Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις από λιανεμπόριο και σούπερ μάρκετ έως εταιρείες ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, συμμετέχουν στη Black Friday.

Aν και οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών «τρέχουν» τις προσφορές τους εδώ και περίπου μία εβδομάδα, σήμερα, Παρασκευή, οι προσφορές κορυφώνονται και επεκτείνονται στο σύνολο σχεδόν της αγοράς.

Οι εκτιμήσεις για τη φετινή Βlack Friday είναι πως η αγοραστική κίνηση θα είναι βελτιωμένη σε σύγκριση με πέρσι – που τα φυσικά καταστήματα άλλωστε ήταν κλειστά λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά του κορονοϊου- σε χαμηλότερα ωστόσο επίπεδα σε σχέση με το 2019.

«Τα πρώτα στοιχεία από τις προκρατήσεις και τις πρώτες αγορές, δείχνουν ότι κινούμαστε στο 80% με 85% του 2019» σημειώνει στο mononews o πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης.

«Ο τζίρος,  ολόκληρη την εβδομάδα της Black Friday το 2019, έφτασε τα 380 εκατ. ευρώ και πέρσι κυμάνθηκε κοντά στα 280 εκατ. ευρώ με τις αγορές να γίνονται μόνο ηλεκτρονικά. Φέτος προσδοκούμε να φτάσουμε τα 300 εκατ. ευρώ» προσθέτει.

Παράλληλα, το 2020 οι καταναλωτές αγόρασαν 4 προϊόντα κατά μέσο όρο σύμφωνα με τα στοιχεία του Π.Ε.ΣΑ και ξόδεψαν περί τα 140 ευρώ.

Τι κάνουν τα σούπερ μάρκετ

Στη μάχη της Black Friday μπαίνουν τα τελευταία χρόνια και τα σούπερ μάρκετ προχωρώντας σε προσφορές, είτε μέσω των eshop τους, είτε στα φυσικά καταστήματα σε προϊόντα σπιτιού και ηλεκτρικά είδη.

Στα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Σκλαβενίτης οι καταναλωτές βρίσκουν εντός των φυσικών καταστημάτων, από τις 25 Νοεμβρίου έως και το Σάββατο 27 Νοεμβρίου, εποχικά, είδη σπιτιού, ηλεκτρικά είδη και παιχνίδια, σε προσφορές 20% ενώ σε κάποια προϊόντα και ακόμη μεγαλύτερες.

Τα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος «τρέχουν» μέσω του e-shop τους τη Black Week, προσφέροντας στους καταναλωτές έκπτωση 10 ευρώ σε αγορές άνω των 120 ευρώ έως τις 29 Νοεμβρίου.

Στο ηλεκτρονικό κατάστημα των σούπερ μάρκετ Μy Market,  μέχρι και τις 28 Νοεμβρίου περισσότερα από 400 προϊόντα βρίσκονται σε προσφορές που φτάνουν έως και 60%. Οι καταναλωτές κερδίζουν έκπτωση 5 ευρώ ενώ σε παραγγελίες άνω των 100 ευρώ μπαίνουν σε κλήρωση για δώρα.

Στο e-shop του Μασούτη οι καταναλωτές βρίσκουν τις προσφορές συνεργαζόμενων εταιρειών για μία σειρά από προϊόντα ώστε να κάνουν τις αγορές τους.

Oι προβληματισμοί για τη φετινή Black Friday

Και τη φετινή χρόνια ωστόσο δεν λείπουν οι ανησυχίες και ο προβληματισμός των παραγόντων της αγοράς. Από τη μια πλευρά, έχουν αντιμετωπίσουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα τα οποία δημιουργούν ανησυχία για ελλείψεις στα ράφια και από την άλλη, τα μέτρα που ισχύουν στο λιανεμπόριο, τα οποία κάνουν περισσότερο χρονοβόρα τη διαδικασία των αγορών.

Όσον αφορά στο ενδεχόμενο ελλείψεων, παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι υπάρχουν αρκετά αποθέματα και οι καταναλωτές θα βρουν επιλογές στα ράφια των καταστημάτων.

Οι σημαντικότερες επιπτώσεις από τη διαταραχή της παγκόσμιας αλυσίδας, όπως σημειώνουν, παρατηρούνται  στα προϊόντα του κλάδου της τεχνολογίας όπως και στις οικιακές συσκευές. Οι ελλείψεις εντοπίζονται κυρίως στους επεξεργαστές, επηρεάζοντας με τη σειρά τους προϊόντα όπως κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών τονίζουν πάντως την προετοιμασία που έχουν κάνει τους προηγούμενους μήνες ενόψει Black Friday αλλά και των Χριστουγέννων που ακολουθούν, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές θα μπορέσουν να επιλέξουν μεταξύ των προϊόντων που είναι διαθέσιμα και θα καλύπτουν τις ανάγκες τους.

Σε ό,τι αφορά τα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν η ανησυχία για τα μεγάλα καταστήματα είναι για τις ουρές που μπορεί να σχηματιστούν λόγω της αυξημένης κίνησης σε συνδυασμό με τη διαδικασία ελέγχου για πιστοποιητικά ή rapid που απαιτείται κατά την είσοδο. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι αρκετοί καταναλωτές αναμένεται να επιλέξουν τις Online αγορές με τις οποίες άλλωστε είναι περισσότερο εξοικειωμένοι μετά το ξέσπασμα της πανδημίας σε σχέση με το παρελθόν.

Διαβάστε επίσης:

Στη μάχη της Βlack Friday μπήκαν Public-Media Markt, Κωτσόβολος και Πλαίσιο

Λιανεμπόριο: Τα τρία «αγκάθια» ενόψει Black Friday