Περιεχόμενα
Οι περίεργοι ψίθυροι της αγοράς
Χθες η αγορά των μετοχών «μάτωσε» (ο Γενικός Δείκτης έκλεισε το -2,2%) και ήταν απόλυτα λογικό μετά και το ράλι των τελευταίων εβδομάδων.
Όμως δυο μετοχές δεν πέρασαν απαρατήρητες.
Της Ελλάκτωρ και της Mytilineos που έκλεισαν με μικρή πτώση.
Αυτό δεν είναι τυχαίο, μου λένε οι ειδικοί.
Επίσης, η αγορά δεν φάνηκε να ικανοποιείται από το report της SOCIETE GENERALE που ανάφερε ότι η Motor Oil θα μπει στον δείκτη MSCI, ενώ για την Πειραιώς τόνιζε ότι είναι κοντά.
Μάλιστα χθες άκουγα κάτι περίεργους ψιθύρους για την MOTOR OIL.
Τους άκουσα μεν, δεν τους γράφω δε…
Πάντως, εάν και σήμερα η μετοχή της Πειραιώς δεν κλείσει προς την περιοχή των 1,85 ευρώ από 1,70 χθες, τότε μπαίνει στην μάχη του MSCI με εμφανώς ανύπαρκτα όπλα.
Όπως σας είπαμε χρειάζονται περίπου 70 εκατ. ευρώ αγορές, για να διατηρηθεί στην περιοχή των 1,85 ευρώ από τις 20 έως τις 31 Ιανουαρίου που είναι και οι κρίσιμες ημέρες που τα πάντα κρίνονται για τον MSCI.
Περιμένουμε λοιπόν…
To old money στην Ιντεάλ
Χθες στην Ιντεάλ άλλαξε χέρια το 2,17% των μετοχών στην τιμή των 3,40 ευρώ.
Πρόκειται για προσυμφωνημένες συναλλαγές, αφού διακινήθηκαν 28 πακέτα συνολικού όγκου 870.000 τεμαχίων αξίας 2,96 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για νέες τοποθετήσεις στη μετοχή από μεγάλα χαρτοφυλάκια που προήλθαν μετά το report της Pantelakis.
Πωλητές εμφανίζονται σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες παλαιοί μέτοχοι της Three Cents, εταιρεία η οποία προσφάτως πέρασε στην Coca Cola.
Αγοραστές πολλοί επιχειρηματίες του old money…
Οι ειδικοί μου λένε ότι το 2023 θα είναι η χρονιά της Ideal…
Ο Έλλην τραπεζίτης του 1 εκατ. ευρώ
Φωτιές άναψε χθες η έκθεση της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Αρχής (European Banking Authority) η οποία έφερε στην επιφάνεια τον μοναδικό εκατομμυριούχο Έλληνα τραπεζίτη.
Μην ακούτε λοιπόν της διαδόσεις για τους παχυλούς μισθούς και τα χρυσά bonus των τραπεζιτών, διότι σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία δεν ισχύουν.
Στην Ελλάδα την τριετία 2019- 21 μόνο ένας τραπεζίτης βρέθηκε να αμείβεται συνολικά με 1 εκατ. ευρώ.
Όπως καταλαβαίνετε, άναψαν τα τηλέφωνα προσπαθώντας να εντοπίσουν τον «χρυσό τραπεζίτη» χωρίς όμως – τουλάχιστον απ’ ό,τι έμαθα – να υπάρχει μία «επίσημη» ταυτοποίηση του.
Βέβαια εμένα κάπου πηγαίνει το μυαλό μου, αλλά μην περιμένετε ονόματα… διότι ο Νόμος περί προσωπικών δεδομένων είναι αρκετά αυστηρός.
Άλλωστε οι αναγνώστες της στήλης διαθέτουν ικανή φαντασία για τους οδηγήσεις στα σωστά μονοπάτια.
H κομψή Μαρέβα στο Νταβός
Νομίζω ότι αρκετά ασχοληθήκαμε με τα επίσημα ραντεβού που είχε κυρίως ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά και οι υπουργοί του στο Νταβός.
Άλλωστε τώρα πρέπει να περιμένουμε να δούμε και το τι θα αποδώσουν οι συναντήσεις αυτές στις χιονισμένες Αλπεις.
Σήμερα λοιπόν θα σας μεταφέρω την ιδιαίτερα θετική εντύπωση που αποκόμισαν όσοι έτυχαν να βρεθούν χθες – όχι στο World Economic Forum – αλλά λίγο πιο δίπλα εκεί που πραγματοποιούνται οι εκδηλώσεις του Ελληνικού παραρτήματος (Greek House of Davos), από την σύζυγο του πρωθυπουργό Μαρέβα.
Όπως μου μετέφεραν, η σύζυγος του πρωθυπουργού εντυπωσίασε για μία ακόμη φορά με την άψογη εμφάνιση της και τις στιλιστικές επιλογές της.
Καλή εντύπωση έκανε πάντως και τρυφερή συνύπαρξη της Ευγενίας Μανωλίδου με τον σύζυγο της, Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος παρεμπιπτόντως το βράδυ είχε μία αρκετά ενδιαφέρουσα συνάντηση με εκπροσώπους του γιγαντιαίου fund της Carlyle.
Εκτός διαγωνισμού τα λεωφορεία που στρίβουν μόνα τους
Εκτός του διαγωνισμού για τα πράσινα λεωφορεία τίθεται πλέον και επίσημα η Build Your Dreams (BYD), που εκπροσωπείται στη χώρα μας από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία, καθώς η προσφυγή της κινεζικής εταιρείας απορρίφθηκε σιωπηρά.
Τώρα το μόνο που μένει να φανεί είναι το κατά πόσο η εταιρεία θα σηκώσει το ζήτημα, καθώς είχε μέχρι χθες τη δυνατότητα να προσφύγει στο ΣτΕ.
Ωστόσο, μία τέτοια κίνηση θα σημαίνει πως η BYD συνεχίζει την κόντρα με την ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, ενώ θα έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση των απαραίτητων λεωφορείων για τη στήριξη του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.
Επίσης, συνέπεια της τακτικής αυτής θα είναι η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, καθώς το Υπουργείο στρέφεται σε leasing οχημάτων από την ΚΤΕΛ Α.Ε για να καλύπτει τα δρομολόγια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως έκανε ήδη για τη χρονιά που διανύουμε.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι ίδιες πηγές προσθέτουν πως αν η BYD δεν κυνηγήσει άλλο το ζήτημα, τότε θα ανοίξει ο δρόμος για την άφιξη των πρώτων καινούργιων πράσινων λεωφορείων εντός του Α Εξαμήνου του τρέχοντος έτους.
Να σημειωθεί ότι το mononews.gr είναι το μοναδικό μέσο ενημέρωσης στην Ελλάδα που ανέδειξε το θέμα των κινεζικών λεωφορείων που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην Ολλανδία καθώς… έστριβαν μόνα τους.
Κολλέγιο = Φαρ Ουέστ: Η κόκκινη κηλίδα στο πέτο του καλοσιδερωμένου Συνολάκη
Μεγάλη ήττα για την διοίκηση ήταν το χθεσινό πολύ σοβαρό επεισόδιο που σημειώθηκε μέσα στον χώρο του Κολλεγίου Αθηνών.
Δεν ξέρω εάν ο κ. Κώστας Συνολάκης, ο επικεφαλής του σχολείου ξέρει να γράφει καλές εκθέσεις, είναι καλός καθηγητής, κάνει καλό PR με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και με άλλους επιχειρηματίες ή διοργανώνει εντυπωσιακές φιέστες.
Αυτό που ξέρω είναι ότι χθες αυτό που συνέβη στο σχολείο ήταν μια παταγώδης αποτυχία.
Το σχολείο παραλίγο να γίνει φαρ ουέστ…
Για τον περιστατικό έχετε ενημερωθεί άπαντες.
Δυο Αλβανοί πήδηξαν την μάντρα του Κολλεγίου και με ένα μαχαίρι απείλησαν έναν μαθητή.
Τον απείλησαν ότι θα μαχαιρώσουν έναν άλλο φίλο του, τον οποίο προφανώς δεν κατάφεραν να εντοπίσουν.
Τα ονόματα όσων έχουν εμπλακεί στην υπόθεση είναι πλέον γνωστά.
Να φανταστείτε ότι μόλις έγινε γνωστό ότι μπούκαραν οι Αλβανοί με τα μαχαίρια, τα παιδιά κλείστηκαν στις τάξεις τους.
Το απόλυτο χάος δηλαδή.
Μαζί με την ασφάλεια του σχολείου, που έψαξε τους Αλβανούς, ενεργοποιήθηκε ακόμα και η ασφάλεια της οικογένειας Βαρδινογιάννη, καθώς ένα από τα παιδιά φοιτά στο συγκεκριμένο σχολείο.
Θεωρώ ότι ο κ. Συνολάκης, ο οποίος βέβαια αποχωρεί σε λίγο καιρό, θα έπρεπε ήδη να έχει υποβάλει την παραίτησή του.
Το περιστατικό αυτό θα είναι μια «κόκκινη» κηλίδα στο «καλοσιδερωμένο γιακά» του ανθρώπου που επί των ημερών του το Κολλέγιο Αθηνών παραλίγο να γίνει Φαρ Ουεστ….
Κολλέγιο Αθηνών: Προκοπίου – Μαρτίνος οι ευεργέτες
Μιας και αναφερόμαστε στο Κολλέγιο Αθηνών να σας πω ότι έμαθα νεότερα για το νέο παράρτημα του σχολείου που θα δημιουργηθεί στο Ελληνικό.
Το ρεπορτάζ σας το είχε αποκαλύψει κατά αποκλειστικότητα το mononews και η Χριστίνα Παπαγιάννη.
Έμαθα λοιπόν ότι στους μεγάλους δωρητές, εκτός από τον Γιώργο Προκοπίου, θα είναι εκτός απροόπτου και ο Θανάσης Μαρτίνος.
Ο Προκοπίου θα χρηματοδοτήσει την αγορά του οικοπέδου και ο Μαρτίνος την ανέγερση των κτηρίων.
Olympia Group: Δεν μας ενδιαφέρει το Πλαίσιο
Χθες άπαντες ενημερωθήκατε από το mononews για τις προθέσεις της οικογένειας Γεράρδου να πουλήσουν το Πλαίσιο.
Το αρχικό ζητούμενο τίμημα αγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ.
Υπερβολικό η μη αυτό θα το κρίνει η οικογένεια και ο υποψήφιος αγοραστής.
Στο άκουσμα αυτής της τιμολόγησης κάποιοι που θα μπορούσαν να εξετάσουν την περίπτωση ενός deal, μειδιούν.
Γράφαμε λοιπόν ότι προς αυτήν την κατεύθυνση και σύμφωνα με πληροφορίες έχουν αρχίσει οι βολιδοσκοπήσεις και προκαταρκτικές επαφές όχι μόνο με funds αλλά και με δυνητικά ενδιαφερόμενους άλλους «παίκτες» όπως είναι τα Public του επιχειρηματικού ομίλου του Πάνου Γερμανού.
Πηγές της Olympia Group που μίλησαν με τον Wiseman ξεκαθάρισαν ότι ο όμιλος δεν ενδιαφέρεται να εξαγοράσει το Πλαίσιο.
Πάντως την δουλειά έχει αναλάβει να την τρέξει γνωστός άνθρωπος της αγοράς.
Τζώρτζης Κουτσολιούτσος: Το μεγάλο come back του κοσμικού 55αρη
Μετά από πολύ καιρό ο κοσμικός Τζώρτζης Κουτσολιούτσος επανεμφανίστηκε την προηγουμένη Κυριακή σε ένα από τα πιο hot bar του Ψυχικού, το Zebra.
Βρέθηκε εκεί στο κάλεσμα του εφοπλιστή Γιάννη Ξυλά (έχει παντρευτεί την Έλενα Μαντζαβίνου η οποία είναι αδελφή της Μαρίζας Κουτσολιούτσου).
Φιλικός με όλους ο Τζώρτζης πραγματικά ξεπέρασε τον εαυτό του.
Πριν από 2019 ο arrogant Τζώρτζης σχεδόν δεν μιλούσε σε κανέναν.
Για αυτόν τα πολυτελή αυτοκίνητα με τις συνοδείες, τα ελικόπτερα και τα yachts ήταν απλά καθημερινά πράγματα.
Τότε ο πολύς CEO κοιτούσε να (ψεύτικα) νούμερα της εταιρείας του, της Folli Follie, και χαιρόταν σαν μικρό παιδί.
Προφανώς γιατί και ο ίδιος είχε πιστέψει ότι ήταν αληθινά.
Απλά ο πολύς Τζώρτζης είχε χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα.
Όμως τα σκάνδαλα και οι φυλακές τον προσγείωσαν απότομα και έτσι τώρα προσπαθεί να κάνει τον καλό σε όλους.
Φανταστείτε ότι στο πάρτι μιλούσε και σε ανθρώπους που ούτε καν τους ήξερε.
Το ερώτημα είναι πλέον εάν του μιλούσαν αυτοί.
Πάντως ο Τζώρτζης πρέπει να περιμένει με ανυπομονησία να ξεκινήσει η δίκη για την Folli Follie…
Στο κάλεσμα Ξυλά παραβρέθηκε και ο έτερος γίγας της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Ξέρετε ο επιχειρηματίας που του βγάζουν στον πλειστηριασμό τα σπίτια στο Κολωνάκι και μια συλλογή πινάκων που είχε.
Αλήθεια αυτός ξεμπέρδεψε με κάτι υποθέσεις που είχε ανοίξει στις ΗΠΑ, καθώς το FBI τον είχε βάλει στο μάτι με την υπόθεση της εσωτερικής πληροφόρησης των αμερικάνικων μετοχών; Η γνωστή υπόθεση Insider trading goldman sachs.
Εδώ και δυο χρόνια δεν έχουμε ακούσει κουβέντα.
Προφανώς συμβιβάστηκε και σίγουρα κάτι θα πλήρωσε.
Πάντως στις ΗΠΑ δεν ξανατολμησε να πατήσει το πόδι του.
Μου λένε δε ότι δεν τολμάει να φύγει ούτε εκτός Ελλάδος.
Γιγαντιαίος παίκτης…
Όπως έχετε διαπιστώσει στις ΗΠΑ, στο Βέλγιο και αλλού, οι υπηρεσίες δεν αστειεύονται….
Μπαίνει και στα Logistics η Μελίνα Τραυλού
Άνοιγμα στις υπηρεσίες logistics πραγματοποιεί η Neptune Lines, συμφερόντων της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνας Τραυλού.
Μέσω ανάρτησης στο λογαριασμό της στο LindkedIn η ναυτιλιακή γνωστοποίησε την ίδρυση νέας εταιρείας με την ονομασία Neptune Land Services, η οποία θα παρέχει υπηρεσίες logistics για την κάλυψη των αναγκών εφοδιασμού των πελατών της και λύσεις που θα περιλαμβάνουν αποθήκευση, επεξεργασία και εσωτερική διανομή για έτοιμα οχήματα (finished-vehicles).
Πρόκειται για το επόμενο βήμα της αναπτυξιακής στρατηγικής της Neptune Lines, η οποία για περισσότερα από 40 χρόνια στηρίζει τους πελάτες της με αποδοτικό και βιώσιμο τρόπο.
Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία, που διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, διατηρεί ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις με τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες και κατέχει ξεχωριστή θέση στη ναυτιλιακή βιομηχανία για την δράση της σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση.
Το σίριαλ με το Βεϊνόγλου
Όσο κι αν βιάζονται μερικοί να κλείσουν την εξαγορά της Βεϊνόγλου από την αμερικανική HIG Capital, η διαδικασία είναι μακρά και δε θα ολοκληρωθεί σε λιγότερο από ένα μήνα από σήμερα.
Αυτό λένε σε κάθε ευκαιρία οι ιθύνοντες του fund και είναι λογικό, μιας και η μεγαλύτερη και παλαιότερη ελληνική εταιρεία μεταφορών έχει περισσότερες από 12 θυγατρικές.
Για να περάσουν σε αμερικανικά χέρια χρειάζεται χρόνος και υπογραφές που θα πέσουν καθ’ όλη τη διάρκεια του μετασχηματισμού, όση προθυμία κι αν υπάρχει από τους επενδυτές και την οικογένεια, στην οποία θα παραμείνει το 20% της Ορφέας Βεϊνόγλου και το management του ομίλου.
Τρομάζουν και το Υπουργείο οι εκπτώσεις της ΖΙΤΑΚΑΤ
Aκολουθώντας τη μεγάλη επιτυχία που είχε με το Δήμο Γλυφάδας, η τεχνική εταιρεία ΖΙΤΑΚΑΤ μπαίνει δυναμικά στις Business των αντιπλημμυρικών έργων που δημοπρατεί αυτή την περίοδο το Υπουργείο Υποδομών.
Μαθαίνω πως πριν από λίγες ημέρες η τεχνική εταιρεία των αδερφών Ζαφειρόπουλων, μειοδότησε και πήρε το πράσινο φως για τα αντιπλημμυρικά έργα συνολικής αξίας 21 εκατ. ευρώ στο Λουτράκι, καθώς το Υπουργείο έδωσε το τελικό ΟΚ για την ποιότητα των έργων.
Για να σας φρεσκάρω τη μνήμη η ZITAKAT είχε δώσει την καλύτερη προσφορά επικρατώντας μάλιστα έναντι του ισχυρού ανταγωνισμού, καθώς στον διαγωνισμό είχε κατέβει και η Intrakat.
Η ZITAKAT έδωσε από ό,τι φαίνεται μάχη για να κερδίσει το έργο και έβαλε βαθιά το χέρι στην τσέπη καθώς έδωσε έκπτωση ύψους 47,9% με αποτέλεσμα να αναλαμβάνει το έργο στα 10,9 εκατ. Ευρώ.
Βέβαια, μου δημιουργούνται μερικές απορίες σχετικά με το ύψος της έκπτωσης, καθώς δύσκολο μπορεί κανείς να υπολογίσει το κέρδος επιδιώκουν οι Ζαφειρόπουλοι σε μία περίοδο που τα κατασκευαστικά υλικά, η ενέργεια και τα καύσιμα, έχουν φθάσει στο … Θεό .
Άλλωστε απ΄ό,τι ακούω, την ίδια απορία για την προσφορά της ΖΙΤΑΚΑΤ είχαν και στο Υπουργείο Υποδομών, το οποίο ζήτησε από την εταιρεία να δικαιολογήσει την «ασυνήθιστα χαμηλή οικονομική προσφορά» της.
Τι είδε στον Μυτιληναίο η Pantelakis Securities
Τιμή στόχο τα 28,5 ευρώ δίνει για την μετοχή της Mytilineos η Pantelakis Securities.
Σε χθεσινή της ανάλυση επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα των προηγούμενων τριμήνων καταδεικνύουν ότι η εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει κέρδος χωρίς «να αφήσει το τζίνι του κόστους να πεταχτεί έξω από το μπουκάλι».
Διαπιστώνει ότι οι εταιρεία ξεπέρασε σχετικά εύκολα τα εμπόδια που έβαλε η πανδημία. Όπως αναφέρει η πορεία της εταιρείας « τους αιφνιδίασε ευχάριστα» προβλέποντας πλέον ότι το ΕΒΙDA του Ομίλου θα φθάσει τα 800 εκατ.ευρω εως το 2024 χάρη κυρίως σε μια πολύ ισχυρή απόδοση στο Power & Gas, αλλά και στο (τώρα εκτός λειτουργίας) Μονάδες RSD και SES.
Σε κάθε περίπτωση αναγνωρίζει ότι η μετοχή ακολούθησε μια ισχυρή πορεία τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά όπως εκτιμούν τι το ράλι συνεχιστεί , κυρίως χάρη στους επενδυτές που προεξοφλούν τη σημαντική αύξηση των λειτουργικών κερδών.
Άλλωστε, όπως το απέδειξε το χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων της ΜΥΤΙΛ, τα κέρδη άντεξαν , όχι μόνο κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά, κυρίως, στην πρόσφατη ενεργειακή κρίση.
Να θυμίσουμε ότι και η Alpha Finance προχώρησε σε αναβάθμιση της σύστασης για την εταιρεία Μυτιληναίος δίνοντας τιμή στόχο τα 31,40 ευρω.
Τέρμα η ξηρά, όλοι στις θάλασσες δηλαδή;
«Ρεπορτάζ είναι ό,τι κατάλαβες εσύ μόνος σου, εκεί που πήγες παιδί μου, μην ακούς τι σου λένε οι άλλοι» συνήθιζε να λέει σε νεότερους δημοσιογράφους ένας μεγάλος δάσκαλος της δημοσιογραφίας.
Σε αυτήν ακριβώς τη χρονική συγκυρία, ο ΥΠΕΝ Κώστας Σκρέκας παρουσίασε το νέο αναθεωρημένο και ολίγον…φαραωνικό Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
Ως πιστός μαθητής του αείμνηστου δάσκαλου (για τον Λέοντα Καραπαναγιώτη πρόκειται) ο wiseman κατάλαβε από την παρουσίαση του νέου ΕΣΕΚ, ότι πλέον η προσοχή στα αιολικά πάρκα στρέφεται στα θαλάσσια αιολικά (τα υπεράκτια-offshore που λένε και στο χωριό μου) και μάλλον το ΕΣΕΚ εγκαταλείπει τα χερσαία αιολικά για τα οποία μας τριβέλιζαν επί 20-25 χρόνια πόσο καλά είναι και στα οποία έχουν γίνει πολύ μεγάλες επενδύσεις.
Παράδειγμα: με βάση όσα παρουσίασε ο Κώστας Σκρέκας προβλέπονται χερσαία αιολικά μόνον 2.000 Μεγαβάτ έως το 2030.
Μα για μισό λεπτό όμως: νομίζω πως 2.000 Μεγαβάτ είναι ήδη, τα έργα των διαγωνισμών, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή.
Άρα τέλος τα χερσαία;
Υπάρχουν όμως έτοιμα σχέδια για 1000-1500 επιπλέον Μεγαβάτ χερσαία αιολικά έτοιμα στα χαρτιά και με εγκρίσεις αλλά και με χρήματα που έχουν ξοδευτεί για να φτάσουν σε ώριμο βαθμό έγκρισης.
Τι θα γίνουν αυτά; Θα πεταχτούν στη… θάλασσα για χάρη των θαλάσσιων αιολικών;
Mεγάλοι και σοβαροί ενεργειακοί όμιλοι που έχουν επενδύσει χρόνο και χρήμα στον κλάδο, αναρωτιούνται φωναχτά και εμείς μεταφέρουμε την απορία.
Αλλά και ο στόχος του ΕΣΕΚ για τα υπεράκτια αιολικά στα 2.700 Μεγαβάτ μέχρι το 2030 και 17.000 ΜW μέχρι το 2050, δεν είναι εφικτός όπως λένε όλοι, ακόμη και οι πλέον αισιόδοξοι υποστηρικτές τους.
Άρα για ποιο λόγο γίνονται τα σχέδια αυτά, αφού σε ένα χρόνο μάλλον θα αναθεωρηθούν προς τα κάτω;
Μία μάλλον …σατανική εξήγηση που δόθηκε είναι πως οι υποστηρικτές των χερσαίων αιολικών βαρέθηκαν να αντιμετωπίζουν την σκληρή κόντρα των τοπικών κοινωνιών τις περισσότερες φορές χωρίς προφανή λόγο, κατά της εγκατάστασης αιολικών στην περιοχή τους και αποφάσισαν να τους τρομάξουν:
«Δεν τα θέλετε στην περιοχή σας; Θα τα πάμε και εμείς στη θάλασσα όπου αποκλείεται να διαμαρτυρηθούν οι τσιπούρες και οι ξιφίες του Αιγαίου και του Ιονίου. Θα χάσετε έτσι τα αντισταθμιστικά οφέλη από την εγκατάσταση στις …άπαρτες βουνοκορφές και τότε να σας δούμε!»
Για του λόγου το αληθές υπάρχουν ήδη διαρροές για τις πρόνοιες του νέου Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τις ΑΠΕ.
Φυσικά όλα θα κριθούν στην πράξη…
Ποιος θα πληρώσει τις επιδοτήσεις
Υπάρχει όμως και άλλη μία, πολύ πρακτική παράμετρος σε σχέση με το ΕΣΕΚ του Κώστα Σκρέκα.
Προβλέπει τα επόμενα 10 χρόνια, σταθμούς αποθήκευσης με τις υπερ-μπαταρίες γύρω στα 8.500 Μεγαβάτ και υπεράκτια αιολικά περίπου 2.700 Μεγαβάτ.
Για μισό όμως (και πάλι). Πρόκειται για πανάκριβες επενδύσεις με τεχνολογίες νέες και άγνωστες για την Ελλάδα.
Χρειάζονται γενναία επενδυτική και λειτουργική επιδότηση.
Ένας έγκυρος καθηγητής του ΕΜΠ μου είπε πως οι επιδοτήσεις αυτές πρέπει να φτάσουν τα 5-6 δισ. στη δεκαετία, δηλαδή 600 εκατομμύρια το χρόνο.
Ποιος θα τα πληρώσει αυτά τα χρήματα για την απαραίτητη αλλά (οικονομικά) επώδυνη μετάβαση;
Υποψιάζομαι αυτό που υποψιάζεστε και εσείς: μάλλον οι φορολογούμενοι, αλλά αυτό ως το καλοκαίρι δεν θα το συζητάει κανείς.
Μετά, βλέπουμε, «εκτός αν μετά εγκαταλειφθούν τα φιλόδοξα υπεράκτια και αποθηκευτικά πολυδάπανα έργα και επανέλθουμε στον παραδοσιακό λιγνίτη μας μέχρι νεωτέρας…» όπως προβλέπει ο σοφός καθηγητής.
Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.
Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και βελτίωση του καιρού από βδομάδα
- ΠΑΣΟΚ για διαγραφή Σαμαρά: «Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κυβέρνηση καθώς υπάρχουν φυγόκεντρες δυνάμεις»
- Πορεία Πολυτεχνείου: Ξεκίνησε η πορεία των Φοιτητικών Συλλόγων – Προσαγωγές από την ΕΛΑΣ
- Βοτανικός: Ανήλικη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε νυχτερινό κέντρο