Την ιστορία της Αθήνας την γράφουν οι ωραίες παρέες…
Στη δροσερή, ρομαντική, μοναδική ταράτσα του Δημαρχιακού Μεγάρου, στην οδό Αθηνάς, με θέα την Ακρόπολη αλλά και το ιστορικό κτίριο της Εθνικής Τράπεζας, ο Δήμαρχος της Αθήνας δεξιώθηκε, την περασμένη Παρασκευή το βράδυ, τον νέο Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ, Ματίας Κόρμαν (Mathias Cormann).
Το τραπέζι ήταν μικρό αλλά εξαιρετικά σημαντικό. Απέναντι από τον Αυστραλό υψηλό καλεσμένο, ο Κώστας Μπακογιάννης είχε φροντίσει να καθίσει η μέχρι πρόσφατα… ανταγωνίστριά του, στη διεκδίκηση της θέσης επικεφαλής ΟΟΣΑ, Άννα Διαμαντοπούλου.
Δίπλα του ακριβώς κάθισε ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, απέναντι ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης, και φυσικά από κοντά ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον ΟΟΣΑ, Πρέσβης Γεώργιος Πρεβελάκης με την εξαιρετική σύζυγό του…
Το φαγητό λιτό αλλά καλόγουστο, το γλυκό εκπληκτικό (μέχρι και ο Στουρνάρας υπέκυψε στον πειρασμό κι έφαγε δύο μεγάλες κουταλιές) αλλά οι συζητήσεις ήταν διακριτικές και άκρως αποκαλυπτικές…
Ο Ματίας Κόρμαν δεν σταματούσε να μιλά για την σύγχρονη, ανταγωνιστική, ψηφιακή, πράσινη οικονομία που δημιουργείται στην Ελλάδα. Οι συνδαιτυμόνες του μιλούσαν για τις μελλοντικές πρωτοβουλίες εκσυγχρονισμού.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της βραδιάς ήταν ο επιτυχής συγχρωτισμός αυτής της νέας γενιάς πολιτικών (Πιερρακάκης, Φραγκογιάννης) με τους παλιούς κι έμπειρους (Στουρνάρας, Διαμαντοπούλου) οι οποίοι, με την καταλυτική συνεισφορά του οικοδεσπότη, Κώστα Μπακογιάννη, ανακάλυψαν ότι έχουν πολλά κοινά σημεία στα οποία μπορούν συνεργαστούν ενώ ο Κόρμαν υποσχέθηκε την αιγίδα και συντονισμό με τις δράσεις του ΟΟΣΑ…
Περιμένοντας τον χρησμό του οίκου FITCH
Τον Γιάννη Στουρνάρα φάνηκε να τον απασχολεί ιδιαίτερα, η επικείμενη -στις 16 Ιουλίου- νέα αξιολόγηση της Ελληνικής Οικονομίας από τον Οίκο Πιστοληπτικής Αξιολόγησης FITCH.
Κεντρικός στόχος της Τράπεζας της Ελλάδος είναι να αποκτήσει η χώρα «investable grade», να χαρακτηριστεί επενδύσιμη οικονομία δηλαδή, το αργότερο μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Από την άλλη πλευρά, οποιαδήποτε επίσπευση αυτής της διαδικασίας είναι σαφώς καλοδεχούμενη και κυρίως αναγκαία.
Ο Γιάννης Στουρνάρας παρατηρεί τις εσωτερικές διεργασίες στην Φρανκφούρτη καθώς υπάρχουν φωνές και πιέσεις για αλλαγή στο περιβάλλον των επιτοκίων και στο tapering της ΕΚΤ, δηλαδή για την απόσυρση σιγά σιγά της στήριξης του προγράμματος PEPP (Pandemic Emergency Purchase Programme)…
Η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να βιάζεται.
Ο οίκος Moody’s βαθμολογεί την Ελλάδα σε Ba3, δηλαδή δύο κλίμακες χαμηλότερα από την επενδυτική βαθμίδα (investment grade).
Ο αμερικανικός οίκος Standard & Poor’s βαθμολογεί την Ελλάδα με ΒΒ- και ο Fitch με ΒΒ.
Αυτή λοιπόν η αξιολόγηση της FITCH, αργά το βράδυ της Παρασκευής 19 Ιουλίου, (ακόμη έστω κι ένα θετικό outlook) θα μπορούσε να επιταχύνει τις εξελίξεις….
Ο Ρόμπυ Μπουρλάς και το μικρό μυστικό των Public
Όλοι όσοι έχουν επισκεφτεί το νέο κατάστημα των Public στο Golden Hall δεν φείδονται καλών λόγων και θετικών παρατηρήσεων. Είναι ένα πραγματικά σύγχρονο κατάστημα που έχει μια μοναδική ικανότητα: «Το Public ακούει τον επισκέπτη του», αντιδρά στις ανάγκες που εκφράζει ο πελάτης.
Η αλλαγή αυτή θα γίνει αισθητή σύντομα σε όλα τα καταστήματα Public και κρύβει από πίσω της μια στρατηγική: Τα Public έχουν επενδύσει πολλά χρήματα για να κερδίσουν την καρδιά του καταναλωτή και σημαντικά μερίδια αγοράς.
Ήρθε η ώρα να φανεί η πρωτιά τους και στον ισολογισμό, την κερδοφορία τους.
Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με εντελώς πελατοκεντρική στρατηγική:
Μόλις πρόσφατα ο CEO του brand, Ρόμπυ Μπουρλάς, εξήγησε -σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για τον ανταγωνισμό- ότι στόχος των δύο brands, Public & MediaMarkt, είναι ο συνεχής διάλογος με τον καταναλωτή προκειμένου όχι μόνο να ανταποκρίνονται αλλά και να προλαμβάνουν τις ανάγκες του. Γι’ αυτό και το Public, με ξεκάθαρη στρατηγική, επενδύει στην ταχύτητα, την αξιοπιστία και φυσικά την ποικιλία.
Ειδικά σε ό,τι αφορά την ποικιλία, ο Ρόμπυ Μπουρλάς επεσήμανε ότι κάθε brand αναπτύσσει αυτόνομα το προϊοντικό του μείγμα, με βάση τη φυσιογνωμία του και τα διαθέσιμα τετραγωνικά των καταστημάτων.
Το κρίσιμο ΔΣ της Τράπεζας Αττικής
Ο Γιάννης Στουρνάρας παρακολουθεί από πάρα πολύ κοντά όλα όσα συμβαίνουν αυτή την εποχή στην Τράπεζα Αττικής. Έχει σαφή άποψη για το τι και πώς πρέπει να γίνει.
Το αυριανό κρίσιμο Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας Αττικής θα οδηγήσει σε μια -ακόμη πιο κρίσιμη- Γενική Συνέλευση των μετόχων, την Τετάρτη, η οποία θα κληθεί να επικυρώσει τις δύσκολες αποφάσεις της διοίκησης.
H άποψη του Γιάννη Στουρνάρα είναι πλέον δεδομένη: Όσοι ονειρεύονται απορρόφηση της Τρ. Αττικής από μια μεγάλη συστημική τράπεζα, πρέπει να ξεχάσουν τ’ όνειρο.
Τέσσερις τράπεζες που ελέγχουν το 96% του τραπεζικού συστήματος, είναι λίγες και δεν επαρκούν για να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη.
Η Τράπεζα της Ελλάδος (κατ’ επέκταση και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) πιστεύει ότι πρέπει να ενισχυθούν οι μικρότερες τράπεζες οι οποίες με -νέα τεχνολογικά εργαλεία- μπορούν να φέρουν τον ανταγωνισμό στο χρηματοπιστωτικό μας σύστημα.
Στο πλαίσιο αυτό η Τράπεζα Αττικής ξεκίνησε σωστά, πήρε πολύ μεγάλες προβλέψεις στον ισολογισμό της και το επόμενο βήμα είναι να ιδιωτικοποιηθεί μέσω μιας σημαντικής αύξησης κεφαλαίου…
O Xάρης Θεοχάρης και ο «εσωτερικός τουρισμός» των ομογενών του εξωτερικού…
Έντονο φλερτ δέχεται ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης από τις ομογενειακές οργανώσεις του εξωτερικού για να διαμορφώσει ειδικά προγράμματα προσέλκυσης των Ελλήνων του εξωτερικού και των συγγενών τους στην Ελλάδα.
Οι Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια (μαζί τους με συγγενείς, συζύγους κλπ.). Θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα όχι μόνο τον Αύγουστο αλλά επιθυμούν Χριστούγεννα και Πάσχα στην πατρίδα.
«Αφού δεν μας δώσατε το δικαίωμα να ψηφίζουμε από τον τόπο διαμονής μας με ευκολία, δώστε μας τουλάχιστον την ευκαιρία με ειδικά προγράμματα να επισκεφτούμε τον τόπο μας», λένε οι ομογενείς στον Υπουργό Τουρισμού.
Μία από τις συγκεκριμένες προτάσεις που έχουν καταθέσει στον Θεοχάρη είναι ο «Θεματικός all inclusive Τουρισμός με Ελληνικές Προδιαγραφές»…
Είναι μια πρακτική λύση για τον απόδημο Ελληνισμό, τους εξ αγχιστείας ξένους συγγενείς, τους ξένους φίλους/συναδέλφους, και όλους τους ξένους φιλέλληνες, λένε οι ομογενείς.
Το πρόγραμμα που προτείνουν περιλαμβάνει διάφορα all inclusive θεματικά πακέτα (Χριστουγεννιάτικο, Πασχαλινό, Ιατρικό, Θρησκευτικό, Ιστορικό, Πολιτισμικό και -φυσικά- το εκλογικό πακέτο).
Είναι μια μορφή Τουρισμού που φέρνει όλο αυτό τον πληθυσμό των 20 εκατ. επισκεπτών, σε επαφή με την γνήσια και μοναδική Ελληνική Παράδοση, ενώ το βασικό της χαρακτηριστικό είναι ότι -λόγω της φύσης του πελατολογίου- μπορεί να είναι τακτικά επαναλαμβανόμενη…
Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζα της Αγγλίας: Το ελεύθερο εμπόριο δεν σχετίζεται με την επιλογή μιας περιοχής έναντι μιας άλλης
- Walmart: Αύξηση 5,3% των πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο – Αναβάθμισε το guidance για τα ετήσια κέρδη
- Ιράν: Θα περιορίσει τα αποθέματα του σε εμπλουτισμένο ουράνιο
- Instagram: Nέο εργαλείο για την αφαίρεση περιεχομένου με σκοπό την ασφάλεια των χρηστών