ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Μέτρα για τη μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για ΙΧ αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες εξετάζει η κυβέρνηση, ενώ παράλληλα είναι σε επαφή και πιέζει τις ακτοπλοϊκές εταιρίες για περαιτέρω μείωση των επιβατηγών εισιτήριων, όπως έκανε γνωστό στη Βουλή, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης.
«Συζητάμε συνεχώς με το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο εξετάζει πολύ συστηματικά συγκεκριμένο μέτρο, για να βρούμε μια λύση στα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες, ενώ παράλληλα είμαστε και σε επαφή και ασκούμε πίεση προς τις ακτοπλοϊκές εταιρίες για να υπάρξουν εκπτώσεις και αναμένουμε τις επόμενες μέρες απαντήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Στυλιανίδης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Νίνας Κασιμάτη.
Η τελευταία κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αφήνει να δρουν ανεξέλεγκτα οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, επιβάλλοντας ληστρικές τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τους πολίτες που δεν μπορούν να ανασάνουν από την ακρίβεια.
«Εφόσον υπάρχουν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις και ενδείξεις εναρμονισμένης και αθέμιτης πρακτικής, γιατί δεν επιβάλλετε φόρο στα υπερκέρδη τους και γιατί δεν προχωράτε στην επιβολή πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων; Όταν διαπιστώνεται εναρμονισμένη αθέμιτη πρακτική, υπάρχει η ελληνική νομοθεσία στο πλαίσιο της κρατικής ρύθμισης να παρέμβετε. Γιατί μένετε αδρανείς και δεν εξαντλείτε όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν;» σημείωσε η κ. Κασιμάτη.
«Καταφύγαμε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και έχουμε καταγγείλει μία ακτοπλοϊκή γραμμή την οποία εξετάζει και αν προκύψει θέμα, σαφέστατα θα μπορέσει να βοηθήσει στην κατεύθυνση αυτή η Ανεξάρτητη Αρχή», ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης, ενώ σχολιάζοντας την επιβολή πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είπε χαρακτηριστικά:
«Με την ιδιότητα μου ως πρώην επίτροπος της ΕΕ, έκανα κρούσεις σε ό,τι αφορά την επιβολή πλαφόν, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Competition) και σας ομολογώ ότι είναι απογοητευτικές οι ενδείξεις για να μπορέσω να προχωρήσω εγώ ή ο υπουργός Οικονομικών στην επιβολή πλαφόν. Ήθελα να εξαντλήσω και εγώ αυτό το ενδεχόμενο, δεν ήθελα να πάρω μια σαφή αρνητική θέση στέλλοντας μια επιστολή, έκανα κρούσεις και αντιλαμβάνομαι ότι ακόμα συζητείται, αλλά δυστυχώς με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα της DG Competition, αυτό τουλάχιστον θα θεωρηθεί ότι αντιστρατεύεται τους όρους της ελεύθερης και ενιαίας αγοράς».
Παράλληλα, ο κ. Στυλιανίδης απέρριψε τον ισχυρισμό της κ. Κασιμάτη ότι «οι τιμές έχουν σημειώσει τεράστια αύξηση», παραπέμποντας σε ανακοίνωση του υπουργείου στην οποία, όπως είπε, «αποδεικνύεται δια μέσου του Παρατηρητηρίου των Τιμών ότι ειδικά στα συμβατικά πλοία οι αυξήσεις είναι ή πολύ μικρές ή σε κάποια ακόμα και μειούμενες οι τιμές».
«Γνωρίζουμε το θέμα για αυξήσεις σε ταχύπλοα σε κάποιες ενδονησιωτικές συνδέσεις και αυτό το παρακολουθούμε, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση αυτή τη στιγμή, δίχως συγκεκριμένη καταγγελία προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, να το εξετάσει. Εμείς αναμένουμε την απάντηση της Επιτροπής για την καταγγελία που έχουμε κάνει», σημείωσε και συμπλήρωσε:
«Στην μία συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν παρών και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, για να αντιληφθείτε την έγνοια και το πώς καθημερινά θέλει να αντιμετωπίζει την πραγματικότητα των όποιων αυξήσεων, είτε από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είτε άλλες αυξήσεις που αφορούν σούπερ μάρκετ και καταναλωτικά αγαθά.
Αντιλαμβανόμαστε ότι με βάση τα οικονομικά δεδομένα του μέσου Έλληνα, υπάρχει ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο, ειδικά στα ταχύπλοα, που είναι υψηλό. Αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς, αλλά από την άλλη, είμαστε αναγκασμένοι να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών οδηγιών της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Καταλήγω σε αυτό γιατί είμαι μιας γενιάς που έζησε τι σημαίνει σοβιετικό μοντέλο και υπαρκτός σοσιαλισμός.
Υπάρχει ενδεχόμενο, αν περάσουμε σε μια τέτοια λογική όπως εσείς υπονοείτε, να φτάσουμε στα σημεία να έχουμε πλαφόν για όλα, να ελέγχουμε την αισχροκέρδεια αλλά να μην έχουμε προϊόντα. Και εγώ δεν θα ήθελα ποτέ ως υπουργός Ναυτιλίας να δω νησιά να μην έχουν διασυνδεσιμότητα με την ηπειρωτική Ελλάδα και τα άλλα νησιά.
Αυτό είναι το πρώτο και κύριό μου μέλημα, για αυτό και επιμένω στις άγονες γραμμές για τις οποίες αυξήσαμε τις ενισχύσεις από τα 90 εκατ. ευρώ στα 153 εκατ. ευρώ».
Τέλος, ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά τις τεχνικές διαδικασίες για να λειτουργήσει το επόμενο διάστημα κανονικά η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου Τιμών, η οποία βρίσκεται ακόμα σε πιλοτικό στάδιο, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν σύγκριση τιμών.
Πηγή: ΑΠΕ
Διαβάστε επίσης:
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας για τις τιμές «φωτιά» – Πώς θα συγκρατηθούν
Μητσοτάκης σε Σακελλαροπούλου: Στόχος μας να τιθασευτούν οι τιμές – Οι ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- ΤτΕ: Αυξημένο πρωτογενές πλεόνασμα στα 7,5 δισ. ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό
- ΙΕΑ: Ρεκόρ θα σημειώνει η παγκόσμια ζήτηση για άνθρακα έως το 2027
- Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών για ΣτΕ: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και αδυναμία πρόσβασης στις αποφάσεις