Αγρίεψε το σκληρό αγόρι της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΠΑΝ), ο “πολύς” κ. Γιάννης Λιανός.
Χθες έγινε γνωστό ότι κάθισε και έφτιαξε κάποιες επιστολές που τις έστειλε τόσο τόσο προς τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και τον όμιλο Mytilineos ζητώντας διευκρινίσεις για τις δεσμευτικές προσφορές που κατέθεσαν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Με την ίδια φιλοσοφία ο Λιανός θα πρέπει να στείλει και επιστολή και να ζητήσει εξηγήσεις από την Macquarie η οποία εξαγόρασε το 49% των μετοχών του ΔΕΔΔΗΕ, δίνοντας το εντυπωσιακό ποσό των 2,1 δις ευρώ.
Όσον αφορά την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ σύμφωνα με πληροφορίες, η κίνηση της ΕΠΑΝ υπαγορεύεται στο πλαίσιο της ευρύτερης έρευνας που διεξάγει για τον κλάδο κατασκευών και παραχωρήσεων.
Η ΕΠΑΝ φέρεται να κινητοποιήθηκε μετά τη διαπίστωση σημαντικής απόκλισης των προσφερόμενων τιμημάτων από τις διεκδικήτριες κοινοπραξίες, αλλά και από τις εκτιμήσεις των συμβούλων του εν λόγω διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) – EGIS PROJECTS S.A. (25%) ως Προτιμητέο Επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.
Η δεσμευτική προσφορά ανέρχεται σε 1.496.100.000 ευρώ.
Η προσφορά της μειοδότριας κοινοπραξίας Μυτιληναίος– Vinci – ΑΒΑΞ απείχε πέραν του 15% από εκείνη των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis και γι’ αυτό εξάλλου το δεύτερο σχήμα δεν κλήθηκε να καταθέσει -στο πλαίσιο της προβλεπόμενης διαδικασίας- βελτιωμένη προσφορά προς το ΤΑΙΠΕΔ.
Mαλώνουν…
Είναι όμορφη, με καλές σπουδές και παραδοσιακές ισχυρές φιλίες στα υψηλά πατώματα.
Έχει περάσει από κορυφαίες θέσεις, σε άλλες τράπεζες.
Στην τράπεζα που εργάζεται σήμερα, προσελήφθη για να υλοποιήσει έναν πολύ δύσκολο στόχο.
Θεωρεί όμως ότι η διοίκηση δεν την βοηθά.
Γι’ αυτό λέει δεξιά αριστερά ότι την «υποβαθμίζουν».
Ο CEO τα ξέρει όλα αυτά αλλά είναι υποχρεωμένος να βλέπει την μεγάλη εικόνα.
Γι’ αυτό και της απαντά με το ίδιο υποτιμητικό βλέμμα…
To μεγάλο μυστικό του Γιώργου Στάσση και της ΔΕΗ
Μια ευχάριστη έκπληξη επιφυλάσσει στους αναλυτές η διοίκηση της ΔΕΗ ΔΕΗ 0% 11,75 για τα αποτελέσματα 6μήνου.
Η ΔΕΗ κατέβασε τον καθαρό δανεισμό της κάτω από τα 3 δις Ευρώ για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες και ανέβασε σημαντικά τον λογαριασμό των μετρητών της.
Αυτό συνέβη επειδή φέτος το καλοκαίρι, τον Ιούνιο, εισέπραξε 325 εκατ. € + 50 εκατ. € από τις δύο τιτλοποιήσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών που είχε πραγματοποιήσει νωρίτερα μέσα στη χρονιά.
Η πρώτη τιτλοποίηση αφορούσε ληξιπρόθεσμες οφειλές έως 60 ημερών ονομαστικής αξίας 260 εκατ. Ευρώ.
Η JP Morgan που πήρε τη δουλειά, κατέθεσε στα ταμεία της ΔΕΗ 200 ζεστά εκατ. Ευρώ από τα οποία τα τελευταία 50 καταβλήθηκαν τον Ιούνιο.
Η 2η τιτλοποίηση ήταν μεγαλύτερη, ονομαστικής αξίας 1,6 δις € και αφορούσε οφειλές που καθυστερούσαν για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών.
Η κοινοπραξία Carval-Deutsche-Pimco που ανέλαβε να τις εισπράξει, κατέβαλε στην ΔΕΗ ως προκαταβολή τα 325 εκατ. Ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά το 1,6 δις € η ΔΕΗ το είχε διαγράψει από τον ισολογισμό της, είχε πάρει τις αναγκαίες προβλέψεις, επομένως τα 325 εκατ. Ευρώ θα εμφανιστούν ως «δώρο» από τον ουρανό.
Για την ακρίβεια θα είναι «δώρο» από τον σωστό σχεδιασμό.
Γιατί από τον σωστό σχεδιασμό κρίνονται και συγκρίνονται οι διοικήσεις και όχι από τα μεγάλα λόγια…
Το ισπανικό μοντέλο κατέστρεψε τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας
Το πόσο σωστή ήταν η απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης, να δημιουργήσει ένα Ειδικό Ταμείο για να βοηθήσει ΟΛΑ τα νοικοκυριά να αντιμετωπίσουν το κύμα ξαφνικής ακρίβειας που ενέσκηψε στην Ευρώπη, φαίνεται καλύτερα αν συγκριθεί με τις πρακτικές που εφάρμοσαν άλλες κυβερνήσεις.
Στην Ισπανία, για παράδειγμα, η σοσιαλιστική κυβέρνηση χωρίς δισταγμό, επέβαλε πλαφόν τιμής στην πώληση ηλεκτρικού ρεύματος, με πρόσχημα την προστασία των ευάλωτων νοικοκυριών.
Η απόφαση αυτή οδήγησε τις εταιρείες παραγωγής σε οικονομική ασφυξία (αφού δεν μπορούσαν να καλύψουν το κόστος) και τελικά σε λουκέτα.
Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στην Βρετανία.
Αντιθέτως η Ελληνική κυβέρνηση δημιούργησε ένα Ειδικό Ταμείο, το προίκισε με τα απαραίτητα κεφάλαια, για να ασκήσει τη σωστή στοχευμένη, κοινωνική πολιτική, χωρίς άχρηστες και ανόητες διοικητικές παρεμβάσεις στην αγορά.
Η κοινωνική πολιτική είναι δουλειά της κυβέρνησης και όχι των επιχειρήσεων…
Αίσιο τέλος σύντομα;
Σε λίγες ημέρες εκδικάζεται στο Εφετείο Αθηνών η γνωστή υπόθεση της διαμάχης ΔΕΠΑ Εμπορίας και ELFE, συμφερόντων Λαυρεντιάδη, για τις οφειλές της τελευταίας, ενώ τότε λήγει και η προθεσμία αναστολής από το ΤΑΙΠΕΔ της φάσης υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
Το Εφετείο θα συνεκδικάσει τις εφέσεις ΔΕΠΑ Εμπορίας και ELFE κατά της πρωτόδικης απόφασης, που εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2019.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις νομικών κύκλων, η απόφαση του δικαστηρίου και η καθαρογραφή της θα πάρει τουλάχιστον ένα χρόνο ενώ σε κάθε περίπτωση αναμένεται όποιος χάσει την υπόθεση να καταφύγει στον Άρειο Πάγο.
Η δικαστική διένεξη δεν φαίνεται να τελειώνει σύντομα ενώ ενέχεται και το επιπλέον ρίσκο, αν η ΔΕΠΑ χάσει, να εκκινήσουν ανάλογες διεκδικήσεις και άλλοι πελάτες της ΔΕΠΑ.
Αυτό σημαίνει ότι τελικά οι προτιμητέοι επενδυτές δεν γνωρίζουν τι θα κληθούν να επωμιστούν και επομένως ποια είναι η αξία που πρέπει να καταβάλουν για την απόκτηση της εταιρείας.
Κάτι μου λέει πάντως ότι η υπόθεση αυτή θα έχει αίσιο τέλος για το ΤΑΙΠΕΔ και μάλιστα σύντομα!!!
Οι νέες δουλειές του Γεράσιμου Γερολυμάτου…
Τον Γεράσιμο Γερολυμάτο τα τελευταία χρόνια τον γνωρίζαμε ως Γενικό Διευθυντή της Gizelis Robotics αφού προηγουμένως έχει διαγράψει μια πολύ επιτυχημένη πορεία 20 ετών σε Ελληνικές βιομηχανίες και πολυεθνικούς οργανισμούς, στην IBM, στην Info-Quest, IDC, Vitex και τον Όμιλο Druckfarben.
Νομίζω ότι από την παρουσία του στην Gizelis Robotics, πρέπει να έχουν μείνει ικανοποιημένοι, τόσο ο Ευάγγελος Γκιζελής όσο και η αγορά την οποία υπηρετούσε.
Τώρα όμως μαθαίνω ότι ο Γεράσιμος Γερολυμάτος ετοιμάζεται να δημιουργήσει κάτι επαναστατικό στην Ελληνική αγορά που θα φέρει πιο κοντά το ΑΥΡΙΟ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, στους Έλληνες Software engineers, στα παιδιά που έχουν τις γνώσεις, τις δυνατότητες και -τώρα πια -τις ευκαιρίες για μια διαφορετική προοπτική.
Γεννήθηκε η GEROBO Intl
To GER είναι από το Γεράσιμος και μετά έρχεται η ρομποτική.
Ο Γεράσιμος Γερολυμάτος ως Γενικός Διευθυντής της TOMORROW , μιας ομάδας 40 εξειδικευμένων, νεαρής ηλικίας Software engineers, θα παράγουν στην Ελλάδα ειδικά προϊόντα, στον κλάδο του mobility, για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ήδη η πρώτη μεγάλη συμφωνία με εταιρεία κολοσσό της της Άπω Ανατολής έχει υπογραφεί.
Επειδή όλα αυτά τα έμαθα κάτω από τον πλάτανο της Μονής, κατά τη διάρκεια της εξομολόγησης, δεσμεύομαι και δεν μπορώ να πω περισσότερα.
Μπορώ όμως να σας πω ότι το εξειδικευμένο Software, οι περιβαλλοντικές δράσεις, η ανακύκλωση και οι πολύ νέες μορφές ενέργειας θα είναι το μέλλον της χώρας αλλά και της Gerobo Intl….
Σεραφείμ Κωσταντινίδης και Γιώργος Φλέσσας με τους εφοπλιστές της Ελλάκτωρ
Τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται, στις δύσκολες συγκυρίες…
Συνεργασία με την εταιρεία Touchpoint και τον παλιό επικοινωνιολόγο Γιώργο Φλέσσα, ξεκίνησαν οι μέτοχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ εφοπλιστές Δημήτρης Μπάκος και Γιάννης Καυμενάκης.
Ο Γιώργος Φλέσσας θα συνεργάζεται με τον έμπειρο δημοσιογράφο Σεραφείμ Κωνσταντινίδη που ανήκει εδώ και καιρό στην επικοινωνιακή ομάδα των εφοπλιστών.
Ιδιαίτερο ρόλο αλλά και λόγο στην επικοινωνιακή τακτική αυτής της ομάδας, έχει ο στενός συνεργάτης των δυο εφοπλιστών Αλέξανδρος Εξάρχου.
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου ήταν έως πρόσφατα CEO της ΑΚΤΩΡ.
Διαβάζοντας τις γραφές πληροφορήθηκα, ότι αυτή την εποχή, οι δυο εφοπλιστές κατέχουν το 30% των μετοχών της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Και ένα παρασκήνιο…
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Ριχάρδος Λαμπίρης, αναλαμβάνει πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στη θέση του Γιώργου Αρώνη.
Οι έκθετοι βουλευτές του Ν. Μαγνησίας και η τοπική διαπλοκή
Είναι το μοναδικό νησί στην Ελλάδα το οποίο δεν έχει ακτοπλοϊκή γραμμή.
Η απέναντι ακτή βρίσκεται ούτε ένα μίλι από το νησί και για την εξυπηρέτηση των μονίμων κατοίκων του, 35 μόνιμοι κάτοικοι, είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν έως και… 25 ευρώ το… αγώι σε επαγγελματίες ιδιοκτήτες θαλασσίων ταξί για να βρεθούν στην απέναντι ακτή λες και πάνε στις… Κάννες!
Ο λόγος για το νησί Παλαιό Τρίκερι και το πάρτι μονοπωλίου και αθέμιτων πρακτικών το οποίο διαφεύγει του επιτελικού κράτους, του υγιούς ανταγωνισμού και της ανάπτυξης που πρεσβεύει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Δεν ισχύει όμως, το ίδιο για τους τέσσερις εκλεγμένους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στο Νομό Μαγνησίας, την υφυπουργό Παιδείας κυρία Ζέτα Μακρή, τον Χρήστο Μπουκώρο, τον Θανάση Λιούπη και τον Κωνσταντίνο Μαραβέγια, που είναι παντελώς απόντες ως κυβερνητικοί βουλευτές και δεν φροντίζουν να συνεργαστούν με τον Γιάννη Πλακιωτάκη (υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) για να δοθεί άπαξ δια παντός λύση στην συγκοινωνία και στην επαφή με τον έξω κόσμο των ανθρώπων του νησιού που το καλοκαίρι γίνονται χιλιάδες μαζί με τους επισκέπτες.
Μάλιστα στην κυβέρνηση συμμετέχει ως υφυπουργός αρμόδιος για θέματα κρίσεων, ο επίσης Βολιώτης, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο οποίος προς τιμήν του, όσο ήταν γεν. γραμματέας στο ΥΠΟΙΚ έβγαλε χρηματοδότηση για την επιδότηση της ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει το νησί Παλαιό Τρίκερι με τον Βόλο.
Από τότε όμως, έχουν περάσει πάνω από τρεις μήνες και η αγωνία των κατοίκων συνεχίζεται ειδικά όταν λαμβάνουν χώρα περιστατικά που οι «θαλάσσιοι» ταξιτζήδες δεν μεταφέρουν ούτε ανήλικα παιδιά (υπάρχει καταγγελία στο λιμεναρχείο Αγ. Κυριακής το οποίο, επίσης, δεν ασκεί τον ρυθμιστικό του ρόλο κύριε Αρχηγέ του Λιμενικού Σώματος Θεόδωρε Κλιάρη που είστε και Τρικεριώτης…).
Η διαπλοκή του τόπου είναι τέτοια, που εις εκ των ταξιτζήδων έχει αναλάβει ταυτόχρονα ως υπεργολάβος την αποκομιδή των σκουπιδιών από το νησί, τα οποία συλλέγει όποτε του καπνίσει, διότι ταυτόχρονα διαθέτει και ταβέρνα στην απέναντι ακτή, λέγοντας στους επισκέπτες να μην πηγαίνουν στο νησί διότι είναι… βρόμικο!
Απίστευτα πράγματα, με την δημοτική αρχή του Νοτίου Πηλίου και τον Δήμαρχο Μιχάλη Μιτζικό επίσης να κωφεύει…
Ή ο ίδιος ο ταξιτζής, που είναι και ταβερνιάρης και έχει και κοπάδι με πρόβατα και συλλέγει και τα σκουπίδια να περνάει επιδεικτικά με το σκάφος του από τα μουράγια του νησιού υβρίζοντας τους κατοίκους του «να βρομίσετε παλιόσκυλα»! Μιλάμε για απίθανα πράγματα…
Το αυτό ισχύει και για τους βουλευτές που εκλέγει ο ΣΥΡΙΖΑ, τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο και την πρώην υφυπουργό Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου.
Κρίμα γιατί ως αριστεροί, θα έπρεπε να κόπτονται, έστω με μια ερώτηση στη Βουλή προς την κυβέρνηση, που ένας πρώην τόπος εξορίας (υπάρχει μνημείο του ΚΚΕ) έχει αποκοπεί από τον πολιτισμό και βυθίζεται στα σκουπίδια και την τοπική διαπλοκή.
Προφανώς η ανάπτυξη αφορά όλη τη χώρα. Ο πρωθυπουργός διατυπώνει με έμφαση κανένας πολίτης και καμία περιοχή της χώρας να μην μείνουν πίσω ενώ η λοκομοτίβα της ανάπτυξης παίρνει μπροστά.
Σωστό.
Και είμαστε μαζί του. Αλλά πρέπει να γίνει πράξη και για το πολύπαθο, αλλά πανέμορφο αυτό νησάκι…
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!