Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται από τους διαχειριστές και τους ενοίκους των πολυκατοικιών για την συμπλήρωση της αίτησης για το φετινό επίδομα θέρμανσης, καθώς η ελλιπής αναγραφή των στοιχείων μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια των ποσών για το σύνολο των δικαιούχων του συγκροτήματος.

Θα πρέπει να γνωρίζουν πως το κάθε σπίτι μπορεί να υποβάλει αίτηση για επίδομα μόνο για ένα μέσο θέρμανσης και δεν έχει δικαίωμα αλλαγής στη συνέχεια.

Βήμα βήμα η διαδικασία

Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής.

Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά/κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μία κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο.

Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορέσετε να ενεργοποιήσετε και την δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος.

Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί.

Οι διαχειριστές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή ακόμα και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, καθώς στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου. Δεν απαιτείται ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής σε περίπτωση επιδότησης ηλεκτρικής ενέργειας.

Πολυκατοικίες με φυσικό αέριο

Στην περίπτωση που μια πολυκατοικία δεν διαθέτει θέρμανση με πετρέλαιο, αλλά με διαφορετικά μέσα, όπως φυσικό αέριο, τότε δεν απαιτείται η δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας για την υποβολή της αίτησης. Σε αυτή την περίπτωση όλοι οι δικαιούχοι θα μπορούν να υποβάλλουν μόνοι τους τη δήλωση στο MyΘέρμανση, όπως ακριβώς γίνεται στις μονοκατοικίες.

Κι αυτό, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, γιατί η εφαρμογή δεν απαιτεί τη δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας, καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ.

Αντίστοιχα, στις περιπτώσεις που το κάθε διαμέρισμα διαθέτει τον δικό του καυστήρα, οι αιτήσεις θα πρέπει να γίνουν χωριστά από κάθε δικαιούχο, σαν να είναι κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου θέρμανσης με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.

Αλλαγή διαχειριστή

Στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δεν πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ.

Αν αλλάξει ο διαχειριστής μετά την 6η Δεκεμβρίου 2024, όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, τότε όποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποιηθούν έως και την 31η Μαρτίου 2025 θα πρέπει να εκδοθούν στον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή, διαφορετικά δεν θα προκύψει διασταύρωση.

Εμφανίζονται οι παλιοί ένοικοι

Στην περίπτωση που στην πλατφόρμα εμφανίζονται, μεταξύ άλλων, τα στοιχεία ενοίκων που έχουν μετακομίσει, το ηλεκτρονικό σύστημα δεν δίνει τη δυνατότητα αλλαγής των στοιχείων. Ωστόσο, τα ονόματα θεωρούνται ενδεικτικά στην πλατφόρμα και δεν επηρεάζουν την αίτηση. Σε περίπτωση που στο προφίλ πολυκατοικίας εμφανίζονται τα ονόματα προηγούμενων ενοίκων, τότε ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώσει τον νέο ένοικο (αν αυτός επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση) σχετικά με τον αριθμό του διαμερίσματος που θα πρέπει να επιλέξει στο προφίλ της πολυκατοικίας (ας αναγράφει το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα «αναλάβει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κ.λπ.. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.

Διαβάστε επίσης

Επίδομα θέρμανσης: «Μπόνους» στο ηλεκτρικό ρεύμα και όχι στο πετρέλαιο – Αναλυτικά παραδείγματα

Άνοιξε η πλατφόρμα για το φετινό επίδομα θέρμανσης – Πώς να κάνετε την αίτηση

Ριζικές αλλαγές στο φετινό επίδομα θέρμανσης – Κερδισμένοι όσοι “κάψουν” ρεύμα αντι για πετρέλαιο