Menu
-0.96%
Τζίρος: 101.59 εκατ.

Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και βελτίωση του καιρού από βδομάδα

            
The Wiseman

Το σενάριο των εκλογών το Σεπτέμβριο, το θαύμα του Καραβία, ο εθνικός πρωταθλητής Στάσσης, η παράγκα του γερο Κούτρα, το crash test CENER-ΜΥΤΙΛ και ποιοι αγόρασαν στον Marina Tower

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 09.03.2023
Γιατί η ΝΔ χάνει 3 μονάδες, γιατί κερδίζει ο Τζήμερος, οι απίστευτες θεωρίες Μαύρου της MRB, έκλεισε το deal ΔΕΗ-ENEL, το σπίτι στην Ισπανία του Γεωργακόπουλου της Intrum και οι νέες προσλήψεις του Μάνου
ΕΠΟΜΕΝΟ • 13.03.2023
Τι λένε στο City του Λονδίνου για τις εκλογές, γιατί η JEFFERIES απογειώνει τις τιμές των τραπεζών, τα νέα σχέδια Χόλτερμαν, το lapsus lingue της Χατζηιωάννου της Εθνικής και ο ατάραχος Μυλωνάς

Η διαφορά στις 3 μονάδες

Η απόλυτη επιβεβαίωση του wiseman αναφορικά με τα γκάλοπ ήλθε χθες το βράδυ, από την δημοσκόπηση που παρουσίασε η MARC για τον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

Εμείς σας λέγαμε στον WISEMAN της Πέμπτης, ότι η ΝΔ έχει χάσει 3 μονάδες σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις των εταιριών.

Η MARC σημειώνει ότι η ΝΔ έχει χάσει 2,9 μονάδες.

Όσον αφορά την πρόθεση ψήφου το κυβερνών κόμμα είναι πρώτο με 29,6% και ο ΣΥΡΙΖΑ να ακολουθεί με 25%.

Ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ με 9,7%, το ΚΚΕ με 6,6%, η Ελληνική Λύση με 3,9% και το ΜέΡΑ25 με 3,5%.

Στο όριο του 3% για την είσοδο στη Βουλή βρίσκεται το Εθνικό Κόμμα Έλληνες του Ηλία Κασιδιάρη.

 

Εκλογές Ιούλιο και Σεπτέμβριο; 

Παρόλο που η στήλη αρέσκεται να σας μεταφέρει γεγονότα και όχι σενάρια, δυστυχώς στην πολιτική δεν μπορούμε να αγνοούμε τα δεύτερα.

Óσο δε πλησιάζουμε στην εκπνοή της τετραετίας  δεν δικαιούμεθα να αγνοούμε την πολιτική.

Έτσι λοιπόν σας μεταφέρω το τελευταίο σενάριο που πληροφορήθηκα για το χρόνο των εκλογών.

Όπως με ενημέρωσαν μία εναλλακτική που αρχίζει να συζητείται είναι οι πρώτες εκλογές να πραγματοποιηθούν αρχές Ιουλίου και οι δεύτερες το φθινόπωρο, πιθανότατα το Σεπτέμβριο.

Το σενάριο αυτό παρέχει το μέγιστο δυνατό χρόνο στην Κυβέρνηση προκειμένου να κάνει τη δουλειά του ο  “παναδαμάτωρ χρόνος” και να ξεχαστεί κάπως το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

 

Φωκίων Καραβίας:  Πώς έπεισε τους αναλυτές

Με εφόδιο της «συντηρητικές προβλέψεις» επάνω στις οποίες έχει στηριχθεί το τριετές business plan της Εurobank ΕΥΡΩΒ 0% 2,10  ξεκινάει ο Φωκίων Καραβίας την ερχόμενη εβδομάδα  από το Λονδίνο ένα ακόμη γύρο road shows.

Στη χθεσινή παρουσίαση των αποτελεσμάτων και του τριετούς σχεδίου ο διευθύνων σύμβουλος της Εurobank κατά γενική ομιλία έπεισε τους αναλυτές για τη ρεαλιστικότατα και εφικτότητα των στόχων που έχουν τεθεί.

Όπως ήδη θα έχετε διαβάσει η  Τράπεζα υποσχέθηκε διανομή μερίσματος περίπου 400 εκατ. ευρώ από την επόμενη χρονιά (διανομή του 25% των καθαρών κερδών)  και μία αύξηση της κερδοφορίας κατά περίπου 39% για τα επόμενα τρία χρόνια ή κατά περίπου 13% κάθε χρόνο έως το 2025.

Υποστηρίζουμε ότι «έπεισε», αφενός διότι η Τράπεζα ξεκινάει από μία πολύ καλή βάση που δημιουργήθηκε το 2022  και αφετέρου διότι οι παραδοχές στις οποίες στηρίχθηκαν οι προβλέψεις του business plan – κυρίως αυτές που αφορούσαν το ύψος των επιτοκίων της ΕΚΤ – χαρακτηρίστηκαν από όλους σχεδόν τους μετέχοντες ως «συντηρητικές».

Για παράδειγμα προβλέπουν ότι το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ για το 2023 θα είναι στο 2,5% όταν είναι σχεδόν προεξοφλημένο από την αγορά ότι από την άλλη κιόλας εβδομάδα θα βρίσκεται στο 3%.

Επομένως όσο υψηλότερα θα διαμορφωθούν τα επιτόκια της ΕΚΤ και όσο μεγαλύτερο διάστημα παραμείνουν στα επίπεδα αυτά, τόσο θα αυξάνονται τα επιτοκιακά περιθώρια και έσοδα της Τράπεζας πολύ περισσότερο από τα αντίστοιχα που προβλέπονται στο business plan.

Kατά δεύτερον οι αναλυτές δεν φάνηκε να αμφισβητούν τη διαβεβαίωση της διοίκησης της Τράπεζας ότι τα άλλα έσοδα (τα οποία φέτος έφθασαν αισίως τα 717 εκατ. ευρώ και τα οποία προέρχονται από κέρδη  στα παράγωγα, το θετικό goodwill από την εξαγορά του 16% στην Κύπρο κλπ.) θα επανέλθουν από τα επόμενα τρίμηνα στα «κανονικά τους επίπεδα».

Άλλωστε όπως ανέφερε ο κ. Καραβίας η Τράπεζα δεν αναμένει σημαντικές υπεραξίες στο χαρτοφυλάκιο των ομολόγων από την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας, πιθανότατα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, όπως προέβλεψε, καθώς ήδη η εξέλιξη αυτή έχει προεξοφληθεί από την αγορά.

Επομένως τα όποια οφέλη προκύψουν από την εξέλιξη αυτή περιορίζονται στο χαμηλότερο κόστος που θα έχουν οι εκδόσεις MREL που θα πραγματοποιήσει η Τράπεζα.

 

H παράγκα του γέρο Κούτρα

Τα παλιά χρόνια όταν υπήρχαν οι πλάτες, οι γνωριμίες και τα λεφτά του Γιώργου Μπόμπολα κάτι στελέχη και κάτι mini στελέχη, μεσουρανούσαν στην κατασκευαστική αγορά.

Εφημερίδες, κανάλια και όλα τα media της Ελλάδας, αποθέωναν τα στελέχη αυτά όπως και τα παιδιά του Μπόμπολα.

Στην μνήμη όλων έχει μείνει το περίφημο τσάμικο του τότε ισχυρού Δημήτρη Κούτρα με τον Γιώργο Σουφλιά και τον Σωτήρη Χατζηγάκη εκείνα τα παλιά χρόνια.

Δηλαδή η διαπλοκή στο απόγειο της.

Όμως τα χρόνια πέρασαν, ο Μπόμπολας μεγάλωσε, βάρυνε και αποχώρησε από τις business.

Και  αφού αποχώρησε ο μέγας αυτός επιχειρηματίας φάνηκε η γύμνια των υπαλλήλων του.

Είτε ήταν στελέχη, είτε στελεχάκια, είτε ακόμα και τα ίδια του τα παιδιά.

Και έτσι φτάσαμε στο 2023.

Ο γερο Κούτρας αποκαμωμένος πια στα 80 -81 του έτη, θέλησε να εξαγοράσει μια μεγάλη εταιρεία.

Αλλά λεφτά δεν είχε.

Είχε την ελπίδα ότι με την εξαγορά αυτής της εταιρείας θα έστηνε από την αρχή την δικιά του παράγκα.

Όμως η εταιρεία αυτή ήθελε λεφτά.

Πολλά λεφτά.

Και ο Κούτρας μαζί με τον επίσης υπέργηρο συνεταίρο του δεν τα είχαν.

Νόμιζαν οι αφελείς ότι θα «ρίξουν» τον νυν ιδιοκτήτη της εταιρείας αυτής.

Η ματαιοδοξία, η φιλοδοξία, η απληστία και ίσως η κουτοπονηριά ενός γέρου, που νόμιζε ότι θα χτίσει από την αρχή, ότι οι άλλοι πεφωτισμένοι του έδωσαν τα προηγούμενα χρόνια.

Και τώρα μαζί με τον συνεταίρο του έναν Κύπριο λέει που έχει κάνει λεφτά στην Μέση Ανατολή, κάποιον Κύπρο Τσέντα,  χάνουν και την προκαταβολή.

Τα 5 εκατ. ευρώ τα οποία θα τα κρατήσει ο υποψήφιος πωλητής.

Άλλωστε  αυτή ήταν η συμφωνία.

Έτσι τώρα ο Κούτρας θα γυρίσει «στην παράγκα του» και θα κλαίει τα λεφτά που έχασε.

Γιατί δεν κατάλαβε ποτέ ότι σε αυτή την ζωή, εάν δεν είσαι χαρισματικός και ταλαντούχος, δουλειές δεν γίνονται…

Είσαι σαν ένα αδειανό πουκάμισο…

 

O Εθνικός πρωταθλητής Γιώργος Στάσσης

Ένα είναι το όραμα του επικεφαλής της ΔΕΗ Γιώργου Στάσση.

Να γίνει η ΔΕΗ ΔΕΗ 0% 11,75 , εθνικός πρωταθλητής.

Δηλαδή η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού με την μεγάλη ρευστότητα που έχει ( περίπου 3,5 δισ. μετρητά που με την μοχλεύσει μπορούν να διπλασιαστούν και να φτάσουν στα 7 δισ. ευρώ) να κερδίσει και πάλι την πρωτοκαθεδρία στα Βαλκάνια όπως έκαναν οι ελληνικές τράπεζες την δεκαετία του 2000-2010.

Που είχαν κατακτήσει τα Βαλκάνια αλλά εξαιτίας της κρίσης των τελευταίων ετών αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις χώρες αυτές.

Έτσι λοιπόν η ΔΕΗ, εξαγοράζει την Enel Ρουμανίας.

Είναι η πρώτη φορά μετά το 2008 που μια ελληνική επιχείρηση εξαγοράζει μια τόσο μεγάλη εταιρεία στα Βαλκάνια, αντί του ποσού των 1,3 δισ. ευρώ.

Superbe για τον ισχυρό manager!!!

Το παρασκήνιο ενός nonpaper

Χθες λοιπόν ένα σημείο του non paper που έστειλε η ΔΕΗ για την εξαγορά της ENEL,  έγινε VIRAL.

Από νωρίς το πρωί οι άνθρωποι της αγοράς είχαν κάνει copy paste 82 λέξεις.

Αυτές είναι οι εξής:

Παράλληλα, το τίμημα που αγόρασε η ΔΕΗ την ENEL, κρίνεται ως ιδιαίτερα συμφέρον, ιδιαίτερα μάλιστα εάν συγκριθεί με πρόσφατες συναλλαγές στην Ελλάδα.

Για παράδειγμα:

  • Δίκτυο: Η ΔΕΗ πούλησε στη Macquarie  1,51 x RAB και αγοράζει σε 0,82 x RAB
  • ΑΠΕ: Σύμφωνα με τα όσα περιλαμβάνει η συμφωνία εξαγοράς των ΑΠΕ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ από τη MOH, η πώληση έγινε σε περίπου 12 x EBITDA. Η ΔΕΗ  αγοράζει στα 5,48 x EBITDA.
  • Εμπορία: Η εξαγορά της Watt & Volt από την Protergia έγινε στα 180€/πελάτη. H ΔΕΗ αγοράζει προς 66,5€/πελάτη.

Τι αναφέρει το nonpaper αυτό;

Ότι η ΔΕΗ αγόρασε πολύ πιο φθηνά μια επιχείρηση στην Ρουμανία από ότι αγόρασαν άλλοι ανταγωνιστές της, ομοειδείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Αυτό είναι λογικό.

Μπορεί η Ρουμανία να έχει σχεδόν διπλάσιο πληθυσμό από την Ελλάδα όμως το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι σχεδόν στο μισό της Ελλάδας.

Αλλά όμως ξέρετε αυτά τα γράφουν οι τραπεζίτες σύμβουλοι των εταιρειών που θέλουν να δείξουν στην επενδυτική κοινότητα το μέγεθος της επιτυχίας των εταιρειών που συμβουλεύουν.

Στην προκειμένη περίπτωση την ΔΕΗ.

Οι σύμβουλοι – τραπεζίτες τι θέλουν;

Να δείξουν στην επενδυτική κοινότητα ότι μια εξαγορά είναι επιτυχημένη και πάνω από όλα τους ενδιαφέρει η μετοχή του πελάτη τους.

Αυτή είναι η αλήθεια.

 

Στο μικροσκόπιο των ειδικών CENER & MYTIL

Φίλοι αναγνώστες χθες έβγαλε αποτελέσματα η Cenergy CENER 0% 9,94 .

Τα αποτελέσματα της σε σύγκριση με το 2021 ήταν πάρα πολύ καλά.

Γι’ αυτό άλλωστε η μετοχή έκανε ένα δυνατό ράλι και πήγε από τα 3 στα 4 ευρώ.

Χθες, όμως, η μετοχή έκλεισε με πτώση -2,41% στα 3,855 ευρώ έχοντας πλέον μία κεφαλαιοποίηση της τάξης των 733 εκ. ευρώ.

Πάμε, όμως, τώρα να δούμε κατά πόσο είναι υποτιμημένη ή όχι η μετοχή της Cenergy με βάση τα αποτελέσματα του 2022.

Η Cenergy έβγαλε το 2022 κέρδη  της τάξης των 60.417 εκ. ευρώ.

Δηλαδή στο χθεσινό κλείσιμο παίζει με ένα P/E 2022=12,13.

Δυστυχώς όμως ο καθαρός δανεισμός της αυξήθηκε κατά 173,87 εκ. ευρώ και από 264,329 εκ. ευρώ που ήταν στο τέλος του 2021 πήγε στα 438,206 εκ. ευρώ στο τέλος του 2022.

Δηλαδή η εταιρεία έκαψε μετρητά.

Είχε δηλαδή πολύ μεγάλες αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές.

Αυτό σημαίνει ότι στο χθεσινό της κλείσιμο η Cenergy παίζει με ένα EV/EBITDA 2022=8,56 και έχει μία προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 1,30%.

Ο Wiseman θεωρεί την τωρινή κεφαλαιοποίηση της Cenergy εύλογη, είναι δηλαδή δίκαια αποτιμημένη.

Όμως επειδή θέλουμε να είμαστε ακριβοδίκαιοι δεν μπορούμε να πούμε με τίποτα ότι είναι υποτιμημένη.

Χθες μαζί με την Cenergy έβγαλε αποτελέσματα σε χαρτί και η Mytilineos.

Τα EBITDA της από 358,508 εκ. ευρώ πήγαν στα 823,277 εκ. ευρώ και τα κέρδη από 162,17 εκ ευρώ στα 465,9 εκ. ευρώ.

Το πιο σημαντικό όμως, φίλοι αναγνώστες είναι ότι η Mytilineos το 2022 είχε καθαρές ταμειακές ροές από συνεχιζόμενες λειτουργικές δραστηριότητες της τάξης των 891,367 εκ. ευρώ και έκανε αγορές ενσώματων παγίων στοιχείων της τάξης των 686,8 εκ. ευρώ (βλ. σελ. 344).

Δηλαδή η Mytilineos παρήγαγε μετρητά της τάξης των 204,549 εκ. ευρώ. Μιλάμε για απίστευτο νούμερο μετά από ένα capex 686,8 εκ. ευρώ.

Έτσι η Mytilineos κατάφερε να μειώσει τον καθαρό της δανεισμό από 803 εκ. ευρώ στα 716 εκ. ευρώ.

Δηλαδή ο καθαρός δανεισμός της Mytilineos είναι μόνο 0,87 φορές τα EBITDA, ενώ στην Cenergy ο καθαρός δανεισμός είναι 3,2 φορές τα EBITDA.

Ακόμα η Mytilineos στα 24,80 ευρώ έχει μία προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 4,84%, ενώ η Cenergy έχει τώρα με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 1,3%.

Όμως, επειδή η μετοχή της Mytilineos παίζει στα 24,8 ευρώ, δηλαδή είναι ακριβή σαν μετοχή,  όλη η ελληνική επενδυτική κοινότητα πουλάει τη μετοχή της Mytilineos, για να αγοράσει κάποια πιο φθηνή π.χ. τη Cenergy στα 3,855 ευρώ.

Προσέξτε όμως τώρα γιατί δεν πρέπει ποτέ μα ποτέ να κοιτάμε αν μια μετοχή είναι φθηνή ή ακριβή σαν απόλυτο νούμερο.

Για να παίξει η Mytilineos με το ίδιο P/E 2022=12,13 που παίζει τώρα η Cenergy η τιμή της μετοχής πρέπει να πάει τώρα στα 39,57 εκ. ευρώ.

Δηλαδή το 3,855 ευρώ της Cenergy αντιστοιχούν με το 39,57 ευρώ της Mytilineos.

Τώρα, για να παίξει η Mytilineos με το ίδιο EV/EBITDA 2022=8,56 που παίζει τώρα η Cenergy, η τιμή της μετοχής πρέπει να πάει στα 44,30 ευρώ.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι πολύ καλά κάνει που παίζει η μετοχή της Cenergy στα 733 εκ. ευρώ και μπράβο της, γιατί το αξίζει πραγματικά.

 

Μιτζάλης-Παναγιωτόπουλος στο Υπουργείο Υποδομών 

Μπορεί το ισόγειο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να γέμισε χθες με εκπροσώπους των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους οι οποίοι συναντήθηκαν με το Γιώργο Γεραπετρίτη για την επανεκκίνηση του μέσου, αλλά  και στο πρώτο όροφο υπήρχε συρροή στελεχών μεγάλων κατασκευαστικών μαγαζιών, ενώ πρώην επικεφαλής του ΟΣΕ αλλά και ενός εκδότη.

Πηγή μου που βρέθηκε χθες το μεσημέρι στο Υπουργείο μου είπε πως είδε αρχικά να βγαίνει από αυτό ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης λίγο πριν ξεκινήσει η σύσκεψη του υπουργού με τους σιδηροδρομικούς.

Στη συνέχεια την τιμητική του είχε το ασανσέρ του Υπουργείου καθώς έκανε πολλά δρομολόγια μεταξύ του ισογείου και του πρώτου ορόφου.

Το δεύτερο στέλεχος που είδε η πηγή μου, όταν πια είχε ξεκινήσει η σύσκεψη, ήταν ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος έχει υπάρξει διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ μέχρι και τον Οκτώβριο του 2022 και πλέον ηγείται της δικής του εταιρείας  «P. &C. Development S.A.».

Ακολούθως  στον πρώτο όροφο ανέβηκε ο παραιτηθείς Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, ο οποίος ωστόσο παραμένει στη θέση του μέχρι να βρεθεί ο αντικαταστάτης του.

Κάπου εδώ το ασανσέρ έκλεισε με τα στελέχη και τους επικεφαλής φορέων έργων υποδομής.

Oμως αφίξεις είχαμε και από τον χώρο των ΜΜΕ καθώς έκανε εμφάνιση και ο  ο εκδότης Νίκος Καραμανλής

Πάει πίσω το σχέδιο Lockheed -EAB

Όπως είναι γνωστό εδώ και καιρό, στο πλαίσιο της στενής ελληνο-αμερικανικής φιλίας και συνεργασίας, ο κολοσσός που ακούει στο όνομα Lockheed Martin θα μπει μετοχικά, ίσως και με πλειοψηφικό πακέτο στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ).

Είναι ένα σχέδιο που το θέλει τόσο η Αθήνα όσο και η Ουάσινγκτον αφού θωρακίζει από πολλές απόψεις τους ελληνικούς αιθέρες από ποικίλες επιβουλές έξωθεν, λέγε με «απειλές Ερντογάν» ή ακόμη και «σκληρή γλώσσα Κιλιτσντάρογλου» στα ελληνοτουρκικά.

Το σχέδιο στηρίζει με θέρμη και ο εν Αθήναις επικεφαλής της Πρεσβείας (μία είναι Η ΠΡΕΣΒΕΙΑ το έχουμε πει πολλές φορές) ο δραστήριος Τζόρτζ Τσούνης.

Ένα πουλάκι όμως μέσα από την Πρεσβεία μου «κελάηδησε» και σας το μεταφέρω πως το σχέδιο που ήταν να υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού φέτος, πάει πίσω χρονικά και μάλιστα με άγνωστο επαναπροσδιορισμό σε επίπεδο timeline που λένε και στο χωριό μου.

Ο πρώτος λόγος είναι η βεβαιότητα των Αμερικανών πως θα χρειαστεί και δεύτερη εκλογική αναμέτρηση στην Ελλάδα για να σχηματιστεί κυβέρνηση.

Συνεπώς μέσα σε κλίμα μίας σχετικής πολιτικής ρευστότητας μέχρι να σχηματιστεί αυτοδύναμη ή συνεργατική κυβέρνηση, η Ουάσιγκτον (που δίνει τον τόνο των κινήσεων στη Lockheed) προτιμά να περιμένει ώστε να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή πολιτική αποδοχή.

Και μάλιστα οι σκέψεις αυτές ενισχύθηκαν  λίγο μετά το τραγικό δυστύχημα  στα Τέμπη, οπότε σιγά σιγά μπήκε και η τραγωδία στην πολιτική εξίσωση.

Ο δεύτερος λόγος, σημαντικός και αυτός, είναι η ασθένεια του ανθρώπου ο οποίος χρόνια τώρα συντόνιζε τη διείσδυση της Lockheed Martin στην Ελλάδα και στην ΕΑΒ.

Ο 74χρονος Διονύσης (Ντένης για φίλους και γνωστούς) Πλέσσας εδώ και λίγο καιρό ασθενεί και η στήλη εύχεται ειλικρινά και θερμά περαστικά. Αλλά όσο διαρκεί αυτό, «δεν υπάρχει η δυνατότητα να πουσαριστεί το ντηλ, οπότε το αφήνουμε προς το παρόν» όπως μου είπε χαρακτηριστικά το …αηδόνι από την Πρεσβεία.

Βλέπετε πως δύο απρόσμενα όσο και εξαιρετικά δυσάρεστα γεγονότα μπορούν να αλλάξουν τη ροή μίας σχεδόν προδιαγεγραμμένης εξέλιξης.

«Κοινή γαρ η τύχη και το μέλλον αόρατο» όπως έλεγε και ο αρχαίος ημών Δημοσθένης και μάλλον είχε δίκιο…

 

Τι πραγματικά θέλει στην Αθήνα το αφεντικό της ιταλικής SNAM που ελέγχει ΔΕΣΦΑ και Ρεβυθούσα

Έχει βουίξει ο τόπος ότι ήρθε πολύ -πολύ πρόσφατα ή τέλος πάντων έρχεται  οσονούπω  στην Αθήνα το «αφεντικό» της Ιταλικής SNAM, ο γνωστός Stefano Venier.

Τίποτε δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα και τα χείλη παραμένουν σφραγισμένα (Σ.Σ. γιατί παιδιά τόση μυστικότητα, δεν είναι δα και ο …Κώδικας Ντα Βίντσι) αλλά αφού μέσα στο Φεβρουάριο είχε αναβληθεί δύο φορές η έλευσή του στην Αθήνα για λόγους ανωτέρας βίας, μοιραίο είναι να δούμε και τον Mr SNAM που ανέλαβε πριν ένα χρόνο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, στην πρωτεύουσά μας.

Αφού σας πως την πολύ …ενδιαφέρουσα πληροφορία πως ο 60χρονος Στέφανο, παρότι Ιταλός, λατρεύει τη γαλλική κουζίνα, να σας αποκαλύψω τους λόγους που ήρθε στην Αθήνα και τί θα ζητήσει.

Όπως είναι γνωστό  η SNAM είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας SENFLUGA που κατέχει την πλειοψηφία και το management του Διαχειριστή του Φυσικού Αερίου, του ΔΕΣΦΑ.

Ο κος Βένιερ λοιπόν θέλει να ενημερώσει την εδώ πολιτική ηγεσία πως η SENFLUGA (δηλαδή για να εξηγούμαστε: η SNAM) αναθεωρεί προς τα κάτω επί της ουσίας το επενδυτικό της πρόγραμμα στη Ρεβυθούσα.

Το τελικό ποσόν που θα βάλει, θα εξαρτηθεί από τις θέσεις που θα κλείσουν στο νησί οι εισαγωγείς αερίου.

Αυτή η κίνηση θέλει ειδικό χειρισμό διότι έχουν υπογραφεί συμβάσεις, έχουν αναληφθεί δεσμεύσεις και υπάρχει διαδικασία αναθεώρησης.

Επίσης η SNAM (και όχι η SENFLUGA) θέλει να αναλάβει με το αζημίωτο φυσικά, το σοβαρό ζήτημα  με την αποθήκευση «ελληνικού» αερίου στην Ιταλία, στο πλαίσιο της υποχρέωσης της χώρας μας για αποθέματα ασφαλείας.

Μαθαίνω πως οι Ιταλοί ζητούν πολλά χρήματα για να το τακτοποιήσουν και η κυβέρνηση είναι προβληματισμένη.

Κι αυτό επειδή τα κόστη αποθήκευσης θα πρέπει να μετακληθούν και να καλυφθούν από τους καταναλωτές, κάτι που προς το παρόν δεν μπορεί να γίνει.

Μάλιστα δεν είναι λίγα αυτά τα κόστη: 120 εκατομμύρια είναι και δεν ξέρουν ποιος θα τα φορτωθεί τελικά.

Στο ΥΠΕΝ έχει πέσει η πρόταση να καλυφθούν εν μέρει από δημοπρασίες του ΔΕΣΦΑ.

Ίδωμεν.

Κοινό μυστικό είναι επίσης ότι οι Ιταλοί θέλουν να πάρουν και την Υπόγεια Αποθήκη φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα,

Πάντως εάν τελικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης δει τον αγαπητό Στέφανο όπως λένε ψιθυριστά οι Ιταλοί, θα του θέσει θέμα απόλυτης πιστοποίησης της ασφάλειας στη Ρεβυθούσα, κάτι που πάντως δεν έχει αμφισβητηθεί ποτέ από κανένα.

Άλλωστε το νησί άντεξε εύκολα το μεγάλο σεισμό του 1999 και δεκάδες άλλους μικρότερους. Η κατασκευή των εγκαταστάσεων έχει γίνει σύμφωνα με ιαπωνικά και αμερικανικά πρότυπα, που είναι εξαιρετικά αυστηρά.

Στην Ελλάδα όταν θέλουμε να κάνουμε ένα έργο σωστά, το κάνουμε και το περιφρουρούμε.

Προς γνώση και συμμόρφωση που λένε…

 

Marina Tower: Ποιοι θα είναι οι νέοι ιδιοκτήτες –  Όλα τα ονόματα

Με προβολή στο μέλλον θα μπορούσε καθ’ υπερβολή να παρομοιαστεί η χθεσινή συγκέντρωση γνωστών επιχειρηματιών στο Ελληνικό, που είναι και ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων του ουρανοξύστη, αφού ξεναγήθηκαν στην έκταση και ενημερώθηκαν για την πορεία κατασκευής των κατοικιών τους.

Μέρος της ξενάγησης ανέλαβε ο Οδυσσέας Αθανασίου και μεταξύ τυρού και αχλαδιού οι προσκεκλημένοι έριξαν και μια ματιά στα εργοτάξια, πέρασαν από την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος και από το κτίριο των σωματείων των ΑμεΑ, που είναι πιο κοντά στην παράδοση.

Επιχειρηματίες ενεργοί και παλαίμαχοι θα μετακομίσουν στο Marina Tower το 2026, όταν θέλει το… φιλόδοξο σχέδιο της Lamda να ολοκληρώνεται ο πύργος, μεταξύ αυτών o Βασίλης και η Νέλλυ Κάτσου της VNK Capital , ο Θόδωρος Τρύφων της ELPEN, ο Νέλλος Κανελλόπουλος της ΤΙΤΑΝ με την σύζυγο του Αμαλία-Λη η οποία διατηρεί το δικό της δικηγορικό γραφείο, η Ηρώ Βαχάρη της ROLEX.

Επίσης ο Γιώργος Μπιθαράς της BSB, o χρηματιστής Τζουζέπε Τζιάννο της EUROXX, ο Αλέξης Σγουμπόπουλος των Attica Stores, ο Κώστας Τσουβελεκάκης των Attica Stores, o Loretzo Φρέρυ που ανέπτυξε  και γιγάντωσε τα EVEREST, ο επιχειρηματίας των ΖΑRA Κύπρου Σώζος Χουλιώτης.

Επίσης ο τέως εφοπλιστής Βίλλυ Παναγιωτίδης, ο Βύρων Νικολαΐδης της  PeopleCert, ο μεγαλομέτοχος του Αρη Θεσσαλονίκης Θόδωρος Καρυπίδης, ο Ανδρέας Ταμπρατζής της AVIS.

Αγοραστής είναι και ο Απόστολος Κάκκος ιδρυτής και τέως μέτοχος της LAMDA HELIX.

 Κάποιοι εκ των παραπάνω βρέθηκαν και στην χθεσινή συγκέντρωση.

Εντύπωση προκάλεσε η παρουσία της ιδιοκτήτριας καταστήματος χαλιών Δέσποινας Μοιραράκη, καθώς σε κάποιους φάνηκε μάλλον αδύνατον να έχει αγοράσει διαμέρισμα!!!

Magnifique!!!

 

«Καμπανάκι» Μητσοτάκη στους  «σιωπηλούς υπουργούς»

Να είναι παρόντες στο δημόσιο διάλογο για το δυστύχημα στα Τέμπη με ενσυναίσθηση, ειλικρίνεια, και χωρίς προσπάθεια συμψηφισμού των ευθυνών, ζήτησε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Πρωθυπουργός από τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου.

Κάποιοι, προφανώς δίνοντας έμφαση στο πρώτο μέρος της πρότασης, ερμήνευσαν τη συγκεκριμένη πληροφορία ως «αίτημα» του Κυριάκου Μητσοτάκη προς τους υπουργούς να στηρίξουν την κυβερνητική προσπάθεια στα ΜΜΕ.

Και ως «καμπανάκι» προς αυτούς κι αυτές, που, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, απουσίασαν αυτές τις πρώτες μέρες, προδήλως όχι εξαιτίας του εθνικού πένθους, λένε όσοι ερμηνεύουν με τη συγκεκριμένη συλλογιστική την αποστροφή του Πρωθυπουργού.

Οι ίδιοι  κύκλοι δεν διστάζουν να υπαινίσσονται ότι το Μέγαρο Μαξίμου θα παρακολουθεί την πορεία των πραγμάτων, προκειμένου να διαπιστώσει στην πράξη ποια κορυφαία στελέχη θα τοποθετηθούν δημόσια και πέρα από την αυτονόητη έκφραση συλλυπητηρίων.

Ποιοι, ποιες και κατά πόσο θα «βάλουν πλάτη» στα πάνελ, όχι μόνο για το τι συνέβη πριν από το 2019 και κατά τη διάρκεια της τετραετίας, αλλά και για τη στάση της κυβέρνησης κατά τις κρίσιμες ώρες

Κυρίως όμως, πως θα μιλήσουν οι κορυφαίοι υπουργοί  με την κοινωνία, προκειμένου να καταλαγιάσει η οργή και να αντιστραφεί το κλίμα, στο δρόμο προς τις κάλπες.

Στην κατεύθυνση αυτή, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η γνώμη μελών του Υπουργικού όπως οι Χρήστος Σταϊκούρας, Νίκος Δένδιας, Nίκος Παναγιωτόπουλος, Κώστας Σκρέκας, Κώστας Τσιάρας, Γιάννης Πλακιωτάκης, Θόδωρος Σκυλακάκης.

Πάντως, ο υπουργός Τουρισμού είχε τα καλύτερα αντανακλαστικά, καθώς βγήκε χθες στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1, για πρώτη φορά.


Aποποίηση Ευθύνης
: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

Ως εκ τούτου, το mononews.gr δεν φέρει καμία ευθύνη εάν οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιηθούν για την αγορά η πώληση κινητών αξιών.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και βελτίωση του καιρού από βδομάδα
ΠΑΣΟΚ για διαγραφή Σαμαρά: «Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κυβέρνηση καθώς υπάρχουν φυγόκεντρες δυνάμεις»
Πορεία Πολυτεχνείου: Ξεκίνησε η πορεία των Φοιτητικών Συλλόγων – Προσαγωγές από την ΕΛΑΣ
Βοτανικός: Ανήλικη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε νυχτερινό κέντρο
ABBank: Fit & proper στον Α. Μυστακίδη
Στην Ελλάδα το νέο Citroen C3!
Πάπας Φραγκίσκος: Έκκληση για διερεύνηση πιθανής γενοκτονίας στη Γάζα
Σοκαριστικό τροχαίο στη Θεσσαλονίκη: Νεκρός ο Βασίλης Μαντζουράνης από τις «Δυτικές Συνοικίες» – Μετέφερε τα παιδιά του και τους φίλους τους στο σπίτι
Πολυτεχνείο: Έκλεισαν οι πύλες – Ξεκινούν οι προσυγκεντρώσεις για την πορεία
Χρήστος Σταϊκούρας για μετρό Θεσσαλονίκης: Δεν είναι δουλειά του Υπουργείου να εγκρίνει το σήμα ή όχι – H εταιρεία Ελληνικό Mετρό το αποφάσισε»