Όσες ξένες εταιρείες έχουν ανοίξει υποκαταστήματα στην Ελλάδα θα πρέπει στο εξής να καταχωρούνται ηλεκτρονικά στο ΓΕΜΗ.

Με νέα κοινή υπουργική απόφαση, η online διαδικασία καταχώρισης των υποκαταστημάτων αλλοδαπής εταιρείας που έχουν την έδρα τους σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ΓΕΜΗ θα είναι προαιρετική έως 30/04/2024 και υποχρεωτική από 01/05/2024, προκειμένου το ελληνικό κράτος να γνωρίζει ποιος είναι εκπρόσωπος της κάθε εταιρείας, το ΑΦΜ του, η διεύθυνσή του και από που «κράτα η σκούφια του», καθώς θέλει να βάλει τέλος στους… αόρατους «μπροστάρηδες».

1

Πέραν από την online καταχώρηση θα πρέπει να γίνει:

* αυτόματη δέσμευση επωνυμίας και διακριτικού τίτλου,

* καταχώριση του υποκαταστήματος στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, κατόπιν ελέγχου νομιμότητας από την αρμόδια Υ.Γ.Ε.ΜΗ. και επαλήθευσης των πληροφοριών σχετικά με την μητρική εταιρεία μέσω του B.R.I.S.,

* εγγραφή στο φορολογικό Μητρώο και λήψη Α.Φ.Μ., εφόσον δεν υπάρχει ήδη,

* εγγραφή στο Μητρώο Εργοδοτών και λήψη Αριθμού Μητρώου Εργοδότη,

* ενημέρωση, μέσω του B.R.I.S., του Μητρώου του κράτους-μέλους στο οποίο είναι καταχωρισμένη η εταιρεία για την εγγραφή του υποκαταστήματος στο Γ.Ε.ΜΗ.

Η αίτηση υποβάλλεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο του υποκαταστήματος ή τον εκπρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί να αναλάβει την καταχώριση του υποκαταστήματος στο Γ.Ε.ΜΗ. Ο αιτών, σε κάθε περίπτωση, υποχρεούται:

α) Να έχει δικαιοπρακτική ικανότητα,

β) να είναι κάτοχος ελληνικού ενεργού Α.Φ.Μ. και

γ) να διαθέτει κωδικούς TAXISnet ή κωδικούς οποιασδήποτε άλλης διαδικτυακής πύλης του Δημοσίου.

Τα ατομικά στοιχεία που δημοσιεύονται περιλαμβάνουν το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο και τον Α.Φ.Μ.

Το μητρώνυμο, ο αριθμός δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου, η διεύθυνση κατοικίας, ο τόπος και ο χρόνος γέννησης και η ιθαγένεια αποτελούν καταχωριστέα, αλλά όχι δημοσιευτέα ατομικά στοιχεία.

Αυστηρός έλεγχος

Σε περίπτωση που η αρμόδια Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. έχει βάσιμες υποψίες παραποίησης της ταυτότητας, μπορεί να απαιτήσει τη φυσική παρουσία του αιτούντος.

Επίσης, όταν δεν είναι δυνατή η καταχώριση ενός υποκαταστήματος λόγω διαπίστωσης ελλείψεων ή σφαλμάτων, η υπηρεσία ενημερώνει τον αιτούντα και τον καλεί ηλεκτρονικά να προβεί στις αναγκαίες διευκρινίσεις, διορθώσεις ή συμπληρώσεις.

Η καταχώριση του υποκαταστήματος ολοκληρώνεται εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την παραλαβή των απαιτούμενων πράξεων και στοιχείων και την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Διαβάστε επίσης:

ΓΕΜΗ: Οδηγίες σχετικά με τους νέους κανόνες δέσμευσης και προδέσμευσης προσώπου

ΣΙΔΜΑ: Το σχέδιο μετά τη μεταβίβαση των δανείων από τους servicers στις τράπεζες