• Το νέο σπίτι του άπληστου υπουργού και η οργή του ΚΜ, το ασανσέρ του Νότη, η Λάτση και η ΓΕΚΤΕΡΝΑ, τα μυστικά της Optima, o Μιτζάλης και το νέο δώρο, γιατί η Eurobank ψάχνει drummer και η πρώτη φωτό του John Junior Κούστα

    Αγαπητοί αναγνώστες, δεν θα περιαυτολογήσω… πολύ σήμερα, όμως, το δημοσίευμα του mononews, το Σάββατο το μεσημέρι για το family office της Μαριάννας Λάτση και την Αττική οδό, συζητήθηκε όλο το Σαββατοκύριακο.

    Wiseman
    image
    Wiseman

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- LATSCO: το γράψαμε πρώτοι

    Αγαπητοί αναγνώστες, χθες το πρωί σηκώθηκα με κέφια χωρίς να ξέρω τι επιφυλάσσει η ημέρα.

    Αίφνης στις 10:00 το πρωί ανακοινώθηκε ότι το family office της Μαριάννας Λάτση αποκτά το 10% της Αττικής οδού από τον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Η σκέψη μου γύρισε λίγα 24 ώρα «πίσω» και για την ακρίβεια στις 6 Οκτωβρίου.

    Τότε που το mononews.gr είχε δημοσιεύσει αποκλειστικές πληροφορίες σχετικά με την πρόθεση της εμβληματικής επενδύτριας να αγοράσει το 10% της Αττικής Οδού.

    Αυτό το οποίο σκέφτηκα είναι ότι αξιοπιστία ενός Μέσου Μαζικής Ενημέρωσης είναι το κυρίαρχο στοιχείο της δημοσιογραφίας.

    Manifique!!!

    Η στρατηγική της Μαριάννας και η Αττική οδός

    Το δημοσίευμα του mononews, το Σάββατο το μεσημέρι για το family office της Μαριάννας Λάτση και την Αττική οδό, συζητήθηκε όλο το Σαββατοκύριακο.

    Και ήρθε η χθεσινή ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να μας επιβεβαιώσει.

    Το Latsco Family Office αποκτά το 10% της Νέας Αττική Οδού, της εταιρείας που συστάθηκε πρόσφατα για να αναλάβει τη διαχείριση του οδικού άξονα.

    Η Μαριάννα Λάτση, βάζει 77,165 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 10% των 671 εκατ. ευρώ που ίδια κεφάλαια που διέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συν ένα premium 15%.

    Και αυτή η επενδυτική κίνηση είναι ξεκάθαρο μήνυμα για τις μεγάλες προοπτικές που έχει η εταιρεία που διαχειρίζεται ένα «χρυσοφόρο» δρόμο, όπως είναι η Αττική οδός.

    Είναι δε μια ξεκάθαρη ψήφος εμπιστοσύνης στον Γιώργο Περιστέρη και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία διέθεσε 3,27 δισ. ευρώ για τον δρόμο.

    Έρχονται συντόμως και εφοπλιστικά κεφάλαια, αλλά και σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα η εισαγωγή έως και 49% των μετοχών της Νέας Αττικής Οδού στο Χρηματιστήριο.

    Η άνοδος της ΓΕΚ

    Λίγες ώρες μετά την επίσημη ανακοίνωση κοιτάω όπως κάθε ημέρα τις μετοχές στο Ελληνικό χρηματιστήριο.

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με όγκο 60.000 μετοχές σημείωσε άνοδο 1,17% και ολοκλήρωσε την συνεδρίαση στα 17,36 ευρώ.

    Σας το έχω πει και στο παρελθόν.

    Η σημερινή τιμή της μετοχής δεν αντικατοπτρίζει καθόλου την πραγματική αξία της εταιρείας.

    Τα σημερινά νούμερα της ΓΕΚ  δεν θα έχουν καμμιά σχέση με τα νούμερα στο τέλος του χρόνου ή του 2025, που θα αρχίσουν να ενσωματώνονται τα έσοδα της Αττικής Οδού ή να ωριμάζουν άλλα έργα της εισηγμένης.

    Optima: Οι εκπλήξεις του 9μηνου και ο FTSE 25

    Παρατηρούσα χθες την μετοχή της Optima.

    Κατά γενική ομολογία πρόκειται για μια καθαρή τράπεζα, με καλούς ρυθμούς ανάπτυξης, χωρίς κόκκινα δάνεια.

    Η τιμή στο ταμπλό είναι στα 12,94 «μια ανάσα» από τα 13 ευρώ.

    Χθες έκλεισε με κέρδη 0,94%.

    Η κεφαλαιοποίηση της στα 954 εκατ. ευρώ.

    Λοιπόν οι πηγές μου μου λένε ότι κάτι συμβαίνει με την τράπεζα.

    Το έψαξα και σας απαντάω.

    Μου λένε λοιπόν ότι «η OPTIMA παίζει να μπει στο δείκτη FTSE 25 στο επικείμενο rebalancing που θα πραγματοποιηθεί την τρίτη Παρασκευή του Δεκεμβρίου.

    Όμως υπάρχει ένα μυστικό.

    Η αξία που θα ληφθεί υπόψιν θα είναι η μεσοσταθμική κεφαλαιοποίηση της τράπεζας του μηνός Οκτωβρίου.

    Αυτή την στιγμή (θεωρητικά)  βρίσκεται στην 20η θέση πάνω και από την AEGEAN AIR, η κεφαλαιοποίηση της οποίας έχει «κατρακυλήσει» στα 926 εκατ. ευρώ. 

    Για το α’ εξάμηνο του 2024 η Optima bank σημείωσε καθαρά κέρδη €69 εκατ., τα οποία αντιστοιχούν σε αύξηση 57% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 (€44,1 εκατ.).

    Ως αποτέλεσμα των αυξημένων κερδών, η απόδοση των ενσώματων ιδίων κεφαλαίων (Return on Tangible Equity - RoTE) ανέρχεται σε 26,7%.

    Όπως μαθαίνω και τα νούμερα του γ’ τρίμηνου είναι έντονα ανοδικά.

    Θα περιμένω τις επίσημες ανακοινώσεις από τους ισχυρούς τραπεζίτες Γιώργο Τανισκίδη και Δημήτρη Κυπαρίσση.

    Τα αφεντικά της Optima έχουν αυξήσει τον δανεισμό σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

    Το πιο πρόσφατο που έμαθα είναι ότι για την εξαγορά της εταιρείας Διαδικασία, η τράπεζα έδωσε δάνειο 30 με 32 εκατ. ευρώ.

    HELLENIQ ENERGY: Προσεκτικές αγορές

    Μια άλλη μετοχή που μου είπαν χθες ήταν των ΕΛΠΕ.

    Οι ειδικοί μου λένε ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχει «ενδιαφέρουσα χρηματιστηριακή συμπεριφορά».

    Παίζει δηλαδή σε ένα στενό range τιμών 6,95 και 7,10 ευρώ.

    Υπάρχουν υψηλοί όγκοι που δείχνουν πολύ προσεκτικό αγοραστικό ενδιαφέρον.

    Δηλαδή εάν βγουν κομμάτια σε αυτές τις τιμές, οι μετοχές γίνονται ανάρπαστες.

    Οι αγορές γίνονται προσεκτικά και χωρίς βιασύνη.

    Η μετοχή χθες έκλεισε με κέρδη 0,6% στα 7,10 ευρώ.

    Νότης Μηταράκης: Πολιτικό ασανσέρ

    Χθες το μεσημέρι βγαίνοντας από εάν καφέ που είχα στο ισόγειο στην Μεγάλη Βρετάνια, συνάντησα υπουργό της κυβέρνησης.

    Πρέπει να σας πω ότι τα κορίτσια στην Μεγάλη Βρετάνια είναι ευγενικά και ξέρουν την δουλειά τους πολύ καλά.

    Πάνω στην κουβέντα με ρώτησε εάν ήξερα ποιοι υπουργοί και βουλευτές είχαν γενέθλια τις τελευταίες 2 ημέρες.

    Ομολογώ ότι ξαφνιάστηκα.

    Επειδή δεν ήξερα, μου είπε  οι Νίκος Δένδιας και Νότης Μηταράκης.

    Τι θέλεις να πεις με αυτό τον ρωτάω.

    «Δεν ξέρω τι παίζει με τον Δένδια και την προεδρία της Δημοκρατίας, αλλά νομίζω ότι ο Μηταράκης έχει μπει σε «ανοδικό ασανσέρ».

    Και εξηγούμαι.

    Όπως είδες θα είναι ο γενικός εισηγητής για τον προϋπολογισμό του 2025.

    Δεν υπάρχει καλύτερο δώρο για τα γενέθλια του από την επιλογή που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, να τον ορίσει σε αυτή την θέση.»

    Χαμογέλασα πονηρά.

    Θα παρακολουθήσω την εισήγηση Μηταράκη και θα επανέλθω.

     

    Το colpo grosso του Μιτζάλη της ΑΒΑΞ με τη γραμμή 4 του μετρό

    Στις 4 Οκτωβρίου το mononews αποκάλυπτε μια απόφαση του υπουργείου Υποδομών σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των προκαταβολών που έχει λάβε η ΑΒΑΞ για τη γραμμή 4 του μετρό.

    Αναρωτιόμασταν τότε που μπορεί να χρησιμοποιούνται τα χρήματα της προκαταβολής που ανέρχονται σε περίπου 128 εκατ. ευρώ συν το μπόνους έγκαιρης παράδοσης ύψους 57 εκατ. ευρώ.

    Και οι απορίες μας βγήκαν από το γεγονός ότι η ΑΒΑΞ του κ. Μιτζάλη, αντί να βάζει, όπως υποχρεούται τα χρήματα του ελληνικού δημοσίου σε λογαριασμό της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, τα «έσπαγε» σε ειδικούς λογαριασμούς των μελών της.

    Επίσης υποχρεούται να κάνει καταθέτει κάθε μήνα απολογισμό των δαπανών από τα χρήματα της προκαταβολής, αλλά φαίνεται ότι ο κ. Μιτζάλης έχει άλλες δουλειές και «ξεχνά» εδώ και τρία χρόνια να δώσει τα στοιχεία που ζητά η «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.»

    Το κορυφαίο, όμως, θέμα, είναι ότι τα χρήματα της προκαταβολής δόθηκαν για να αγοράσει η ΑΒΑΞ τους μετροπόντικες (το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων η αλλιώς TBM) που χρησιμοποιεί και πλήρωσε και εγγυητικές επιστολές για τα μηχανήματα αυτά που είναι πανάκριβα.

    Δηλαδή έχουμε το εξής εκπληκτικό.

    Το Δημόσιο να δίνει προκαταβολή και πριμ έγκαιρης παράδοσης, για ένα έργο που έχει καθυστερήσει τουλάχιστον ένα χρόνο, και ο Μιτζάλης να αγοράζει μετροπόντικες που μπορεί μετά να τους πουλήσει και να πάρει πίσω τα μισά λεφτά που έδωσε

    Άραγε  θα πάρει πίσω το Δημόσιο το πριμ για τη μη έγκαιρη παράδοση της γραμμής 4 του Μετρό;

    Θα επιβάλλει πρόστιμα για την καθυστέρηση;

    Γιατί αν είναι να χρηματοδοτεί το Δημόσιο τις κοινοπραξίες για να αγοράζουν πανάκριβο εξοπλισμό, πριν καν παραδώσουν ένα έργο ή έχοντας το τελματώσει καθώς λειτουργούν 7 από τα 20 εργοτάξια, τότε να γίνουμε κι εμείς εργολάβοι σαν τον Μιτζάλη.

    Να τονίσουμε, πάντως, πως το υπουργείο Υποδομών χαρακτηρίζει σύννομες τις δαπάνες αλλά ζητά «να τεκμηριωθεί κατάλληλα ότι η δαπάνη για τις προμήθειες των εγγυητικών επιστολών και τα ασφάλιστρα του έργου ανάγεται στο αρχικό στάδιο εκτέλεσης, ήτοι ότι αποτελούν έξοδα εκκίνησης του έργου, περαιτέρω δε να δοθούν οι κατάλληλες διευκρινίσεις με τρόπο που θα τεκμηριώνει τον σκοπό εκταμίευσης ποσών από την προκαταβολή».

    Περιμένουμε την τεκμηρίωση…

    40 εκατ. στον Μιτζάλη

    Είναι ολιγάρχης η απλά μέτοχος και επικεφαλής σε μια κατασκευαστική εταιρεία;

    Δεν ξέρω εάν η ερώτηση είναι απλή και η απάντηση σύνθετη.

    Σήμερα θα σας αποκαλύψουμε ότι το υπουργείο Υποδομών, έδωσε 40 εκατ. ευρώ στον Κωνσταντίνο Μιτζάλη και την ΑΒΑΞ.

    Ο λόγος για μια αναθεώρηση του σχεδίου για το μεγάλο οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα, το οποίο από 286 εκατ. ευρώ πλέον ανεβαίνει στα 326 εκατ. ευρώ.

    Ο λόγος;

    Μια… αβλεψία (;) της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου καθώς οι μελέτες για το έργο προέβλεπαν την κατασκευή δίδυμων σηράγγων με κυκλοφορία μονής κατεύθυνσης ανά κλάδο αντί της «συμβατικής» λύσης που προέβλεπε η αρχική μελέτη.

    Ξαφνικά ανακάλυψαν ότι οι δίδυμες σήραγγες είναι απαραίτητες γιατί είναι πιο ασφαλείς και η ΑΒΑΞ θα πάρει επιπλέον 40 εκατ. για να τις κατασκευάσει.

    Τo mononews.gr αναδεικνύει το μεγάλο αυτό θέμα με εκτενές ρεπορτάζ.

    “Τελικά ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο;” 

     

    Η ήττα του Χάρη Καρώνη

    Ότι ο Χάρης Καρώνης της Viva τα έχει βάλει με όλους και στέλνει εξώδικα παντού, δεν μας εκπλήσσει.

    Η αγορά πληροφορικής είναι ανάστατη με τις κατηγορίες σε συγκεκριμένες εταιρείες από τον «ιδιότροπο» κ. Καρώνη, όμως, σήμερα λέω να σας γράψω για μια… ήττα του mister Viva.

    Διαβάζοντας τις αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού, έπεσα πάνω σε μια που αφορούσε καταγγελία που είχε κάνει ο Καρώνης κατά των ελληνικών τραπεζών.

    Μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της εταιρείας υποστήριζε ότι η Ελληνική Ένωση Τραπεζών αρνείται να δεχθεί τη Viva ως μέλης της, τροποποιώντας εκ των υστέρων το καταστατικό.

    Επίσης κατήγγειλε την άρνηση εκ μέρους των τραπεζικών ιδρυμάτων και της ΔΙΑΣ και στην δυσχέρανση χορήγησης πρόσβασης στη VIVA στο σύστημα πληρωμών ΔΙΑΣ, μέσω: (i) της άρνησης χορήγησης πρόσβασης στη VIVA στο σύστημα πληρωμών ΔΙΑΣ ως μέλους, (ii) της συντονισμένης άρνησης των καταγγελλόμενων τραπεζών να συνδράμουν στη διασύνδεση της VIVA ως έμμεσου μέλους στο σύστημα DIAS CREDIT TRANSFER, μέσω των συστημάτων τους, (iii) της άρνησης ουσιαστικής διαπραγμάτευσης εκ μέρους των καταγγελλόμενων τραπεζών με τη VIVA, ως προς την σύναψη διμερών συμφωνιών για το ύψος της σχετικής προμήθειας, κατόπιν της διασύνδεσής της με το σύστημα DIAS CREDIT TRANSFER, (iv) της συντονισμένης επιβολής από τις καταγγελλόμενες τράπεζες στη VIVA προμηθειών διάφορων και υψηλότερων από αυτές που ισχύουν στις μεταξύ τους διμερείς συμβάσεις ως προς το σύστημα DIAS CREDIT TRANSFER, (ν) της άρνησης αποδοχής των καρτών της VIVA στο σύστημα DIAS POS, (vi) της συντονισμένης επιβολής από τις καταγγελλόμενες τράπεζες απευθείας προμήθειας στους κατόχους των καρτών VIVA Wallet Debit Master Card, για κάθε ανάληψη μετρητών που πραγματοποιούν με αυτές από τα ΑΤΜ των καταγγελλόμενων τραπεζών.

    Τέλος ο Καρώνης μιλούσε για την άρνηση εκ μέρους της Cardlink, με την αποδοχή και/ ή κατόπιν συνεννόησης με τις καταγγελλόμενες τράπεζες, συνεργασίας με τη VIVA ως παρόχου υπηρεσιών αποδοχής καρτών (acquirer) για συναλλαγές μέσω των τερματικών σημείων πώλησης (Point Of Sale, εφεξής «POS») της Cardlink.

    Τελικά η Viva κατήγγειλε οργανωμένο σχέδιο αποκλεισμού της και παρεμπόδιση της αλματώδους ανάπτυξής της. Στην απόφασή της η Επιτροπή Ανταγωνισμού κάνει μη δεκτές τις καταγγελίες του Χάρη Καρώνη κρίνοντας ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να τις επιβεβαιώνουν και τονίζει ότι είναι αβάσιμοι ισχυρισμοί.

    Και θέτει στο αρχείο την καταγγελία που έγινε το καλοκαίρι του 2019.

    Βεβαίως ο Καρώνης έχει δικαίωμα να κάνει προσφυγές και βάζω στοίχημα ότι θα το πράξει.

    «Ζει για τις διαμάχες», μου έλεγε άνθρωπος που τον γνωρίζει…

    Τα… θαύματα του Pirouetter Μάνου

    Γνωρίζετε πολύ καλά πως οι παραγωγικές επιχειρηματικές επιδόσεις του κου Μάνου Μανουσάκη (ΜΜ) του ΑΔΜΗΕ, κινούνται πάνω-κάτω στο… απόλυτο μηδέν!

    Ούτε έργα προωθεί, αντίθετα τα τινάζει -παρ’ ολίγον- στον άρα, ούτε οι επενδύσεις αποδίδουν, ούτε την παραγωγική δομή του Διαχειριστή αναπτύσσει.

    Ανακοίνωσε όμως βελτιωμένα μεγέθη για το πρώτο εξάμηνο του 2024.

    Πως έγινε αυτό το… θαύμα;

    Πολύ απλά τον πληρώνουμε εμείς οι φορολογούμενοι και αυτός… κάθεται και εισπράττει!

    Και εξηγούμαι: ο κος Πιρουέττας έδωσε σκληρές μάχες σώμα με σώμα (σ.σ. αυτό σχεδόν κυριολεκτικά!) με τον Πρόεδρο της ΡΑΑΕΥ κο Θανάση Δαγούμα στους διαδρόμους του ΥΠΕΝ για να αυξήσει την αμοιβή του ΑΔΜΗΕ από τα ενοίκια του συστήματος μεταφοράς.

    Ποιοι τα  πληρώνουν αυτά; Φυσικά εμείς οι καταναλωτές μέσω των λογαριασμών ρεύματος. Τα κατάφερε τελικά αφού και προς την ηγεσία του ΥΠΕΝ, «κάποιοι» γνωστοί-άγνωστοι  παρενέβησαν και  εισάκουσαν τις γκρίνιες του.

    Έ λοιπόν, η αύξηση των εσόδων από ενοίκια του συστήματος μεταφοράς, χάρη στις τελευταίες ρυθμιστικές αποφάσεις της ΡΑΑΕΥ, είναι ο ένας και  μοναδικός παράγοντας βελτίωσης των μεγεθών του ΑΔΜΗΕ το α’ εξάμηνο 2024!

    Συγκεκριμένα στο εξάμηνο υπήρξε  αύξηση  εσόδων κατά 36 εκατομμύρια, από τα οποία τα 35,2 εκατομμύρια  προήλθαν από τα έσοδα ενοικίου συστήματος μεταφοράς.

    Δηλαδή το 97,8% της περιβόητης βελτίωσης μεγεθών του ΜΜ, προήλθε από ρυθμιστικές αποφάσεις, κατόπιν του κατάλληλου lobbying (… και ο νοών νοείτω)  που υπέγραψε με βαριά καρδιά όπως μαθαίνω, ο κος Δαγούμας.

    Τα χρήματα φυσικά  βγήκαν από τις δικές μας τσέπες!

    Μέγας μάνατζερ ο κος Μανουσάκης, όπως καταλαβαίνετε.

    Στρογγυλοκάθεται πάνω στον παχυλό μισθό του και η τύχη του δουλεύει διότι έχει τους κατάλληλους φίλους.

    Σε λίγο θα τραγουδάει «θέλω κότερα, ελικόπτερα…» όπως ο μακαρίτης ο ράπερ Madclip και θα σπεύδουν με διοικητικές αποφάσεις να του τα απονείμουν.

    Ο πάντα φίλος Τζέφρι και οι business στο φυσικό αέριο

    Το είχατε διαβάσει στον wiseman από τη Δευτέρα: βρίσκεται σε εξέλιξη  στην Αθήνα το «κλειστό» workshop που διοργανώνει η Κομισιόν για το νέο γύρο προμηθειών φυσικού αερίου μέσω της ευρωπαϊκής πλατφόρμας Aggregate EU.

    Έτσι γίνεται «αρραβώνας» ανάμεσα σε πωλητές, αγοραστές, καταναλωτές LNG και κρατικούς  αξιωματούχους.

    Πρωτοστατεί  ο  Υφυπουργός για θέματα ενέργειας του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ και πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ.

    Ο φίλος και… επί χρόνια πελάτης της στήλης Τζέφρι, συζητά την προώθηση της ενεργειακής συνεργασίας ΗΠΑ-Ελλάδας με ανώτερους Έλληνες αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένων του Γραφείου του Πρωθυπουργού, του ΥΠΕΝ Θόδωρου Σκυλακάκη και του Υπουργείου Εξωτερικών.

    Το πρόγραμμα του κου Πάιατ θα συμπεριλαμβάνει επίσης ομιλία σε εκδήλωση που θα φιλοξενηθεί από την ΕΕ με θέμα τη διαφοροποίηση του εφοδιασμού φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη και την προώθηση του κοινού στόχου ΗΠΑ-ΕΕ για πλήρη αποσύνδεση από τη ρωσική ενέργεια έως το 2027.

    Στην Αθήνα βρίσκεται και  ο Μάθιου Μπάλντουιν, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της EU Energy Platform.

    Θυμίζω πως το Aggregate EU είναι  μηχανισμός της ΕΕ που ιδρύθηκε πέρυσι και επιτρέπει στις εταιρείες να συγκεντρώνουν τη ζήτηση αερίου και να την αντιστοιχούν με ανταγωνιστικές προσφορές στην παγκόσμια αγορά.

    Ο μηχανισμός είναι ανοιχτός σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ και τα συμβαλλόμενα μέρη της Ενεργειακής Κοινότητας, ενώ εξαιρούνται οι ρωσικές εταιρείες.

    Ως  καταναλωτές, χρειαζόμαστε φθηνότερο αέριο.

    Θα το έχουμε;

    Υπέγραψε ο Δαγούμας για Elpedison, αλλά σε ποιον θα αφορά;

    Εγκρίθηκε η τοποθέτηση και δεύτερου πλοίου στο σχεδιαζόμενο τερματικό LNG της Εlpedison, στη Θεσσαλονίκη.

    Την απόφαση υπέγραψε ο Θανάσης Δαγούμας της ΡΑΑΕΥ.

    Θυμίζω πως  την άνοιξη η εταιρεία είχε καταθέσει αίτημα στη ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση της άδειας, προκειμένου να ενισχύσει τη μονάδα FSRU με μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης.

    Επιπλέον, η ELPEDISON σχεδιάζει και την αλλαγή των συντεταγμένων της εγκατάστασης, η οποία σύμφωνα με το σχετικό αίτημα βρίσκεται περί τα 150 μέτρα δυτικά από την αρχική θέση.

    Τέλος, εγκρίθηκε και η αλλαγή της όδευσης του υποθαλάσσιου αγωγού, μήκους περίπου 4,5km, με βάση τα στοιχεία της γεωφυσικής και βυθομετρικής μελέτης που εκπόνησε η εταιρεία, ώστε να αποφεύγονται διασταυρώσεις με άλλους αγωγούς και άλλα εμπόδια.

    Όλα καλά αλλά ποιος θα είναι ο ιδιοκτήτης της Elpedison όταν υλοποιηθεί το πρότζεκτ;

    Μαθαίνω πως είμαστε το «παρά ένα» (ή στο … παρά μισό, όπως λέει στέλεχος της εταιρίας)   της διαδικασίας που θα οδηγήσει στην απόκτηση του πλήρους ελέγχου της Elpedison από τον ένα από τους δύο σημερινούς  μετόχους, δηλαδή τη Helleniq Energy (ο CEO της εταιρίας Ανδρέας Σιάμισιης άνοιξε πρώτος τη υπόθεση, συνεπώς αυτός θα υποβάλλει πρώτος προσφορά) και την Edison, οι οποίες συμμετέχουν ισόποσα  στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας….

    Η διαδικασία μεταξύ Helleniq Energy και Edison …

    … Στο μεταξύ διευθετήθηκαν και οι τελευταίες εκκρεμότητες, που αφορούν στην υπογραφή των κειμένων σχετικά με τη «φόρμουλα» της διαδικασίας.

    Οι  δύο πλευρές βρίσκονται σε συμφωνία για το περιεχόμενο των κειμένων.

    Έχουν βρει «κοινό τόπο» και στη διασφάλιση όλων των προϋποθέσεων οι οποίες θα επιτρέψουν στην Elpedison να λειτουργήσει αυτόνομα, ανεξάρτητα από το ποιος Όμιλος θα επικρατήσει από τη διαδικασία.

    Μία προϋπόθεση αφορά τις εκτάσεις στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Helleniq Energy στη Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκεται η μονάδα αερίου ισχύος 400 MW της Elpedison.

    Σε αυτό το πλαίσιο, πρόκειται να υπογραφεί σύμβαση μίσθωσης των εκτάσεων ανάμεσα στην Elpedison και την Helleniq Energy.

    Το ίδιο θα συμβεί και με μία σύμβαση που θα κατοχυρώνει το δικαίωμα διέλευσης από τις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου των υποδομών (αγωγοί, γραμμές μεταφοράς) με τις οποίες η μονάδα τροφοδοτείται με αέριο και συνδέεται στο ηλεκτρικό σύστημα.

    Γιατί η Eurobank ψάχνει μια drummer

    Προσπαθώντας να φύγω από το Σύνταγμα, είπα να ανοίξω το κινητό μου.

    Μια διαφήμιση με εντυπωσίασε. «EUROBANK is looking for a drummer».

    Μάλιστα υπάρχει  και μια φωτώ με ένα ωραίο κορίτσι 20-21 ετών που παίζει ντραμς.

    Ξαφνιάστηκα.

    Μα η Eurobank  θέλει να προσλάβει ντράμερ;

    Αποφάσισα να διαβάσω το κείμενο που συνοδεύει την διαφήμιση.

    Αυτό το οποίο αναφέρει, είναι ότι «η τράπεζα θέλει να προσλάβει νέους όχι απλά με άριστα CVs, αλλά ανθρώπους με μοναδική προσωπικότητα.

    Αυτό που ψάχνει είναι στελέχη για το ΙΤ, το retail banking, το Risk management κλπ.»

    Αμέσως αποφάσισα να μιλήσω με πηγή, για το ποιος εμπνεύστηκε αυτή την καμπάνια.

    Λοιπόν έμαθα.

    Από την πλευρά της Eurobank άμεσοι εμπλεκόμενοι ήταν οι ικανοί Μιχάλης Βλασταράκης και Νατάσσα Πασχάλη και από την πλευρά της Ogilvy μια νέα κοπέλα η Κατερίνα Σαχίνογλου στην ομάδα του Θοδωρή Τσεκούρα.

    Εκτός από την Drummer υπάρχουν επιπλέον 3 διαφημιστικά θέματα, με ένα surfer,  ένα ορειβάτη και έναν ζωγράφο.

    Η εξήγηση για την ιδέα είναι ότι «σε ένα περιβάλλον με χιλιάδες διαφημίσεις σε social media και στα digital media, μια καμπάνια πρέπει να ξεχωρίζει.

    Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το τραπεζικό επάγγελμα που οι νέοι το αποφεύγουν.»

    Άκουσα με προσοχή την πηγή που μου μιλούσε μπήκα στο αυτοκίνητο και έφυγα από το Σύνταγμα….

     

    ΕΤΑΔ και Σταθοκωστόπουλος VS Κονδύλη… σημειώσατε 1

    Κατά καιρούς ο wiseman και το mononews σας έχουν ενημερώσει για ένα από τα μεγαλύτερα… beef αυτή την περίοδο.

    Ο λόγος για τη σφοδρή σύγκρουση του δημάρχου Αλίμου, Ανδρέα Κονδύλη, με τον επιχειρηματία Βλάσση Σταθοκωστόπουλο, αλλά και την ΕΤΑΔ.

    Ο λόγος;

    Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης της παραλίας Αλίμου. Αν είναι η ΕΤΑΔ, που την μισθώνει στο επιχειρηματία, τότε ορθώς αυτός λειτουργεί τα κέντρα «Μαριδάκι» και Penarrubia.

    Αν και ο δήμος τον κατηγορεί ότι έχει υπεδιπλασιάσει το χώρο που ενοικιάζει κι αντί για 600-700 τ.μ. έχει επεκταθεί σε πάνω από 2.000 τ.μ.

    Αν δεν ανήκει στην ΕΤΑΔ, τότε ορθώς ο δήμος, που έχει ανοίξει πόλεμο, βάζει πούλμαν και άλλα παλιά αυτοκίνητα κάνοντας κατάληψη στο χώρο.

    Να, όμως, που ήρθε μια πρώτη απόφαση δικαστηρίου που δικαιώνει την ΕΤΑΔ.

    Μαθαίνω, λοιπόν, ότι το Μονομελές Πρωτοδικείο στην απόφαση 70012/2024 αναφέρει ότι είναι η ΕΤΑΔ ο κύριος νομέας της έκτασης της παραλίας Ζέφυρος και έχει δικαίωμα διαχείρισης της περιοχής.

    Αναφέρει επίσης ότι η απόφαση του δημάρχου να τοποθετήσει παλιά οχήματα μπροστά από το Penarrubia είναι παράνομη.

    Κι επίσης ότι η από 17/03/2017 Σύμβαση, που είχε υπογράψει ο Δήμος Αλίμου με την ΕΤΑΔ για την παραχώρηση του χώρου (53.822,70 τ.μ.) είναι καθ’ ολοκληρία άκυρη και άρα ο Δήμος δεν έχει κανένα δικαίωμα διαχείρισης της εκτάσεως.

    Τι θα γίνει από εδώ και στο εξής;

    Οι πληροφορίες μου από το παραλιακό μέτωπο λένε ότι ο δήμος ενδεχομένως να αποσύρει άμεσα τα παλιά οχήματα, αλλά να διεκδικήσει το… δικό του δίκιο σε ανώτερες βαθμίδες της Δικαιοσύνης.

    Και το beef με τον Σταθοκωστόπουλο θα διαιωνίζεται…

    H Karatzas & Partners έτρεξε το placement της Εθνικής

    Η δικηγορική εταιρεία Karatzas & Partners ήταν ο νομικός σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας στην πώληση του επιπλέον ποσοστού 10% της ΕΤΕ από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

    Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε μέσω δημόσιας προσφοράς ταυτοχρόνως με προσφορά σε ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές στην Ελλάδα και ιδιωτικής τοποθέτησης σε επαγγελματίες επενδυτές εκτός Ελλάδος.

    Η διαδικασία συνοδεύτηκε από εξαιρετικό ενδιαφέρον Ελλήνων και διεθνών επενδυτών, με την υπερκάλυψη να υπερβαίνει τις 10 φορές συνολικά και τις 12 φορές στο εξωτερικό.

    Η πολύτιμη νομική καθοδήγηση δόθηκε από μια έμπειρη ομάδα δικηγόρων, με επικεφαλής τις δύο εταίρους Κατερίνα Καρατζά και Αλεξάνδρα Κονδύλη που είναι ιδιαίτερα έμπειρες στο τραπεζικό δίκαιο και ειδικά σε τέτοιου είδους συναλλαγές.

    Η τραγωδία του ΣΥΡΙΖΑ… 

    Αγαπητοί αναγνώστες, τα όσα συμβαίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να προξενούν σε πολλούς θυμηδία, αλλά προξενούν ταυτόχρονα και θλίψη για την κατάντια ενός κόμματος που κυβέρνησε έως το 2019.

    Μόνο ξύλο δεν έχουν παίξει ακόμη, όμως, είναι θέμα χρόνου κι αυτό.

    Η «διαρροή» του πόθεν έσχες του Στέφανου Κασσελάκη, το εξώδικο που έστειλε αυτός και το αίτημά του να παραιτηθεί η Ράνια Σβίγγου, άνοιξαν ξανά τον Ασκό του Αιόλου.

    Οι «87» ζητούν εδώ και τώρα διαγραφή του, Τζάκρη και Γεροβασίλη «ξεκατινιάζονται» ενώ άλλα στελέχη που δεν θέλουν τον Στέφανο μιλούν για «τραμπισμό», για «πρωτοφανείς καταστάσεις», για «ασέβεια» κ.λπ.

    Να τολμήσω μια πρόβλεψη: Είτε ο Κασσελάκης πάρει το κόμμα είτε όχι… πρόεδρος θα γίνει ξανά.

    Είτε στον ΣΥΡΙΖΑ και θα φύγουν όλοι οι άλλοι, είτε φτιάχνοντας νέο κόμμα, μακριά από τους άλλους.

    … και οι αμνήμονες…

    Να θυμίσω απλά στους «συντρόφους» στον ΣΥΡΙΖΑ ότι όταν μιλάμε για «παραβίαση προσωπικών δεδομένων» σχετικά με τη διαρροή του πόθεν έσχες του Κασσελάκη, οφείλουν να θυμούνται τότε που οι ίδιοι επίχαιραν όταν γίνονταν φύλλο και φτερό το πόθεν έσχες της συζύγου του πρωθυπουργού, Μαρέβας Γκραμπόφσκι.

    Ή μήπως δεν ήταν ωμή παραβίαση προσωπικών δεδομένων η «εισβολή», κατ’ εντολήν της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στο σπίτι και το γραφείο της συζύγου του Γιάννη Στουρνάρα;

    Ακόμη χειρότερα; Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ βρίζουν δημοσιογράφους της Εφημερίδας των Συντακτών, εύχονται να κλείσει γιατί έκαναν τη δουλειά τους και είχαν αποκλειστικά το πόθεν έσχες του Κασσελάκη.

    Πόσο… αριστερό είναι αυτό, ειδικά για μια εφημερίδα που στήριξε τον ΣΥΡΙΖΑ όσο λίγες;

    Εχουν, πάντως, το «χούι» να ζητάνε λουκέτα σε μέσα ενημέρωσης.

    Ποιος ξεχνά τον συνέταιρο Πάνο Καμμένο, να χαίρεται για το κλείσιμο των «Νέων» ή κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να ζητούν απολύσεις δημοσιογράφων.

    Γερουλάνος, Διαμαντοπούλου με ενεργό ρόλο

    Και να σας πάω τώρα στα πασοκικά.

    Καμιά σχέση με την Κουμουνδούρου βεβαίως.

    Διότι μπορεί οι Ανδρουλάκης και Δούκας να μην έχουν και τις καλύτερες σχέσεις, αλλά… ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να γίνουν.

    Μετά τις συναντήσεις του «ρυθμιστή» Παύλου Γερουλάνου με τους δύο διεκδικητές της προεδρίας στο ΠΑΣΟΚ, αλλά και τα τηλεφωνήματα που έχουν γίνει στην Άννα Διαμαντοπούλου, τα βλέμματα στρέφονται στο αν και πότε θα γίνει το debate.

    Εγώ, πάντως, αυτό που μαθαίνω είναι ότι τόσο ο Γερουλάνος όσο και η Διαμαντοπούλου θα έχουν ισχυρό ρόλο στο ΠΑΣΟΚ, όποιος κι αν είναι ο πρόεδρος.

    Οχι μόνο λόγω πολιτικών συμφωνιών που μπορεί να γίνουν (αν δεν έχουν ήδη γίνει) αλλά και γιατί το 40% των ψηφοφόρων του κόμματος που τους στήριξε, τους θέλει ενεργούς στο πολιτικό παιχνίδι και στη μάχη του ΠΑΣΟΚ να γίνει το αντίπαλον δέος της ΝΔ.

    Κοσμοσυρροή για την έκθεση ΔΙΑΣΜΑ της Γεωργίας Σαμαρά

    Kοσμοσυρροή χθες στην οδό Πειραιώς, έξω από το Μουσείο Μπενάκη, στην εκδήλωση που οργάνωσε το Ίδρυμα Βασίλη Παπαντωνίου του Ναυπλίου, με την Πρόεδρο του, την κυρία Γεωργία Σαμαρά, σύζυγο του πρώην πρωθυπουργού, να υποδέχεται τους δεκάδες καλεσμένους.

    Πολλές σειρές καθίσματα φιλοξένησαν τους καλεσμένους που προέρχονταν από όλους τους χώρους του κοινωνικού γίγνεσθαι με την ευκαιρία της παρουσίασης των εξαιρετικών συλλογών του Ιδρύματος που εκτίθενται στο Μουσείο Μπενάκη.

    ΔΙΑΣΜΑ ο τίτλος της έκθεσης που περιλαμβάνει το περίτεχνο πλέγμα, όπως γράφει και στην πρόσκληση των συλλογών του Ιδρύματος με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 50 χρόνων από την λειτουργία του στο Ναύπλιο.

    Παρών βέβαια και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς που δεχόταν συγχαρητήρια για την σύζυγό του και με μεγάλη χαρά δέχθηκε να τον φωτογραφήσουμε για το mononews.gr μαζί με τον Διοικητή της Τραπέζης Ελλάδος τον κ. Γιάννη Στουρνάρα και την Υποδιοικήτρια κυρία Χριστίνα Παπακωνσταντίνου.

    Ο άπληστος υπουργός  και η οργή του ΚΜ

    Η υπουργάρα της κυβέρνησης ή δεν καταλαβαίνει που ζει ή απλά είναι τόσο άπληστος που δεν ενδιαφέρεται.

    Λοιπόν η ιστορία έχει ως εξής.

    Προ μηνών ο κορυφαίος υπουργός Β@@@@@@ αποφασίζει να αγοράσει ένα σπίτι ίσως στο πιο ακριβό τετράγωνο της Αθήνας, επί της Βασιλίσσης Σοφίας στα Ανάκτορα.

    Σε μια από τις εμβληματικές πολυκατοικίες στο κέντρο κοντά στο Σύνταγμα.

    Η τιμή αγοράς που δήλωσε είναι 1.050.000 εκατ. ευρώ.

    Το ποσό δόθηκε τοις μετρητοίς χωρίς δηλαδή να αναγκαστεί να «σηκώσει» τραπεζικό δάνειο.

    Προφανώς κάποιος που αγοράζει με μετρητά ένα τέτοιο ακίνητο, έχει περιουσία μόνο σε cash, τουλάχιστον το τριπλάσιο ποσό.

    Αυτό τουλάχιστον ορίζει η επενδυτική λογική.

    Το mononews.gr σε άλλο δημοσίευμα του, αποκαλύπτει το συμβόλαιο αγοραπωλησίας.

    Το γεγονός αυτό πυροδότησε την οργή του πρωθυπουργού Κυριακού Μητσοτάκη.

    Και τον φώναξαν στο Μέγαρο Μαξίμου για εξηγήσεις.

    Η οργή του ΚΜ (Κυριάκος Μητσοτάκης)  εστιάζεται στο γεγονός ότι ένας κορυφαίος υπουργός δεν μπορεί να αγοράζει τέτοιο ακίνητο σε μια περίοδο μεγάλης ακρίβειας για τον Έλληνα πολίτη.

    Τώρα το ερώτημα είναι ποιος είναι ο κορυφαίος υπουργός, ο οποίος έχει και αρχηγικές βλέψεις.

    Ο υπουργός  αυτός είναι από τους λίγους που απαγορεύεται «δια ροπάλου» να λείψει από το γραφείο του ειδικά τους θερινούς μήνες.

    Θα σας αποκαλύψω μόνο ότι η σύζυγός του, έχει «σχέσεις αγάπης» με την Πάτμο, καθώς εκεί περνάει όλα τα καλοκαίρια της, όταν ο υπουργός αδυνατεί να φύγει από την Αθήνα.  

    Μάλιστα, η σύζυγος , λέγεται ότι έχει προχωρήσει και σε αγοραπωλησίες ακίνητων στο νησί αυτό.

    Το ζευγάρι μαζί με το παιδί τους, διαμένουν πέριξ της περιοχής του Κολωνακίου.

    Κοντά στο Μέγαρο Μαξίμου και το προεδρικό Μέγαρο.

    Η πρώτη φωτογραφία του John Junior Κούστα

    Μεγάλη χαρά στον εφοπλιστή Γιάννη Κούστα και την σύζυγό του, Δήμητρα, έχει φέρει το νεογέννητο αγοράκι τους που κρατούν στην αγκαλιά από το μεσημέρι της Δευτέρας.

    Ο John Junior είναι ένα υγιέστατο μωράκι, το τρίτο για το ζευγάρι, αλλά το 7ο για τον γνωστό εφοπλιστή.

    Ο wiseman σας παρουσιάζει σήμερα την πρώτη φωτογραφία του μωρού μέσα από το μαιευτήριο.

    Όπως θα διαπιστώσετε το χέρι της μαμάς και το χέρι του μπαμπά κρατούν με τρυφερότητα τα πόδια του μικρού.

     

     

    Αποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.