ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μαίνεται η μάχη ανάμεσα στην αυτοδιοίκηση και το ΤΑΙΠΕΔ, με αιτία την παραχώρηση της μαρίνας Καλαμαριάς στην ανατολική Θεσσαλονίκη, καθώς μετά το Δήμο Καλαμαριάς, κατά της εισόδου ιδιώτη επενδυτή στο asset τάσσεται και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Με έναν διαγωνισμό να έχει ήδη ακυρωθεί και μία αίτηση ακύρωσης που στρέφεται κατά του Προεδρικού Διατάγματος που ενέκρινε το master plan της μαρίνας να έχει ήδη κατατεθεί, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας γνωμοδότησε αρνητικά επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, μία κίνηση που έχει συμβολικό μεν χαρακτήρα, αλλά εμποδίζει την ομαλή διεξαγωγή του δεύτερου κατά σειρά διαγωνισμού που βγάζει από το συρτάρι του ΤΑΙΠΕΔ. Όπως ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Γιουτίκας, «η διαφορά μεταξύ των δικών μας επιλογών και των επιλογών του ΤΑΙΠΕΔ είναι δομική. Η αντίληψή μας για την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου είναι διαφορετική. Έχουμε εκφράσει τις αντιρρήσεις μας από το 2020, όπως και ο Δήμος Καλαμαριάς, επί της ΣΜΠΕ. Παρόλα αυτά, δεν ελήφθησαν υπόψιν».
Μιλώντας για το ρόλο της αυτοδιοίκησης στην αξιοποίησης της μαρίνας Αρετσούς, όπως λέγεται, συμπληρώνει πως «το σχέδιο αξιοποίησης της Μαρίνας που συζητούμε σήμερα, αποδεικνύει ότι αγνοήθηκαν, αφού δεν περιλαμβάνει καμιά ουσιαστική αλλαγή ή διαφοροποίηση σε σχέση με το προηγούμενο. Τουλάχιστον, σε ό,τι αφορά στη βασική μας πολιτική φιλοσοφία και αντίληψη ως προς την αναβάθμιση και την ανάδειξη του δημόσιου χώρου. Και όπως διαπιστώσαμε για μια ακόμη φορά σήμερα, ο Δήμος συνεχίζει σθεναρά να αντιστέκεται και να διαφωνεί με το σχεδιασμό αξιοποίησης που επανέρχεται σε διαβούλευση».
Είχε προηγηθεί η αρνητική γνωμοδότηση του Δήμου Καλαμαριάς, στις 8 Ιουλίου. «Ουσιαστικά προβλέπεται ένας κανονικός οικισμός μέσα στη θάλασσα, που παρεμπιπτόντως έχει και μία μαρίνα. Πρόκειται για real estate. Αυτά δε συμβαίνουν σε καμία χώρα του κόσμου πια. Όλες οι πόλεις αυξάνουν το πράσινο, συζητούν για τον δημόσιο χώρο και εμείς θα χτίσουμε μέσα στη θάλασσα», είχε τονίσει η δήμαρχος, Χρύσα Αράπογλου.
Τι ζητά ο δήμος
Ο Δήμος, με την πρώτη του απόφαση, είχε ζητήσει, μεταξύ άλλων, συντελεστή δόμησης και κάλυψης 0,1, εξασφάλιση ελεύθερης (και δωρεάν) πρόσβασης για τους κατοίκους και αποτροπή τσιμεντοποίησης, να υπάρξει πρόβλεψη για τη φιλοξενία-ελλιμενισμό των επαγγελματιών αλιέων της περιοχής μέχρι να επιτευχθεί η κατασκευή του αλιευτικού καταφυγίου, περιορισμό εμβαδού εμπορικών χρήσεων κάτω από 50 τ.μ., το ύψος των κτιρίων να μην υπερβαίνει τα 6 μέτρα.
Η μαρίνα Καλαμαριάς, απέχει 7 χιλιόμετρα από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μήκους μέχρι 30 μέτρων, ενώ η χερσαία ζώνη της μαρίνας είναι 77,8 στρέμματα. H πρώτη προσπάθεια διεξαγωγής διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την παραχώρηση της μαρίνας της Αρετσούς για 35 χρόνια έγινε τον Ιανουάριο του 2021. Ένα χρόνο μετά, απόφαση του ΣτΕ πάγωσε την ιδιωτικοποίηση, εφού έγινε δεκτή η αίτηση ακύρωσης του Δήμου Καλαμαριάς και ακυρώθηκε η ανωτέρω πράξη του ΤΑΙΠΕΔ, κρίνοντας ότι το προεδρικό διάταγμα θα έπρεπε να είχε προηγηθεί της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στις 26 Ιανουαρίου 2022 εγκρίθηκε εκ νέου το master plan της μαρίνας Καλαμαριάς με Προεδρικό Διάταγμα, ωστόσο ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμα προχωρήσει.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike