ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Νέα ψηφιακά εργαλεία για την πάταξη της φοροδιαφυγής αναμένεται να ενεργοποιήσει μέσα στο ερχόμενο έτος η ΑΑΔΕ.
Πρόκειται για το μεγάλο στοίχημα που έχει τεθεί, καθώς η ενίσχυση των φορολογικών εσόδων τα επόμενα χρόνια, μπορεί να οδηγήσει σε νέες μειώσεις φόρων και παροχές προς την κοινωνία.
Άλλωστε, μετά την αποκάλυψη του φετινού προϋπολογισμού πως τα φοροέσοδα αυξήθηκαν κατά 1,8 δις πάνω από τον στόχο μόνο από το μέτωπο της φοροδιαφυγής δημιουργεί ένα πεδίο αισιοδοξίας πως αυτή η μάχη έχει αρχίσει να κερδίζεται. Έως το 2026 ο στόχος που έχει τεθεί είναι να μπουν στα κρατικά ταμεία περίπου 2,5 δις ευρώ από την ίδια «δεξαμενή».
Όπως τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης στην Ειδική εκδήλωση για την φοροδιαφυγή παρουσία του πρωθυπουργού, «μέσα σε λίγους μόλις μήνες υλοποιήθηκαν πάνω από 430.000 διασυνδέσεις POS-Taμειακών μηχανών των επιχειρήσεων, ένα έργο που συνέβαλε καταλυτικά στο να έχουμε αύξηση εσόδων από ΦΠΑ το πρώτο 9μηνο του 2024 κατά 11,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό».
Έρχεται το «ΔΕΟΣ» για λαθρεμπόριο και φοροδιαφυγή
Ο φορολογικός μηχανισμός ενισχύεται σε επίπεδο ελέγχων με τη δημιουργία μιας κοινής επιχειρησιακής υποδομής για τις ειδικές φορολογικές και τελωνειακές δυνάμεις της ΑΑΔΕ.
Οι Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών (ΔΕΟΣ) θα χειρίζονται τις πιο απαιτητικές υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Σε λίγες εβδομάδες μάλιστα , θα λειτουργήσουν και τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με τους «ράμπο» της ΑΑΔΕ να έχουν στο στόχαστρο το λαθρεμπόριο καυσίμων και οι απάτες «καρουζέλ» και εξαφανισμένων εμπόρων.
Οι συγκεκριμένες απάτες πραγματοποιούνται βασικά, μέσω των εισαγωγών στην Ελλάδα, προϊόντων από τρίτη χώρα, με σκοπό την επανεξαγωγή τους σε άλλη χώρα της ΕΕ, που δεν έχει ΦΠΑ. Όμως, η επανεξαγωγή τους είναι εικονική και τα προϊόντα μένουν και διατίθενται στην εγχώρια αγορά, χωρίς να έχει καταβληθεί ο αναλογών ΦΠΑ.
Σε άλλες περιπτώσεις, τα αγαθά επανεξάγονται, αλλά κάνουν κύκλο μεταξύ εταιρειών σε διάφορες χώρες της ΕΕ και η εταιρεία η οποία είναι υπόχρεη απόδοσης του ΦΠΑ εξαφανίζεται, ενώ άλλες εταιρείες (του ίδιου κυκλώματος) έχουν λάβει και επιστροφή ΦΠΑ για τα ίδια αγαθά.
Τα τέσσερα νέα «εργαλεία» από το 2025
Από την Πρωτοχρονιά θα τεθεί σε λειτουργία η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA, η έναρξη λειτουργίας του Ψηφιακού Πελατολογίου, η υλοποίηση της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής και η καθολική επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου είναι τα 4 νέα «υπερόπλα» με τα οποία η ΑΑΔΕ θα ριχθεί στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.
Τα βήματα που θα ακολουθηθούν είναι τα εξής:
1. η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA από 1η Ιανουαρίου 2025. Παράλληλα τίθεται σε λειτουργία πριν από το τέλος του 2024 η νέα εφαρμογή myDATAapp που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν και να διαβιβάζουν παραστατικά όπως τιμολόγια και αποδείξεις λιανικής απευθείας στην πλατφόρμα myDATA μέσω smartphone ή tablet.
2. η έναρξη λειτουργίας του Ψηφιακού Πελατολογίου τον Ιανουάριο του 2025. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα ξεκινήσει από κλάδους όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και χώροι στάθμευσης και θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025.
3. η έναρξη υλοποίησης της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής στις αρχές του 2025. Με το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Με αυτόν τον τρόπο οι φορολογικές αρχές θα έχουν μια πλήρη εικόνα του υπό διακίνηση προϊόντος, σε όλα τα στάδια διακίνησης, «όπως λέμε από το χωράφι στο ράφι», σημείωσε ο Υπουργός Οικονομικών.
4. η καθολική επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου. Το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο είναι ήδη στην καθημερινότητα χιλιάδων επιχειρήσεων και πρόκειται να επεκταθεί η υποχρεωτική του χρήση σε όλους τους κλάδους της Οικονομίας. Προηγουμένως, αναμένεται η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στόχος είναι η σημαντική αυτή δράση να ξεκινήσει εντός του 2ου εξαμήνου του επόμενου έτους.
Διαβάστε επίσης
Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας