Αύξησε τζίρο και υπερδιπλασίασε τα καθαρά της κέρδη πέρυσι η κρητική αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΣΥΝΚΑ» που πλέον πορεύεται μαζί με τη Μασούτης, μετά την ολοκλήρωση του deal εξαγοράς του 50% και τη σύσταση κοινής εταιρείας.

Η κρητική αλυσίδα με βάση τα οικονομικά της στοιχεία που ανάρτησε πρόσφατα εμφάνισε πωλήσεις ύψους 191 εκατ. ευρώ το 2021 από 186,2 εκατ. ευρώ το 2020. Το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε στα 143,3 εκατ. ευρώ από 139,8 εκατ. ευρώ και το  μικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε στα 47,5 εκατ. ευρώ από 46,3 εκατ. ευρώ το 2020. Τα EBITDA είχαν οριακή αύξηση και διαμορφώθηκαν στα 2,69 εκατ. ευρώ από 2,26 εκατ. ευρώ ενώ άλμα στις 826.224 ευρώ από τις 491.662 το 2020  σημείωσε το αποτέλεσμα προ φόρων.

1

Η κρητική αλυσίδα με επικεφαλής τον Απόστολο Αλεξάκη κατέγραψε σημαντικά αυξημένα αποτελέσματα μετά από φόρους στις 621.810 ευρώ από 263.751 το 2020. Τα ταμειακά διαθέσιμα του ΣΥΝΚΑ παρέμειναν σχεδόν σταθερά από τα 3,369 εκατ. ευρώ ( 3,221 εκατ. ευρώ το 2020) ενώ ο βραχυπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός αυξήθηκε στα 21,4 εκατ. ευρώ από 16,6 εκατ. ευρώ.

Η νέα κοινή εταιρεία με  τη Δ. Μασούτης

Μετά την ολοκλήρωση του deal εξαγοράς του ΣΥΝΚΑ έχει ήδη συσταθεί το νέο εταιρικό σχήμα με την επωνυμία «ΣΥΝΚΑ Κρήτης Υπεραγορές ΑΕ», στην οποία οι δύο συνεργαζόμενοι όμιλοι συμμετέχουν με ποσοστό 50%.

Στη νέα κοινή εταιρεία που δημιούργησαν ο Δ. Μασούτης και ο ΣΥΝΚΑ ο τελευταίος διατηρεί το μάνατζμεντ και την πλειοψηφία στο διοικητικό συμβούλιο.

Ετσι,  πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Δημήτρης Αλεξάκης, αντιπρόεδρος ο Γιάννης Μασούτης και μέλος ο Μενέλαος Μπουφίδης απλό την πλευρά της Μασούτης και τα άλλα δύο μέλη του Δ.Σ.  Γιώργος Μπαουράκης και Παντελής Σταγάκης από την πλευρά του ΣΥΝΚΑ. Με την ολοκλήρωση της στρατηγικής συμφωνίας με τη «ΣΥΝΚΑ Κρήτης», η Μασούτης ενέταξε στο δίκτυό της 19 καταστήματα που βρίσκονται στην Κέρκυρα(ήταν υπό την επωνυμία Γαλαξίας ΑΕ- Μαρκάτο) και ακόμη 18 σε νησιά του Αιγαίου.

Η βορειοελλαδίτικη εταιρεία  δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην αγορά της Κρήτης,  η οποία είναι πολύ σημαντική κυρίως λόγω του τουρισμού. Με βάση πρόσφατο report της NielsenIQ από τον Ιούνιο έως και τον Αύγουστο 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ενώ στο σύνολο της ηπειρωτικής χώρας και τα νησιά αυξήθηκε κατά 11% έναντι 0,2% την περίοδο Ιανουαρίου- Μαΐου 2022, στην Κρήτη «έτρεξε» με ρυθμό 16%.

Τα καταστήματα στην Κρήτη διατηρούν στο σήμα ΣΥΝΚΑ που είναι ένα δυνατό brand στην τοπική αγορά σε αντίθεση με τα καταστήματα εκτός της Μεγαλονήσου που βρίσκονται  σε νησιά του Αιγαίου (Νάξο, Σύρο, Τήνο, Σαντορίνη κ.α.), καθώς και στην Κέρκυρα που έχουν ήδη ανεβάσει τις ταμπέλες με το σήμα της Μασούτης.

Μέσω της στρατηγικής σύμπραξης των δύο έχει δημιουργηθεί  ένα δίκτυο 402 καταστημάτων με ετήσιο κύκλο εργασιών 1,074 δις ευρώ και πάνω από 9.500 εργαζομένους.

Διαβάστε επίσης

Μασούτης: Άλμα στα καθαρά κέρδη το 2021 με οριακά αυξημένο τζίρο

Μασούτης: Απαλλαγή από τη δέσμευση εκποίησης καταστήματος στην Άνδρο αποφάσισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Μασούτης: Πώς το πρώτο dark store θα ενισχύσει το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων