array(0) {
}
        
    
Menu
0.08%
Τζίρος: 52.35 εκατ.

Νάιτζελ Φάρατζ: Βρίσκεται σε «διαπραγματεύσεις» με τον Έλον Μασκ για τη χρηματοδότηση του κόμματός του

            
The Wiseman

Ποια επιχειρηματικά συμφέροντα επιτίθενται στον Σταϊκούρα, γιατί η Mytilineos αγόρασε Εθνική και ΕΛΠΕ, η νέα εθελουσία στην Alpha, ο Χρυσοχοΐδης και ο Λαβράνος, ποιος ξένος αγοράζει AEGEAN και ένα quiz με τον εφοπλιστή και την ΑΑΔΕ

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 04.01.2024
Ο ικανός Άδωνις στο Υγείας, η μεγάλη βουτιά της ΑΒΑΞ και ο ΟΠΑ αναλυτής της Optima, η Κάλι Τουρνικιώτη και η κερδοσκοπία, η νέα δωρεά του Μυστακίδη, και ένα quiz με υπουργικές γκρίνιες
ΕΠΟΜΕΝΟ • 08.01.2024
Τα σχέδια του Paulson σε Πειραιώς και Alpha, οι σκοτεινές γιορτές του Λαβράνου, τι συζητoύν Περιστέρης -Καραβίας -Μεγάλου, τι συμβαίνει στο Costa Navarino, και δυο hot quiz

Η «επίθεση» Μάνου – Πετρόπουλου στον Σταϊκούρα: Tα μεγάλα συμφέροντα

Είναι τουλάχιστον ντροπή, ένας πρώην  υπουργός, ο Στέφανος Μάνος, να επιτίθεται ανοικτά και χωρίς αιδώ σε νυν υπουργό της κυβέρνησης.

Τον Χρήστο Σταϊκούρα.

Ο λόγος;

Επειδή μετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρείας Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, που μόλις προχθές έχασε έναν διαγωνισμό προμήθειας λεωφορείων για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου. Βασικοί μέτοχοι της εισηγμένης είναι οι Γιάννης και Κώστας Πετρόπουλος.

Ο κ. Μάνος λοιπόν με μια ανάρτηση του στα social media, κατηγορεί ευθέως τον υπουργό Υποδομών ότι με «ύπουλες  ενέργειες» ακύρωσε τον διαγωνισμό και δήθεν επικαλείται το δημόσιο συμφέρον.

Δηλαδή οι καημένοι οι Αθηναίοι και οι Θεσσαλονικείς θα μείνουν χωρίς λεωφορεία.

Δεν σας κρύβω ότι ως wiseman, παραλίγο να βάλω τα κλάματα από την ευαισθησία του κ. Μάνου και των Πετρόπουλων.

Όμως, η πικρή αλήθεια για τον κ. Μάνο και τους επιχειρηματίες φίλους του, τους βασικούς μετόχους της εισηγμένης, τον Γιάννη και τον Κώστα Πετρόπουλο, είναι τελείως διαφορετική και το mononews.gr την έχει αναδείξει σε συνεχόμενα δημοσιεύματα τις τελευταίες ημέρες.

Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε για μια σειρά από παραλείψεις που είχε ο φάκελος της εισηγμένης εταιρείας.

Και όχι μόνο αυτό.

Τα λεωφορεία που εμπορεύεται η εταιρεία των αδελφών Γιάννη και Κώστα Πετρόπουλου, δηλαδή της κινέζικης BYD, έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε όσες χώρες τα έχουν προμηθευτεί μεταξύ αυτών και η Ολλανδία.

Το mononews είχε φέρει στην επιφάνεια ρεπορτάζ των ολλανδικών Μέσων De Stentor και PV Magazine, στα οποία αναφερόταν πως τα εν λόγω λεωφορεία παρουσίαζαν αρκετές επικίνδυνες δυσλειτουργίες.

Αυτές ήταν η χαλασμένη θέρμανση, οι άβολες θέσεις για τους οδηγούς, ενώ τα τιμόνια έστριβαν αυτόματα αριστερά και δεξιά χωρίς να έχει δοθεί σχετική εντολή.

Είναι λοιπόν ο κ. Μάνος «υπηρέτης επιχειρηματικών συμφερόντων»;

Ας μας απαντήσει ο ίδιος και οι φίλοι του επιχειρηματίες, που προφανώς όχι μόνο είναι ενήμεροι για τις κινήσεις του τέως υπουργού, αλλά συμφωνούν και μαζί του.

Σε αντίθετη περίπτωση οφείλουν να τον αποπέμψουν από το ΔΣ άμεσα.

Για να καταλάβετε περισσότερα διαβάστε άλλο κείμενο που δημοσιεύει το mononews.gr με τίτλο «Στέφανος Μάνος: Υπηρέτης επιχειρηματικών συμφερόντων της Π. Πετρόπουλος και των Κινέζων;».

 

Ελλάκτωρ: Γιατί έκανε ράλι

Μια ανάσα από τα 950 εκατ. ευρώ βρίσκεται πλέον η κεφαλαιοποίηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 0% 2,60 μετά και την πώληση της ΑΚΤΩΡ στον όμιλο της Intrakat.

Η μετοχή της Ελλάκτωρ χθες πραγματοποίησε ράλι και έκλεισε με κέρδη 5,65% στα 2,17 ευρώ και όγκο συναλλαγών τα 396.000 τεμάχια.

Η μετοχή έχει μικρή διασπορά, καθώς Reggeborgh, Motor Oil και ATLAS NV ελέγχουν το 84,84% της εταιρείας.

Η μεγάλη άνοδος της μετοχής οφείλεται προφανώς στις φήμες περί επιστροφής κεφαλαίου έως 0,50 ευρώ ή περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η εισηγμένη, εκτός από την πώληση της ΑΚΤΩΡ, προχώρησε προ ημερών και στην πώληση του 25% της ΑΝΕΜΟΣ στην MOTOR OIL.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι η Ελλάκτωρ υπό τον Θύμιο Μπουλούτα, προ εβδομάδων διέψευσε οποιοδήποτε ενδεχόμενο πώλησης της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

 

ΑΒΑΞ: Ρεκόρ απωλειών  -9,14%

Προφανώς το χρηματιστήριο δεν είναι 100αρι, αλλά μαραθώνιος.

Αυτό το ξέρει πολύ καλά τόσο ο Wiseman όσο και η επενδυτική κοινότητα.

Παρόλα ταύτα μετά από προσεκτική ανάγνωση, θα σας αναφέρουμε ότι η ΑΒΑΞ τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου, έχει το ρεκόρ απωλειών για εταιρείες που έχουν κεφαλαιοποίηση άνω των 200 εκατ. ευρώ.

Τις πρώτες 3 ημέρες της χρονιάς, η μετοχή έχει απωλέσει 9,14% της αξίας της, σε σύγκριση με την τιμή της στο κλείσιμο της συνεδρίασης της 31ης Δεκεμβρίου.

Χθες, έκλεισε με απώλειες 1,52% στα 1,69 ευρώ.

Αλλά είπαμε.

Η τιμή στόχος είναι τα 2,79 ευρώ!!!

Συμπέρασμα;

Τι Vinci, τι ΑΒΑΞ!!!

 

Γιατί η Mytilineos αγόρασε Εθνική και Helleniq ENERGY (ΕΛΠΕ)

Θέση στην Helleniq ENERGY (ΕΛΠΕ) ΕΛΠΕ -0,13% 7,66 και στην Εθνική Τράπεζα ΕΤΕ 0% 7,87 για καθαρά επενδυτικούς λόγους έχει «πάρει» η εταιρεία Mytilineos και προσωπικά ο επικεφαλής της εισηγμένης κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος.

Πηγές αναφέρουν ότι στο πρόσφατο placement της Εθνικής, η Mytilineos αγόρασε μετοχές αξίας περίπου 50 εκατ. ευρώ.

Στην παρουσίαση που έγινε από τον CEO της Εθνικής, Παύλο Μυλωνά και τον επικεφαλής των μεγάλων επιχειρήσεων Βασίλη Καραμούζη στις 13 Νοεμβρίου, δηλαδή λίγες ημέρες πριν διενεργηθεί το placement, και ήταν παρών ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, ο επικεφαλής της εισηγμένης θεώρησε τα νούμερα της τράπεζας εξαιρετικά και αποφάσισε να επενδύσει εκτιμώντας ότι η μετοχή μπορεί να αποφέρει σημαντικές υπεραξίες.

Επίσης, στο placement  των ΕΛΠΕ, που διενεργήθηκε πριν τα Χριστούγεννα, αγόρασε το 1% της εταιρείας, αξίας 20 εκατ. ευρώ.

Πηγές της Μytilineos πιστεύουν ότι «σε βάθος χρόνου και η μετοχή των ΕΛΠΕ μπορεί να προσδώσει εξαιρετικές υπεραξίες».

 

Ποιος deep value ξένος αγοράζει AEGEAN

Φίλοι αναγνώστες, όπως ήδη γνωρίζετε, ο Wiseman σας δίνει πληροφόρηση που δεν μπορείτε να τη βρείτε πουθενά αλλού.

Τι να κάνουμε τώρα.

Αρέσει δεν αρέσει, αυτή είναι η ωμή πραγματικότητα.

Γι’ αυτό άλλωστε, εσείς τιμάτε τη στήλη δίνοντάς της καινούριο ρεκόρ μοναδικών χτυπημάτων.

Ο Wiseman της Τετάρτης 3 Ιανουαρίου είχε 144.000 αναγνώστες.

Σας ευχαριστούμε πολύ από τα βάθη της καρδιάς μας για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε.

Γι’ αυτό κι εμείς σας το ανταποδίδουμε και σας αποκαλύπτουμε σήμερα ότι τον τελευταίο καιρό στην μετοχή της Aegean χτίζει θέση ένα από τα κορυφαία γαλλικά value fund του οποίου η φιλοσοφία αποκλειστικά είναι το pure stock picking.

Δεν τους ενδιαφέρει δηλαδή ούτε κλάδοι ούτε χώρες, μόνο η εταιρεία και αν κατά την γνώμη τους είναι πολύ βαθιά υποτιμημένη.

Τότε και μόνο τότε τοποθετούνται.

Άρα, το ότι τοποθετούνται στην μετοχή της Aegean σ’ αυτά τα επίπεδα τιμών λέει πάρα πολλά.

Γιατί ως γνωστόν, οι Γάλλοι έχουν και τη δική τους αεροπορική, Air France / KLM, αλλά προτιμούν να επενδύσουν στην Aegean.

Για να γνωρίζετε, το γαλλικό fund που τοποθετείται στη μετοχή της Aegean είναι το Portzamparc Europe.

Η Portzamparc Gestion είναι 100% θυγατρική της BNP Paribas, με 3 δισ. ευρώ υπό διαχείριση και με αποκλειστικό στόχο να βρίσκουν υποτιμημένες μετοχές σε όλο τον κόσμο.

Pure stock picking approach.

Συγχρόνως, χθες έβγαλε η Morgan Stanley ένα update για τη Ryanair, λέγοντας ότι παραμένει top pick της με σύσταση overweight και τιμή στόχο τα 25€.

Αυτό, όμως που ενδιαφέρει πάρα πολύ την επενδυτική κοινότητα είναι το πώς αποτιμάει η Morgan Stanley την Ryanair.

 

Η Morgan Stanley

Η Morgan Stanley χρησιμοποιεί 2 μεθόδους αποτίμησης.

Η 1η είναι το EV/EBITDA όχι το EV/EBITDAR που χρησιμοποιούν ΣΧΕΔΟΝ όλοι οι Έλληνες αναλυτές.

Αλλά ποια είναι η Morgan Stanley;

Δεν ξέρει αυτή.

Εμείς ξέρουμε καλύτερα.

Η Morgan Stanley θεωρεί εύλογο η Ryanair να παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2026e = 8,2.

Προσέξτε όμως, με βάση το τι περιμένει η Morgan Stanley για το 2026, όχι για το 2024.

Ο λόγος που πρέπει να παίζει με ένα EV/EBITDA 2026e = 8,2 είναι διότι η Ryanair διαχρονικά έχει το υψηλότερο περιθώριο EBITDA και EBIT από όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές.

Μάλλον οι Γάλλοι θα διάβασαν πολύ προσεκτικά το report της Morgan Stanley για την Ryanair και θα είδαν ότι στο ελληνικό χρηματιστήριο υπάρχει η Aegean Airways που το 2023 θα έχει υψηλότερο περιθώριο EBITDA από την Ryanair.

Για την ακρίβεια, η Aegean θα έχει το υψηλότερο EBITDA για το 2023 από όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές με 24,4%.

Δεύτερο υψηλότερο EBITDA θα είναι αυτό της Ryanair με 24,2%.

Έτσι, εφόσον η Ryanair κατά την Morgan Stanley δικαιολογεί ένα EV/EBITDA 2026e = 8,2 τότε σύμφωνα με τους ειδικούς η Aegean δικαιούται και πρέπει να παίζει με ένα EV/EBITDA 2024e = 6,5, όχι 8,2 αλλά 6,5!!!

Και όχι με βάση τα νούμερα του 2026 αλλά του 2024.

Εάν χρησιμοποιήσουμε τώρα τα συντηρητικά δεδομένα του αναλυτή της Εθνικής για το 2024, για να παίξει η Aegean με ένα EV/EBITDA 2024e = 6,5, η τιμή στόχος πρέπει να είναι τα 22,85€.

Προσέξτε τώρα, η Morgan Stanley χρησιμοποιεί και 2ο μοντέλο αποτίμησης.

Το μοντέλο προεξόφλησης ελεύθερων ταμειακών ροών.

Όπου στο συγκεκριμένο χρησιμοποιεί για terminal growth rate 3%.

Εδώ στην Ελλάδα, πάλι καλά που υπάρχει και ο αναλυτής της Εθνικής που βάζει στο μοντέλο του για terminal growth rate το 1%.

Όλοι οι άλλοι βάζουν για terminal growth rate 0%.

Η μετοχή συνεχίζει την συσσώρευσή της όπως παλαιότερα έκανε η μετοχή της Mytilineos στα 15€.

Φεύγουν τα αδύναμα χέρια και μπαίνουν τα δυνατά.

Το απίστευτο είναι φίλοι αναγνώστες ότι η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου 2023 ανήλθε σε 1,86 εκατ, αυξημένη κατά 17,1% σε σύγκριση με το 2022.

Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 11,9% και 19,4% αντίστοιχα.

Ο κ. Βασιλάκης, εκτός του ότι αγόρασε τα warrants με 11,43€, έκανε κάτι που λίγοι παρατήρησαν.

Τα αγόρασε και τα διέγραψε.

Ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να τα χαρίσει στα στελέχη του όπως τόσες άλλες εταιρείες κάνουν.

Αυτή η κίνηση και μόνο κερδίζει τον μικρομέτοχο αλλά και τον μεγαλομέτοχο.

Φίλοι αναγνώστες, αυτή την στιγμή η Aegean είναι ένα από τα  Deep Value & Growth Play του ελληνικού χρηματιστηρίου.

Στα 11,42€, τα χαρτιά της Aegean αλλάζουν χέρια με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 3,828.

Επειδή λοιπόν φίλοι αναγνώστες, η Aegean θα έχει το 2023 το υψηλότερο περιθώριο EBITDA  από όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές, σύμφωνα με κορυφαίο διαχειριστή δικαιούται και πρέπει να παίζει με ένα EV/EBITDA 2024e και όχι 2026e = 6,5, δηλαδή η τιμή στόχος να είναι τα 22,85€.

 

Η Motor Oil, η DOSON και οι μαθηματικές πράξεις των απωλειών

Αγαπητοί αναγνώστες, το μακρινό 2014 η εταιρεία DOSON INVESTMENTS, ιδιοκτησίας των Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη και Γιάννη Θ. Βαρδινογιάννη, κατείχε το 8,78% των μετοχών της MOTOR OIL (ΜΟΗ).

Τον Φεβρουάριο του 2023 μετά από συνεχείς πωλήσεις μετοχών, η DOSON ανακοίνωσε ότι κατέχει πλέον το 4,98% της εισηγμένης.

Στη συνέχεια, στις 21/06/2023 πουλήθηκαν 110.000 μετοχές,  στις 23/06/2023 65.000 μετοχές και τον Δεκέμβριο πουλήθηκαν 240.000 μετοχές.

Σύνολο 415.000 μετοχές.

Δηλαδή σχεδόν το 0,38% το μετοχικού κεφαλαίου της ΜΟΗ.

Άρα η DOSON κατέχει πλέον το 4,60% της Motor OIl.

Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, η DOSON από το 2014 έως και σήμερα έχει εισπράξει περίπου 75 εκατ. ευρώ από συνεχόμενες πωλήσεις μετοχών της MOH.

Τα λεφτά που εισέπραξε  τοποθετήθηκαν κυρίως σε Αυξήσεις Μετοχικών Κεφαλαίων στην εισηγμένη εταιρεία AVE (Επιχειρήσεις Ήχου και Εικόνας), στην οποία τα δυο αδέλφια και η οικογένεια τους κατέχουν σχεδόν το 90% του μετοχικού κεφαλαίου.

Σήμερα η εταιρεία έχει χρηματιστηριακή αξία 70 εκατ. ευρώ.

Εάν, υποθετικά μιλώντας, η DOSON δεν είχε ρευστοποιήσει το 4,18% της Motor Oil από το 2014 έως και σήμερα, το ποσοστό αυτό θα είχε αξία 110.352.000.ευρώ.

Και φυσικά χωρίς να έχουμε υπολογίσει τα μερίσματα και τις επιστροφές κεφαλαίου που έκανε η MOH τα τελευταία 10 χρόνια.

Απλά κάντε τις μαθηματικές πράξεις…

 

Έρχεται γενναιόδωρη εθελουσία από την Alpha Bank

«Ποδαρικό» με μία λίαν γενναιόδωρη εθελουσία θα κάνει το 2024, σύμφωνα με πληροφορίες, στην Alpha Bank.

Όπως με ενημέρωσαν αρμοδίως, η διοίκηση της Αlpha Bank υπό τον Βασίλειο Ψάλτη, ετοιμάζεται τον επόμενο μήνα να ανακοινώσει ένα άκρως γενναιόδωρο πρόγραμμα εθελουσίας από την Τράπεζα.

Δεν κατάφερα να πληροφορηθώ αν έχει μπει κάποιος ποσοτικός στόχος (άλλωστε πλέον ο αριθμός των τραπεζοϋπαλλήλων έχει μειωθεί τόσο που σε λίγο οι εργαζόμενοι στις Τράπεζες θα ανακηρυχθούν είδος προς εξαφάνιση) όμως τα «ποιοτικά χαρακτηριστικά» έχουν περισσότερο ενδιαφέρον.

Το πακέτο, λοιπόν, της αποζημίωσης, όπως μου μετέφεραν, μπορεί να υπερβαίνει και τις 250.000 ευρώ, ποσό που δύσκολα θα μπορούσε να αρνηθεί εργαζόμενος στις μέρες μας.

Ανατρέχοντας πίσω στο (ηλεκτρονικό) μου αρχείο διαπίστωσα την εξής «διαβολική σύμπτωση» που έχει να κάνει με το timing.

Η προηγούμενη,  λοιπόν ,εθελουσία που είχε ανακοινώσει η Alpha Bank ολοκληρώθηκε πέρυσι τον Φεβρουάριο.

Σε αυτήν είχαν ενταχθεί περισσότεροι από 500 εργαζόμενοι υπερβαίνοντας κατά πολύ την αρχική εκτίμηση για περίπου 400 αποχωρήσεις.

Πάνω από το 70% των αιτήσεων προήλθαν από το Δίκτυο της Τράπεζας, ενώ ενεργή ήταν και η συμμετοχή από τις Κεντρικές Υπηρεσίες και τις θυγατρικές εσωτερικού της Τράπεζας.

Αντιλαμβάνομαι ότι με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης των πελατών στα υποκαταστήματα – με ραντεβού και μόλις 3 ώρες ανοικτό το ταμείο – που έχει υιοθετήσει εσχάτως και η Alpha Bank, περισσεύουν αρκετοί εργαζόμενοι.

Επομένως, μία τέτοια κίνηση για την συγκράτηση του κόστους, αποτελεί μάλλον αναπόδραστη συνέπεια.

Βέβαια, οι πελάτες δεν ξέρω πόσο ταλαιπωρούνται με όλα αυτά, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

 

Συμμαχία Περιστέρη – Εξάρχου για την Εγνατία Οδό

Μία νέα συμμαχία φαίνεται πως πάει να στηθεί στις κατασκευές και αυτή αφορά το Νο.1 με το Νο.2 του κλάδου, δηλαδή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Intrakat.

Όπως θα έχετε ενημερωθεί ήδη από το σημερινό ρεπορτάζ του mononews, οι εισηγμένες των οποίων ηγούνται οι Γιώργος Περιστέρης και Αλέξανδρος Εξάρχου, ένωσαν το περασμένο καλοκαίρι τις δυνάμεις τους και αυτή η κίνηση φαίνεται πως τους βγήκε.

Επικρατώντας στους δύο διαγωνισμούς της Εγνατίας Οδού συνολικής αξίας άνω των 160 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση του ανατολικού και δυτικού άξονα του αυτοκινητοδρόμου, έως ότου υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και της Κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis που είναι ο προτιμητέος επενδυτής από το καλοκαίρι του 2021.

Στα του έργου, οι δύο εταιρείες φαίνεται ότι «διάβασαν» αρκετά καλά τους δύο διαγωνισμούς και έδωσαν φυσιολογικές εκπτώσεις, δηλαδή περίπου στο 3%, με αποτέλεσμα να έχουν κλειδώσει και τα δύο έργα σε μία βιώσιμη τιμή,  η οποία αφήνει  περιθώρια κέρδους στις εταιρείες.

Θα διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος στην Οικονομική Αστυνομία ο Χρυσοχοΐδης;

Διάβασα χθες στην «αδερφή στήλη» του power game, ότι η επιστροφή του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, συνδέεται με την «απολαβρανοποίηση» της Αστυνομίας και την εκδίωξη των «ορφανών» του Λαβράνου από την Κατεχάκη.

«Τα ορφανά του Λαβράνου», είναι οι αξιωματικοί που από το 2010 έως και σήμερα συνεργάστηκαν με τον επιχειρηματία και δημιούργησαν από κοινού έναν «άτυπο  μηχανισμό» ο οποίος σιγά – σιγά έχει αρχίσει να βγαίνει στην επιφάνεια.

Αυτό το σύστημα μέσα στην Αστυνομία παρείχε απόλυτη προστασία στον Λαβράνο, την οποία με τη σειρά του ο επιχειρηματίας τη χρησιμοποιούσε για να αντλεί πολιτική και επιχειρηματική επιρροή.

Με την πολιτική επιρροή ο Λαβράνος προωθούσε τους «δικούς» του αξιωματικούς σε καίριες θέσεις της Ελληνικής Αστυνομίας, αλλά και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Απομεινάρια του συστήματος Λαβράνου βρίσκονται ακόμη στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τον επικουρούν.

Όπως σας είχα αποκαλύψει στα μέσα Νοεμβρίου, ήδη από το καλοκαίρι που μας πέρασε, έχουν υποβληθεί πλήθος διαμαρτυριών, καταγγελιών και παραπόνων στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας,  Λάζαρο Μαυρόπουλου, για τον τρόπο που λειτουργεί η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας της ΕΛ.ΑΣ.

Τα παράπονα και οι διαμαρτυρίες προέρχονται από εισαγγελείς που για πρώτη φορά βρέθηκαν αντιμέτωποι με άρνηση της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας να τους επικουρήσει σε έρευνες και ελέγχους που αφορούσαν στον Λαβράνο και τους συνεργάτες του.

Και η άρνηση αυτή εκτείνεται από την υπόθεση των υποκλοπών έως και σε έρευνες για πλαστογραφίες, ελέγχους για απάτες ΦΠΑ τύπου «καρουζέλ», κ.α.

Πάντα κατά τα καταγγελλόμενα, πλήθος εισαγγελικών παραγγελιών έμειναν στο «περίμενε» γιατί ο επικεφαλής της εν λόγω Διεύθυνσης είχε άλλη «ατζέντα».

Σε κάθε περίπτωση, εάν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχει πράγματι τη διάθεση να βάλει τάξη στα «του οίκου του» θα πρέπει να κινηθεί εναντίον της εταιρείας Krikel του Γιάννη Λαβράνου και να καταγγείλει τις συμβάσεις για το αμαρτωλό σύστημα Tetra Sepura, το βοηθητικό σύστημα επικοινωνίας της ΕΛΑΣ που ποτέ δεν λειτούργησε και για το οποίο υπάρχουν ενδείξεις «υπερτιμολόγησης».

Θα πρέπει να κάνει φύλλο και φτερό όλες τις απόρρητες συμβάσεις που έχουν υπογραφεί την τελευταία τριετία από το υπουργείο του για να διαπιστωθεί εάν χρήματα κατέληξαν σε φίλους του Λαβράνου και στον ίδιο τον Λαβράνο.

Και πάνω απ’ όλα, θα πρέπει να δώσει εντολή να παρασχεθεί αμέριστη βοήθεια στον Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Αχιλλέα Ζήση, ο οποίος στη βάση των όσων έχουν αποκαλυφθεί και καταγγελθεί ερευνά την εμπλοκή συγκεκριμένων αστυνομικών που είχαν μεταταχθεί στην ΕΥΠ, στο σκάνδαλο των παράνομων παρακολουθήσεων, του οποίου άλλωστε και ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοΐδης ήταν θύμα.

Η υπόθεση δε χωράει εξωραϊσμούς.

Το φαινόμενο Λαβράνος – που θα μας απασχολήσει ακόμα περισσότερο τους προσεχείς μήνες – δημιουργήθηκε και γιγαντώθηκε σε εποχές που ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ήταν επικεφαλής του υπουργείου Δημοσίας Τάξεως.

Οπότε η όποια «απολαβρανοποίηση» της Αστυνομίας θα αποτελέσει για τον ίδιο και ευκαιρία για θεραπεία μεγάλων λαθών του παρελθόντος.

 

Τι γίνεται με τη Σχολή Μωραΐτη

Φούντωσαν τις τελευταίες εβδομάδες οι φήμες ότι η Σχολή Μωραΐτη άλλαξε χέρια, ύστερα από 70 χρόνια που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της οικογένειας Μωραΐτη – Καρτάλη.

Ένα ιστορικό σχολείο, το κτίριο του οποίου ξεκίνησε ως πρότυπο λύκειο στο κέντρο της Αθήνας τη δεκαετία του ’30 και στη συνέχεια μετακόμισε στο Ψυχικό, όταν ανέλαβε την άδεια λειτουργίας του ο φιλόλογος Αντώνης Μωραΐτης.

Ο wiseman έσπευσε να  διασταυρώσει  την είδηση, με κύκλους προσκείμενους στην οικογένεια Μωραΐτη – Καρτάλη να διαψεύδουν οποιαδήποτε πρόθεση αυτής να διακόψει το έργο που επιτελεί τις τελευταίες δεκαετίες στον χώρο της εκπαίδευσης.

Η Διευθύντρια του σχολείου, Χρυσάνθη Μωραΐτη-Καρτάλη, μετράει ήδη 40 χρόνια εμπειρίας στο τιμόνι του εκπαιδευτηρίου, το οποίο ήταν το πρώτο που εφάρμοσε το IB diploma στην Ελλάδα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν στα δημόσια σχολεία το αντίστοιχο Εθνικό Απολυτήριο βρίσκεται στο στάδιο του δημόσιου διαλόγου εδώ και 24 χρόνια.

 

Η Μεσόγειος στην αποχέτευση του Ξυλοκάστρου

Νέο έργο αξίας 25 εκατ. ευρώ μαθαίνω ότι κλείδωσε πρόσφατα η ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των αποχετευτικών έργων και τις μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων.

Πρόκειται για μία εταιρεία που ουκ ολίγες φορές την έχουμε δει να συμπράττει με τους μεγάλους κατασκευαστές για τη διεκδίκηση έργων απορριμμάτων σε όλη την Ελλάδα, ενώ θεωρείται μαζί με τις ΘΑΛΗΣ και Watt μία από τις σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία έδωσε την καλύτερη προσφορά για αποχετευτικό έργο, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης στην Κόρινθο και πιο συγκεκριμένα στο Ξυλόκαστρο.

Η εταιρεία έδωσε μία σχετικά χαμηλή έκπτωση που ανήλθε στο 1,2%.

Η εταιρεία καλείται να αναλάβει την υλοποίηση αποχετευτικών έργων στην παραλιακή ζώνη του Δήμου Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης και η αρχική διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί για τρία έτη, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επέκτασης για ισόποσο χρονικό διάστημα με απόφαση της τοπικής ΔΕΥΑ.

 

Σκυλακάκης ικανοποιεί ηλεκτροπαραγωγούς και «τελειώνει» την ειδική εισφορά στο αέριο…

Ο wiseman σας πληροφορεί πως ο ΥΠΕΝ Θεόδωρος Σκυλακάκης θα ικανοποιήσει σύντομα ένα δίκαιο αίτημα των ηλεκτροπαραγωγών και με τροπολογία θα καταργήσει πλήρως την ειδική εισφορά στο αέριο.

Ίσως μάλιστα η νομοθετική παρέμβαση να έχει αναδρομική ισχύ από την αρχή του  2024.

Μεγάλες πιέσεις προς την κατεύθυνση αυτή ασκούσε εδώ και καιρό και ο Πρόεδρος του ΣΕΒ, Δημήτρης Παπαλεξόπουλος του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, αλλά και κορυφαίοι ηλεκτροπαραγωγοί όπως οι Ευάγγελος Μυτιληναίος (Protergia-Mytilineos) και Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΗΡΩΝ), ενώ σαφής αλλά πιο διακριτική ήταν και η επιθυμία για κατάργηση από τον Γιώργο Στάσση της ΔΕΗ.

Με την κατάργηση, η ελληνική αγορά θα πάψει να είναι ακριβή, λόγω «τεχνητού» κόστους λειτουργίας των μονάδων αερίου, που ευνοούσε τις εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας.

Μάλιστα, κάποιος από το ΥΠΕΝ, (ας μην μπούμε σε ονοματολογία, μόλις προχθές είχαμε ανασχηματισμό) υπαινίχθηκε ευθέως πως η διατήρηση επί μακρόν της εισφοράς έγινε από «παλαιότερο σύστημα» (σ.σ η έκφραση δική του…) ακριβώς για να ευνοηθούν συγκεκριμένοι εισαγωγείς ρεύματος και να πλουτίσουν.

Με τη σειρά τους οι μαζικές  εισαγωγές έκοβαν ώρες από ελληνικές ΑΠΕ, κυρίως από αιολικά και ηλιακά πάρκα, δημιουργώντας μεγάλες γκρίνιες και μια δύσκολη κατάσταση που τώρα θα λυθεί.

 

Ησύχασε, αλλά μόνο προς το παρόν…

Σας γράφαμε μόλις χθες για υπουργό της κυβέρνησης, που όταν διάβασε τα εκτεταμένα ρεπορτάζ (και στο mononews.gr) ότι θα τοποθετηθεί στο υπουργείο του ένας αναπληρωτής-δερβέναγας που θα του «φάει» όλες τις αρμοδιότητες, έφερε τον κόσμο ανάποδα.

Μάλιστα, από άνθρωπο του Μ.Μ. άκουσε τη σαρδόνια όσο και προφητική κουβέντα «Άσε Υπουργέ, μην βιάζεσαι για παραίτηση, ίσως αποφασίσει ανασχηματισμό ο Πρόεδρος…»,  όπερ και εγένετο λίγες ώρες αργότερα.

Ο Υπουργός δεν μετακινήθηκε πάντως και ούτε… δερβέναγα στο κεφάλι του έβαλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, οπότε ησύχασε.

Περιχαρής το βράδυ το έριξε στα ουίσκι (μόνο τη μάρκα OBAN πίνει όπως μου λένε, ακριβό και ποιοτικό μου το περιγράφουν το σκωτσέζικο, αν και δεν θέλω να κάνω διαφήμιση) και ήπιε τόσο πολύ που στο τέλος ήθελε και να χορέψει…

 

«Μα δεν τελειώσαμε, δεν γίνεται σου λέω δεν τελειώσαμε»…

Ήταν μάλιστα τόσο χαρούμενος και σε κατάσταση πλήρους ευθυμίας που τηλεφώνησε σε φίλο του υφυπουργό, του οποίου η θέση δεν απειλείτο ούτως ή άλλως και του είπε: «Μου έφυγε ένα βάρος, γλύτωσα από μπελάδες».

Ο υφυπουργός, όμως τον προσγείωσε λέγοντάς του πως δεν αποκλείεται, πριν ή αμέσως μετά τις Ευρωεκλογές, ο Πρωθυπουργός να κάνει δομικό ανασχηματισμό με συγχωνεύσεις, συνενώσεις και μεταφορές αρμοδιοτήτων σε υπουργεία.

Έτσι ακριβώς είπε ο υφυπουργός και ο wiseman απλώς το μεταφέρει.

Οπότε ο υπουργός άρχισε να τραγουδά Αντώνη Ρέμο και «Μα δεν τελειώσαμε, δεν γίνεται σου λέω δεν τελειώσαμε…».

 

QUIZ

Ποιος «χαλκέντερος» εφοπλιστής φημολογείται έντονα στην αγορά ότι έχει επισκεφθεί την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), προκειμένου να δώσει στοιχεία για φοροδιαφυγή γνωστού αρχιτέκτονα;

Οι δυο άνδρες έκαναν παρέα τα παλιά τα χρόνια.

Αλλά τα «έσπασαν» και τώρα πλέον δεν μιλιούνται…

Επίσης, δεν ξέρω εάν από τα στοιχεία πράγματι στοιχειοθετείται φοροδιαφυγή!!!

 

Αποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νάιτζελ Φάρατζ: Βρίσκεται σε «διαπραγματεύσεις» με τον Έλον Μασκ για τη χρηματοδότηση του κόμματός του
«2017 – 2024: Τετραγωνίζοντας τους ΚΥΚΛΟΥΣ», ένα καινοτόμο concept δικτύωσης για ανώτερα στελέχη εταιρειών
ΑΙ: Ρωτήστε το αυτοκίνητό σας (video)!
Βουλή: Άρση ασυλίας της Κωνσταντοπούλου αποφάσισε η Επιτροπή Δεοντολογίας
Γάζα: Οι μεσολαβήτριες χώρες εντείνουν τις προσπάθειες για επίτευξη εκεχειρίας
Βασίλης Πατέρας: Η αγάπη του για τη θάλασσα προσφορά για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού
Ο Νίκος Δένδιας θεμελίωσε το νέο κτήριο για τον κυβερνοχώρο, δωρεά του Ιδρύματος Λασκαρίδη
Korinthian Foods: Από την τοπική παραγωγή στην εθνική αναγνώριση
Είκοσι χρόνια επιτυχημένων επεμβάσεων στο υπερσύγχρονο Τμήμα Ακτινοχειρουργικής Εγκεφάλου Gamma Knife του νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ
ΟΛΠ: Με σημαντικές δράσεις προσφοράς κορυφώνεται το ετήσιο μεγάλο πρόγραμμα κοινωνικής υπευθυνότητας