Μας πήραν χαμπάρι
Συζητήθηκε το χθεσινό άρθρο του Bloomberg, με τις όχι και τόσο θετικές προβλέψεις για την Ελλάδα. Κυρίως επειδή ήταν ένα από τα λίγα που δεν είναι διθυραμβικού περιεχόμενου για τις «μεταρρυθμίσεις» και τις επιτυχίες της χώρας μας.
Η αρθρογράφος ανέφερε πολλούς αριθμούς και στοιχεία προκειμένου να καταλήξει στο συμπέρασμα πως «με την αναλογία του χρέους προς ΑΕΠ στο 176% και ελάχιστες προοπτικές επιτάχυνσης της ανάπτυξης ή υγιούς εισροής κεφαλαίων, η επένδυση στην Ελλάδα δεν είναι για τους δειλούς».
Όπως εξηγούσε, «το συνεχώς μεταβαλλόμενο φορολογικό περιβάλλον και η αδυναμία της εγχώριας ζήτησης είναι κάποιοι από τους παράγοντες που επιβραδύνουν την όρεξη των ξένων επενδυτών» ενώ προέβλεπε πως «η έλλειψη σαφήνειας όσον αφορά την ελάφρυνση του χρέους θα οδηγήσει τελικά σε μια δαπανηρή επανένταξη στις χρηματοπιστωτικές αγορές».
Το άρθρο του Bloomberg υπογράφονταν από την κα Φύλλις Παπαδαυίδ η οποία στο παρελθόν ήταν Senior Global FX Strategist στην BNP Paribas CIB και σήμερα συνεργάζεται με το Overseas Development Institute (ODI) «ένα ανεξάρτητο think tank» σε θέματα διεθνούς ανάπτυξης και ανθρωπιστικών ζητημάτων.
Σήμερα τα νέα για ΟΤΕ
Γύρω στα 281 εκατ. ευρώ αποτιμάται το 5% του ΟΤΕ με βάση το χθεσινό κλείσιμο. Τουλάχιστον το νούμερο που «δείχνει το ταμπλό» του Χ.Α. πρέπει να προσφέρουν σήμερα, στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, όσοι θέλουν το 5%.
Δεν αναμένεται και συνωστισμός, πάντως. Και στην οδό Κολοκοτρώνη έχουν το μαξιλάρι που λέγεται Deutsche Telekom ακόμα και αν δεν περάσει ουδείς την πόρτα του ταμείου. Οι Γερμανοί φέρονται διατεθειμένοι να αποκτήσουν το 5%, μέσω διαδικασίας που προβλέπεται λεπτομερώς στη συμφωνία μετόχων με το ελληνικό δημόσιο.
Το δύσκολο παζλ του ομίλου Β. Θεοχαράκη
Όσα διαβάσατε χθες στη στήλη για την προσπάθεια πώλησης της Lion Rental, της εταιρείας ενοικιάσεως αυτοκινήτων του ομίλου Βασίλη Θεοχαράκη που λειτουργεί με το σήμα Sixt, αποτελούν ένα μικρό κομμάτι ενός σύνθετου παζλ.
Πρόκειται για την προσπάθεια αναδιάρθρωσης δανείων περίπου 310 εκατ. ευρώ του ομίλου Βασ. Θεοχαράκη, με τα 102 εκατ. να συνδέονται με την Sixt.
Τα υπόλοιπα δάνεια αφορούν άλλες εταιρείες του γνωστού επιχειρηματία και ζωγράφου όπως η Lion Hellas (βλέπε Renault), η ΤΕΟΔΟΜΗ (ο κατασκευαστικός βραχίονας με αξιόλογες επενδύσεις και σε ακίνητα).
Δεν αφορούν πάντως τις δραστηριότητες στον τομέα των κλινικών ή στον ασφαλιστικό κλάδο.
Express… πλειστηριασμοί
Ο Γιάννης Ραπτόπουλος, ο ιδρυτής της κάποτε κραταιάς και σήμερα χρεοκοπημένης Express Service, ξεκίνησε από το τίποτα και κατάφερε να φτιάξει μια αυτοκρατορία, που τα τελευταία χρόνια λύγισε υπό το βάρος των χρεών.
Τα βάρη μεταφέρονται στα τέκνα του με την Eurobank να βγάζει σε πλειστηριασμό μεγάλο κατάστημα του Κυριάκου Ραπτόπουλου στη Θεσσαλονίκη.
Ο Γ. Ραπτόπουλος, που ξεκίνησε την καριέρα του από ένα μικρό συνεργείο αυτοκινήτων στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στη συμπρωτεύουσα, έχτισε μια αυτοκρατορία, έγινε ακόμα και εκδότης για κάποιο διάστημα.
Για τρία χρόνια ήταν ιδιοκτήτης των εφημερίδων «Θεσσαλονίκη» και «Μακεδονία» που πώλησε το 2000 και στη συνέχεια ακολούθησαν αρνητική πορεία.
Μέχρι και δισκογραφική εταιρεία είχε ιδρύσει η οικογένεια που τώρα προσπαθεί να σώσει ό,τι σώζεται.
Η μεγαλύτερη αγορά της ICI
Ο Αγγελος Γιόκαρης, της γνωστής οικογένειας της Παντεχνικής, που απορροφήθηκε από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, βρίσκεται πίσω από την Ο.Ε. που συμφώνησε χθες να πωλήσει υψηλής ποιότητας κτίριο γραφείων στο Μαρούσι στην Intercontinental International Α.Ε.Ε.Α.Π.
Το τίμημα για την εξαγορά δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο αφού φτάνει τα 7,5 εκατ. ευρώ και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της ICI του Αριστ. Χαλικιά. Η ICI έχει την τύχη να διοικείται από ένα εκ των ικανότερων στελεχών της αγοράς ακινήτων τον Μάριο Αποστολίνα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γεωργιάδης: Αυξημένοι από το 2019 οι προϋπολογισμοί για το ΕΣΥ, ψευδή τα περί υποστελέχωσης των νοσοκομείων, «συμμορία της μιζέριας» ο ΣΥΡΙΖΑ
- Τουσκ: Η απειλή για μια παγκόσμια σύγκρουση είναι πραγματική
- Εθνική μπάσκετ: Παράπλευρες απώλειες από την εκκένωση του αεροδρομίου στο Λονδίνο – Καθυστερεί η επιστροφή της ομάδας
- COP29: Η συμφωνία για το Κλίμα ορίζει να αντληθούν 250 δισεκ. δολάρια από τις πλούσιες χώρες