Τράπεζα Πειραιώς: «Προσφορές» 3 δισ. έως τώρα
Αγαπητοί αναγνώστες, σήμερα θα ξεκινήσω τη στήλη, με τα καλά νέα για την Τράπεζα Πειραιώς.
Άλλωστε από σήμερα έως και την 6η Μαρτίου μπαίνουμε στην τελική ευθεία για το placemenτ του ποσοστού που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) στην Τράπεζα Πειραιώς.
Εμείς σας έχουμε πει εδώ και πολλές ημέρες ότι το βιβλίο θα καλυφθεί από 5 έως 8 φορές, ανεξάρτητα από το ποσοστό που θα διατεθεί.
Έως τώρα λοιπόν (ενημέρωση Παρασκευή μεσημέρι), ο Wiseman ενημερώθηκε από αρμόδιες πηγές που έχουν γνώση των διαδικασιών ότι «το πράσινο φως για να εγγράφουν στο βιβλίο προσφορών έχουν δώσει funds, για τουλάχιστον 3 δισ. ευρώ».
Δηλαδή οι ανάδοχοι έχουν λάβει υποσχέσεις από τα διεθνή funds ότι θα εγγραφούν στο βιβλίο προσφορών για 3 δισ. ευρώ.
Φυσικά οι προθέσεις αυτές πάντα συνοδεύονται και από ένα range (εύρος) τιμών, το οποίο μέχρι στιγμής δεν το γνωρίζω.
Άρα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα έως τώρα το placement έχει καλυφθεί 3 φορές, πριν ακόμα ανοίξει το βιβλίο προσφορών.
Πρακτικά στην Πειραιώς ΠΕΙΡ 0,27% 3,74 με βάση τη σημερινή της κεφαλαιοποίηση που είναι 4,9 δισ. ευρώ εάν πωληθεί το 20% σε τιμές μεταξύ 3,60-3,70 ευρώ, τότε το Δημόσιο θα εισπράξει 912 εκατ. ευρώ.
Εάν πουληθεί το 22% θα εισπράξει 1 δισ. Ευρώ και εάν πουληθεί το 27% θα εισπράξει 1,231 δισ. ευρώ.
ΔΕΗ
Με επιθετικούς ρυθμούς προχωράει το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών της ΔΕΗ.
Μετά τις τελευταίες αγορές, έχει συγκεντρώσει πλέον 18,9 εκατομμύρια τίτλους που αντιστοιχούν σε σχεδόν 5% του μετοχικού κεφαλαίου.
Το πρόγραμμα προβλέπει απόκτηση έως 36,3 εκατομμυρίων τεμαχίων η το 10% του Μετοχικού Κεφαλαίου της ΔΕΗ.
Helleniq Energy: H μετοχή, το μέρισμα, και οι κρίσιμες έρευνες
Η μετοχή της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) για μια ακόμα φορά την Παρασκευή συγκέντρωσε το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Έκλεισε στα 8,20 ευρώ με όγκο συναλλαγών τα 493.000 χαρτιά.
Όπως είναι γνωστό, την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου, θα ανακοινωθούν τα αποτέλεσμα του 2023 και το πιθανότερο το μέρισμα των 0,40 ευρώ. Όμως τα ενδιαφέροντα δεν είναι μόνο εκεί.
Το ενδιαφέρον είναι ότι ένα ακόμα βήμα κάνει η EXXONMOBIL για την ανακάλυψη κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Κρήτη.
Ξεκινάει τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες στα δύο θαλάσσια μπλοκ «δυτικά της Κρήτης» και «νοτιοδυτικά της Κρήτης» που έχει μισθώσει ως οπερέιτορ της κοινοπραξίας με την Helleniq Energy.
Για την εκτέλεση των εργασιών πρόσκτησης τρισδιάστατων γεωφυσικών δεδομένων βρίσκεται ήδη στην θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Κρήτης το ειδικό σεισμογραφικό σκάφος Ramform Hyperion.
Σύμφωνα με την NAVTEX που εξέδωσε το Πολεμικό Ναυτικό οι εργασίες του Ramform Hyperion θα διαρκέσουν έως τις 31 Μαρτίου 2024.
Το σκάφος έχει αναπτύξει ειδικό εξοπλισμό για την καλύτερη δυνατή απεικόνιση του υπεδάφους των δύο θαλάσσιων παραχωρήσεων.
Οι συγκεκριμένες γεωφυσικές έρευνες αποτελούν το τελευταίο στάδιο, πριν την λήψη τις επενδυτικής απόφασης για την πρώτη ερευνητική γεώτρηση.
Ο ΔΔ και τα 4 σπίτια
Το Σαββατοκύριακο, αποφάσισα να κατευθυνθώ προς τα Νότια Προάστια και για την ακρίβεια στη γνωστή ταβέρνα του Παπαϊωάννου, στο Καβούρι.
Εκεί λοιπόν συνάντησα έναν φίλο μου εφοπλιστή, ο οποίος είχε παραγγείλει μια μεγάλη συναγρίδα και πολλές χορταστικές σαλάτες.
Μάλιστα, την ώρα που έφθασα, ο σερβιτόρος ακουμπούσε πάνω στο τραπέζι ένα λευκό LOUIS JADOT MONTRACHET του 2020, των 1.500 ευρώ.
Ο πάντα φιλόξενος εφοπλιστής, με το βροντώδες γέλιο και τις εξαιρετικές πληροφορίες, αποφάσισε να με ενημερώσει για τα hot νέα της εβδομάδος.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι ήξερε τα πάντα για τα νέα σπίτια που χτίζει ο εφοπλιστής ΔΔ (Διαμαντής Διαμαντίδης) στον Αστέρα της Βουλιαγμένης.
Αφού με ενημέρωσε ότι οι κατοικίες είναι 4 στον αριθμό, στην συνέχεια ήταν περισσότερο αποκαλυπτικός.
«Ο Διαμαντής σε 11 οικόπεδα χτίζει 4 σπίτια state of the art. Σύμφωνα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια το ένα βρίσκεται σε απόσταση 130 μέτρων από τα άλλο.
Επίσης να ξέρεις ότι ο ίδιος ο ΔΔ, βρίσκεται εκεί κάθε Σαββατοκύριακο με φόρμα εργασίας και επιβλέπει τα πάντα. Δεν του ξεφεύγει τίποτα. Και τώρα που μιλάμε βρίσκεται στην οικοδομή».
Παρόλο που η κουβέντα τράβηξε εις μάκρος, δεν κατάλαβα εάν ο φίλος μου συμπαθεί ή όχι, τον πάντα απρόβλεπτο και εκκεντρικό ΔΔ.
Ο Θεοδωρίδης και το Υπερταμείο
Την περασμένη Παρασκευή το βράδυ κάπου εκεί στον οδό Ρόδων στη «διαμαντοφορεμένη» Εκάλη ακούστηκαν «φωνές ικανοποίησης».
Λίγα λεπτά μετά, φίλος που μένει στην περιοχή με κάλεσε να με ενημερώσει τι ακριβώς είχε συμβεί.
Ήταν σχετικά απλό.
Ο έμπειρος manager Στέφανος Θεοδωρίδης (που διαμένει στην Ρόδων στην Εκάλη) πληροφορήθηκε αρμοδίως ότι θα του προταθεί να αναλάβει μη εκτελεστικός πρόεδρος στο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Σήμερα Δευτέρα θα συνεδριάσει η εκτελεστική Επιτροπή του Υπερταμείου και θα του προτείνει επίσημα να αναλάβει την θέση.
Στις 9 Ιανουαρίου του 2024, σας ενημέρωσα ότι ο Θεοδωρίδης, λίγο αιφνιδιαστικά αποχώρησε από την θέση του CEO της TEMES της οικογένειας Κωνσταντακοπούλου, χωρίς να έχει γίνει γνωστό το επόμενο επαγγελματικό του βήμα.
Μάλιστα σας είχα επισημάνει ότι στην ανακοίνωση που εκδόθηκε από την TEMES (Costa Navarino, HILTON κ.λ.π.) δεν περιλαμβάνονταν δήλωση του κ. Θεοδωρίδη, κάτι που μου προξένησε αρνητική εντύπωση.
Και όταν κάτι δεν μου αρέσει, συνηθίζω να το ψάχνω.
«Πηγές» της TEMES εκείνες τις ημέρες, με είχαν ενημερώσει ότι ο κ. Θεοδωρίδης αποφάσισε να ασχοληθεί με τα εγγόνια του και με προσωπικές του δουλειές.
Άρα προφανώς, μου είπαν οι “πηγές”, ήταν δικιά του απόφαση να αποχωρήσει.
Τώρα όμως αποκαλύπτεται η αλήθεια, που μόνο το mononews.gr σας την είχε γράψει.
Ο κ. Θεοδωρίδης αμέσως μετά την αποχώρηση από την TEMES, (η απόλυση του για να είμαστε περισσότερο ακριβείς) υπέβαλε το βιογραφικό του για την θέση του Υπερταμείου.
Αρα δεν ασχολήθηκε με καμμιά δικιά του δουλειά και προφανώς δεν αποφάσισε να ασχοληθεί και με τα εγγόνια του.
Δεν ξέρω τι μεσολάβησε με τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, το αφεντικό της TEMES, πάντως είναι γεγονός ότι ο Θεοδωρίδης είναι ένας ικανός και έμπειρος manager.
Και επειδή ο Wiseman βρίσκεται παντού, να σας ενημερώσω τέλος ότι ένα από τα αγαπημένα εστιατόρια του κ. Θεοδωρίδη είναι το «hot» LOLITAS στο Ψυχικό.
Εκεί εθεάθη στις 14 Φεβρουαρίου με παρέα 10 ατόμων…
Ο ΙΝΔΟΣ και ο Έλληνας νομικός
Η παρουσία του Ινδού billionaire Prakash Hinduja αυτοπροσώπως στην ομιλία του Έλληνα Πρωθυπουργού προ ημερών στην Ινδία, δεν ήταν το μόνο ενδεικτικό του ότι αρχίζει και υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον για ινδικές επενδύσεις στην Ελλάδα.
Μου αποκάλυψαν λοιπόν ότι μεταξύ των παρισταμένων Ινδών επιχειρηματιών ήταν και ο Pranav Vora, ανιψιός (γιος της αδερφής) του θρυλικού Gautam Adani, ο οποίος για ένα φεγγάρι ανέβηκε στην θέση No 2 της λίστας του Forbes (πάνω από τον Bill Gates και τον Jeff Bezos) με συνολική περιουσία 158 δις δολάρια.
Όπως έμαθα, ο Pranav είναι CEO της Adani Shipping και τον συνδέουν με την Ελλάδα πέραν των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων του Adani Group και η αγορά το 2022 του ινδικού βραχίονα της ελβετικής τσιμεντοβιομηχανίας Holcim, εκ των βασικών μετόχων της οποίας είναι ο περίφημος Filaret Galchev (άλλως γνωστός σε εμάς και ως Φιλάρετος Καλτσίδης).
Εντύπωση πάντως έκανε η θερμή χειραψία του με τον Prakash Hinduja, ο οποίος όπως μου είπαν να δω πιο προσεκτικά στις φωτογραφίες που διακινήθηκαν από το ΜΜ καθόταν στο κεντρικό τραπέζι ανάμεσα στον ανιψιό του Dheeraj Hinduja και τον γνωστό νομικό (με state of the art γραφεία στο κέντρο της Αθήνας) Πέτρο Μαχά.
Εμένα πάντως, δεν μου το βγάζεις από το μυαλό ότι κάποιο deal κυοφορείται…
Έμαθα επίσης ότι η παρουσία του κ. Vora ήταν διακριτική, σχεδόν απαρατήρητη, και δεν συναντήθηκε με τον Πρωθυπουργό, προφανώς εν όψει των προβλημάτων που αντιμετώπισε ο όμιλος Adani πρόσφατα μετά το sort selling του hedge fund Hindenburg Research (αυτού που αποκάλυψε το φιάσκο της Folli Follie), γεγονός που οδήγησε σε κατάρρευση των τιμών των μετοχών των εισηγμένων εταιριών του ομίλου και στην πτώση της αποτίμησης της περιουσίας του Adani στα μόλις 47,2 δις δολάρια, μέχρι την ανάκαμψη που ήρθε μόλις τον προηγούμενο μήνα…
Oh mon Dieu!!
Πέραν της πλάκας όμως, κάτι σημαντικό πρέπει να συμβαίνει με την Ελλάδα για να ενδιαφέρονται όλοι αυτοί οι μεγιστάνες και να εμφανίζονται ως ακροατές σε ομιλία του Έλληνα Πρωθυπουργού.
Τελικά ή η Ελλάδα γίνεται επενδυτική μόδα ή ο Κυριάκος διεθνής super star… Ας ελπίσουμε όχι του Bollywood… Πάντως, δεν εξηγείται αλλιώς…
Έρχονται τα φοιτητικά δάνεια
Μαζί με την έλευση των πρώτων ιδιωτικών Πανεπιστημίων –το σχετικό νομοσχέδιο που κατέθεσε τα μεσάνυκτα του Σαββάτου ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης αναμένεται να ψηφιστεί στις 7 ή 8 Μαρτίου– μαθαίνω ότι θα έρθουν και τα πρώτα «φοιτητικά δάνεια».
Πρόκειται για έναν θεσμό που λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια στη «Μέκκα» των ιδιωτικών πανεπιστημίων στις ΗΠΑ εδώ και πολλά χρόνια,.
Με αυτά παρέχεται στους φοιτητές η δυνατότητα να φοιτήσουν σε αυτά τα πανεπιστήμια, όπου τα δίδακτρα ακόμη και μετά τις υποτροφίες που χορηγούνται είναι δυσθεώρητα, και να τα εξοφλήσουν στη συνέχεια όταν ενταχθούν στην αγορά εργασίας.
Όπως μου έλεγε λοιπόν φίλος τραπεζίτης από τα παλιά, ήδη σε μία–δύο τράπεζες (ως γνωστόν η ευγενής τάξη των τραπεζιτών γνωρίζει από πρώτο χέρι τι σχεδιάζει ο ανταγωνισμός) τα έχουν βάλει στο τραπέζι τα δεδομένα και σχεδιάζουν το νέο αυτό προϊόν, προκειμένου να το λανσάρουν όταν θα είναι κατάλληλες οι συνθήκες.
Με άλλα λόγια όταν θα αρχίσει να εφαρμόζεται ο σχετικός Νόμος στην πράξη.
Από τα «διακοποδάνεια» στα «φοιτητικά δάνεια», συνιστά όπως και να το κάνουμε μία ποιοτική εξέλιξη όχι μόνο για τις τράπεζες αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία.
Βέβαια το «πανηγυρικό» του κλίματος μου το χάλασε μία είδηση από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού που διάβασα χθες, σύμφωνα με την οποία ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι θα διαγράψει φοιτητικά δάνεια αξίας 1,2 δισ. δολαρίων.
Η κίνηση, η οποία ωφελεί περίπου 150.000 δανειολήπτες, όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο κυβερνητικό πρόγραμμα SAVE (Saving on a Valuable Education), διαγράφει τα δάνεια για όσους δανείστηκαν λιγότερα από 12.000 δολάρια για την τριτοβάθμια εκπαίδευσή τους.
Χρηματοδότηση για την επέκταση της Λ. Κύμης αναζητεί ο Νίκος Ταχιάος
Να λύσει το «γόρδιο δεσμό» της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης καλείται ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Μία ημέρα μετά την εκδίκαση της προσφυγής που είχε κάνει ο Δήμος Ηρακλείου στο ΣτΕ ο υφυπουργός συναντήθηκε με τους τέσσερεις δημάρχους των περιοχών απ’ όπου προγραμματίζεται να περάσει η διαδρομή της διάνοιξης.
Η απόφαση του ΣτΕ αναμένεται να εκδοθεί σύμφωνα με πληροφορίες περί τα τέλη Μαρτίου.
Στην περίπτωση που γίνει δεκτή από το ΣτΕ η προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου, ο οποίος ζητά να υπογειοποιηθεί η διέλευση του άξονα εντός της πόλης, το κόστος του έργου θα επιβαρυνθεί ακόμη περαιτέρω.
Τη στιγμή μάλιστα που για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχουν πιστώσεις.
Να θυμίσω ότι το έργο προϋπολογισμού 352,3 εκατ. ευρώ είχε αρχικά ενταχθεί στο ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων όμως στη συνέχεια και μετά τη δικαστική του εμπλοκή, έγινε μετάπτωση του έργου στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ), με αποτέλεσμα ο Νϊκος Ταχιάος να τρέχει προκειμένου να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του.
Η δημοπράτηση του έργου για την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης ως την έξοδο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού είχε πριν από περίπου δύο χρόνια (Φεβρουάριος 2022) και προσωρινός ανάδοχος του έργου είχε ανακηρυχθεί η κοινοπραξία TΕΡΝΑ – Άκτωρ – Ιntrakat το καλοκαίρι του 2022.
Ξεκίνησε η «Νίκη» την πορεία του προς το κέντρο της Αθήνας
Μπορεί να άργησε για περίπου ένα χρόνο, αλλά πλέον ο δεύτερος μετροπόντικας της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας που κατασκευάζει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom ξεκίνησε το ταξίδι του από το εργοτάξιο της Βεΐκου.
Πρόκειται για το μετροπόντικα, γένους θηλυκού, όπερ και βαφτίστηκε «Νίκη», ο οποίος θα σκάβει με κατεύθυνση το κέντρο της Αθήνας και θα συναντηθεί με τον μετροπόντικα Αθηνά στο εργοτάξιο του Ευαγγελισμού.
Βέβαια, για να φτάσουμε μέχρι εκεί θα πρέπει να έχουμε ένα αίσιο τέλος, όπως ορίζεται αυτό στην κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα και της Ελληνικό Μετρό λόγω της προσφυγής του ισχυρού άντρα στο ΣτΕ για το εργοτάξιο που θα εγκατασταθεί στο Πάρκο Ριζάρη, καθώς το ΣτΕ ακόμα περιμένει να λάβει τις απαραίτητες μελέτες από το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Όσον αφορά το δεύτερο μετροπόντικα, ο οποίος βάσει των λεγομένων του επικεφαλής του ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνου Μιτζάλη, θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει να σκάβει πριν από ένα χρόνο, αυτός έχει ξεκινήσει να δουλεύει τις τελευταίες ημέρες ώστε φτάσει στα 40 μέτρα. Με στόχο να «κουμπώσουν» τα υπόλοιπα τμήματά του και να ξεκινήσει το κυρίως έργο.
Να σας θυμίσω, ότι ο η Νίκη θα καλύψει απόσταση 7,2 χιλιομέτρων και θα περάσει από οκτώ σταθμούς (Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι για να καταλήξει στον Ευαγγελισμό).
Αμφίσημα είναι τα αποτελέσματα από τη νέα διαχείριση του CVC στην Εθνική Ασφαλιστική
Από τη μία πλευρά μαθαίνω ότι η Εθνική Ασφαλιστική κατόρθωσε πέρυσι να αυξήσει τον κύκλο εργασιών, χωρίς όμως αυτή η βελτίωση να φθάσει στην «τελευταία γραμμή» των αποτελεσμάτων της.
Αντιθέτως είναι πολύ πιθανόν η εταιρεία το 2023 να καταγράψει ζημιές, γεγονός που αν μη τι άλλο εγείρει ερωτήματα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Εθνική Ασφαλιστική εμφάνισε το 2023 αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων στα 734,5 εκατ. ευρώ, από 665,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Όμως, παρά την καλύτερη παραγωγή ασφαλίστρων, εξαιτίας της μεγάλης αύξησης που παρουσίασε η δαπάνη για νοσήλια, (σ.σ το CVC κατέχει στην Ελλάδα τέσσερα μεγάλα θεραπευτήρια το ΥΓΕΙΑ, ΜΗΤΕΡΑ, ΜΕΤROPOLITAN και το ΛΗΤΩ), αναμένεται να οδηγήσει σε ζημιές το 2023.
Παρά ταύτα , ο CEO της Εθνικής Ασφαλιστικής Robert Gauci, ανέφερε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας στους 700 εργαζομένους ης εταιρείας, ότι ήταν μια παραγωγική χρονιά και πως η Εθνική συνεχίζει τις εργασίες για να γίνει η «Πρώτη Ασφαλιστική».
Στα σχέδια αυτά εντάσσεται και η πώληση του κτιρίου της εταιρείας που βρίσκεται στη Λεωφόρο Συγγρού.
Μάλιστα, έχουν αρχίσει και οι εργασίες ανακαίνισης των γραφείων στην Καραγεώργη Σερβίας, τις οποίες έχει αναλάβει η addVALUE, προκειμένου να μετακομίσουν οι εργαζόμενοι, εφόσον επιτευχθεί το deal.
Όπως πρώτο σας είχε ενημερώσει το mononews, η διοίκηση έχει βάλει μπροστά τις διαδικασίες πώλησης και έχει ήδη αναθέσει σε 4 μεσιτικές εταιρείες την εύρεση αγοραστή.
Μάλιστα, άνθρωποι των μεσιτικών που έχουν κάνει «αυτοψία» στο κτίριο, έδωσαν εκτιμώμενη τιμή πώλησης στα 90-105 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η διοίκηση της Εθνικής Ασφαλιστικής θεωρεί πιο εύλογο, τίμημα άνω των 120 εκατ. ευρώ.
Όπως καταλαβαίνετε συμβαίνουν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα στην ασφαλιστική.
Αυτά και άλλα πολλά, αναμένεται να πει άλλωστε και στην συνέντευξη τύπου ο CEO της Εθνικής, η οποία είναι προγραμματισμένη για αύριο 27 Φεβρουαρίου.
Παράταση στον ΟΑΣΘ δίνει ο Φουρλής
Σε καθεστώς έχουν εξελιχθεί οι παρατάσεις που δίνονται στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για τον χώρο που βρίσκεται το Αμαξοστάσιο του στην Πυλαία.
Η Τrade Estates (του Ομίλου Φουρλή) στην οποία ανήκει ο χώρος έδωσε το «πράσινο φως» για την επέκταση του ενοικιαστηρίου μέχρι το τέλος του 2024.
Η σύμβαση αφορά σε Χρησιδάνειο για τη χρήση ενός τμήματος ενός ακινήτου εμβαδού περίπου 8.000 τ.μ. εκ συνόλου 115.617 τ.μ. ευρισκόμενου στο Πατριαρχικό Πυλαίας στο 12ο χλμ. Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής, Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, Π.Ε. Θεσσαλονίκης, προκειμένου ο χρησάμενος να λειτουργήσει σε αυτό, σταθμό μετεπιβίβασης για την εξυπηρέτηση της Ανατολικής Περιαστικής ζώνης της Θεσσαλονίκης.
Οι συμβαλλόμενοι διατηρούν το δικαίωμα από κοινού να παρατείνουν την διάρκεια του εκ νέου, εφόσον το επιθυμούν.
Στην KPMG «ποντάρει» ο Σταϊκούρας για να ξεμπλοκάρει έργα του Ταμείου Ανάκαμψης
Σε απευθείας ανάθεση στην KPMG Ορκωτοί Ελεγκτές, προχώρησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας για την παροχή υπηρεσιών υποστηρίξεως και επιβλέψεως έργων.
Ο Ανάδοχος θα παράσχει υπηρεσίες Υποστηρίξεως και Παρακολούθησης της πορείας έργων με φυσική παρουσία στο Γραφείο του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
Για ένα εξάμηνο η KPMG θα παρακολουθεί τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που υπάγονται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό την έγκαιρη αναφορά προς το Γραφείο της εβδομαδιαίας/μηνιαίας προόδου και των πιθανών προβλημάτων και κωλυσιεργιών που ενδεχομένως προκύψουν.
Ακολούθως θα επικοινωνεί με τους εμπλεκόμενους εκτελεστικούς φορείς των έργων με σκοπό την επίλυση προβλημάτων και επίσπευση των εκτελεστικών ενεργειών.
Τέλος θα συμμετάσχει στην Task Force του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφορικά με το RRF, με άμεση συμμετοχή στην επικοινωνία με το Υπουργείο ο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, για τις μηνιαίες και εξαμηνιαίες αναφορές καθώς και σε ad hoc αναφορές.
Η Κακαβιά, ο ανάδοχος και η ρεαλιστική αντιμετώπιση…
Όπως είναι γνωστό, πριν από περίπου μία εβδομάδα, η «Άβαξ» αναδείχθηκε ανάδοχος για την επέκταση της Ιόνιας Οδού προς την Κακαβιά.
Η Άβαξ έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση, της τάξεως του 17,5%, ενώ οι άλλοι διεκδικητές έδωσαν: ΤΕΡΝΑ (16,5%), Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ (15,04%), Intrakat – ΜΕΤΚΑ (11,08%), ΟΔΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ – Εργοδομική Βοιωτίας – ΕΡΓΟΚΑΤ (10,31%).
Υπάρχει ένα δεκαήμερο περιθώριο για προσφυγές κατά της απόφασης.
Ώς καλά πληροφορημένος wiseman, σας μεταφέρω πως ένας από τους «ηττημένους» άφησε αιχμές για το τελικό στάδιο, υπονοώντας πως υπήρξε συνεννόηση εργολάβων, λες και ο ίδιος δεν έχει λάβει ποτέ μέρος σε τέτοιες διεργασίες!
Ένας άλλος «ηττημένος» λειτούργησε πιο πρακτικά πάντως: «το έργο το πήραν τώρα ο Χρήστος ο Ιωάννου και ο Μιτζάλης, πάει και τελείωσε.
Τουλάχιστον να μου δώσουν κι εμένα κάτι για τον κόπο μου για να μην κάνω προσφυγή, τόσα έξοδα έκανα για αυτό το διαγωνισμό…».
Όποιος πέφτει από τα σύννεφα με τη… ρεαλιστική αυτή αντιμετώπιση (ασχέτως αποτελέσματος) φαίνεται πως δεν ζεί στην Ελλάδα, αλλά βρίσκεται μαζί με την Αλίκη του παραμυθιού στη χώρα των θαυμάτων…
…κάτι σαν γιοφύρι της Άρτας
Θυμίζω πως το οδικό έργο Ιόνια Οδός-Κακαβιά είναι διαχρονικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών, αλλά εξελίχθηκε σε… γεφύρι της Άρτας που είναι και κοντά άλλωστε.
Έμεινε πριν χρόνια εκτός της σύμβασης για την κατασκευή και λειτουργία της Ιόνιας Οδού, για να το μοιραστούν μικροί τοπικοί εργολάβοι.
Με τον τρόπο αυτό, ξέμεινε από πόρους και κατόπιν για πολύ καιρό, Δευτέρα-Τετάρτη το ενέτασσαν στο ΕΣΠΑ, ενώ Τρίτη-Πέμπτη προχωρούσαν σε απένταξη!
Οι μεσαίοι εργολάβοι της περιοχής έκαναν συνεχώς προσφυγές με την πλήρη στήριξη ισχυρού τοπικού παράγοντα, για τους όρους που περιόριζαν τις δυνατότητες συμμετοχής τους. Αυτή η τακτική οδήγησε δύο φορές στην ακύρωση του διαγωνισμού, αλλά η τρίτη ήταν «φαρμακερή».
Το έργο έχει μήκος 44,6 χλμ. και προϋπολογισμό 310 εκατομμύρια.
Δίκαια αιτήματα προς Δαγούμα (ΡΑΑΕΥ) και Μανουσάκη (ΑΔΜΗΕ): θα τους όμως αφήσουν να τα κάνουν πράξη;
Οι εργαζόμενοι τόσο στη ΡΑΑΕΥ που διοικείται από το Θανάση Δαγούμα όσο και στον ΑΔΜΗΕ που διοικείται από το Μάνο Μανουσάκη, πιέζουν για προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού με μισθούς αγοράς και έχουν δίκιο.
Το εύρος των δραστηριοτήτων των δύο Οργανισμών είναι πλέον δυσθεώρητο και τα τελευταία χρόνια, έμπειρα στελέχη αμφοτέρων, «απέδρασαν» προς τον ιδιωτικό τομέα.
Γνωρίζω πως και οι δύο μάνατζερ συμμερίζονται τα αιτήματα προσλήψεων στελεχών και το παλεύουν. Στον ΑΔΜΗΕ μάλιστα υπάρχει απόφαση του ΔΣ για πρόσληψη 119 εργαζομένων με συμβάσεις αορίστου χρόνου σε θέσεις και ειδικότητες που έχει άμεση ανάγκη η Εταιρεία.
Πλην όμως τα χέρια και των δύο επικεφαλής είναι δεμένα και οι διαδικασίες χρονοβόρες ενώ οι ανάγκες δεν μπορούν να περιμένουν.
Είναι βέβαιο πως τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να γίνουν μαζικές προσλήψεις, προκειμένου ο ΑΔΜΗΕ να στηρίξει την αναπτυξιακή πορεία που πλέον είναι εξαιρετικά απλωμένη σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Κορυφαίο και παλαιό στέλεχος του ΑΔΜΗΕ μας είπε χαρακτηριστικά:
«Εργαζόμαστε σε όμιλο που τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται ταχύτατα και υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα, συμβάλλοντας στον ενεργειακό ανασχεδιασμό, αλλά και στην ανάπτυξη της χώρας. Για να μπορέσει όμως ο ΑΔΜΗΕ να επιτύχει τους στόχους του, θα πρέπει να δίνει κίνητρα στους ανθρώπους του. Πρέπει να εξαλειφθούν οι άδικοι περιορισμοί, που αποτελούν τροχοπέδη στην ανοδική πορεία της Εταιρείας και υπονομεύουν τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται».
Δεν είναι συνδικαλιστικό το αίτημα, αλλά ουσιαστικό.
Δεν μπορείς να έχεις μια εταιρεία που αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και να μην μπορεί να προσλάβει με ανταγωνιστικές αμοιβές ικανά στελέχη κατάλληλα, ενώ η ιδιωτική αγορά εργασίας, ειδικά στον τομέα της ενέργειας, προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες.
Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τη ΡΑΑΕΥ.
Είναι ένας «Γόρδιος Δεσμός» που απαιτεί γρήγορα κοινή λύση από τον ΥΠΟΙΚ, Κ. Κωστή Χατζηδάκη, τον ΥΠΕΝ Θόδωρο Σκυλακάκη και την ΥΠΕΣ κ. Νίκη Κεραμέως…
QUIZ 1
Ποια εισηγμένη από τον κλάδο της πληροφορικής, λέγεται ότι έχει συμφωνήσει να εξαγοραστεί από μεγάλο όμιλο με σημαντική ρευστότητα;
Η εισηγμένη έχει κεφαλαιοποίηση 200 εκατ. ευρώ και από τις αρχές της χρονιάς η τιμή της μετοχής έχει σημειώσει άνοδο 6%.
Ο μη εισηγμένος μεγάλος όμιλος είναι famous και διοικείται από μεγάλο Έλληνα επιχειρηματία, ο οποίος τις περισσότερες ημέρες του χρόνου, διαμένει σε ένα κοσμοπολιτικό χωριουδάκι των Ελβετικών Άλπεων.
QUIZ 2
Υπάρχει πιθανότητα η Μαριάννα Λάτση και για την ακρίβεια το LATSCO FAMILY, να τοποθετηθεί επενδυτικά στην Αττική Οδό που εξαγοράστηκε από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προ ολίγων εβδομάδων;
Επειδή αυτές οι πληροφορίες ούτε επιβεβαιώνονται ούτε διαψεύδονται, εγώ πρέπει να σας πω ότι ήδη η κ. Λάτση διαθέτει το 8,5% – 9% των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Για τις υπόλοιπες συμφωνίες θα ξέρουμε σε λίγες ημέρες.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νέο πρόγραμμα κατάρτισης για 50.000 ανέργους από την ΔΥΠΑ – Επίδομα έως 1.000 ευρώ για τους ωφελούμενους
- Χάρης Σαχίνης (ΕΥΔΑΠ): 2,5 δισ. επενδύσεις- Πάμε σε πορτοκαλί συναγερμό λειψυδρίας- Αγώνας δρόμου για νερό από τα Κρεμαστά
- Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος: Τηλεφωνική με την Κίμπερλι Γκίλφοϊλ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Στο Καλπάκι για την υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επέκταση Ιονίας Οδού – Τμήμα Ιωάννινα-Κακκαβιά»