the wise man
Περιεχόμενα
Τρέχουν οι εξελίξεις για δυο τράπεζες: Κρίσιμοι είναι οι επόμενοι μήνες για δυο τράπεζες. Την Praxia Bank η οποία ξεκινάει παρουσιάσεις στο εξωτερικό για να συγκεντρώσει 200 εκατ. ευρώ. Το road show έχει οργανωθεί από την Citi και την ΑΧΙΑ Ventures του δραστήριου Γιώργου Λινάτσα. Κάποιοι λένε ότι δεν είναι τυχαίο το όνομα (PR-AXIA). Επίσης έως τέλη Μαρτίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η πώληση της IBG. Οι ενδιαφερόμενοι για την Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος που σήμερα ανήκει στο Κυπριακό Δημόσιο λέγεται ότι φτάνουν τους 5. Ένας εξ αυτών ακούγεται ότι είναι η οικογένεια Βαρδινογιάννη με τον έμπειρο τραπεζίτη Γιώργο Τανισκίδη να έχει τον πρώτο λόγο.
Ο Θ. Κιτσάκος και ο TAP!
Εκεί που οι δημοσιογράφοι περίμεναν να αρχίσει η χθεσινή συνέντευξη τύπου της γενικής διευθύντριας του TAP για την Ελλάδα Κατερίνας Παπαλεξανδρή, σε αίθουσα του Hilton, ποιον βλέπουν να μπαίνει; Τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ Θεόδωρο Κιτσάκο! Μπήκε χαρούμενος και στρογγυλοκάθησε στην πλευρά που προορίζονταν για τα στελέχη της εταιρείας με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα σχετικό σούσουρο. «Πότε πρόλαβε να τακτοποιηθεί στον ΤΑΡ ενώ μόλις προ εβδομάδων εκπαραθυρώθηκε από τον Γιώργο Σταθάκη;» αναρωτήθηκαν οι παρευρισκόμενοι. Η αλήθεια είναι, βέβαια, πως ο Θ. Κιτσάκος δεν προσελήφθη στην εταιρεία που προωθεί τον αγωγό φυσικού αερίου. Είχε πάει στο Hilton για ένα συνέδριο που γίνονταν σε άλλη αίθουσα. Ε, είδε τον χώρο που είχαν κλείσει από τον ΤΑΡ, νόμισε πως είναι ανοικτή εκδήλωση και έπιασε στασίδι. Ευτυχώς κάποιοι τον ενημέρωσαν διακριτικά πως πρόκειται για συνέντευξη τύπου και αποχώρησε εξίσου διακριτικά!
Δεν πρόλαβαν και οι δημοσιογράφοι να ρωτήσουν την άποψή του για την αγωγή που κατέθεσε η νέα διοίκηση της ΔΕΠΑ για τις οφειλές της ELFE του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη που φτάνουν τα 110 εκατομμύρια…
Τα αποθέματα της Ανατολικής Μεσογείου
Στη διπλανή αίθουσα, του συνεδρίου, μίλησε ο διάδοχος του κ. Κιτσάκου, ο Δημήτρης Τζώρτζης και είπε πολλά και ενδιαφέροντα για τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο και τον υπό σχεδιασμό αγωγό EastMed.
Ο νέος επικεφαλής της ΔΕΠΑ εξήγησε πως οι ειδικοί προβλέπουν διαθεσιμότητα φυσικού αερίου μεταξύ 17 και 20 δισεκ. κυβικών μέτρων ετησίως μέχρι το 2020 και μεταξύ 25 και 30 δισεκ. κυβικών μέτρων ετησίως, τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Επέμεινε πως ο αγωγός EastMed, που θα συνδέει τις νέες πηγές μέσω της Κύπρου, της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας και μέσω του αγωγού «Ποσειδών» θα μεταφέρει το αέριο στην Ιταλία είναι βιώσιμος.
Ο Δημ. Τζώρτζης επέμεινε πως η ολοκλήρωση του East Med είναι εφικτή και διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα.
Όλα θα κριθούν από το αν θα υπογραφεί εντός του 2018 η διακυβερνητική συμφωνία Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας – Ιταλίας.
Φωτογραφική προκήρυξη για τον εαυτό του!
Στα πηγαδάκια του συνεδρίου, αλλά και στο εσωτερικό μεγάλου παραγωγικού υπουργείου, έχει φουντώσει η συζήτηση για τη δράση του διευθυντή του υπουργικού γραφείου.
Το εξαιρετικό στέλεχος φρόντισε να προωθήσει προκήρυξη για τη θέση του γενικού γραμματέα διοίκησης στο υπουργείο του η οποία θα περιέχει όχι μία, αλλά περισσότερες φωτογραφίες, για τον εαυτό του!
Έτσι εξασφαλίζει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια καλής αμοιβής ανεξάρτητα από τυχόν κυβερνητική αλλαγή αφού η θητεία των νέων γενικών γραμματέων είναι τετραετής (με δυνατότητα παράταση για άλλα τέσσερα χρόνια).
Για παράδειγμα στην προκήρυξη απαιτείται διδακτικό έργο (!) για να είσαι διοικητικός γραμματέας στο εν λόγω υπουργείο, αλλά και γνώσεις τεχνολογίας, κ.α.
Μέχρι και στο υπουργείο Εσωτερικών έχουν ανατριχιάσει με τις πρακτικές του εν λόγω διευθυντή, αλλά ο υπουργός του συνεχίζει αμέριμνος.
Μεγάλες δουλειές στα… χαρτιά
Την Τρίτη υποτίθεται πως κατατίθενται οι προσφορές για το έργο των σχεδόν 450 εκατ. ευρώ των δορυφορικών διοδίων, ενώ για το επόμενο τρίμηνο δρομολογείται ο διαγωνισμός για τις νέες ταυτότητες που μπορεί να φτάνει και τα 150 εκατ. ευρώ μαζί με τα αναλώσιμα.
Μέχρι τότε υποτίθεται πως θα έχει ολοκληρωθεί και η επεξεργασία της σύμβασης παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, κόστους κοντά στα 500 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα ωριμάζει και ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος προϋπολογισμού περί τα 350 εκατ. ευρώ (δεν γνωρίζουμε την άποψη των Κινέζων της Cosco για το θέμα).
Μη βιάζεστε να πανηγυρίσετε! Πρόκειται για εξαγγελίες διαφόρων υπουργών και κυρίως του Χρ. Σπίρτζη, η σχέση του οποίου με τη συνέπεια και τα χρονοδιαγράμματα είναι πολύ ελαστική!
Όλα αυτά τα έργα, αλλά και πολλά άλλα που κυκλοφορούν φαίνεται πως θα μείνουν στα χαρτιά για πολλούς μήνες ακόμα. Παίρνουμε όμως συγχαρητήρια για την απορρόφηση του ΕΣΠΑ και έχουμε μεγάλες πρωτιές στο «πακέτο Γιούνκερ»!