκλογές 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμαζόνιος: Συμβολική επίσκεψη Μπάιντεν – Έντεκα δισ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή
- Χοληστερίνη: Όσα πρέπει να ξέρετε για να μειώσετε τους κινδύνους
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»