Το ρεσιτάλ
Χθες η αγορά έδωσε πραγματικό ρεσιτάλ, καθώς έχουμε «μπροστά μας» μόνο θετικές ειδήσεις ενώ πολλές μετοχές έγιναν «ούρμπο» με αφορμή το νέο report της Morgan Stanley για την Mytilineos, που δίνει τιμή στόχο στο bull σενάριο τα 59 ευρώ.
Τα καλά νέα είναι ότι περιμένουμε την αναβάθμιση της Ελληνικής Οικονομίας και την, εκτός απροόπτου, ένταξη της Πειραιώς ΠΕΙΡ 0,27% 3,74 στον MSCI.
Από χθες ξεκίνησε το κρίσιμο 10ημερο που οι αξιωματούχοι του MSCI θα αρχίσουν να «μετράνε» την κεφαλαιοποίηση της Πειραιώς που χθες άγγιξε στα 4,36 δισ. ευρώ καθώς η μετοχή έκλεισε στα 3,522 ευρώ με κέρδη 5,39%.
Μεγάλα κέρδη, και υψηλά 52 εβδομάδων, είχαμε και για την Alpha Bank που έκλεισε στα 1,607 ευρώ στο +0,78%.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην επικείμενη Γενική Συνέλευση θα ανακοινωθεί μεγάλο buy back από την πλευρά της διοίκησης του Βασίλη Ψάλτη, γεγονός που όπως εκτιμούν οι ειδικοί θα επιτρέψει στην μετοχή να «προσεγγίσει» νέα υψηλά.
Intrakat: Στα 500 εκατ. ευρώ
Νέα υψηλά 52 εβδομάδων και στην Intrakat ΙΝΚΑΤ -0,60% 4,95 που πλέον η αξία της ανέρχεται στα 494 εκατ. ευρώ, μια ανάσα από το κρίσιμο όριο των 500.000.000 ευρώ.
Από αυτό το σημείο και πάνω η εταιρεία γίνεται must για τα μεγάλα διεθνή και ελληνικά θεσμικά χαρτοφυλάκια.
Η μετοχή έκλεισε στα 3,08 ευρώ με όγκο συναλλαγών 656.000 τεμάχια.
Ο Mytilineos και η ανάλυση-πρότυπο του Wiseman τον Μάρτιο του 2022
Όμως χθες την παράσταση έκλεψε η μετοχή της Mytilineos.
Νωρίς χθες το πρωί το περίφημο report της ισχυρής τράπεζας Morgan Stanley, έδωσε τιμή στόχο τα 43 ευρώ, ενώ στο bull σενάριο δίνεται τιμή στόχος τα 59 ευρώ.
Η μετοχή «έκανε» νέο υψηλό 52 εβδομάδων, στα 35 ευρώ και τελικά έκλεισε στα 34,54 ευρώ με κέρδη 3,72%.
Φίλοι αναγνώστες, στον WISEMAN του αρέσει να είναι ακριβοδίκαιος με τις μετοχές.
Πριν από ακριβώς 16 μήνες και για την ακρίβεια στις 28 Μαρτίου του 2022, είχε προβλέψει ότι η μετοχή της Mytilineos, θα προσεγγίσει τα 35,91 ευρώ.
Εκείνη την ημέρα δηλαδή στις 28 Μαρτίου του 2022, η μετοχή βρισκόταν στα 14,85 ευρώ.
Εκείνη την ημέρα σε μία ανάλυση μας και με αφορμή ένα report της CITI που έδινε τιμή στόχο τα 30 ευρώ, εμείς είχαμε προβλέψει ότι η μετοχή θα ξεπερνούσε τον στόχο αυτό και είχαμε γράψει ότι θα προσεγγίσει τα 35,91 ευρώ.
Σας παραθέτουμε αυτούσιο το σχόλιο – ανάλυση εκείνης της ημέρας με την υπογραφή του μεγαλοεπενδυτή Τίμου Μελισσάρη:
«Τα νούμερα αυτά που προβλέπει η CITI, για το 2023 είναι εντυπωσιακά και χωρίς να υπολογίζει την κατασκευή των 1500 MW από φωτοβολταϊκά πάρκα.
Όμως, κατά την ταπεινή άποψη του Wiseman, το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι η άποψη του αναλυτή ότι όταν ολοκληρώσει το επενδυτικό της πλάνο η MYTILINEOS, δεν προσδιορίζει την συγκεκριμένη χρονολογία, απλώς λέει ότι η MYTILINEOS θα βγάζει ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΡΟΕΣ της τάξης των 500 εκ ευρώ και πάνω.
Αυτό το νούμερο βγαίνει με τον υπολογισμό ότι η MYTILINEOS θα έχει ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες της τάξης των 629 εκατ. ευρώ τις οποίες υπολογίζει να βγάζει ήδη από το 2024 και maintenance capex 129 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή, στα 2 δισ. που παίζει, να έχει μια προβλεπόμενη απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών της τάξης του 25%.
Σημαντικό νούμερο.
Για να ξέρετε, για το 2024 ο Ινδός αναλυτής της CITI, προβλέπει η MYTILINEOS να έχει EBITDA της τάξης των 792 εκατ. ευρώ, κέρδη 483.4 εκατ. ευρώ και να δώσει μέρισμα από την χρήση του 2024 1,25€/μετοχή.
Εάν είναι να παίξει με ένα P/E 2024e = 10, αυτό σημαίνει ότι η κεφαλαιοποίηση πρέπει να πάει στα 4,83 δισ. ευρώ.
Με αριθμό μετοχών 134.5 εκ μετοχές, αυτό μας δίνει μια δυνητική τιμή στόχο τα 35,91€.
Σχεδόν 20% πάνω από το bull σενάριο που δίνει τιμή στόχο ο αναλυτής τα 30,00€.
Οπότε φίλοι αναγνώστες, όπως αντιλαμβάνεστε, εάν δικαιωθεί ο αναλυτής της Citi, τότε η τωρινή αδυναμία της μετοχής λόγω του πολέμου της Ουκρανίας και της έκτακτης εισφοράς του 2022, είναι, όπως πιστεύει ο ίδιος, μια επενδυτική ευκαιρία».
Aυτά λοιπόν γράφαμε στις 28 Μαρτίου του 2022!!!
Χθες 16 μήνες μετά η μετοχή «έγραψε» τα 35 ευρώ.
AEGEAΝ: H νέα αγαπημένη της MS
Πλέον η Morgan Stanley φαίνεται να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της Ελληνικής αγοράς, καθώς ο επικεφαλής του Investment banking για την Ελλάδα ο κ. Κωνσταντίνος Κωστόπουλος χαίρει της εκτίμησης της επενδυτικής κοινότητα, αφήνοντας πίσω την Goldman Sachs.
Μετά τα reports για Mytilineos και Πειραιώς, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα αγαπημένη είναι η AEGEAN AIR.
Βέβαια για να ασχοληθεί η Morgan Stanley, με την Mytilineos έπρεπε πρώτα να «πάει» στα 33 ευρώ.
Για να ασχοληθεί με την Aegean, πόσο πρέπει να πάει η μετοχή της ΑΡΑΙΓ;
Προσδεθείτε!!!
Πώς η Alpha Bank έγινε top pick για την Pantelakis Securities
Όπως εξελίσσεται η κατάσταση, εκτός δραματικού απρόοπτου, φαίνεται ότι το 2023 θα είναι η χρονιά των τραπεζών.
Ο ένας θεσμικός μετά τον άλλον, διαπιστώνει ότι οι τραπεζικές μετοχές, διαθέτουν ακόμη «αρκετό καύσιμο» για να τρέξουν.
Τελευταίο παράδειγμα η Pantelakis Securities ανέβασε την τιμή στόχο για όλες τις συστημικές τράπεζες, για την Alpha Bank στα 2,30 ευρώ, για την Εθνική στα 8,5 ευρώ, για την Πειραιώς στα 4,65 ευρώ και στα 2,15 ευρώ για την Eurobank.
Το «νέο στοιχείο» που κομίζει η Έκθεση εντοπίζεται στην αισιόδοξη πρόβλεψη για την πορεία του κλάδου έως το 2025.
Μετά από μία εξαιρετική από όλες τις απόψεις χρονιά, είναι λογικό να υπάρχει διάχυτη η υποψία μεταξύ των επενδυτών, μήπως όλο αυτό «ξεφουσκώσει» τα επόμενα δύο χρόνια.
Ωστόσο όπως τεκμηριώνει ο Πάρις Μανταζβράς (Ηead of Research) που έχει συντάξει την Έκθεση, οι τέσσερεις συστημικές τράπεζες θα διατηρήσουν υψηλά – διψήφια ποσοστά απόδοσης επί των ιδίων τους κεφαλαίων (ROTE) και το 2025.
Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με την μείωση που καταγράφει το κόστος άντλησης κεφαλαίων οδηγούν σε ακόμη υψηλότερες αποτιμήσεις όπως αντανακλώνται στις νέες τιμές – στόχο.
Με δεδομένο λοιπόν ότι η Alpha έχει μείνει σχετικά πίσω στις αποτιμήσεις εκτιμάται ότι τα θεμελιώδη δεδομένα θα οδηγήσουν στο «κλείσιμο» της αυτής της ψαλίδας (σε όρους ROTE), όπου προκύπτει και η κορυφαία προτίμηση.
Ένας από τους λόγους, όπως αναφέρεται στην Έκθεση, είναι και η δημιουργία νέου κεφαλαίου 2,3 δισ. ευρώ – έως το 2025 – που προβλέπεται στο business plan της Αlpha Bank, εξέλιξη η οποία δημιουργεί αρκετό χώρο προκειμένου να «ανταμείψει» τους μετόχους της.
Πιο συγκεκριμένα από το ποσό αυτό, αφού αφαιρεθούν τα κεφάλαια που θα απορροφήσει η ανάπτυξη της Τράπεζας, απομένουν άλλα 1,4 δισ. ευρώ τα οποία θα μπορούσαν να διανεμηθούν στους μετόχους.
Για τις δύο άλλες προτιμητέες μετοχές, για ΕΤΕ και Πειραιώς, για την πρώτη υποστηρίζει ότι διαθέτοντας το υψηλότερο ποσοστό κάλυψης έναντι των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPEs) το οποίο φθάνει το 885, η Τράπεζα είναι μάλλον απίθανο να βρεθεί αντιμέτωπη με την ανάγκη να αυξήσει τις προβλέψεις της στο μέλλον.
Υπολογίζει δε ότι έως το 2021 θα διαθέτει ένα κεφαλαιακό πλεόνασμα της τάξεως των 2,1 δισ. ευρώ.
Γιατί αισιοδοξούν οι τραπεζίτες για τα αποτελέσματα των stress tests
Να μείνουμε λίγο ακόμη στον ευγενή τραπεζικό χώρο μία που χθες πραγματοποιήθηκε η ετήσια γενική συνέλευση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, ομού μετά των δέκα συντονιστικών επιτροπών της.
Δεν θα σταθώ στα οργανωτικά της ΕΕΤ, αλλά στην ετήσια έκθεση που παρουσιάστηκε η οποία πιστοποιεί την θεαματική βελτίωση που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στην τραπεζική αγορά.
Δυστυχώς η βελτίωση που έχει συντελεστεί ήταν εις βάρος της απασχόλησης μία που ο αριθμός των εργαζομένων στις τράπεζες έχει μειωθεί κατά 55% στους 29,3 χιλιάδες το τέλος του 2022 από 65,6 χιλιάδες που ήταν το 2009, όπως και ο αριθμός των υποκαταστημάτων ο οποίος μειώθηκε κατά 65% φθάνοντας πλέον τα 1.438 από τα 4.079 .
Τώρα όσον αφορά στα καλά νέα, εντυπωσιακή είναι η πρόοδος που καταγράφουν οι λεγόμενοι εποπτικοί δείκτες των τραπεζών.
- Για παράδειγμα ο βασικός δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας (CET1) έχει φθάσει το 14,1% όταν των Ισπανικών τραπεζών (πάντα για το 2022) ήταν στο 12,6% και των Πορτογαλικών στο 14,5%., έναντι 15,7% των πανίσχυρων Γερμανικών τραπεζών.
- Εξαιρετική είναι και ρευστότητα τους καθώς ο σχετικός δείκτης κινείται στο 200%, και είναι διπλάσιος από το ελάχιστο όριο που έχει θέσει ο επόπτης στη Φρανκφούρτη.
Όλα τα παραπάνω, απ’ ό,τι μου λένε οι πηγές μου, θα αποτυπωθούν και στα αποτελέσματα των stress test τα οποία θα ανακοινωθούν ως το τέλος του μήνα.
Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προχωρά η Rail Cargo Logistics
Την πρόθεση της για να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου μαθαίνω ότι έχε εκφράσει η RAIL CARGO LOGISTICS που ανήκει κατά 51% στη Goldair του Καλίνικου Καλίνικου και δραστηριοποιείται στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.
Στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει τη ρευστότητα και τη καθαρή της θέση, καθώς αυτή κινείται κάτω από το όριο του 50% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Mαθαίνω μάλιστα, ότι παρά το γεγονός ότι το 2022 παρέμεινε ζημιογόνο, οι προβλέψεις για το 2023 κάνουν λόγο για κερδοφορία ενώ άνθρωποι της RAIL CARGO εκτιμούν ότι η εταιρεία βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά.
Σχετικά με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2022 έχω να σας αναφέρω ότι είναι καλύτερα από τις επιδόσεις του 2021 καθώς η RCLG αύξησε τον κύκλο εργασιών της στα 7,98 εκατ. Ευρώ από τα 7,97 εκατ. ευρώ του 2021, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων μπορεί να είναι αρνητικά με ζημίες 280 χιλιάδων ευρώ, αλλά η εικόνα είναι βελτιωμένη συγκριτικά με το 2021 (765 χιλιάδες ευρώ).
Να τονίσουμε, επίσης, ότι η εταιρεία, που ανήκει στην Goldair και την αυστριακή OBB, έχει μηδενικό δανεισμό.
«Ψήνονται» αυξήσεις στα συμβόλαια κινητής
Δεν φαίνεται να υπάρχει σωτηρία για τους καταναλωτές όσον αφορά τις αυξήσεις στα συμβόλαια τηλεφωνίας.
Αν δεν υποστούν αυξήσεις από τις τιμαριθμικές αναπροσαρμογές στα συμβόλαια κινητής και σταθερής με βάσει τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με τις αυξήσεις που θα προκύψουν εξαιτίας του νέτου τρόπου υπολογισμού των τιμών των μισθωμένων γραμμών χονδρικής.
Όπως θα διαβάσετε στο αναλυτικό ρεπορτάζ του Χάρη Μπιτζανάκη, πριν λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση που είχε ξεκινήσει η ΕΕΤΤ, η οποία είχε ως αντικείμενο το αίτημα των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών να έχουν τη δυνατότητα αυξήσεων στα συμβόλαια, ανάλογα με τον πληθωρισμό. Κάτι που έχει σηκώσει σωρεία αντιδράσεων από τους καταναλωτές.
Ωστόσο χθες ξεκίνησε νέα δημόσια διαβούλευση από την ΕΕΤΤ, με την οποία εισάγονται αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τιμών χονδρικής στις γραμμές που προσφέρει ο ΟΤΕ στους υπόλοιπους παρόχους.
Μοντέλο που προβλέπει η τιμολόγηση να γίνεται πλέον με βάση το κόστος.
Εφόσον οι τιμές χονδρικής που αγοράζουν οι υπόλοιποι πάροχοι από τον ΟΤΕ σε κάποιες κατηγορίες αυξηθούν, αυτό συνεπάγεται ότι οι αυξήσεις αναμένεται να μετακυλήσουν και στους καταναλωτές.
Ρίτα Γκάλλι στην αντεπίθεση κατά Γιάννη Β. Βαρδινογιάνη αλλά ετοιμάζεται και ρελάνς…
Στο wiseman και στο mononews.gr δεν μας αρέσει να «ευλογούμε διαρκώς τα γένια μας» αλλά για την κόντρα Γιάννη Β. Βαρδινογιάννη της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (MOH) και της Ρίτας Γκάλλι του ΔΕΣΦΑ, σας είχαμε γράψει και ξαναγράψει πρώτοι, από πέρυσι το Δεκέμβριο αλλά και με μεγάλη έμφαση το Φεβρουάριο-Μάρτιο.
Έκτοτε παρακολουθούμε το θέμα ανελλιπώς και σας ενημερώνουμε.
Οι αυτοαναφορές θα ήταν περιττές φυσικά, εάν την άνοιξη δεν είχαν γραφεί σχόλια σε άλλα σάιτ που έλεγαν πως «είναι ακαλαίσθητες αναφορές αυτά τα περί αντιπαράθεσης ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ-ΔΕΣΦΑ» και ότι «κάποιοι καιρό τώρα, από το Δεκέμβριο προσπαθούν να ρίξουν λάδι στη φωτιά σε μία ανύπαρκτη (!) αντιπαράθεση» φωτογραφίζοντας άκομψα το wiseman που ως συνήθως δικαιώνεται στην πράξη, ώστε να πληρωθεί το φιλοσοφικό ρητό «η ίδια η ζωή θα τα δείξει όλα».
Τι κατήγγειλε επίσημα ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης και η ΜΟΗ
Υπενθυμίζω πως το Μάρτιο ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης και τα κορυφαία έμπειρα στελέχη του στη Motor Oil ΜΟΗ 1,86% 23,04 είχαν «ξεσπαθώσει» για την καθυστέρηση κατασκευής του αγωγού, (πάει για το 2027 πρώτα ο Θεός), όταν το FSRU, του Ομίλου, θα είναι έτοιμο από τον Μάιο του 2025.
Επίσης, είχε διαφωνήσει ανοιχτά και με το αυξημένο κόστος των έργων, συμπεριλαμβανομένου και του Μετρητικού Σταθμού, ζητώντας από την κα Ρίτα Γκάλλι και το ΔΕΣΦΑ να ανατεθεί στη ΜΟΗ η κατασκευή, που θα τα ολοκλήρωνε με μικρότερο κόστος, δηλαδή ένα ‘καρφί’ άνευ προηγουμένου για την κα Γκάλλι.
Επίσης η Motor Oil, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το επιτρεπόμενο έσοδο του ΔΕΣΦΑ, επανήλθε επίσημα πιο σκληρή, αμφισβητώντας ότι ο Διαχειριστής είναι συνετός, προσομοιάζοντας τον «με επενδυτή που ενδιαφέρεται μόνον για την απόδοση των κεφαλαίων του» (Σ.Σ άλλο «καρφί»).
Άργησε αλλά απάντησε δυναμικά η κα Γκάλλι…
Με αρκετή καθυστέρηση αλλά πλέον επίσημα και αρκετά δυναμικά, όπως διαβάσατε στο πλήρες και αναλυτικό ρεπορτάζ της Μαρίνας Πρωτονοταρίου στο mononews.gr, απάντησαν η κα Ρίτα Γκάλλι και ο ΔΕΣΦΑ: Η ιταλίδα μάνατζερ αναφέρθηκε σε απόφαση της ΡΑΕΕΥ (πρώην ΡΑΕ), λέγοντας ότι ο αγωγός Πάτημα-Λειβαδιά, μήκους 100 χλμ και κόστους 150 εκατ. ευρώ, θα μπει σε φάση ωρίμανσης, εφόσον η Διώρυγα Gas, θυγατρική της Motor Oil, που τρέχει το έργο, λάβει την οριστική επενδυτική απόφαση της για το σχέδιο.
«Ο Ρυθμιστής αποφάσισε», είπε, «ότι δεν χρειάζεται ο αγωγός αυτός αν δεν γίνει το FSRU.
Διαφορετικά, θα χτίσουμε ένα έργο 150 εκατ. ευρώ, το οποίο θα πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές χωρίς λόγο. Εμείς θέλουμε να υλοποιηθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται, γιατί θα έχουμε έσοδα από την υποδομή αυτή. Ωστόσο, θα περιμένουμε την επενδυτική απόφαση της εταιρείας».
Με αυτό τον τρόπο η κα Γκάλλι άφησε αιχμές ότι έχουν εκφραστεί και από την ίδια τη διοίκηση της ΜΟΗ αμφιβολίες για τη σκοπιμότητα του έργου…
Η πρόβλεψη του wiseman;
Σύντομα, Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης και ΜΟΗ θα κάνουν ρελάνς και μάλιστα όσα θα πουν, θα έχουν αυτό που λέμε εμείς «δημοσιογραφικό ψωμί»…
Δεν αντέχει μισό δισ. μπαταχτσήδες ο Σκυλακάκης…
Οριστικά «κόκκινη κάρτα» στους στρατηγικούς κακοπληρωτές των λογαριασμών ρεύματος θέλει να δείξει ο ΥΠΕΝ, Θεόδωρος Σκυλακάκης.
Όπως μεταφέρουν στον wiseman κορυφαίες πηγές του ΥΠΕΝ, ο Σκυλακάκης θα θεσπίσει σκληρά μέτρα για την αντιμετώπιση των μπαταχτσήδων, οι οποίοι για να μην πληρώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος επιδίδονται στον «ενεργειακό τουρισμό».
Οι «στρατηγικοί κακοπληρωτές» όπως τους λέμε ευγενικά, εκμεταλλεύονται γκρίζες διατάξεις της νομοθεσίας αλλά και διάφορα νομικά κενά και αφήνουν χρέη στους παρόχους, που σήμερα είναι πάνω από μισό δισ. (!) και μάλλον θα παραμείνουν απλήρωτα.
Τα «παραθυράκια» της νομοθεσίας…
Τα νομικά κενά που επιτρέπουν τη δράση των επιτηδείων είναι
α) η μη επίλυση του προβλήματος που ανέκυψε πριν τρία χρόνια μετά την απόφαση του ΣτΕ να ακυρώσει υπουργική απόφαση σύμφωνα με την οποία ένας καταναλωτής για να αλλάξει πάροχο θα έπρεπε πρώτα να αποπληρώσει ή διακανονίσει τις οφειλές τους και
β) η κατάργηση πριν ένα χρόνο της οικονομικής ποινής σε όσους καταναλωτές αλλάζουν πάροχο ακόμη και πριν τη λήξη του συμβολαίου τους με τον προηγούμενο.
Έτσι πρακτικά οι πάροχοι δεν μπορούν να βγάλουν εντολή διακοπής των μετρητών σε όσους αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος.
Εδώ πάντως να αναγνωρίσουμε πως ο Θανάσης Δαγούμας της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) πριν από τρία χρόνια κατόπιν διαβούλευσης με τους παρόχους είχε προτείνει συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο στον τότε ΥΠΕΝ Κώστα Σκρέκα αλλά το θέμα δεν προχώρησε.
Μάλιστα η «φόρμουλα Δαγούμα» συνοδευόταν και από ένα «ενεργειακό Τειρεσία» για τους κακοπληρωτές.
Ήταν το λεγόμενο «Debt Flagging» το οποίο θα επέβλεπε ο Τάσος Μάνος του ΔΕΔΔΗΕ και με το οποίο θα σταμπάρονταν με «κόκκινο» οι μπαταχτσήδες και με «πράσινο» οι συνεπείς, αλλά τότε το ΥΠΕΝ ανέβαλλε τη λήψη απόφασης.
Μαθαίνω πως οι υπηρεσιακοί του ΥΠΕΝ τώρα, κάτι ανάλογο εισηγούνται στο Θόδωρο Σκυλακάκη αλλά είναι άγνωστο ακόμη τι θα επιλέξει ο ίδιος…
Στο φουλ οι ενεργειακές μηχανές για να μην έχουμε μπλακ άουτ…
Για μία ακόμη ημέρα στον απόλυτο συναγερμό βρίσκονται ο Τάσος Μάνος του ΔΕΔΔΗΕ αρμόδιος για τη διανομή ρεύματος αλλά και ο Μανούσος (Μάνος για τους στενούς φίλους του, μην τον μπλέκουμε με το συνονόματο σκηνοθέτη και έχουμε νέο «Κόκκινο ποτάμι» επειδή ήταν του ΣΥΡΙΖΑ ο άνθρωπος, τώρα έχουμε «Άγγιγμα ψυχής» με κορυφαίο Νεοδημοκράτη υπουργό άλλωστε…) Μανουσάκης του ΑΔΜΗΕ ώστε να μην έχουμε μπλακ άουτ.
Από κοντά παρακολουθούν και ο Θανάσης Δαγούμας και ο Δημήτρης Φουρλάρης της ΡΑΕΕΥ τα όσα συμβαίνουν.
Διακοπές ρεύματος έχουμε συχνά στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη όπως μου λένε.
Δεν είναι πολύ μεγάλης διάρκειας (με μερικές εξαιρέσεις επί τα χείρω), αλλά έχουμε πάντως διακοπές και αυτό θα πρέπει να προσεχθεί από όλους.
Τα κλιματιστικά δουλεύουν φουλ και η διακοπή ρεύματος μπορεί να τα βγάλει off κάτι πολύ δυσάρεστο όταν συμβαίνει.
Τα ίδια και με τα κομπιούτερ όταν γίνονται διακοπές ρεύματος.
Το λέω επειδή ως αύριο Πέμπτη ο καιρός είναι ζεστός αλλά όχι ανυπόφορος. Από αύριο όμως και για αρκετές ημέρες θα έχουμε νέο καύσωνα από τους πιο ισχυρούς. Προσοχή λοιπόν από όλους τους αρμόδιους που αναφέραμε.
Τη Δευτέρα και χθες Τρίτη, η αιχμή του συστήματος ηλεκτρισμού ξεπέρασε τα 9.000MW φτάνοντας στη μία το μεσημέρι τα 9383MW σύμφωνα με το διαχειριστή του συστήματος, τον ΑΔΜΗΕ.
Προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση, σημαντικό ρόλο στη διάρκεια της ημέρας έχουν τα φωτοβολταϊκά τα οποία καλύπτουν φορτία της τάξης των 6140 MW.
Συνολικά η ζήτηση φτάνει τις 190.000 GWh με τις ΑΠΕ να καλύπτου 85.055GWh και τις θερμικές μονάδες 92.541GWh.
Από τις θερμικές μονάδες με τη μεγάλη συμβολή που έχει ο Γιώργος Στάσσης και η ΔΕΗ, το σύστημα ενισχύουν οι μονάδες Άγιος Δημήτριος 3 και 5, Μεγαλόπολη 4, Αλιβέρι 5, Λαύριο 5, Κομοτηνή, Μεγαλόπολη 5, Ήρων, Elpedison Θεσσαλονίκης και Θίσβης, Protergia, Κόρινθος Power , Πτολεμαΐδα 5 και Άγιος Νικόλαος 2, ενώ τις απογευματινές ώρες μπαίνει στο σύστημα και ο «μικρός ΗΡΩΝ».
Τέλος οι υδροηλεκτρικές μονάδες που ενισχύουν κάθε μέρα το σύστημα, είναι τα Κρεμαστά, το Καστράκι, ο Στράτος, ο Ιλαρίωνας, το Πολύφυτο, τα Ασώματα, ο Θησαυρός (τρείς μονάδες), η Πλατανόβρυση, το Πουρνάρι (δύο μονάδες) , οι πηγές Αώου, ο Λάδωνας, ο Πλαστήρας, ο Εδεσσαίος και ο Άγρας.
Αυτά και ελπίζουμε γρήγορα να δροσίσει…
Πάνος Γερμανός: Συνεχίζει δυνατά…
Ο Πάνος Γερμανός συνεχίζει τις εξαγορές βάσει του σχεδίου που έχει εκπονήσει στον στρατηγικό τομέα της αποθήκευσης ενέργειας: η Sunlight Group μέλος του γκρούπ Olympia, αγόρασε το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής της, Triathlon Holding GmbH (Triathlon).
Όπως έλεγαν στην εταιρία, η συμφωνία είναι συνέχεια της εξαγοράς του 51% της Triathlon που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2023 και προέβλεπε την αυτόνομη επιχειρηματική λειτουργία των δύο εταιρειών, καθώς και την αναζήτηση συνεργειών.
Η απόκτηση του 100% της Triathlon δίνει τη δυνατότητα μεγιστοποίησης των συνεργειών αυτών συντομότερα, προς όφελος των πελατών, των μετόχων αλλά 3.200 υπαλλήλων της Sunlight Group.
Η ενοποιημένη Sunlight Group θα χρησιμοποιήσει στο μέγιστο τους κοινούς, πόρους στην ηλεκτροκίνηση βιομηχανικών οχημάτων και στην αποθήκευση ενέργειας.
Επίσης θα επιταχύνει την καινοτομία στον κομβικό κλάδο της τεχνολογίας ιόντων λιθίου, όπου η Sunlight Group επενδύει σημαντικούς πόρους για περαιτέρω ανάπτυξη.
Με τη συμφωνία, ο ιδρυτής της Triathlon, κ. Martin Hartmann, γίνεται μειοψηφικός μέτοχος της Sunlight Group και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, αλλά και Group Chief Commercial Officer για τη βιομηχανική ηλεκτροκίνηση, αναφερόμενος απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Sunlight Group, Λάμπρο Μπίσαλα.
Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.
Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Είναι ανάγκη να υλοποιηθεί η έκθεση Ντράγκι
- Ευρωαγορές: Βαριές απώλειες άνω του 1% μετά το sell off στη Wall Street – Κάτω από τις 20.000 μονάδες ο DAX
- Ισπανία: Η Βουλή κατήργησε τον έκτακτο φόρο του Σάντσεθ στις εταιρείες ενέργειας
- Εξώδικο του Μανούσου Μανουσάκη και του ΑΔΜΗΕ στο mononews.gr