Περιεχόμενα
«Ώρα μηδέν» για το ανάκτορο του Κούστα στις Σπέτσες
«Απόβαση» στις Σπέτσες πραγματοποιεί σήμερα «κλιμάκιο» του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων για την πολυαναμενόμενη αυτοψία στο οικόπεδο όπου σχεδιάζει να χτίσει τη νέα «φωλιά» του το ζεύγος Κούστα.
Η διενέργεια της αυτοψίας είναι, μάλιστα, και ο λόγος που δεν θα συνεδριάσει σήμερα το ΚΣΝΜ ως είθισται, αλλά αύριο, Παρασκευή.
Το κλιμάκιο των επιστημόνων θα είναι πολυμελές, αφού θα συμμετάσχουν 9 άτομα, ώστε να μπορεί να ληφθεί απόφαση κατά τα προβλεπόμενα.
Οι ειδικοί θα βρεθούν σήμερα στο νησί για να δουν, να εξετάσουν, να μετρήσουν (αποστάσεις, όγκους, ύψη κλπ.) και να αποφανθούν τι ισχύει τελικά, καθώς το συγκεκριμένο θέμα έχει ανάψει φωτιές στο κοσμοπολίτικο νησί, αφού έχουν εκφραστεί ενστάσεις και διαμαρτυρίες σε πολλαπλά μέτωπα: από τον εφοπλιστή και γείτονα Δημήτρη Προκοπίου, μέχρι τον ίδιο τον Δήμο, αλλά και αρκετούς Σπετσιώτες.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η απόφαση για το τι μέλλει γενέσθαι με την ανέγερση του ανακτόρου του εφοπλιστή δεν πρόκειται να ληφθεί ούτε σήμερα, ούτε αύριο.
Το πιθανότερο είναι να αργήσει αρκετές μέρες ακόμη.
Eπιβεβαίωση Wiseman για ΕΤΑΔ
Με αφορμή την επίσημη ανακοίνωση δια στόματος του υπουργού Εθνικής Οικονομίας, Κωστή Χατζηδάκη, για την νέα επικεφαλής στην ΕΤΑΔ, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι ο Wiseman από τις 13 Νοεμβρίου είχε αποκαλύψει ότι Ηρώ Χατζηγεωργίου, στέλεχος με 20 χρόνια εμπειρία στο real estate, είχε επιλεγεί να αναλάβει διευθύνουσα σύμβουλος στην Εταιρεία Αξιοποίησης Ακινήτων του Δημοσίου.
Αυτά προς το παρόν με τις αποκαλύψεις του Wiseman για την ΕΤΑΔ και αναμένουμε να δούμε αν η νέα CEO θα αποκαλύψει κάτι περίεργες συμβάσεις που είχε υπογράψει ο προκάτοχός της.
Αποχωρεί ο κύριος Ριχάρδος Λαμπίρης
Την αποχώρηση του κυρίου Λαμπίρη από την προεδρία του αεροδρομίου Αθηνών αποφάσισε η κυβέρνηση.
Το νέο πρόσωπο που θα επιλεγεί θα προκαλέσει μεγάλη έκπληξη, καθώς έχει και τις γνώσεις και τις ικανότητες για να διοικήσει το αεροδρόμιο Αθηνών.
Το πρόσωπο αυτό είναι ήδη μέλος διοικητικού συμβουλίου κρατικού οργανισμού.
Ποιος είναι ο Βίκτωρ Τροκούδης που πούλησε στη Eurobank
Στο μετοχικό κεφάλαιο της Plum Fintech Limited μπήκε η Eurobank ΕΥΡΩΒ 0% 2,10 , ρίχνοντας 5 εκατ. ευρώ με option να βάλει ακόμα 5 εκατομμύρια τα επόμενα χρόνια.
Πρόκειται για τη νέα στρατηγική επένδυση στην οποία προχώρησε ο CEO της Τράπεζας, Φωκίων Καραβίας, διαβλέποντας ότι το μέλλον βρίσκεται στις έξυπνες πληρωμές.
Έτσι λοιπόν, ο διορατικός τραπεζίτης προφανώς συνδύασε πιο παραγωγικά το ταξίδι του στο Λονδίνο για την συμμετοχή στο road show της Μorgan Stanley.
Η εταιρεία με έδρα το Λονδίνο είναι δημιούργημα του Βίκτωρα Τροκούδη, ενός Κύπριου επιχειρηματία και ήδη, όπως μου λένε, θεωρείται από τις κορυφαίες στην «έξυπνη» διαχείριση χρημάτων.
Μέχρι σήμερα, η Plum έχει σηκώσει πάνω από 40 εκατ. ευρώ από εγχώριους και διεθνείς επενδυτές, ενώ ήδη η εφαρμογή χρησιμοποιείται σε Γαλλία, Ισπανία και Ιρλανδία, και Βέλγιο, Ιταλία, Πορτογαλία, Ολλανδία, Ελλάδα και Κύπρο.
Η εταιρεία συνεργάζεται με όλες τις μεγάλες τράπεζες στην Ελλάδα (Alpha, Πειραιώς, Eurobank, Εθνική και Attica), με τους χρήστες να μπορούν να επενδύουν σε έως 3.000 μετοχές στις ΗΠΑ, χωρίς προμήθεια, αρχίζοντας με μόλις 1 ευρώ.
Επίσης η εφαρμογή της Plum μπορεί να ελέγχει το πορτοφόλι του χρήστη και να προχωρά σε τακτική αποταμίευση, βάζοντας χρήματα στην άκρη, ανάλογα με τους στόχους του καθενός.
«Eξι μήνες φαγούρα» για την απόφαση του ΣτΕ για το Πάρκο Ριζάρη
Δυσφορία προκαλεί στην Ελληνικό Μετρό Α.Ε. η αναμονή για να καθαρογραφθεί και επισήμως η απόφαση του ΣτΕ για το Πάρκο Ριζάρη.
Αυτό συμβαίνει, καθώς ο εισηγητής του ΣτΕ Χρήστος Ντουχάνης, που ήταν ο εισηγητής της υπόθεσης και πρόσφατα ανέλαβε τη θέση του αντιπροέδρου του ανώτατου δικαστηρίου, φαίνεται να παίρνει το χρόνο του για να καθαρογράψει την απόφαση.
Ωστόσο, η αναμονή αυτή, δημιουργεί σημαντικές καθυστερήσεις στην πορεία της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι για το νέο σταθμό του Ευαγγελισμού.
Για να σας φρεσκάρω τη μνήμη ο εφοπλιστής Νίκος Πατέρας έχει προσφύγει στο ΣτΕ επικαλούμενος την περιβαλλοντική σημασία του Πάρκου Ριζάρη για το κέντρο της Αθήνας καθώς αποτελεί έναν σημαντικό πνεύμονα πρασίνου, ενώ αναφέρει ότι δεν έγινε σωστά η απαραίτητη διαβούλευση το 2017.
Οι τακτικοί αναγνώστες του Wiseman θα γνωρίζετε ότι η σχετική απόφαση έχει εκδοθεί από τον Ιούνιο και ότι υιοθετείται μία ενδιάμεση γραμμή από το ΣτΕ.
Βάσει αυτής αναγνωρίζεται το περιβαλλοντικό πρόβλημα που θα δημιουργήσει το ξερίζωμα 200 δέντρων από το Πάρκο Ριζάρη, ενώ η Ελληνικό Μετρό φαίνεται να γλιτώνει από την «κατηγορία» της ελλιπούς ενημέρωσης για τη διαβούλευση.
Για να γίνω πιο σαφής, το ζητούμενο είναι εάν θα μετακινηθεί το εργοτάξιο προς την Εθνική Πινακοθήκη ή εάν θα παραμείνει στη θέση του.
Εάν μετακινηθεί, τότε ο ΑΒΑΞ που κατασκευάζει τη Γραμμή 4 θα μπορεί να αξιώσει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 50 εκατ. Ευρώ, αν και αρχικά είχε ζητήσει μόλις πέντε εκατ. Ευρώ.
Υπέρ της μετακίνησης έχουν ταχθεί ισχυρά πολιτικά πρόσωπα, όπως ο υπουργός εθνικής αμύνης, Νίκος Δένδιας, καθώς και Δήμαρχοι Αθηναίων, όπως ο Νικήτας Κακλαμάνης και ο Κώστας Μπακογιάννης, ενώ υπέρ του πρασίνου τίθεται και ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος, Χάρης Δούκας.
Στο σφυρί και οι κουλοχέρηδες του Πηλαδάκη
Στο σφυρί βγαίνουν τα ασημικά του καζίνου Ρίου, μετά την οριστική ανάκληση της άδειάς του από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, στις 21 Σεπτεμβρίου.
Με επισπεύδοντες εργαζομένους στις 13 Δεκεμβρίου εκπλειστηριάζονται 14 αμερικανικές ρουλέτες, μάρκας John Huxley, τέσσερα τραπέζια Stud Poker, οκτώ τραπέζια Black Jack, 233 ηλεκτρονικά μηχανήματα – κουλοχέρηδες (slot machine), μία επιτραπέζια ηλεκτρονική ρουλέτα, τύπου Automaited Roulette, μοντέλο OMEGA, οκτώ θέσεων και μία επιτραπέζια ηλεκτρονική ρουλέτα, μάρκας alfa street, επίσης οκτώ θέσεων, έναντι συνολικής τιμής εκκίνησης 60.000 ευρώ.
Ενδιαφέρον είναι ότι οι πλειοδότες οφείλουν να είναι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Προμηθευτών τυχερών παιγνίων για να αγοράσουν τον εξοπλισμό του καζίνο που έριξε έξω ο Κώστας Πηλαδάκης.
QUIZ: Τι γνώμη έχει ένας πρώην για ένα νυν…
…και δεν μιλάμε για πρώην και νυν σύζυγο αλλά για πρώην και νυν Υπουργό όμως, που είναι ίσως πιο σοβαρό.
Λοιπόν έχουμε και λέμε και όλοι οι «παροικούντες» θα βρουν εύκολα τη λύση στο κουίζ: Ποιος πρώην υπουργός, που τελευταία βρίσκεται σε μάλλον δυσχερή θέση, χαρακτηρίζει το διάδοχό του ως «μηχανή του Αρμαγεδδώνα, που τελικά θα καταστρέψει γρήγορα όλα όσα έχτισα εγώ με κόπο;».
Το είπε προ αρκετών ημερών σε φιλικό δείπνο αλλά η πληροφορία έφτασε, έστω και με μικρή καθυστέρηση στον wiseman και από εκεί σε σας.
Στο ρεπορτάζ που έκανα εν συνεχεία προέκυψε πως επιφανειακά τουλάχιστον, η αφορμή για την επίθεση, είναι μία … “απένταξη” από κοινοτικά κονδύλια.
Η συγκεκριμένη “απένταξη” πάντως έχει προκαλέσει οργή και σε τρία (αριθμός: 3) μεγάλα ονόματα του ιδιωτικού τομέα, το έμαθα και αυτό.
«Ίσως όμως η πραγματική αιτία είναι πολύ βαθύτερη και έχει να κάνει με περισσότερα και μεγαλύτερα πράγματα» μου είπε …ανεξάρτητος παρατηρητής και με έβαλε σε σκέψεις.
Πώς το είχε πει ο μακαρίτης Ουίνστον Τσόρτσιλ αναφερόμενος σε ένα διάδοχό του;
«To χτίσιμο είναι αποτέλεσμα αργής και επίπονης προσπάθειας πολλών ετών. Η καταστροφή είναι αποτέλεσμα μιας και μοναδικής απρόσεκτης ενέργειας, μιας μέρας μόνο»…
Quiz 2, Νέο υπουργικό ειδύλλιο ή θύμα των συμπτώσεων
Επειδή βλέπω ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον από τους αναγνώστες για τις «ερωτικές παρασπονδίες» των υπουργών της Κυβέρνησης, οφείλω να διευκρινίσω προς αποφυγήν παρεξηγήσεων ότι το φαινόμενο δεν έχει λάβει διαστάσεις επιδημίας και, το κυριότερο, «το σπορ» δεν είναι κολλητικό.
Επειδή λοιπόν η καχυποψία έχει φθάσει στα ύψη και οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ τείνουν μαζί με ξερά να κάψουν και τα χλωρά, οφείλω να λάβω κάποιες αποστάσεις από «καταγγελίες που φθάνουν στα αυτιά μου», οι οποίες τείνουν να ενοχοποιήσουν ακόμη και τα επαγγελματικά ταξίδια.
Για παράδειγμα δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην ότι όποιος υπουργός λείπει στο εξωτερικό «συνδυάζει το τερπνόν μετά του ωφέλιμου», όταν συνοδεύεται από ευειδείς συνεργάτιδές του.
Όμως για να μη φθάσουμε στο σημείο να ενοχοποιήσουμε τα επαγγελματικά ταξίδια, καλό θα ήταν υπουργοί και συνεργάτες να μην κλείνουν τα κινητά τους κατά την παραμονή στο εξωτερικό, διότι κάτι τέτοια συμβαίνουν και μετά άντε να βγάλεις του ψύλλους από τα αυτιά των καλοθελητών.
Η ενεργειακή ασφάλεια εφοδιασμού στο roadshow του Λονδίνου…
Άλλο ένα ολίγον καθυστερημένο αλλά εύστοχο νομίζω: στο πρόσφατο roadshow των ΕΧΑΕ – Morgan Stanley στο Λονδίνο υπήρχε και ενεργειακό πάνελ.
Στο κοινό υπήρχαν πολλοί εκπρόσωποι μεγάλων και πολύ μεγάλων fund που θέλουν να επενδύσουν στην χώρα μας στα offshore αιολικά, στην αποθήκευση ενέργειας και στο υδρογόνο.
Η βασική ερώτησή τους αφορούσε στην ασφάλεια εφοδιασμού της Ελλάδας, την οποία οι ξένοι θεωρούν (με αρκετή δόση μεγαλοποίησης πάντως) ως υπερβολικά εξαρτημένη από το ρωσικό αέριο.
Στο πάνελ συμμετείχαν ο Ευάγγελος Μυτιληναίος από τη Mytilineos, ο Πέτρος Τζαννετάκης από τη Motor Oil (MOH), ο Γιώργος Κούβαρης από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -ΗΡΩΝ, o Αλέξανδρος Εξάρχου από την Intrakat και ο Μαθιός Ρήγας της Energean.
O τελευταίος έδωσε και απάντηση-λύση που προτείνει για το θέμα: «Δύο τρόποι υπάρχουν για να πετύχουμε στην Ελλάδα ασφάλεια του εφοδιασμού αλλά και προσιτές τιμές για την οικονομία και τους καταναλωτές.
Ο ένας είναι να προχωρήσουν οι έρευνες και να ανακαλύψουμε δικά μας κοιτάσματα.
Ο άλλος είναι να συνάψουμε μακροχρόνια συμβόλαια με χώρες της περιοχής που διαθέτουν σημαντικά αποθέματα, όπως είναι το Ισραήλ».
Με αυτά τα δύο ασχολείται φυσικά ο όμιλος τον οποίο διευθύνει ο κος Ρήγας και συνεπώς «ευλόγησε τα γένια του», αλλά εν τοις πράγμασι είναι μεταξύ των βασικών λύσεων για την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας….
Χωρίς προσωπικό η διαχείριση του μετρό Θεσσαλονίκης
Κάπου έχει «κολλήσει» η γαλλοϊταλική THEMA που έχει αναλάβει το ΣΔΙΤ διαχείρισης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς όπως μου μετέφεραν δεν έχει προσλάβει μέχρις στιγμής προσωπικό.
Άνθρωπος με πολύ καλή γνώση των όσων συμβαίνουν στο Μετρό της συμπρωτεύουσας μου λέει ότι η γαλλοϊταλική κοινοπραξία των Egis και ΑΤΜ προχωρά με αρκετά αργά βήματα, καθώς θα έπρεπε να είχε ήδη βρει προσωπικό και να το εκπαιδεύει.
Μάλιστα, το προσωπικό αυτό είναι απαραίτητο, διότι μόλις ολοκληρωθεί η εκπαίδευσή του θα αναλάβει να δώσει τα φώτα του και στις νέες φουρνιές εργαζομένων.
Ωστόσο, η εταιρεία διαχείρισης φαίνεται να μη βιάζεται καθώς επικαλείται τις καθυστερήσεις στο βασικό έργο της κατασκευής της βασικής γραμμής, η οποία είχε κολλήσει στο 91%.
Για να σας φρεσκάρω τη μνήμη η κοινοπραξία Egis-ATM υπέγραψε στις αρχές του Οκτωβρίου τη σχετική σύμβαση για το ΣΔΙΤ αξίας 250 εκατ. Ευρώ και έχει πλέον στη διάθεσή της 14 μήνες για να εκπαιδεύσει το προσωπικό του στα συστήματα του Μετρό και στα τρένα, θα οργανώσει συνολικά τη λειτουργία, συντήρηση, καθαρισμό, φύλαξη και διαχείριση του συστήματος κομίστρου.
Εν τούτοις, οι άνθρωποί της θα πρέπει τώρα να τρέξουν, καθώς το πρώτο πράγμα που έκανε ο Αλέξανδρος Εξάρχου με το που πήρε το πράσινο φως για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, που κατασκευάζει το Μετρό ήταν να πάει στη Θεσσαλονίκη και να εξασφαλίσει αποζημιώσεις ύψους 27,5 εκατ. Ευρώ.
Το ποσό αυτό διατέθηκε για την πληρωμή των υπεργολάβων, ώστε να ξεμπλοκάρει το έργο.
Ο Κυριάκος στο καπνεργοστάσιο για την Google
Τα 15 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα γιορτάζει σήμερα το μεσημέρι η Google, σε μία πανηγυρική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο παλιό καπνεργοστάσιο επί της Λένορμαν, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η Google, η μεγαλύτερη εταιρεία τεχνολογίας παγκοσμίως, όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, έχει βοηθήσει τα μέγιστα στον δρόμο προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.
Στην εκδήλωση θα δώσει το παρών, όπως μαθαίνω, η Πέγκυ Αντωνάκου, Γενική Διευθύντρια Νοτιοανατολικής Ευρώπης Google, καθώς και ο κ. Yossi Matias, Google Vice-President Engineering and Research, ο οποίος θα κάνει μια συζήτηση με τον Έλληνα πρωθυπουργό, αναφορικά με τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που δημιουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη σήμερα για την Ελλάδα και τον κόσμο.
Ο τεχνολογικός κολοσσός έχει ανακοινώσει νέα μεγάλη επένδυση στη χώρα μας, το αποτύπωμα της οποίας στο εγχώριο ΑΕΠ, σύμφωνα με την εταιρεία, αναμένεται να φτάσει τα 2,2 δισ. ευρώ έως το 2030.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρηματιστήριο: Σπάνε margin calls, μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά – Ο Πούτιν, ο Σαμαράς και ο MSCI
- Eurobank Equities για τράπεζες: Αυξάνει τιμές στόχους για τις μετοχές
- Η Kaizen Gaming επιβραβεύεται για την στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού της στα φετινά HR Awards, αποσπώντας 13 διακρίσεις
- Η Kosmocar εξαγόρασε τη MAN Hellas!