Τηλεφωνικές κλήσεις σε 1.000 δημοσίους υπαλλήλους για να καταθέσουν δικαιολογητικά πριν από την αίτηση συνταξιοδότησής τους αναμένεται να πραγματοποιήσουν οι υπάλληλοι του ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) με την έλευση του 2024.

Στόχος του διοικητή του ταμείου, Αλέξανδρου Βαρβέρη, είναι η πιλοτική εφαρμογή σχεδίου προειδοποίησης των συνταξιούχων για την συγκέντρωση των απαιτούμενων εγγράφων έξι μήνες πριν την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, προκειμένου να μην καθυστερήσει ο υπολογισμός της.

Ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης παρουσιάζει το σχέδιο του στο «Mononews», επισημαίνοντας:

«Στον e-EΦΚΑ εγκαινιάζουμε υπηρεσίες όπου για πρώτη φορά το Κράτος θα πηγαίνει στον πολίτη και όχι ο πολίτης στο Κράτος.

Στις αρχές  του 2024, σε πιλοτική βάση, χίλιοι συμπολίτες μας θα ενημερωθούν τηλεφωνικά από τον e-ΕΦΚΑ, 6 μήνες πριν την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης, για τη δυνατότητα συνταξιοδότησής τους και για τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομίσουν.

Στόχος μας είναι η αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πολιτών με κάθε διαθέσιμο κανάλι επικοινωνίας, προκειμένου ο Φορέας μας να επιτελεί τον κοινωνικό ρόλο του και να λειτουργεί με συνέπεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα».

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα ακολουθήσουν οι επόμενοι 1.000 δημόσιοι υπάλληλοι. 

Με την ολοκλήρωση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΕΦΚΑ η διαδικασία αυτή θα αφορά  όλους τους ασφαλισμένους που πλησιάζουν στη σύνταξη προκειμένου η σύνταξη να βγαίνει άμεσα.

Σταδιακά οι ασφαλισμένοι θα ενημερώνονται μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων ή μέσω ειδοποιήσεων στο κινητό.

Η επιτάχυνση της έκδοσης των συντάξεων θα επιτευχθεί με την ολοκλήρωση του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ), που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αποτελέσει το κανάλι διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων, τις υφιστάμενες εφαρμογές και τα μητρώα της δημόσιας διοίκησης. 

Επίσης η «ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής ιστορίας του e-ΕΦΚΑ» που θα μεταμορφώσει όλο το χαρτώο αρχείο όλων των ταμείων που εντάχθηκαν «βίαια» το 2016 κάτω από την «ομπρέλα» του ΕΦΚΑ, προστατεύοντας κατά κύριο λόγο όλη αυτήν την πληροφορία και κάνοντας πιο εύκολη την πρόσβαση στην ενημέρωση από τα συστήματα του e-ΕΦΚΑ, καθώς και την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης του συστήματος απονομής σύνταξης στους δικαιούχους του e-ΕΦΚΑ.

Ο συνδυασμός των δύο ανωτέρω εμβληματικών έργων θα παράσχει τη δυνατότητα στο εγγύς μέλλον να εκδίδονται αυτόματα οι συντάξεις.

Ηλεκτρονικά «όπλα» για ταχύτερη έκδοση συντάξεων

Οι τέσσερις δράσεις που περιλαμβάνει ο προγραμματισμός του ΕΦΚΑ για την μετάβαση του ΕΦΚΑ στη νέα ψηφιακή εποχή και την ταχύτερη έκδοση των συντάξεων είναι οι εξής: 

  1. Ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών, με την ένταξη στο ηλεκτρονικό σύστημα των ενσήμων και πριν από το 2002. Τα ένσημα των ασφαλισμένων πριν το 2002 είναι στη πλειοψηφία τους χειρόγραφα, κάτι που δημιουργεί σημαντικές καθυστερήσεις, κυρίως σε ταμεία όπως ο ΟΓΑ και το ΝΑΤ. Η διαδικασία ψηφιοποίησης έχει άμεση σχέση με την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων. 

Ο σκόπελος της καθυστέρησης της απονομής των συντάξεων ξεπεράστηκε από την fast track διαδικασία, αρχικά για τις κύριες και τώρα πια και για τις επικουρικές συντάξεις. Οι συντάξεις πλέον απονέμονται με βάση τον όποιο ψηφιοποιημένο χρόνο ασφάλισης.

Ο υπόλοιπος χρόνος που μπορεί να έχει διανυθεί αλλά να βρίσκεται σε χειρόγραφα αρχεία, θα προστεθεί όταν ψηφιοποιηθούν και αυτά. Ως συνέπεια, βέβαια, αυτή η διαδικασία οδηγεί για κάποιο χρονικό διάστημα σε μικρότερες συντάξεις από τις προσδοκώμενες.

  1. Ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του e ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων.
  2. Διασύνδεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ με τον e ΕΦΚΑ Πρόγραμμα ΑΡΙΑΔΝΗ . Με τον τρόπο αυτό, οι ελεγκτές του e ΕΦΚΑ θα μπορούν σε πραγματικό χρόνο να γνωρίζουν το ωράριο, την αμοιβή, τη μερική ή την πλήρη απασχόληση κάθε εργαζομένου. 
  3. Η δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος στον ΕΦΚΑ που θα δώσει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους να έχουν το σύνολο των υπηρεσιών των ασφαλισμένων σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα να γίνεται η εκκαθάριση των οικονομικών άμεσα. Να πληρώνει κάποιος μια οφειλή και να λαμβάνει την ίδια στιγμή ασφαλιστική ενημερότητα. Ή να καταβάλλει κάποιο ποσό και να το βλέπει κατευθείαν.

Ταυτόχρονα θα προωθηθούν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες με βάση τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των συναλλασσομένων.

Ήδη ο ΕΦΚΑ έχει θέσει σε εφαρμογή περισσότερες από 80 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, μέσω των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί τουλάχιστον 230 εκατομμύρια συναλλαγές.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Φορέας έλαβε κορυφαία διάκριση και βραβείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης 2022 στην κατηγορία Καλύτερη Εφαρμοσμένη Ιδέα στον Τομέα της Υγείας και των Κοινωνικών Υποθέσεων.

Η διάκριση αφορούσε την πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας απονομής κύριας σύνταξης λόγω γήρατος σε πολιτικούς δημοσίους υπαλλήλους και δημοσίους λειτουργούς όλων των κατηγοριών.

Διαβάστε επίσης: 

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 17/11

«Έφοδος» Μητσοτάκη σε σούπερ μάρκετ για τη μόνιμη μείωση τιμής

Εξάμηνη αναστολή πλειστηριασμών για τους πληγέντες από τις φυσικές καταστροφές στη Θεσσαλία