ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για φέτος η τουριστική αγορά δεν περίμενε θαύματα καθώς το πρώτο εξάμηνο ίσχυαν περιορισμοί λόγω της πανδημίας. Οι παράγοντες του τουρισμού εκτιμούν ότι τα τουριστικά έσοδα θα «κλειδώσουν» στα 10 δισ. ευρώ στο σύνολο του έτους, ωστόσο σημειώνουν πως καλό θα είναι να τηρηθούν χαμηλοί τόνοι στους πανηγυρισμούς, αφού οι αριθμοί δείχνουν ότι πρέπει να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος κι χρειάζεται σωστό σχέδιο για να επανέλθουμε στα επίπεδα του 2019.
«Το 2021 εκτιμάται ότι θα κλείσει με απώλειες επιβατικής κίνησης της τάξης του 45% σε σχέση με το 2019» δήλωσε αποκλειστικά στο mononews ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Εμπορικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Fraport Greece.
Όπως λέει, «το 2021 ήταν και παραμένει μια εξαιρετικά δύσκολη και ζημιογόνος χρονιά για τα Περιφερειακά Αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία μας. Παρ’ όλη τη σταδιακή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης από τον Ιούλιο και μετά, η μεγάλη εικόνα δεν αλλάζει».
Τα στοιχεία από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια μιλούν από μόνα τους. Στο 10μηνο του 2019 είχαν υποδεχθεί 28.736.161 επιβάτες και στο 10μηνο φέτος 16.344.235 επιβάτες, καταγράφοντας πτώση στην επιβατική κίνηση κατά 43,1%. Και φυσικά κανείς δεν λαμβάνει υπόψη το 2020 που ήταν ομολογουμένως μία «νεκρή» τουριστικά χρονιά και η πτώση της επιβατικής κίνησης ξεπέρασε το 71%.
Την καλύτερη εικόνα εμφανίζει το αεροδρόμιο της Μυκόνου, στο οποίο η μείωση της επιβατικής κίνησης ήταν 31,2% με 1,035 εκατομμύρια επιβάτες φέτος, από 1,5 εκατομμύρια το 2019. Και την μεγαλύτερη πτώση το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς που βρέθηκε στο -61,3% με 297 χιλιάδες επιβάτες από 767 χιλιάδες αεροπορικές αφίξεις το 2019.
Για δεύτερη λοιπόν συνεχόμενη χρονιά, τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια καταγράφουν σημαντικές απώλειες και στο σύνολο του έτους η πτώση της κίνησης θα είναι 45% σε σχέση με το 2019.
Όπως σημειώνουν τουριστικές πηγές «παρά τα ενθαρρυντικά μηνύματα της καλοκαιρινής περιόδου, η πανδημία είναι ακόμη σε πλήρη εξέλιξη. Και είναι πολλοί εκείνοι που αναβάλουν να ταξιδέψουν για αναψυχή, ενώ εξακολουθεί να καταγράφεται δραματική μείωση για επαγγελματικά ταξίδια, καθώς επικρατεί ανασφάλεια σχετικά με τις αλλαγές στους ταξιδιωτικούς κανόνες και περιορισμούς και είναι χρονοβόρες διαδικασίες πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η γενικευμένη αβεβαιότητα επηρεάζει με τη σειρά τις αεροδρομικές υποδομές οι οποίες δεν έχουν την δυνατότητα να προσαρμόσουν τη λειτουργία τους στα νέα μειωμένα επίπεδα κίνησης αφού αποτελούν υποδομές που πρέπει πάντοτε να είναι εν πλήρη λειτουργία.
Πτωτικά κινήθηκαν οι αφίξεις σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας. Στο Ελευθέριος Βενιζέλος την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου η κίνηση διαμορφώθηκε στα 10 εκατομμύρια επιβάτες, μειωμένη κατά 55%, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019.
Με πτώση από 31% μέχρι και 61% διαμορφώνεται η κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και συγκεκριμένα:
-Αεροδρόμιο Μυκόνου: -31,2% με 1,035 εκατομμύρια επιβάτες (από 1,505 εκατ το 2019).
-Αεροδρόμιο Σαντορίνης: -32,8% με 1,487 εκατομμύρια επιβάτες (από 2,214 εκατ. το 2019).
-Αεροδρόμιο Κέρκυρας: -37,9% με 2 εκατομμύρια επιβάτες (από 3,22 εκατ. επιβάτες 2019).
-Αεροδρόμιο Ρόδου: -39,9% με 3,254 εκατ επιβάτες (από 5,415 εκατ. το 2019).
-Αεροδρόμιο Ακτίου: -40,6% με 371.502 επιβάτες φέτος (από 625.261 το 2019).
-Αεροδρόμιο Χανίων: -40,8% με 1,69 εκατομμύρια επιβάτες (από 2,865 εκατ. το 2019).
-Αεροδρόμιο Κω: -41,7% με 1,53 εκατ επιβάτες (από 2,635 εκατ. το 2019).
-Αεροδρόμιο Ζακύνθου: -44,3% με 1 εκατομμύριο επιβάτες (από 1,8 εκατ. το 2019).
-Αεροδρόμιο Σάμου: -45,3% με 248.679 επιβάτες (από 454.641 το 2019).
-Αεροδρόμιο Μυτιλήνης: -45,8% με 238.705 επιβάτες (από 440.420 το 2019).
-Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης: -53,1% με 2,823 εκατ. επιβάτες (από 6,022 εκατ. το 2019).
-Αεροδρόμιο Σκιάθου: -54,1% με 203.621 επιβάτες (από 443.868 το 2019).
-Αεροδρόμιο Καβάλας: -54,6% με 141.849 επιβάτες το 2021 (συγκριτικά με 312.654 το 2019).
-Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς: -61,3% με 297 χιλιάδες επιβάτες το 2021 (από 767 χιλιάδες το 2019).