O διαγωνισμός της SIXT και τα 6 ερωτήματα
Ένα ωραίο θέμα που πρέπει να ψάξει ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Ηλίας Ζαγοραίος και η εισαγγελέας Διαφθοράς κ. Ελένη Τουλουπάκη είναι το εξής: Όπως είναι γνωστό το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση της SIXT / Lion Rental του επιχειρηματία κ. Βασίλη Θεοχαράκη και της θυγατέρας του κ. Ντένης Θεοχαράκη.
Ο επιχειρηματίας όπως επισημαίνουν γνώστες της τραπεζικής αγοράς λένε ότι χρέωσε την εταιρία με δάνεια που αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ όταν η αξία των παγίων της εταιρίας (δηλαδή η αξία των αυτοκινήτων που έχει στην ιδιοκτησία της) είναι ζήτημα εάν αγγίζουν τα 20 έως 25 εκατ. ευρώ.
Το mononews.gr έχει λοιπόν να θέσει διάφορα ερωτήματα:
- Γιατί στον διαγωνισμό η Deloitte Ελλάδος που είναι σύμβουλος (με επικεφαλής τον Δημήτρη Κουτσόπουλο) κάλεσε να δώσουν προσφορές συγκεκριμένα επιχειρηματικά σχήματα; Ποιους απέκλεισαν και γιατί; Δικαιούται ο κάθε υπάλληλος της Deloitte να αποκλείει άλλους επιχειρηματίες η μεγάλες εταιρίες; Είχε σκοπιμότητα η κίνηση αυτή;
- Ισχύει ότι η SIXT στα προηγούμενα χρόνια πούλησε μεγάλο μέρος του στόλου της με αποτέλεσμα να την αφήσει σχεδόν “γυμνή” από περιουσιακά στοιχεία; Είχε δόλο η απόφαση αυτή;
- Ισχύει ότι σήμερα η αξία των αυτοκινήτων που έχει στην κατοχή της δεν ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ; Ισχύει ότι η εταιρία προ ετών πούλησε πολλά αυτοκίνητα που είχε ο στόλος αλλά τα χρήματα δεν πήγαν στην αποπληρωμή των χρεών της στις τράπεζες; Και εάν πράγματι συνέβη αυτό , που διοχετεύθηκαν τα χρήματα;
- Οι τράπεζες για ποιον λόγο δεν παίρνουν τα ηνία της εταιρίας που ούτως η άλλως είναι υπερχρεωμένη με δάνεια και να προσπαθήσουν να την εξυγιάνουν; Με αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι θα μπορούν να δημιουργήσουν υπεραξίες και θα την πουλήσουν σε καλύτερες τιμές. Άλλωστε αντίστοιχα εγχειρήματα έχουν γίνει και παλαιότερα με επιτυχία.
- Πόσα λεφτά χάνουν οι τράπεζες με την διαγραφή δανείων; Ποιος επωφελείται και ποιος ζημιώνεται εάν διαγραφεί μεγάλος μέρος των δανείων; (ανεξάρτητα εάν έχουν πάρει προβλέψεις η όχι)
- Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της , η Sixt/Lion Rental πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 27,38 εκατ. ευρώ (25,9 εκατ. ευρώ το 2015) και καθαρές ζημίες προ φόρων 14,5 εκατ. ευρώ (9,4 εκατ. ευρώ το 2015). Στις 31/12/2016 οι σωρευμένες ζημίες της εταιρείας ανέρχονταν σε 75,5 εκατ. ευρώ έναντι 53,3 εκατ. ευρώ το 2015. Οι τράπεζες θεωρούν φυσιολογική την τεράστια αύξηση των ζημιών της εταιρίας; Έχει σαφέστατες ευθύνες ο βασικός μέτοχος;
H Sixt/Lion Rental A.E ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 1998 και ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Ιανουάριο του 1999, αρχικά με πέντε σταθμούς. Σήμερα το δίκτυο της εταιρείας αριθμεί 98 σταθμούς εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα ενώ στον στόλο της περιλαμβάνει περί τις 6.500 αυτοκίνητα. Η εταιρία μέχρι πριν από λίγα χρόνια έκανε και leasing αυτοκινήτων.
Qualco άπλωσε χέρι βοηθείας σε Attica Bank
Στην Attica Bank, τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά – τα δάνεια συνεχίζουν να σκάνε – κι έψαξαν και βρήκαν ένα εργαλείο, που μπορεί να βοηθήσει.
Μπροστά σε αυτό το φαινόμενο, η διοίκηση επιστράτευσε την εταιρεία Qualco (του Ορέστη Τσακαλώτου), τη γνωστή εταιρεία που, μαζί με την PwC Business Solutions και την Hoist, συμμετέχει στην κοινοπραξία PQH κι έχει πάρει τη διαχείριση των κόκκινων δανείων και την εκκαθάριση όλων των τραπεζών, μετά τα σχετικά resolutions της Τράπεζας της Ελλάδας (η Qualco έχει και τη ΔΕΗ).
Κάποια στελέχη βλέπουν ότι Qualco βρίσκεται τόσο κοντά στη διοίκηση, που λένε χαριτολογώντας ότι ασκεί διοίκηση.
Πάντως, η Attica Bank δεν είναι μια τράπεζα που μπορεί να αναδιαρθρωθεί μόνη της.
Χρειάζεται πολλά περισσότερα πράγματα, τα οποία ποιος ξέρει μπορεί να τα δώσει η Qualco, που έχει αποκτήσει ιδιαίτερη τεχνογνωσία.
Επί τη ευκαιρία το σχήμα PQH θα μας απασχολήσει στο μέλλον γιατί υπάρχουν αρκετές συγκρούσεις συμφερόντων και κάποιοι παίζουν με τη νομοθεσία…
Στο γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής συνεργάτης της αναπληρώτριας υπουργού
Ποιος είπε ότι δεν αναβαθμίζονται οι άνθρωποι που είναι κοντά σε υπουργούς και γενικά σε κυβερνητικά στελέχη;
Μια τέτοια περίπτωση είναι ο συνεργάτης της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου και αρμόδιας φορολογικών θεμάτων, ο οποίος μετακινείται στο γραφείο Πρϋπολογισμού της Βουλής.
Θεσάρα, χωρίς πολλές οχλήσεις και σούρτα φέρτα.
Έγινε ταξίαρχος
Ο Πάνος Κυριακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Star Investment, εταιρείας του ομίλου Βαρδινογιάννη, ο οποίος έγινε γνωστός στο κοινό από τις τηλεοπτικές άδειες του Νίκου Παππά, έγινε ταξίαρχος. Πώς; Με προεδρικό διάταγμα που εκδόθηκε στις 16 Μαρτίου 2018 μετά από πρόταση του υπουργού Άμυνας Πάνου Καμμένου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2292/1995 και του άρθρου 39 του ν. 3883/2010. “Απονέμεται, σύμφωνα με τη διάταξη του εδαφίου τρίτου της παραγράφου 1 του άρθρου 39 του ν. 3883/2010, η ιδιότητα του Εφέδρου Αξιωματικού βαθμού Ταξιάρχου στον Κυριακόπουλο Πάνο του Όθωνα (ΣΑ:100/003305/82), που γεννήθηκε το έτος 1961 στην Αθήνα Αττικής”, γράφει το ΦΕΚ.
Ο Κυριακόπουλος έχει κάνει δωρεές στο υπουργείο Άμυνας και είναι ο ίδιος άνθρωπος που ήταν διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία Χρυσός Οδηγός Α.Ε., που πήρε το μεγαλύτερο κούρεμα δανείων που έχει γίνει ποτέ σε εταιρεία στην Ελλάδα.
Φυσικά έχει περάσει από κρατικές θέσεις αφού από τον Ιούλιο του 1997 έως τον Ιούλιο του 2002 ήταν διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΑΤ) και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ίδιας εταιρείας έως τον Δεκέμβριο του 2006.
Ζητείται διευθύνων σύμβουλος
Τέλος θα κλείσουμε με ένα κουίζ για τον όμιλο MIG. Για ποια θυγατρική ψάχνουν διευθύνοντα σύμβουλο;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα