array(0) {
}
        
    
Menu
0.07%
Τζίρος: 44.61 εκατ.

Porsche turbo: 50 χρόνια εξέλιξης!

            
The Wiseman

To κάλεσμα του ΤΧΣ στον Holterman για την Alpha bank, oι business Λαβίδα – Μηλιώνη και τι συμβαίνει με τον αγωγό αερίου και την κ. Γκάλλι;

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 11.01.2023
Οι νομικοί ακροβατισμοί του Ράμμου της ΑΔΑΕ και το show off, το μυστικό δείπνο στη Γενεύη και τι είπαν για το Investor Day της Πειραιώς και ο λόρδος με την Bentley που θέλει να χαλάσει το deal της ΔΕΗ
ΕΠΟΜΕΝΟ • 13.01.2023
Γιατί η CITI αγοράζει Τράπεζα Πειραιώς, τι λένε στην Ελλάκτωρ για το ράλι της μετοχής, το σκοτεινό παρασκήνιο της μεγάλης δουλειάς του ΔΕΔΔΗΕ και ένα quiz για το διάσημο νησί που έκαναν διακοπές πολλοί επιχειρηματίες

Το κάλεσμα του ΤΧΣ στον Holterman

Ανοικτή πρόσκληση προς το family office της Reggeborgh και του Ολλανδού (έλαβε πρόσφατα και την ελληνική υπηκοότητα) μεγαλομέτοχου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Henry Holterman, από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Όπως περιγράφει στην στρατηγική αποεπένδυσης του από τις τράπεζες,  που δημοσιοποιήθηκε χθες το ΤΧΣ “καταρχήν,  το  Ταμείο  ευνοεί  στρατηγικούς  επενδυτές  για  σημαντικά  πακέτα  των  μετοχών  του,  όπως  διεθνώς  αναγνωρισμένα  χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, μακροπρόθεσμους επενδυτές (π.χ. αμοιβαία κεφάλαια που  έχουν ήδη  ιστορικό  επενδύσεων  σε  χρηματοπιστωτικά  ιδρύματα,  οικογενειακά  γραφεία  κλπ.), χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς και άλλους επενδυτές εκτός του τραπεζικού τομέα με σημαντική  τεχνογνωσία  που   θεωρείται  ότι  ενισχύσουν  την  ικανότητα  του  ελληνικού   τραπεζικού  τομέα  να  ανταποκριθεί στις περιβαλλοντικές και τεχνολογικές προκλήσεις της σύγχρονης εποχής.”

Να σημειωθεί ότι η Reggeborgh κατέχει περίπου ου 7% των μετοχών της  Alpha Bank ΑΛΦΑ 0% 1,68 .

Το ΤΧΣ κατέχει το 9,9% των μετοχών το οποίο θα πουληθεί με προφανώς όχι μέσω κεφαλαιαγοράς αλλά με ιδιωτική συναλλαγή.

Τελειώνει το deal της ΤΕΝΕΡΓ;

Θα συνεχίσω την στήλη με μια πληροφορία της τελευταίας στιγμής.

Αργά χθες το βράδυ έμαθα ότι το αργότερο έως την Δευτέρα θα ανακοινωθεί το μεγάλο επιχειρηματικό deal που αναμένει τους τελευταίους μήνες η αγορά.

Πρόκειται για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΤΕΝΕΡΓ -0,16% 19,32 .

Για να δούμε!!!

Ο Εξάρχου βασικός αγοραστής

Με θετικό πρόσημο έκλεισε για μια ακόμα συνεδρίαση η μετοχή της Ιντρακάτ, μετά και την ανακοίνωση της υπογραφής σύμβασης με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για το έργο «Ανάπτυξη και Βελτίωση των Υποδομών του Νέου Αεροδρομίου Πάρου» ύψους 33 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ προχώρησε η Intrakat, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες εξυπηρέτησης πολλαπλασίου αριθμού επισκεπτών στο ιδιαίτερα δημοφιλές και αναπτυσσόμενο νησί των Κυκλάδων.

Χθες η μετοχή έκλεισε με κέρδη 1% στα 1,40 ευρώ, με όγκο συναλλαγών που ξεπέρασε τα 400.000 μετοχές.

Τα 200.000 χαρτιά τα αγόρασε νυν  μέτοχος της εταιρείας που όμως δεν πρόκειται για κάποιον από τους βασικούς μετόχους.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ.

Τέλος να σημειωθεί ότι ο μικρομέτοχος Δημήτρης Κούτρας από τα 6.000.000 δικαιώματα ΙΝΤΑΚΑΤ που είχε, του έχουν απομείνει περί το 1 εκατ.

Λογικά μέχρι την επόμενη εβδομάδα θα τα έχει ρευστοποιήσει.

Μετά  την ολοκλήρωση της ΑΜΚ το ποσοστό του θα περιοριστεί καίω από 5%.

Σημειώνεται ότι το σχήμα των βασικών μετοχών υπό τον Αλέξανδρο Εξάρχου ήδη έχει εξαγοράσει 2.000.000 δικαιώματα.

Ποια Private Equity Funds “χτυπούν την πόρτα” της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων

Έντονο  ενδιαφέρον μαθαίνω ότι παρατηρείται τελευταία από μεγάλα Private Equity Funds τα οποία ενδιαφέρονται να τοποθετήσουν ζεστό χρήμα σε projects της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων (το πάλαι ποτέ ΤΑΝΕΟ).

Όλο αυτό το δίκτυο με τους ξένους επενδυτές το έχει στήσει στη μεθοδικά και αθόρυβα ο υφυπουργός ανάπτυξης Γιάννης Τσακίρης, και στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Τα πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα που έχει επιφέρει είναι σημαντικά καθώς ξένα μεγάλα funds επενδύουν  πλέον σε ελληνικές ταχέως αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις, στρατηγικοί  επενδυτές συμμετέχουν συνεπενδύοντας  σε αυτές και πολυεθνικοί κολοσσοί εισέρχονται πλέον στη χώρα μας δημιουργώντας νέες ποιοτικές θέσεις εργασίας και αντιστρέφοντας το brain drain που δημιουργήθηκε την εποχή της κρίσης.

Είναι σημαντικό όμως να επισημάνουμε πως την ίδια πορεία διαγραφεί ο κ. Τσακίρης σε όλα τα θέματα του χαρτοφυλακίου όπως το ΠΔΕ και το ΕΣΠΑ.

 

Οι νέες δουλειές του Λαβίδα με τον Μηλιώνη

Πάνω από 1 εκατ. κομμάτια άλλαξαν χέρια χθες στην LAVIPHARM ΛΑΒΙ 1,09% 0,93.

Στο +1,9%, στα 0,426 λεπτά και κεφαλαιοποίηση στα 71 εκατ. ευρώ.

Χθες ο Τηλέμαχος Λαβίδας το αφεντικό της LAVIPHARM παραχώρησε συνέντευξη Τύπου.

Μεταξύ τυρού και αχλαδίου συγκρατήσαμε ότι ο Τηλέμαχος Λαβίδας δεν παίρνει ούτε ένα ευρώ από μισθούς και αμοιβές από την εταιρεία.

Όποιες αποδοχές προορίζονται για τον ίδιο μένουν στο ταμείο και χρηματοδοτούν στο μέτρο του δυνατού τις προγραμματισμένες επενδύσεις και λειτουργικές δαπάνες.

Επίσης, η «μπίζνα» με την φαρμακευτική κάνναβη είναι απίστευτη.

Η συνεργασία με την Tikun που υλοποιεί την επένδυση στην Κόρινθο, αναμένεται να προσδώσει έσοδα στον τζίρο το 2026 περί τα 17,5 εκατ. ευρώ.

Επικεφαλής της TIKUN είναι ο επιχειρηματίας Βασίλης Μηλιώνης.

Ο τζίρος της φαρμακευτικής κάνναβης σε μία αγορά, όπως του Ισραήλ, η οποία πληθυσμιακά ομοιάζει με την ελληνική, ανέρχεται στα 350 εκατ. ευρώ!

Ο κ. Τηλέμαχος Λαβίδας είπε ακόμα ότι ανανέωσε τα 2/3 του προσωπικού απ’ όταν ανέλαβε τα καθήκοντα του εκτελεστικού προέδρου.

Δεν αποκλείει να διευρυνθεί το free float της μετοχής, αφού η οικογένεια μέσω της Lavipharm Group Holding SA κατέχει το 62%, αλλά πρώτα θα πρέπει να δημιουργηθεί αξία.

Και για να δημιουργηθεί αξία, θα πρέπει να βγουν τα νούμερα και οι στόχοι που έχουν τεθεί στο ενημερωτικό.

 

Τι παίζει με τον αγωγό αερίου Ελλάδας-Σκοπίων; Ο ρόλος της κ. Γκάλλι   

Εμείς ως wiseman  απλώς ρωτάμε δηλαδή, εάν υπάρχει πλούσιο παρασκήνιο πίσω από την κατασκευή του αγωγού αερίου Ελλάδας-Σκοπίων ή τέλος πάντων Βόρειας Μακεδονίας όπως είναι πλέον η επίσημη ονομασία.

Επειδή όλο ακούμε πως ο αγωγός οσονούπω ξεκινά, πως είναι θέμα εβδομάδων, μετά πως είναι θέμα ολίγων μηνών και πάει λέγοντας, να συνοψίσουμε κάποια πράγματα.

Στην Ελλάδα τον αγωγό τον τρέχει η κομψή και φινετσάτη φίλη της στήλης κα Ρίτα Γκάλλι, διευθύνουσα σύμβουλος και …σιδηρά κυρία του ΔΕΣΦΑ.

Ήδη από το Δεκέμβριο, όπως διαλαλεί η κα Ρίτα Γκάλλι ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Market Test που διενήργησε η εταιρία.

Αλλά επίσημα η επιτυχία του Market Test θα ανακοινωθεί το Φεβρουάριο, άγνωστο γιατί.

Φαίνεται πως στο γραφείο της «σιδηράς ιταλίδας» καθαρογράφουν με πολύ αργούς ρυθμούς τα αποτελέσματα των δοκιμών.

Άρα η κα Γκάλλι, δηλαδή ο ΔΕΣΦΑ θα πάρει  την Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) για το ελληνικό σκέλος του έργου και το ξεκίνημα κατασκευής της υποδομής …καλό Μάρτιο!

«Πρέπει να γίνει  πιστοποίηση όλων των δικαιολογητικών εγγράφων που πήραν μέρος στη διαδικασία και οι οποίες δέσμευσαν δυναμικότητα στο εγχώριο τμήμα του αγωγού, ώστε να γίνει η η επίσημη ανακοίνωση – η οποία, με τη σειρά της, αποτελεί προϋπόθεση για το FID από τον Διαχειριστή» λένε στο ΔΕΣΦΑ εντυπωσιάζοντας τους πάντες.

Μισό λεπτό, ένα market test είναι, όχι η συμφωνία της Γιάλτας αγαπητοί Ιταλοί.

Η σφήνα του Θανάση Δαγούμα

Εκεί ακριβώς υπεισέρχεται ο άλλος θαμών της στήλης, ο αξιαγάπητος Θανάσης Δαγούμας της ΡΑΕ που έχει βάλει  την επιτυχημένη διενέργεια του Market Test ως προϋπόθεση από την Αρχή, ώστε να δώσει την άδεια  για την υλοποίηση του ελληνικού τμήματος στην περίπτωση «αν υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη χρήση του» όπως λένε με νόημα μέσα στη ΡΑΕ.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτή η κουβέντα κύκλων του αγαπητού Θανάση;

Πως δεν υπάρχει ως τώρα κανένα επενδυτικό ενδιαφέρον και όλοι καθυστερούν μέχρι να βρεθεί ο …πολυπόθητος γαμπρός;

Ή ότι οι «μεγάλοι» ενδιαφερόμενοι κονταροχτυπιούνται και ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη της ανάθεσης, καθότι «όταν τσακώνονται οι ιπποπόταμοι την πληρώνουν τα βατράχια και η κα Ρίτα μόνο …βάτραχος δεν είναι» όπως έλεγε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμος και έμπειρος μηχανικός του ΔΕΣΦΑ για την «αφεντικίνα» του;

Ή μήπως, όπερ και το πιθανότερο, ότι όλοι περιμένουν να κάνει το σχετικό και αποφασιστικό νεύμα το ΜΜ (το Μέγαρο Μαξίμου  στην Ηρώδου Αττικού, ξέρετε) για να κινηθούν οι διαδικασίες και να προχωρήσει «ο εκλεκτός» ή οι εκλεκτοί;

Μην στέκεστε στο γεγονός ότι ο προϋπολογισμός του ελληνικού τμήματος είναι μόνο καμιά 70αριά εκατομμύρια.

Όποιος πάρει το «ελληνικό» κομμάτι που είναι 57 χιλιόμετρα μέχρι την περιοχή των Ευζώνων, θα δουλέψει και το σκοπιανό μήκους 68 χιλιομέτρων.

Αλλά κυρίως ο αγωγός μετά πάει κατά Κόσσοβο μεριά ίσως και πιο βόρεια ή Βορειοδυτικά.

Άρα δεν είναι καθόλου μικρό το έργο…

Πού είναι τα λεφτά όμως;

Ο ΔΕΣΦΑ έχει εξασφαλίσει για τον αγωγό δάνειο ύψους 25 εκατ. από την ΕΤΕπ, με την υπόλοιπη χρηματοδότηση να καλύπτεται από ίδια κεφάλαια ή νέο δανεισμό.

Η Βόρεια Μακεδονία έχει συνάψει συμφωνίες χρηματοδότησης του τμήματος του έργου που θα διατρέχει τη γειτονική χώρα, ώστε με την ενεργοποίησή τους να ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή του.

Μάλιστα τα Σκόπια έχουν πάρει  επιχορήγηση 13 εκατομμυρίων  ευρώ από το επενδυτικό πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF) για την τεχνική υποστήριξη και υλοποίηση του έργου, την οποία διαχειρίζεται η ΕΤΕπ.

Εδώ ακριβώς παρεμβαίνουν διπλωματικοί κύκλοι  της Ελλάδας  που πυκνώνουν  το μυστήριο για τη γειτονική χώρα: «τα λεφτά αυτά αναζητούνται αλλά ουδείς γνωρίζει πού βρίσκονται!

Άλλοι λένε πως είναι δεσμευμένα στην Τράπεζα ΕΤΕπ, άλλοι πως τα κρατούν οι Γερμανοί για να μην σπαταληθούν και άλλοι ότι  τα χρήματα αυτά …εξαερώθηκαν μυστηριωδώς σε αλλότρια έργα και οι Σκοπιανοί θα ζητήσουν  άλλα τόσα με άγνωστα ανταλλάγματα, αλλιώς διαδίδουν πως υπάρχει πρόταση από τον Ερντογάν για χρηματοδότηση του αγωγού!».

Τα παιχνιδάκια και οι εκβιασμοί καλά κρατούν συνεπώς…

 

Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Motorway Company of the Year για 2η συνεχή χρονιά στα Mobility Awards 2024
Porsche turbo: 50 χρόνια εξέλιξης!
Βασίλης Πατέρας: Η αγάπη του για τη θάλασσα προσφορά για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού
ΕΛΓΑ: Την Παρασκευή πιστώνει αποζημιώσεις ύψους 1.236.619,08 ευρώ για Daniel,Elias – Κατέβαλλε 3,5 εκατ. ευρώ για εκκαθαρίσεις του 2021
Νίκος Χαρδαλιάς: «Ξεκινάμε άμεσα εργασίες εκβάθυνσης και καθαρισμού του Ιλισσού ποταμού»
Οι εκδηλώσεις Δεκεμβρίου στα Public
ΟΗΕ: Ζητάει «Δίκαιες και ελεύθερες» εκλογές μετά τη μεταβατική περίοδο στη Συρία
Γαλλία: Η ακροδεξιά Μαρίν Λεπέν προσβλέπει σε πρόωρες προεδρικές εκλογές
Γεραπετρίτης: Η ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ αποτελεί γεωπολιτικής φύσεως αναγκαιότητα
Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν